כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אופטומטריסט, אופטומטריסט מגזין

בקריית שמונה

כי לראיה שלכם רק הטוב ביותר. אופטומטריסט בקריית שמונה – לראיה מאה רק אופטומטריסט מאה. צרו קשר עכשיו לבדיקת ראיה יסודית ומושקעת

רואים את הכותרת?

בינינו, ישנו שלב מסויים בחיים סביב גיל 40 פחות או יותר, שהדברים פתאום נראים אחרת לפתע… ולא, לא מדובר בהכרח בהשקפת החיים שמשתנה לה, או בתובנות כלשהן אשר מאפיינות את הגילאים בהם אנו הופכים לבוגרים יותר. אלא ש… הכוונה היא לעיניים שלנו…

 הרי ידוע שגיל 40 זהו הגיל בו רובנו מתחילים לראות פחות טוב למרחקי הקריאה הקרובים. מדובר לדוגמא בקריאת הודעות בטלפון הנייד, קריאה של עיתון או קריאה של כל דף נייר שמונח לנו על השולחן. כן, מי שמכיר זאת ודאי יוכל להזדהות עם התחושות של חוסר המיקוד ותחושות הטשטוש המתסכלות (אשר כרוכות במצב של ראיה לא ברורה בטווח "הקריאה").

 

לעומת זאת, הרי שלעומת בעיית הראייה לטווח קריאה (שהיא בעיה הנובעת מגיל בגרותו של האדם), הרי שבכל הקשור ל"קוצר ראייה" מדובר בכלל בעניין תורשתי – עניין מולד. בעיית קוצר ראיה היא אותה תופעה שכיחה בה אנשים אינם רואים "6:6" במהלך חייהם לטווחים המרוחקים (העניין רלוונטי כמובן עבור נהיגה, קריאה מהלוח בבית ספר, התבוננות בשלטים וקריאה של מספר קו האוטובוס שחולף לו ברחוב…). כמובן שעניין זה קיים גם אצל ילדים קטנים ואין שום קשר בין מצב של בעיית "קוצר ראייה" זו, לבין גילו של האדם.

טווח מחשב

בכל הקשור לקריאה של מסך המחשב (מה שנקרא "טווח מחשב") חשוב לציין כי ניתן להשיג משקפיים אשר מיועדות לטווח ספציפי זה (כן, לא מדובר בטווח של משקפי קריאה – אלו אשר מיועדות כאמור לטווח כמו קריאת ווטצאפ מהנייד למשל, אך מנגד גם לא מדובר בטווח של "קוצר-ראיה" שפותר ראייה למרחק, כדוגמת קריאת שלטי חוצות).

אם כן, טווח המחשב הינו טווח ביניים – אותן 'משקפיים למחשב' המיקוד שלהם הוא לטווח של חצי מטר עד מטר.

כמו כן, הרי שגם אנשים שאינם מרכיבי משקפיים (או עדשות מגע) עבור אותו קוצר-ראיה וגם אינם בעלי משקפיים הפותרים את בעיית טווח הקריאה, עדיין גם הם יהיו זקוקים למשקפיים אשר פותרים את בעיית טווח הביניים (טווח המחשב). 

"השימוש הזה במשקפיים למחשב יעניק להם נוחות וגם יהיה בריא יותר לעיניים שלהם", אמר לנו איש מקצוע מהתחום (אופטומטריסט מקרית שמונה). "אגב גם עבור אותם האנשים שמרכיבים רק משקפי קריאה (שמיועדים למיקוד קרוב, כן?) מומלץ להשתמש במשקפיים שמותאמות לעבודה מול מחשב (לטווח הביניים), הוסיף אותו אופטומטריסט מקרית שמונה.

עדשות ביפוקל

עדשות ביפוקל הגיעו לעולם על מנת לתת פתרון לכל אלו אשר סובלים מבעיה כפולה (גם קוצר ראיה – כלומר לא רואים טוב לטווח רחוק וגם בעיית קריאה – כלומר לא רואים טוב בזמן קריאה מטווח קרוב כגון טקסט שנמצא במכשיר הסלולארי וכו'). משקפי הביפוקל הם משקפיים בעלי 2 טווחים (גם זה שמטפל בבעיית הקוצר ראיה וגם זה שמטפל בבעיית הקריאה).

 

"למעשה משקפי הביפוקל יש בהן 2 טווחים (כלומר ממש הפרדה של 2 עדשות שונות), זה בעצם חלון קטן – אותו אזור שמיועד לטווח קריאה, אשר מצוי בתוך העדשה שמיועדת לראייה לטווח הרחוק" הוסיף בדבריו אותו אופטומטריסט מקריית שמונה.

 

30 שנה

"תשמע, יש לי חנות אופטיקה של משקפיים בקריית שמונה כבר 30 שנה… אני מוכר בה משקפי שמש של כל המותגים הכי טובים וידועים. אני מוכר בחנות שלי גם משקפיים למחשב כמובן (כאלו שמיועדות למרחק ביניים) וכמובן שגם משקפיים לילדים (כן, יש גם ילדים שזקוקים למשקפיים לטווח רחוק – עבורם יש לנו מסגרות חמודות בצבעים יפים מאוד ובשלל צורות) וכמובן שיש אצלי גם בדיקת ראיה. בכל הקשור לבדיקת ראיה בקרית שמונה, אין הרבה מקומות שמעניקים את השירות הזה בעיר, אני הוא בין היחידים. לכן מגיעים אלי מכל הסביבה של הקיבוצים ומכל הישובים פה של אצבע הגליל באזור של קרית שמונה" הוסיף בגאווה אותו אופטומטריסט מקרית שמונה

 

יתרונות הביפוקל

למשקפי הביפוקל קיימים מספר יתרונות:

  • טווח ראייה רחב – 

מדובר בעדשה רחבה ללא עיוותים בצדדים – החלק העליון של הביפוקל הינו ממש כמו עדשה חד-מוקדית (כלומר כל נקודה בעדשה נותנת את אותו תיקון ראייה).

 

  • מחיר אטרקטיבי –

והרי בכל הקשור לעלות של משקפי ביפוקל (אשר תלוי בחומר הגלם ובאינדקס העדשה) הרי שביפוקל ניתן להשיג במחיר נמוך יותר מעלות משקפי מולטיפוקל (אודותם יפורט בהמשך).

 

  • מתאים לסובלים מסחרחורות –

משקפי ביפוקל מאפשרים תחושה טובה ויציבה לכל אלו אשר סובלים מחוסר יציבות, חוסר שיווי משקל ומתחושה של "מחלת ים" כאשר הם מרכיבים משקפי מולטיפוקל.



חשוב לציין כי כמו כל דבר בחיים הרי שלצד היתרונות יש גם חסרונות… הנה, זהו החיסרון של משקי הביפוקל:

הסתגלות –

אין אחריות ברוב המקרים בכל הקשור להסתגלות אל משקפי הביפוקל (זאת בניגוד למשקפי המולטיפוקל).

 

משקפי מולטיפוקל

ובכן, מהם משקפי מולטיפוקל?

"תראה, בניגוד נניח לאותם משקפי קריאה אלו שבקלות ניתן למצוא על המדף בכל בית מרקחת לצורך העניין, הרי שמשקפיים אשר נותנות מענה "משולש" שמותאמות מה שנקרא "טיילור מייד" עבור הפציינט באופן אישי (לפי הנתונים שלו) זה כבר סיפור אחר, כן?…" חייך ואמר אותו אופטומטריסט. "מולטיפוקל המשמעות שלו זה רב מוקדיות. כלומר אותה עדשה מעניקה פתרון לקריאה מקרוב, להתבוננות מרחוק וגם לטווח הביניים… מעבר לזה יש עוד יתרון למולטיפוקל בזה שאין את החלון שקיים בביפוקל (אנשים לא אוהבים את זה… זה עניין אסטטי שמציק להם מן הסתם…). והכי חשוב – המולטיפוקל מאפשר לאנשים להסתובב עם זוג משקפיים אחד במקום ללכת כל היום בו זמנית עם 3 זוגות משקפיים… וזה כבר שיפור דרמטי ביתר באיכות החיים שלהם", הוסיף אותו אופטימיטריסט  מקרית שמונה.



משפט לסיום

עכשיו אחרי שקבלנו קצת מידע אודות משקפיים (ומגוון המרחקים השונים בהם הן מטפלות), הרי כל שנותר זה לאחל בריאות טובה וגם ראיה ממוקדת לכולנו…).

דילוג לתוכן