כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אדריכל, מגזין אדריכל

בקריית שמונה

לא תאמינו איך הבית שלכם יכול להראות – אדריכלות מקצועית שמתאימה למה שאתם רוצים – תכנון יחד אתכם ועם הדמיון והרצון שלכם – התקשרו עכשיו לקביעת פגישה!

סגנונות שונים של אדריכלות

אם נביט מסביבנו הרי שנוכל לאפיין את עיצובי המבנים והבתים שסביבנו בכמה קבוצות סגנון עיקריות: קלאסי, סקנדינבי, אקלקטי, מודרני, כפרי, וינטג’, נורדי ועוד הרבה סגנונות מוכרים יותר וכאלו שמוכרים פחות. כן… עולם העיצוב מלא בסגנונות שונים ומגוונים. כל סגנון עיצובי מכיל למעשה עולם ומלואו – מלא בשלל צבעים, בצורות שונות וכמובן שבאין סוף של רעיונות (הכל תלוי בתרבויות השונות ותלוי צורת ביטוי אישית שבתוך המרחב, של כל אחד מאתנו).

בכל הקשור לאופן הביטוי האישי אשר שמור לכל אחד מאיתנו על פי חלק ממבנה אישיותו, הרי בהחלט ניתן לומר כי הבית יש לו חלק גדול מהזהות העצמית שלנו (ומשום שכך, לפני שאנחנו בכלל מגיעים לעיצוב פנים הבית, רצוי לבחור את סגנון העיצוב אשר מתאים לנו). כלומר, עיצוב אישי שישרה את התחושה הנעימה ביותר (לטעמנו אנו) וזה אשר ייתן לנו הרגשה מיוחדת ונעימה של בית.

במאמר זה נבחן ממעוף הציפור את נושא העיצובים האדריכליים השונים ואף נעשה קצת סדר בכל הקשור לסגנונות העיצוב אשר קיימים סביבנו ואשר עתידים ככל הנראה ללוות אותנו גם בעתיד הנראה לעין. לצורך כך נעזרנו בקבוצת אדריכלים אותם פגשנו בכנס מקצועי אשר נערך בצפון הארץ (בקרית שמונה ליתר דיוק).

עיצוב בסגנון פרובנס

"סגנון פרובנס זה בעצם לגור בבית שנראה כמו בית בחבל פרובנס… כן לחלוטין… כשמו כן הוא. מדובר בסגנון אשר ניתן לראות באיזור דרום צרפת וגם באיזורים עם ניחוח כפרי שקיימים ברחבי אירופה. העיצוב הזה הוא למעשה בעיקרו עיצוב שמה שמוביל אותו זה "פשטות". יש שימוש נרחב בחומרים טבעיים (ברזל,

עץ, אבן וכד')", טען בפניניו אדריכל מנוסה וממוחה אותו פגשנו בכנס הקרוי "אדריכלים בקרית שמונה".

high-angle-architectural-tools

עיצוב בסגנון נורדי

"סגנון נורדי זה למעשה סגנון שמה שמוביל אותו זה אותנטיות וטוהר גיאומטרי. האמת שזה אחד הסגנונות האהובים עלינו ביותר בשנים האחרונות (מדובר הרי בסטייל שכובש את לב הישראלים וזה קורה בצדק – זה סגנון שיש לו הרבה מאוד מה להציע.  זה סגנון שלקוח כמובן ממדינות סקנדינביה: פינלנד, שבדיה, איסלנד ונורבגיה", טען בפנינו אדריכל נוסף שנכח במקום (בכנס המקצועי שנערך ביום קיץ חם בקריית שמונה).

עיצוב בסגנון שיקי

"אוקיי, זה סגנון שמה שמאפיין אותו זה ממש כמו אותן הבחורות שלכאורה נראה שהן רק זרקו על עצמן משהו ויצאו מהבית… האמת שזה לא סטייל שנפוץ עדיין בארץ ואישית אני חושב שחבל… כפי שניתן להבין הרי שזה סגנון אדריכלי שלקוח מעולם האופנה והוא כאן על מנת להישאר, כי כל אחד יכול לקחת את זה לכיוון שמתאים לו", הוסיף בדבריו אותו אדריכל שדיבר איתנו עם הגיענו למקום.

עיצוב  בסגנון וינטג’י

"זה כבר סגנון שאני חושב שההגדרה הכי טובה לו זה יין טוב שמשתבח עם הזמן… כן, הרי המושג הזה לקוח בכלל מעולם היין… זה מה שמגדיר את רמת ההתיישנות של היין (ומכאן גם רמתו ואיכותו). הסגנון האדריכלי הזה עוסק בשילוב של מגוון צורות, של מרקמים שונים ושלל צבעים היוצרים מראה ייחודי ביותר… מה שמאפיין את הסטייל העיצובי הזה הוא ריהוט עמיד שימושי ויעיל. כשמעצבים בסגנון וינטג’י מומלץ ללכת עם הלב וללכת עד הסוף ללא מעצורים – רק ככה הסגנון מגיע במיטבו". הוסיף אדריכל נוסף שטרם דיבר לפני כן, באותו כינוס אדריכלים שנערך והתקיים בקרית שמונה.

עיצוב בסגנון רטרו

"כן, זה כבר סגנון אדריכלי שהוא מלא תשוקה ועם סגנון צבעוני ומלא חיים… הרטרו לוקח פריטים אייקונים שהפכו לשם דבר בעולם העיצוב (אלמנטים חדשים שמקבלים מראה ישן). הסגנון העיצובי אדריכלי הזה, עושה שימוש בחומרים כמו למשל: טקסטיל, עץ ופלסטיק וגם באלמנטים כגון: וילונות, מפות, שטיחים וכד'. באופן כללי הסגנון מייצר אווירה חמה וביתית", הוסיף אדריכל נוסף בדבריו – באותו כנס אדריכלים בקרית שמונה.

עיצוב בסגנון כפרי

"העיצוב הכפרי מגיע מבתים ישנים באירופה וגם בארצות הברית, מדובר בבתים שהאפיון שלהם זה בנייה באמצעות משאבי טבע קיימים וגם בשימוש בחומרים במצב גולמי. זה סגנון שגם בהחלט נותן תחושה חמימה – עיצוב שמבוסס על סוגי עץ שונים ומגוונים, בצבעים כהים וגם על טקסטיל מעוטר ומחוספס. הסטייל האדריכלי הזה מתאים בעיקר לחללים גדולים ומרווחים. בנוסף אני יכול להגיד שאחד המאפיינים העיקריים של העיצוב זה החיבור עם הטבע שמקנה אווירה של רוגע", ציין אדריכל נוסף אשר נכח באותו כנס מקצועי בקריית שמונה.

עיצוב בסגנון תעשייתי

"האמת היא שסגנון ההייטק שכל כך נפוץ עכשיו בקרבנו זה למעשה סגנון שאנחנו האדריכלים פגשנו לראשונה רק  בשנות ה- 70  ומאז זה לגמרי  תפס תאוצה… זה סגנון שהוא שונה מכל סגנון עיצובי אחר, זה סגנון מודרני וחדשני שמדגיש את המבנה ואת הרהיטים בו, כשכל פרט אינו מקרי –  אלא שזה בעצם חלק אינטגרלי מהמבנה. זה יכול להיות: גלגלים, מסמרים, ברגים גימורי מתכת מחוספסים וכד', ובגווני צבע שנמצאים בטווח שבין צבע לבן לאפור (וכן, גם אדום לעיתים). הסגנון האדריכלי הזה גם  מתאפיין ביצירת מראה תעשייתי (שימוש נרחב בבטון וכל מיני אלמנטים מתחום התעשייה שיוצרים מראה מתקדם ומודרני)", טען אותו אדריכל בולט (זה שדיבר איתנו ברוב פרקי הזמן – באותו כנס אדריכלים בקרית שמונה).

לסיכומו של עניין

העיצוב האדריכלי הוא כאמור תחום מגוון ביותר. האדריכלות מאופיינת בהשפעות הנרחבות אשר מגיעות ממקומות גיאוגרפיים שונים, מתרבויות אתניות וכמובן שמתקופות זמן שונות. לפיכך הרי שנוכל לפגוש סגנונות אדריכליים שמתאימים לאיזורי כפר, לאיזורים עירוניים וכאלו אשר מותאמים יותר דווקא למיקום פיזי כמו קרבה לים או כאלו ששוכנים באיזור הררי גבוה (בסמוך לעננים…).

דילוג לתוכן