כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אופטומטריסט, אופטומטריסט מגזין

בקריית שמונה

כי לראיה שלכם רק הטוב ביותר. אופטומטריסט בקריית שמונה – לראיה מאה רק אופטומטריסט מאה. צרו קשר עכשיו לבדיקת ראיה יסודית ומושקעת

סיפור מסגרת...

משקפיים משמשות אותנו (אוכלוסייית כדור הארץ כולה) למגוון נרחב של שימושי יום-יום: הן מ

אז נכון, בבואנו לקנות משקפיים הרי שהעדשה היא בעצם הסיפור החשוב. סוג העדשה, האיכות שלה וכמובן התאמתה באופן מקסימאלי לאותה בעיה ספציפית שיש לנו, זה בעצם מהות העניין (והרי עשויות להיות בעיות ראיה רבות ומגוונות): קוצר ראיה, משקפי קריאה לטווח קרוב, בעיות צילינדר, טשטוש ראייה למרחקי הביניים (אותם משקפיים למחשב), משקפיי ראיה משולבות משקפי שמש, מולטיפוקל (3 משקפיים בו זמנית באותן המשקפיים), דופוקל, אופיס, חד מוקדיים וכו'.

כמו כן, כמובן שישנם גם מצבים בהם אין אחידות בין העיניים – כאשר כל עין זקוקה למספר אופטי אחר או אף לסוג פתרון שונה. כן, העדשה של המשקפיים היא אכן "מרכז העניין" והיא אשר דורשת כמובן בדיקה רצינית של אופטומטריסט מורשה ומוסמך –  זה אשר יאבחן במדוייק את הבעיה. עם זאת (וללא קשר לכך), הרי שלמסגרת המשקפיים גם כן ישנה חשיבות (חשיבות רבה אפילו ניתן לומר). מדובר בסיפורה של המסגרת, הנה:

תקנות את ליקויי הראיה עבור אלו שאינם רואים כפי שצריך מרחוק, הן משמשות ככלי עזר עבור אלו שאינם רואים כפי שצריך מקרוב, מעניקות פתרון עבור אלו עם בעייה של מיקוד ראייה, מתאימות לאלו הזקוקים להגנה מאור השמש החזקה וכמובן משמשות ככלי עזר עבור כל אלו שזקוקים לשילוב של כל אלו יחד.

כן, משקפים הם לחלוטין אביזר שנועד להקל על חיינו אך בו זמנית מדובר גם באביזר אופנתי אשר מלווה אותנו בכל מהלך החיים (והרי מדובר באביזר שנמצא "במרכז העניינים" – ממש במרכז הפרצוף שלנו…). בהחלט ניתן לומר כי משקפיים יש להן חלק משמעותי בחיי האדם המודרני וכמעט לא ניתן לפגוש היום אדם ללא משקפיים (אגב, אלו שנפגוש ללא משקפיים הרי שבמרבית המקרים הם כאלו אשר מרכיבים עדשות מגע…).

מסגרת המשקפיים

מסגרת המשקפיים דורשת מאיתנו לא מעט זמן מחשבה ותשומת לב בבואנו לבחור אחת שכזו. הנה, אלו הם הפרמטרים אותם נהיה צריכים לקחת בחשבון:

  • גודל המסגרת (מסגרת גדולה, מסגרת קטנה, רחבה, צרה, ריבועית, מלבנית, עגולה…).
  • החומרים מהם עשוייה אותה המסגרת (כן, יש מגוון חומרים מהם עשויות המסגרות).
  • צבעי המסגרת (צבע אחיד? צבע מבריק עם נצנצים? שילוב של צבעים?).
  • המחיר (ובכן, בהחלט ישנה קשת נרחבת ביותר בכל הקשור לטווח המחירים).
  • התאמה למספר העדשה – אותו "מספר" אשר נדרש לתיקון הראייה (לא כל מסגרת מתאימה לכל עדשה – והרי לצורך העניין עדשות עבות לא יתאימו למסגרות צרות).
  • סוג המשקפיים (משקפי קריאה? משקפי קוצר ראיה? בהחלט יש חשיבות לסוג העדשה בכל הקשור להתאמת המסגרת).

בחירת מסגרת בהתאם לתוצאת הבדיקה

"תראה, לתוצאות של בדיקת ראייה יש השפעה על בחירת המסגרת. משקפי מולטיפוקל לדוגמא, מצריכות שימוש במסגרת עמוקה שיכולה להכיל ("ולעטוף") את העדשות. גם משקפי ספורט לדוגמא דורשות מסגרת מיוחדת כזו אשר תוכל להתאים לאופי הפעילות. וכן, גם למספר של תיקון הראייה יש חשיבות מן הסתם (העדשה של המספרים הגבוהים היא עבה יותר ככל שהמספר עולה… כלומר במספרים גבוהים בהחלט יש צורך במסגרת שהיא גם חזקה, גם כבדה וגם רחבה יותר, אבל מצד שני שלא תהיה כבדה מדי, כן?) הרי גם ככה במספרים האלו העדשות בעצמן שוקלות לא מעט… ככה שתוספת משמעותית במשקל של המסגרת עצמה… זה כבר יכול לגרום לחוסר נוחות בצורה די משמעותית", אמר לנו בעל חנות משקפיים בקרית שמונהאופטומטריסט מורשה מהעיר הצפונית.

 

שיקול של נוחות

"יש כאלה שאומרים לי תשמע, לפני שזה יהיה יפה קודם כל חשוב שזה יהיה נוח… ובכן, נוחות היא כמובן שיקול משמעותי בכל הקשור למשקפים (הרי מדובר בפריט שנמצא איתנו כל יום כל היום – מרגע ההתעוררות ועד הרגע בו אנחנו הולכים לישון)" הוסיף בדבריו אותו  אופטומטריסט מקריית שמונה.

ואגב אם בנוחות עסקינן, הרי שגודל המוטות ואורך המוטות גם הם גורמים משמעותיים ביותר בכל הקשור לנוחות הכללית של המשקפיים. כמו כן והרי שגם גודל המסגרת צריכה להיות מתאימה (זאת בכדי למנוע מצב בו המסגרת תגרום ללחץ על הפנים ועל האף). אורך המוטות (שבכל מסגרת הינו שונה מן הסתם) יש לו חשיבות בכל הקשור להתאמה הכוללת של המשקפיים למבנה הפנים והאוזניים.

 

אלרגיה ורגישות למסגרת?

החומר הפופולארי ביותר ממנו מורכבות מסגרות משקפי ראייה הוא ניקל. הניקל הוא שמרכיב את רוב המסגרות של המשקפיים הפשוטות והזולות יותר. אלא ש… ישנם רבים שהם אלרגיים לאותו חומר. לפיכך אותם אלו שרגישים לניקל, מומלץ להם לבחור במסגרות העשויות מ: פלסטיק, אלומיניום או טיטניום.

שני חסרונות נוספים שיש לניקל בנוסף לבעיית האלרגיה הן:

  • הניקל כבד יחסית.
  • ניקל הוא חומר שמחזיק מעמד זמן קצר יחסית (עד 3 שנים על פי רוב). כלומר לאחר תקופה קצרה יש צורך ברכישת מסגרת חדשה.

 

מסגרת פלסטיק 

יתרונות: 

  • מחיר אטרקטיבי בדומה לניקל.
  • פלסטיק אינו מעורר תגובה אלרגית.
  • ישנם מגוון סוגים שונים של פלסטיק (גם כאלו שהם איכותיים ביותר ובעלי משקל נמוך).

 

מסגרת טיטניום

יתרונות:

  • משקל נמוך.
  • אין תגובות אלרגיות.
  • חומר עמיד מאוד וחזק ביותר (מחזיק מעמד כמעט 10 שנים בממוצע…). 





אביזר אופנתי 

לאחר שמתחשבים בכל שיקולי האופטיקה ובכל שיקולי הנוחות (ואכן חשוב ביותר להתחשב בשני אלו), הרי שישנו שיקול מרכזי ביותר והוא (איך לא…) העניין של עיצוב המסגרת:

והרי מדובר באביזר שנמצא על הפנים שלנו, אנחנו מסתובבים איתו כל היום… זהו לחלוטין אביזר אופנתי וכזה אשר יכול להחמיא מאוד לפנים שלנו אך בו זמנית גם לעשות להן עוול. בהקשר זה חשוב לציין כי ישנם משקפיים שיתאימו למבנה פנים רחב ולעומתם כאלו אשר יתאימו יותר למבנה צר וכו'. זאת ועוד הרי שמסגרת המשקפיים עשוייה להתאים (או לא להתאים) לצבע העור ולצבע השיער שלנו (כן, גם בזאת כדאי להתחשב).

 

לסיכום

מכיוון שלבחור מסגרת זו משימה הכוללת מספר משתנים כגון: נוחות, התאמה ל"דרישות" האופטיקה, העיצוב והמחיר, הרי שכדאי ללכת לחנות בעלת מגוון גדול ונרחב של מסגרות שיש בה מבחר  יצרנים איכותיים ככל הניתן. 

"אני בהחלט ממליץ לקבל ייעוץ וטיפים שונים גם בכל הקשור לבחירת מסגרת. כן, אופטומטריסט עם ניסיון יכול לקחת בחשבון את כל השיקולים (צרכי האופטיקה, ענייני הנוחות וכו') וזאת בכדי לסייע בבחירה נכונה שמעבר לשיקול העיצובי של המסגרת", סיכם את הנושא אותו אופטומטריסט – בעל חנות משקפיים בקרית שמונה.

דילוג לתוכן