כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אורתופד, מגזין אורתופד

בקריית שמונה

אורתופד מומחה ומומלץ בקריית שמונה✔ – האורתופד שבאמת יעזור לך – סבלני וקשוב מומחה בכל ענפי האורתופדיה – התקשר עכשיו ליעוץ ולקביעת תור דחוף💊

לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה?

ישנם תחומים שעד שלא חווים אותם קשה להסביר אותם. אחד מהם הוא כאבים אורתופדיים. כן, מי שלא התנסה בכאבים בכף הרגל, כאבים בברכיים, כאבי גב וכל אותם כאבי מפרקים ועצמות, כפי הנראה שלא יבין זאת…

בכל הקשור לבעיות אורתופדיות הרי שאחד האביזרים איתם ניתן לשפר את התחושה ואת ההרגשה הכללית, זהו המדרס. מדרס הינו אביזר שמוכנס לנעל ההליכה והוא למעשה אחראי לכך שכל היציבה של הגוף תהיה תקינה ובעלת איזון מרבי. המדרס למעשה מאפשר לכפות הרגליים לדרוך בזווית הנכונה ובכך נוצרת דריכה בריאה הרבה יותר (כזאת שסופגת את הזעזועים, משנה את היציבה, מחלקת את רמות הלחצים השונים שעל הגוף, ומקלה על העומס שמופעל על שלד הגוף כולו). לצורך המאמר נפגשנו עם בעל חנות מדרסים וציוד אורתופדי בעיר קריית שמונה אשר נקראת "מדרסים בקרית שמונה". 

"אני פתחתי את העסק בהתחלה מתוך הרצון לעזור לחיילים שמשרתים בגבול הצפון. בעברי הייתי איש צבא בחיל הרפואה ואני יודע מה המשמעות של פגיעות עומס על גופם של החיילים. אני הבנתי את החשיבות של התאמת מדרסים שמביאים לשיפר דרמטי ולצמצום הפגיעות האורטופדיות בקרב חייל צה"ל היקרים. זה כמובן עבור חיילים קרביים שנמצאים בשטח, אבל זה גם מצויין ויעיל עבור חיילים שמבצעים "רק" עבודות משרדיות, אבל נמצאים כל היום בתנועה ובהליכה בתוך הבסיס. תראה, המצב האופטימלי זה כמובן נעליים אורטופדיות, אבל בגלל שהצבא לא יכול לספק כאלו נעלים לכל חיל, הרי שמדרסים איכותיים – מדרסים בהתאמה אישית, זה הפתרון המומלץ", אמר אותו בעל חנות של אורטופדיה בקרית שמונה.

מה זה בעצם מדרסים?

המדרסים הם רפידה. למעשה זו רפידה שמונחת בתוך הנעל וממוקמת על גבי  הרפידה שקיימת בתוך הנעל (אותה רפידה פשוטה שמגיעה עם הנעל אינה "עושה את העבודה" כפי שצריך). מדרס שכזה תפקידו לבלום כמו שצריך את הזעזועים בזמן שמופעל עומס מצטבר על הגוף (על העצמות, על השרירים ועל העצבים) בעת הליכה, בזמן ריצה ואפילו גם תוך כדי עמידה.

doctor-consulting-patient-custom-orthotic-insoles-clinic-personalised-custom-fit-feet-recreation-medicine-concept

שימושי המדרסים

את המדרסים ניתן להשיג בכמה צורות שימוש עיקריות. בכל הקשור לשימושים נפוצים הרי שאפשר להבחין בכמה קטגוריות שימוש פופולאריות:

אחד השימושים הנפוצים הוא מדרסים לשימושם של חיילים. חיילים כידוע מבצעים פעילות גופנית עצימה במשך ההתנהלות היומיומית שלהם גם כאשר מדובר בפעילות הליכה יומיומית וגם כאשר מדובר בפעילות ספורט או אימונים צבאיים כמובן. משום שכך ומשום שנעליים צבאיות אינן נעליים אורתופדיות או נעלים אשר מיועדות לריצה באופן מובהק, הרי שמדרסים יעשו פלאים עבור חיילים –  בעיקר בכל הקשור למניעה וצמצום שברי מאמץ (שזו בעיה עיקרית של חיילים ביחידות הקרביות בעיקר בשלבים הראשונים של שירותם הצבאי). המדרסים בשימוש צבאי שכזה, ישמשו כבולמי זעזועים ומכאן שיביאו לצמצום תופעת פציעות באופן כללי וכאמור לצמצום בעיית שברי המאמץ באופן ספציפי.

שימוש נפוץ נוסף במדרסים הינו השימוש עבור ספורטאים אשר מן הסתם מפעילים עומס עצום על המערכת השלדית וכמובן שעל שרירי הגוף שלהם וכל שאר מערכות הגוף. בהקשר זה הרי שניתן לומר כי בהסתמך על מחקרים מדעיים שנעשו בעניין, הרי שלא רק שמדרסים בנעליהם של ספורטאים מצמצמים משמעותית פציעות ספורט מסוגים שונים, אלא שמסתבר שהן אף עשויות לשפר את הביצועים הספורטיביים. 

כמו כן, כיוון שענפי הספורט הינם מגוונים ביותר, הרי שלכל ענף נדרשת התאמה ספציפית לאותה פעילות ספורטיבית שמתבצעת באותו התחום. ברור הרי כי ריצת 100 מטר למשל, אינה דומה לריצת מרתון (ממש כפי ששחקן כדור רגל מבצע פעילות ספורט שונה בתכלית משחקן טניס…). כן, לא רק שלכל ענף ספורט נדרש לבצע התאמה מסויימת של סוג המדרס, הרי שיש לבצע גם התאמה ספציפית – מדרסים בהתאמה אישית עבור כל ספורטאי וספורטאי" המשיך בדבריו אותו בעל חנות של מדרסים ושל אורתופדיה בקרית שמונה.

 

איך יודעים שיש בעיה?

האמת שבכל הקשור לבעיות אורטופדיות, אין בעיה ממשית לדעת זאת. והרי זה פשוט – אנחנו כבר נדע היטב האם כואב לנו –  כן או לא… במידה ואנחנו אכן מרגישים כאב או תחושה של חוסר נוחות בכף הרגל בזמן דריכה (באופן קליל או באופן חריף וקשה) הרי שבסבירות גבוהה יש בעיה שדורשת טיפול. הכאבים האלו יכולים להופיע במספר מקומות בכף הרגל (בעקב, בחלק הקדמי של כף הרגל, במשטח העליון, באזור הקשת או בבהונות). 

האם המדרס יכול לצמצם כאב?

בכל הקשור למדרס אשר מותאם אישית הרי שתפקידו למנוע מצב של פגיעה אורטופדית. עם זאת כאשר כבר קיימת בעיה אורטופדית, הרי שמדרס יסייע בכך שראשית הוא ימנע המשך פגיעה, ועם זאת בו זמנית, מכיוון שהיציבה הופכת לתקינה, הרי גם הכאב או חוסר הנוחות יפחתו עם הזמן בהדרגה. שיפור מתמשך זה יהיה תוצאה של חלוקה נכונה יותר בעומס משקל הגוף על כפות הרגליים (כך נוצר למעשה שיפור ביציבת כף הרגל על הקרקע). זאת ועוד, הרי שבזכות מדרס מתאים שכזה, מתאפשרת גם תנועה נכונה יותר (כלומר מתאפשר שימוש מאוזן במפרקים.( כמובן שמצב שכזה ישמור גם מפני שחיקת יתר.

לסיכום

מדרסים כאמור הם כלי עזר חשוב וחיוני, ובו זמנית פשוט וזול באופן יחסי (במונחי עלות מול תועלת). כן, התועלת היא רבה – אז מדוע לא להשתמש במדרסים שכאלו בסיטואציות בהן הגוף שלנו חשוף לעומסים גבוהים?… כפי שאומר ידידינו מחנות האורטופדיה ("אורטופדיה בקרית שמונה"): "מדרסים זה משהו קטן שנותן תוצאה גדולה. אחרי הכל זה הגוף שלנו וכדאי להשקיע בו בכדי לקבל תוצאה גדולה".

אם כן, אם ברצונכם מדרסים בקרית שמונה הרי שהחנות "אורטופדיה בקרית שמונה" בהחלט יכולה להיות הכתובת שלכם. ואם לא, הרי שישנם מקומות מקצועיים רבים ונוספים בכל רחבי הארץ.

 

רק בריאות!

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן