כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אילוף כלבים, אילוף כלבים מגזין

בקריית שמונה

אנחנו לא רק הכי טובים עם כלבים – אנחנו הכי אוהבים כלבים – גם את הכלב שלכם!

אילוף כלבים – איפה עושים זאת?

כלב… כלב… מה לא נאמר עליו עדיין?… מה לא נאמר על חברו הטוב ביותר של האדם? והרי הכלב הוא סיפר אהבה מופלא וארוך שנים שבין האדם לבין בעל החיים הכל-כך מיוחד הזה. כן, כל בעל כלב יודע לומר עד כמה החיבור עם בעל החיים המדהים והקסום הזה הוא מעבר לכל תחושה שניתן בכלל להסביר. הכלב הוא כמובן ידידו הטוב ביותר של האדם אך בעלי הכלבים מוכנים יהיו לומר שהכלב הוא בכלל "בנאדם" (אם לא הרבה למעלה מזה, מבחינתם…).

אם כן, ללא ספק שבעלי הכלבים רואים בחבר שלהם – זה אשר  "הולך על 4", כבן משפחה לכל דבר ועניין. אך האם ההרמוניה תמיד מתחילה לה כבר במפגש הראשון?

ובכן, כלבים לא תמיד מגיעים "מוכנים" מה שנקרא… חלקם נדרשים לעבור בשלב המוקדם של הגעתם לבית המשפחה (אל ביתם של הבעלים), תהליך של אילוף. רק מנקודה זו הם יהפכו "ידידותיים למשתמש"….

אילופו של הכלב

"אני יכול לומר שכל כלב, כן?… כל כלב במקביל לשלב האילוף חשוב להקפיד איתו על תנאים אלמנטריים שהם ממש אבל ממש חשובים לבריאות שלו… ואת זה אני אומר ללא קשר לתהליך האילוף… אני מדבר על דברים בסיסיים כמו: מנוחה נכונה, תזונה בריאה, טיפוח שוטף ודאגה כללית לבריאות שלו", אמר איש מקצוע מנוסה מהתחום – בעליו של  פנסיון לכלבים בקרית שמונה. 

"אנחנו עוסקים בכל מה שקשור לחינוך של כלבים וליחסי הגומלין איתם ובמחיצתם – אנחנו למעשה מעניקים שירותי אילוף כלבים בקריית שמונה ובכל האיזור הרחב שמסביב (בקיבוצים, במושבים וכו'. אנחנו מגיעים גם עד רמת הגולן… גם שם יש לא מעט כלבים)", הוסיף בדבריו אותו בעל מקצוע מהעיר הצפונית. "באופן כללי אילוף מתומחר (על פי רוב) לפי עלות של שעה. מדובר בתהליך של כמה מפגשים בהתאם למצב הכללי והספציפי של הכלב (אפשר לבצע מפגשי אילוף פרטיים של אחד על אחד או אילוף קבוצתי)", הוסיף בעל המקצוע.

אילוף כלבים –  מתי יש צורך?

יש שני סימנים שכדאי לשים לב אליהם, אשר יסמנו כי כדאי לשקול תהליך של אילוף:

  • תוקפנות –  האם הכלב שלנו מראה סימני תוקפנות?
    ●  לחץ –  האם הכלב שלנו מראה סימנים ברורים של לחץ?

האילוף הינו תהליך שמאפשר לנו ללמוד את הכלב, להבין אותו, להרגיש אותו, ליהנות ממנו ובעיקר להפוך את החיים במחיצתו נעימים יותר (בעבורו ובעבורנו). 

אילוף. איפה?

האם את האילוף כדאי לבצע בפנסיון או שבכלל בבית? ובכן, ישנם מספר יתרונות (וחסרונות) לכל אחת מ- 2 החלופות:

פנסיון אילוף כלבים 

רק מאלף מקצועי הוא זה אשר יעבוד עם הכלב. כלומר, מכניסים את הכלב לאילוף בפנסיון ומקבלים "מוצר מוגמר" – הכלב מאולף! זאת מבלי צורך להתערב בתהליך האילוף. החיסרון בכך הוא שאומנם הכלב כבר מאולף אך מצד שני יידרש זמן הסתגלות (כיוון שהכלב לא למד לעבוד עם בעליו אלא רק עם המאלף).

אילוף כלבים בבית הלקוח

 בשיטה זו של אילוף, הרי ש… קיים צורך בתיאום עם מאלף כלבים לטובת כמה מפגשים בביתו של הכלב (ובעליו). הבעלים צריך מן הסתם להיות נוכח בתהליך – והרי זה כל העניין.  בניגוד לאילוף שמתבצע בפנסיון, הרי שבכל הקשור לאילוף כלבים בבית, הבעלים הוא זה שעובד רוב הזמן עם הכלב… המאלף למעשה נמצא יחד עם הבעלים והוא מנחה אותו לגבי מה עושים ומה לא. כמו כן, במידה וישנם אנשים נוספים בבית שרוצים שהכלב יקשיב גם להם, הרי שכדאי ומומלץ כי גם הם יהיו נוכחים בתהליך.

כמה זמן לוקח לאלף כלב?

"תהליך אילוף באופן כללי (בין אם מדובר באילוף בפנסיון ובין אם מדובר באילוף ביתי), ייקח בערך 6 עד 10 מפגשים (זה לא מדעי, מדובר פה בבעל חיים… בייצור חי…)", הוסיף בדבריו איש המקצוע איתו שוחחנו בעניין (בעליו של פנסיון לכלבים בקרית שמונה).

 

שיטות האילוף

ישנן 2 שיטות אילוף כלבים מקובלות:


  • גישה מסורתית – תהליך על-פיו הכלב מקבל מסר חד משמעי כי הבעלים הוא "הבוס". כן, פשוטו כמשמעו – על פי תפיסה זו הרי שהכלב צריך להבין את מקומו ותמיד לציית לבעליו.

  • גישה חיובית – פה מדובר כבר בגישה אשר מצדדת בהתנייה חיובית לאחר כל בקשה של הבעלים. הכלב ביצע? יפה מאוד – הנה הכלב מקבל מיידית מתנה (בצורת חטיף מזון על פי רוב). כלומר, זוהי גישה חיובית.

ניתן לומר שההבדל העיקרי שבין 2 הגישות הוא שבראשונה מניעים את הכלב ממקום של פחד ובשניה ממקום חיובי (ממקום של שמחה). ככלל, הרי שהמאלף הוא אשר בוחר את השיטה המתאימה לכל מקרה ספציפי, אך בהחלט ניתן (ואף רצוי לעיתים) ללכת בדרך שמשלבת בין שתי הגישות.

מקצוע טבעי

"מבחינתי אין יותר נחמד מאשר להתעסק עם "חומרי גלם של הטבע" נקרא לזה כך… כן,  אחרי שנים שהייתי גנן שמתעסק כל היום עם צמחייה ועצים, הרי שכבר 20 שנה שאני עוסק בעוד צד מדהים ויפה של הטבע –  אני מתעסק בכיף ובשמחה עם כלבים – אילוף כלבים בקריית שמונה וכל אצבע הגליל (זה האיזור שבו אני נותן שירות), הוסיף אותו בעל מקצוע מהצפון.

כמה מילים לסיכום

אילוף כלבים זהו תהליך השקעה לטווח ארוך. מדובר בתהליך שמטרתו להוציא את המיטב מן הכלב (וכן, יש הרבה-הרבה מה להוציא מחברו הטוב ביותר של האדם…). כל עוד התהליך מתנהל בצורה נכונה ויעילה הרי שפחות חשוב יהיה היכן הוא מתבצע (בפנסיון או בבית). אילוף טוב ונכון, זו הדרך להגיע לחיים טובים ומאושרים עם הכלב ולמעשה ליצור איתו תקשורת נכונה – כזו שתאפשר לו חיים שמחים ומאושרים.

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן