כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אינסטלטור, מגזין אינסטלטור

בקריית שמונה

איך להזמין אינסטלטור ולהבין מה הוא אומר

האינסטלטור הוא סה"כ איש נחמד שבא לעזור לנו, אבל איזה פחד זה כשצריך לקרוא לו! יש מי שיודע מה זה צנרת קווית, מערכת PEX וכמה חשוב זה ה-ISO, ויש מי שלא יודע איפה שעון המים שלו נמצא. ללא שיפוטיות בכלל, תוכלו למצוא כאן את המילון הקצר והידידותי לכל מה שהאינסטלטור שלכם הולך לקשקש איתכם עליו. עוד יתרון חשוב לא פחות, בכל הארץ וגם בקרית שמונה שלנו, הוא שככל שתכירו את מושגי עולם האינסטלציה- תוכלו לוודא שהאינסטלטור שלכם עושה עבודה מקצועית ומקיפה שתשמור לכם על הצנרת לטווח הארוך, וגם הוגן איתכם במחיר.

נתחיל בהתחלה: הכירו את הצנרת שלכם

הצנרת שלכם מורכבת משתי מערכות: צנרת מים זכים- מי השתייה והרחצה המגיעים מעיריית קריית שמונה, וצנרת הביוב- שמנקזת את מי הדלוחין המגיעים מהכיורים, מקלחונים, אמבטיות, אסלות, מכונות כביסה וכו'. 

הצנרת שלכם מאורגנת בקירות וברצפות או "בשיטה הקווית" או "בשיטה המקבילית". זה לא צריך להעסיק אתכם במיוחד, אבל בגדול ב-"קווית" יש יותר צינורות שמפרידים בין מים קרים לחמים וב-"מקבילית" יש פחות, כי יש שם שימוש במרכזיה שמנתבת את המים. מה זה אומר לכם? ככל שיש יותר צינורות (במערכת "קווית")- יש יותר סיכוי לפיצוץ בצנרת, אבל גם יותר קל לתקן נקודתית; ואם יש לכם "מערכת מקבילית" תצטרכו לנתק את כל הבית ממים כשהאינסטלטור מגיע.

אומרים לא לגלוון!

לפני שאתם מקללים את האינסטלטור האהוב שלכם, הכירו רגע את השמות שקיימים היום בשוק האינסטלציה ואילו "קללות" לא רלוונטיות לצנרת שלכם. "צנרת מגולוונת הייתה פופולארית בארץ בעבר ואפשר למצוא אותה בבתים ישנים. היא עשויה פלדה, ויחד עם אחותה- צנרת הברזל, עדיף להחליף אותן בהזדמנות הראשונה. צנרת מברזל וצנרת מפלדה נוטות להצטברות חלודה ואבנית שמגיעות למי השתייה והרחצה שלנו, לא גמישות ולכן נסדקות ביתר קלות, וגם מסובכות יותר להתקנה.

אז מה האלטרנטיבה? 

צנרת פלסטיק- גמישה, פשוטה להרכבה ולפירוק, עמידה יותר לנזילות ולא "מפרגנת" לנו בשאריות מתכת במים. המילים המפחידות של עולם צנרות הפלסטיק הן סוגי צנרת: "PEX", "SP", "מולטיגול" ו-"פקסגול". כלקוח שבסה"כ רוצה לשתות קפה בלי אבנית ולהתקלח מידי פעם, הפרטים של סוגי הצנרת שלעיל לא באמת חשובים. רק תכירו שלא תיבהלו מהשמות, ותוודאו שהאינסטלטור משתמש בחלקי חילוף וכלי העבודה המתאימים לסוג הצנרת שיש לכם. ועוד טיפ עלינו במיוחד לתושבי קריית שמונה– מומלץ להתקין צנרת SP, שמותאמת יותר להתמודדות עם טמפרטורות קרות. אבל כמובן- כל בית לצנרתו, והכי טוב אם אתם לקראת שיפוץ- הרימו טלפון לאינסטלטור בקרית שמונה.      

נקודות בצנרת שחשוב להכיר:

  • "שיבר"\ "שיבר ראשי"- הברז הראשי לכל הבית דרכו מגיעים מים מהעירייה, תפקידו לווסת את זרימת המים לבית כולו. 
  • "שעון מים"- המתקן שמודד את צריכת המים של הבית.
  • "מרכזייה\ חנוכייה"- מרכז השליטה על כל המים החמים והקרים בבית. וודאו שהיא נגישה כי כמעט בכל ביקור של האינסטלטור תצטרכו גישה אליה. 
  • "משאבת לחץ מים"- נועדה למנוע בעיות של לחץ מים, רלוונטי במיוחד לבניינים גבוהים או בעלי צנרת ישנה\ שלא תוכננה כראוי. 
  • "נקודת מים"- המקומות בהם הצנרת יוצאת מהקיר ואתם יכולים להשתמש בה.  
  • "סיפון"- אביזר שמאפשר זרימת נוזלים ללא משאבה, רק על סמך עקרונות פיזיקאליים מגניבים. בשורה התחתונה, זה צינור. 
  • "ברך" – נקודת החיבור בין הכיור\אסלה לשאר הצנרת. מגיעה בצורת U או "כוס" ומונעת חזרה של מים מהביוב ומעבר של ריחות רעים.
  • "גומיית אטם"- רכיב איטום בניאגרות ובברזים. כשהוא נשחק- הגיוני שתהיה נזילה, וצרך להחליף לגומייה חדשה.
  • "מכשיר לאיתור נזילות"- נוסף ל-6 החושים של האינסטלטור, יש מכשור מתקדם שמאפשר לגלות מיקומים של דליפות. ההמלצה הכללית- אל תבקשו במיוחד להשתמש במכשור הזה, כי לא בטוח שהציוד הכרחי לזיהוי הנזילה ואז סתם תשלמו יותר על השימוש במכשיר. 
  • "מצלמה תרמית"- דוגמא נפוצה למכשיר לאיתור נזילות. מזרימים מים חמים בצנרת, ועם המצלמה מאתרים את הנקודה בה המים החמים יוצאים את גבולות הצינור.  

 

מחפשים אינסטלטור מומלץ ואמין בקריית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו קשר ותענו במהירות!

 

ועכשיו לתכלס, מה קרה לצנרת שלכם?

אם אתם לא יודעים בדיוק, זה בסדר גמור. אבל בהנחה ולא מדובר בשיפוץ יזום אלא טיפול דחוף בצנרת (ובדיוק בזמן הכי לא מתאים..), משהו הרי קרה וגרם לכם לזהות שיש כאן אירוע שמצריך אינסטלטור בקרית שמונה. להבין מה הבעיה יעזור לכם גם למצוא את איש המקצוע המתאים ביותר וגם להכווין אותו לקראת הביקור. ובכלל, כדי שהביקור של האינסטלטור יהיה הכי יעיל שאפשר, שווה להגיע כמה שיותר מוכנים. 

סתימה בסיסית

סתימה בחלקים העליונים (והנגישים) של הצנרת. שאריות אוכל, שערות, שאריות של עטיפות, אבנים, עלים וכל הכיף הזה. הבעיה הנפוצה ביותר בצנרת. הצעד הראשון הוא בד"כ לסדר את הבעיה עם פומפה אבל שימו לב לא להזניח צנרת עם סתימות חוזרות. הן יכולות להוביל לסדקים בצנרת וכתוצאה מכך לנזילות הרבה פחות נעימות, ובסופו של דבר, עלולות להוביל גם לפיצוץ בצנרת.

סתימה פנימית\מורכבת

סתימה בחלקים פנימיים של הצנרת. כדי לתקן אותם תצטרכו לשבור קיר\רצפה. אם אתם נאלצים להתמודד עם סתימה שכזו, ראשית התייעצו עם אינסטלטור בקרית שמונה  שלכם, שעליו אתם סומכים לגבי שימוש במכשור לאיתור נזילות, כך אולי תוכלו לאתר יותר במדויק את מקור הבעיה ולצמצם את היקף הבלגן שבהרמת רצפות ושבירת קירות. שנית, אם עדיין אין לכם צנרת פלסטיק- שווה לשקול שיפוץ כולל והחלפת הצנרת כולה, אם בכל מקרה תצטרכו להתמודד עם תיקונים גדולים בצנרת. 

היחלשות חלקי חיבור, סדקים וחורים

בלאי של הצנרת בעקבות לחצים המופעלים עליה. שינויים קיצוניים במזג אוויר, סוג הקרקע ושינויים בה, לחצים של זרימת המים ועוד. כל אלו מובילים לנזילות, ויכולים להחריף לכדי פיצוץ בצנרת אם לא תטפלו בהם בזמן עם אינסטלטור מקצועי.

פיצוץ בצנרת

נשמע דרמטי וזה בהחלט לא חוויה נעימה. פיצוץ בצנרת הוא בעצם נזילה שהחמירה עד למצב של פרץ מים חזק במקום כלשהו בצנרת. הפיצוץ נוצר בעקבות סדק בצינור שלא טופל, שינויים בלחץ המים בעקבות סתימות וצנרת ישנה וכדומה ואין מה לעשות במצב הזה חוץ מלהזמין אינסטלטור בקרית שמונה. 

האמת- גם אם יש לכם זוג ידיים טובות ובא לכם לנסות לתקן לבד- שווה להכיר את המונחים כדי שתדעו לחפש את ההנחיות המדויקות למצב (המסריח) שאתם נמצאים בו. לא בטוחים אם אתם יכולים לתקן לבד או האם כדאי בכל זאת להוציא על אינסטלטור? כאן תמצאו מדריך שיעזור לכם לקבל החלטה מושכלת. בין אם לבד ובין אם תעזרו באינסטלטור- בהצלחה רבה בתיקון הצנרת, ולטובת עצמכם של העתיד- שמרו על צנרת בריאה בבית בריא.

דילוג לתוכן