כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אילוף כלבים, אילוף כלבים מגזין

בקריית שמונה

אנחנו לא רק הכי טובים עם כלבים – אנחנו הכי אוהבים כלבים – גם את הכלב שלכם!

פנסיון כלבים איכותי - איך נדע לזהות

הכלב שלנו, וואו… הכלב החמוד והמתוק שלנו, הכלב שמבין כל מילה שלנו ולגמרי מבין עברית כשפת אם… הוא הרי כבר מזמן בן בית שלנו, בן משפחה, חבר שהולך לו על 4 (כן, וזה שעם הזמן הופך גם להיות דומה לנו יותר ויותר… גם באופי, גם במראה – כן כן, ממש ככה… יש לא מעט בעלי כלבים שיעידו על כך…).

אין ספק, הכלב הוא החבר הנאמן שלנו ואנחנו קשורים אליו ביחסי גומלין שקשה בכלל לתאר במילים – זאת אהבה – אהבה של ממש. אלא ש… החיים המודרניים היום כוללים לא מעט נסיעות לחו"ל – ענייני עבודה, ענייני חופשה, בילויים, או נסיעות שנכפות עלינו חלילה לעניינים רפואיים. זאת ועוד הרי שבנוסף לעזיבתנו את הבית (עבור נסיעה לחו"ל לכמה ימים), הרי שהיום לא נדיר יהיה למצוא משפחות גרעיניות קטנות (אפילו קטנות מאוד ניתן לומר). יש היום לא מעט אנשים שחיים לבד. אם כן, מה קורה במצבים כאלו –מצבים בהם בעלי כלבים צריכים לעזוב את הבית למספר ימים? מי נשאר עם הכלב, מי מטפל בו, מי מלטף אותו ומי דואג לו? בכל זאת, מדובר בחבר, בבן בית, בידיד קרוב ביותר, בחלק מהמשפחה שלנו…

היו ימים

פעם היינו פשוט מבקשים "טובה"  מחבר או מבן משפחה – מבקשים שיבוא ויוריד את הכלב, שיבוא ויתן לו אוכל ומים או…     או שפשוט היינו מוסרים את הכלב למקום מגוריו של אותו חבר או בן משפחה (ומבקשים מהם את אותם הדברים פחות או יותר…), אבל היום? למי יש זמן לכך היום?… כולם הרי עסוקים בחייהם העמוסים והאינטנסיביים שלהם והרי גם למה להטריח? למה לא להפנות כמו בכל דבר בחיים את העניין אל עבר המומחה שבתחום?… אל אותם אלו שייתנו טיפול מקיף (של הכל כולל הכל).

הרי כשאנחנו זקוקים לדוגמא לטיפול ברכב ברור שלא נלך לחבר שייסדר את הבלמים נכון?.. וכשנרצה לטפל בגינה לא נתקשר לדוד שלנו מהמושב שיגיע כל 8 ימים ויקצור לנו את הדשא בגינה… אז,         אז למה שהעניין עם הכלב יהיה שונה?..

הפתרון

"הפתרון הוא פנסיון" אומר לנו בעליו של ב. "כן, למה להפיל את הכל על חבר או על בן משפחה?… הרי בינינו, גם לא כולם מתחברים לזה – להוריד את הכלב 3 פעמים ביום וגם לשים לב שהכלב לא ייכנס לקרבות "האבקות" מטורפים ורועשים בגינה הציבורית (עם הכלבים העצבניים של השכונה…), בכל זאת, לא כולם בנויים לזה" הוסיף בעל הפנסיון לכלבים מקרית שמונה. "כן, מכל זה אפשר לחלוטין להימנע. אנחנו בפנסיון שלנו מעניקים מעטפת כוללת – אנחנו מאפשרים לבעלי הכלבים שקט נפשי. הכל תחת קורת גג אחת".

מהו פנסיון טוב 

פנסיון כלבים איכותי הוא מקום אשר נמצא בו:

  • יחידה פרטית (לכל כלב…).
  • חדרים גדולים ומרווחים (בהתאם לגודלו של הכלב, גילו, והאופי שלו).
  • הקפדה יתרה על תזונה נכונה (בהתאם לצרכיו השונים של הכלב).
  • מקצוענות ותק וניסיון (מקום עם מוניטין וכזה עם קילומטראז').
  • צוות שמתנהל מתוך אהבה לבע”ח (אפשר מהר מאוד לראות זאת ולהרגיש זאת).
  • הימצאותו של מתקן שתייה אוטומטי בחדרו של הכלב (מתקן שמבטיח שמירה על טריות המים במהלך כל שעות היממה).
  • שטחים פתוחים לרבות משטחי דשא.
  • מתקן אימונים – כזה המאפשר אימונים וטיולים עם הכלבים בכל תנאי מזג אויר.
  • המצאות של אביזרים ושירותים מעולמות הכלבים (מספרת כלבים, מכון ספא וציוד לכלבים.(
  • נגישות – במידה ונוסעים לחו"ל הרי שישנה עדיפות לפנסיון שנמצא בסמוך לנתב"ג.

"היום ממש אין צורך לבקש טובות מחברים או מבני המשפחה, היום רק צריך למצוא פנסיון אמין ומקצועי שאפשר להפקיד בו את הכלב החמוד", הוסיף אותו איש עסקים מהעיר הצפונית (בעליו של פנסיון לכלבים בקרית שמונה – אותו בית עסק ותיק שכבר שנים מעניק שירות לכל תושבי אצבע הגליל). "תפקידו של פנסיון כלבים הוא לדאוג לכל הצרכים של הכלב (החל מצרכים בסיסיים, דרך מזון איכותי וכלה בצרכים רפואיים במידת הצורך)", הוסיף אותו איש עסקים – בעליו של פנסיון לכלבים בקריית שמונה.

ועוד כמה דברים 

 "ואגב, יש עוד כמה דברים שהם חשובים לא פחות – פנסיון חייב להיות בטיחותי. כלומר כזה אשר ימנע מבעלי חיים לברוח, להעלם או להיפצע כתוצאה מקרבות של כלבים אלו עם אלו (יש חשיבות לכך שיהיה מרחב שיספיק עבור תנועתם של הכלבים – שלא יצטופפו בשטח מוגבל).

בנוסף, ישנה חשיבות רבה גם לכך שבמידת הצורך (בשעת חרום) אותו פנסיון ידע להעביר את הכלב לקבלת טיפול רפואי יעיל. זאת ועוד הרי שגם נוכחות של וטרינר במקום הינה חיונית כמובן ובעלת משמעות רבה", הוסיף בדבריו בעליו של פנסיון הכלבים מקריית שמונה.

כלב באופן כללי

"כבעל פנסיון לכלבים שכבר ראה כמעט הכל, יש כמה דברים שבהחלט חשוב שבעלי כלבים יקפידו לגביהם – אני מדבר על דברים בסיסיים כמו: מנוחה נכונה, תזונה בריאה, טיפוח שוטף ודאגה כללית לבריאות שלו. לא ייאמן כמה פעמים הגיעו אלי כלבים לפנסיון כאשר לא האמנתי באיזה מצב הם הגיעו אלי… יש בעלי כלבים שלצערי לא מטפלים כראוי בבעל החיים שלהם (וזה למרות שהם אוהבים אותו, בזה אין לי בכלל ספק). אבל… בכלב צריך לדעת איך לטפל" הוסיף בעל הפנסיון מקריית שמונה.

חוץ מזה, אם בתחילת הדרך (שהכלב מגיע לראשונה אל הבעלים) הכלב מראה סימני תוקפנות או אם הוא מראה סימנים שונים שמעידים על לחץ, אז תמיד כדאי להתחיל איתו תהלך של אילוף. גם את זה אני אומר מתוך הרבה שנות ניסיון" הוא הוסיף.

לסיום –

פנסיון כלבים זה בעצם גננות… 

"כן, פנסיון זה למעשה גננות (אבל גם וגם): מצד אחד זו גננות במובן של גננת – זאת שנמצאת עם הכלבים כל היום ומשחקת איתם. ומצד שני (כפי שאני רואה זאת) זה גם גננות במובן של גנן – זה שעובד עם צמחייה. ולמה גנן? כי מדובר בעבודה עם משהו טבעי… אין יותר טבעי מבעלי חיים… לדעתי זה כמו לעבוד עם צמחים או כל דבר טבעי אחר…" הוסיף בדבריו בעל הפנסיון לכלבים מקריית שמונה.

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן