כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

בית מרקחת, בית מרקחת מגזין

בקריית שמונה

כל התרופות כל הטיפולים כל התכשירים – אבל הכי חשוב – יחס אישי ומקצוענות כמו שרק אצלנו יש – כי תרופות קונים רק ממקצוענים!

בית מרקחת פרטי - יתרונות וחסרונות

בית המרקחת הפרטי הוא מקום שללא ספק יש בו יתרונות אך גם חסרונות. האם היתרונות בו עולים על החסרונות שבו?

כידוע הרי כשאנחנו נזקקים לתרופות או מוצרי טואלטיקה, ניתן כיום לבחור בין בית מרקחת פרטי לבין בית מרקחת באחת מרשתות הפארם הגדולות. כמו בכל דבר הרי שגם לבית המרקחת הפרטי ישנם יתרונות וגם חסרונות. במאמר זה נזכיר את החסרונות ואף ניגע ביתרונותיו היחסיים של בית המרקחת הפרטי.

לצורך הכנת המאמר נפגשנו עם בעל עסק בצפון הארץ אשר מפעיל בית מרקחת בקריית שמונה. איש עסקים זה שפך בעבורנו אור אודות תחום זה – תחום הפארמה בישראל.

בית מרקחת פרטי – חסרונות

"תראה, חשוב לי לציין שאין מה לעשות, כן?… אבל בינינו בתי מרקחת פרטיים ברובם יהיו קטנים באופן יחסי מבתי מרקחת של רשתות גדולות… הרי השכרת שטחים גדולים כרוכה בהוצאות כספיות אסטרונומיות. סכומי עתק שאין בכלל אפשרות לדמיין אפילו… מחירים ממש לא מהעולם הזה", ציין בפנינו בכאב אותנטי אותו איש עסקים – הבעלים של בית מרקחת פרטי בקרית שמונה.

"המשמעות היא שהיצע המוצרים שבית מרקחת פרטי מחזיק הוא כמובן קטן הרבה יותר בהשוואה לבתי המרקחת הגדולים של הרשתות הענקיות" הוסיף בעליו של בית המרקחת הפרטי מקרית שמונה. "אני מתכוון לכך שבכל הקשור למלאי של תרופות, למלאי של מוצרי קוסמטיקה ולמלאי של אביזרי טיפוח מסוגים שונים, הרי שאנחנו תמיד נמצאים בנחיתות משמעותית אל מול הרשתות הגדולות שיכולות להחזיק מלאים גדולים –  גם בשל העובדה שיש להם מקומות גדולים, עם מחסנים ענקיים וכל מה שצריך בשביל החזקת מלאי בהיקפים שכאלו " הוסיף בעל בית המרקחת מהעיר הצפונית (קריית שמונה).

health care  holding at drugstore Pack birth control pills pharmacy drugstore

"כמו כן, בוא הרי לא נשכח שבכל הקשור לזמני פתיחה ש המקום, גם במובן זה הרי שיש לרשתות הפארמה יתרון מובנה, הסניפים שלהם תמיד פתוחים גם בסופי שבוע, וזאת יחד עם שעות רבות במהלך היום שהם פתוחים לקבלת הלקוחות שלהם. חוץ מזה הרי שאצלם ניתן גם למצוא סניפים שפתוחים במשך כל היממה –  24 שעות מסביב לשעון… זה לחלוטין לא מתאפשר בבית מרקחת פרטי כמו שלי, לצערי…

דבר נוסף שיש להם יתרון  די רציני על בית מרקחת פרטי כמו שלי זה שהם יכולים לאפשר שירות של הזמנת תור מראש – מה שהופך גם את חווית הצריכה שהם מעניקים לטובת הלקוחות שלהם לנוחה ויעילה הרבה יותר", הוסיף בנימה די פאסימית אותו איש עסקים מקריית שמונה.

בית מרקחת פרטי – יתרונות

"אני אגיד את זה ככה: למרות כל הדברים שציינתי, שבהם לרשתות הפארם הגדולות בהחלט יש יתרון על פני בתי המרקחת הפרטיים הקטנים, הרי שבמידה ותהיו זקוקים לתרופה ייחודית ויחס אישי סביר להניח שיהיה לכם עדיף להגיע דווקא לבית מרקחת פרטי… וזה שווה לעיתים את כל היתרונות של הרשתות הגדולות. כן בהחלט, יחס אישי עבור אלו שזקוקים לתרופה ייחודית וספציפית זה "מצרך" מבוקש ביותר לעיתים. יש כאלו שזה שווה להם הכל", הוסיף בעל בית המרקחת מקרית שמונה (כשחיוך רחב מתפשט על פניו).

"דבר נוסף שהוא בהחלט חשוב ביותר זה שרוב בתי המרקחת הפרטיים מתמחים בתחומים שונים כמו למשל: הומיאופתיה או תכשירים שונים שמשמשים מטפלים אלטרנטיביים. זה נכון שברשתות הפארמה הגדולות אפשר למצוא תוספי תזונה רבים ותרופות הומיאופתיות, אבל ברוב המקרים זה יהיה אך ורק כאלו ששייכים למותגים הגדולים והמובילים שיש בשוק. לכן, רק אצלנו ובתי מרקחת שכמותנו (בית מרקחת פרטי בקרית שמונה) בהחלט שניתן למצוא מוצרים של יצרנים ספציפיים וקטנים (מוצרים מיוחדים ובעלי יתרון יחסי מובהק).

אגב, רק בחלק קטן מרשתות הפארם הגדולות אפשר להכין ללקוחות תרופה הומיאופתיות במרשם. כן כן, גם במקרה שכזה צריך לפנות רק אל בית מרקחת פרטי שיכין את התרופה הספציפית בה יש צורך.

אם כך, למעשה כפי שניתן להבין הרי שבית מרקחת פרטי יש בוא חסרונות אך גם יתרונות מובהקים בכל הקשור להשוואה אל מול רשתות הפארם הענקיות שפרוסות בכל מקום בארץ. עם זאת, מסתבר שיש עוד כמה יתרונות שיש לבית המרקחת הפרטי להציע:

טיילור מייד

בית מרקחת פרטי יכול "לרקוח" כל שברצונו (תכשירים או כל מוצר שיש בו צורך),  זאת בהתאם ליידע המקצועי של הרוקח שבמקום.

היכרות אישית

בתי מרקחת פרטיים לרוב נמצאים במרכזי שכונות וביישובים קטנים. משום שכך, הרוקח ממש כמו בעל המכולת מכיר את הפציינטים שלו (אותם אנשים שזקוקים לתרופות קבועות או שצריכים שירות בית מרקחת על בסיס קבוע).

היכרות אישית שכזו תתרום בעיקר כשמדובר באוכלוסייה מבוגרת (והרי רוקח שמכיר את "סיפורו" של הפציינט יסייע לו בכל הנדרש וימנע מצב בו אותו פציינט ייקח בטעות תכשיר או מוצר שאין הוא צריך לקחת. והרי, ברור הוא הדבר מן הסתם שדבר זה כמעט ואינו מתאפשר כאשר מדובר בבית מרקחת אשר בבעלות של רשת – והרי הרוקחים ברשתות לרוב מתחלפים בתדירות גבוהה והמספר הרב של הרוקחים שמתחלפים במשמרות (במקומות אלו), אינו מאפשר הכרות אישית… כן כן, זהו למעשה היתרון המובהק והבולט של בית המרקחת הפרטי אל מול אלו של הרשתות הגדולות.

לסיכום

בהקשר זה של הבחנה בין רשתות הפארם לבין בית המרקחת הפרטי, הרי שניתן להבחין במגמה של התפתחות בתי המרקחת "און ליין" שדרכם ניתן להזמין מוצרים דרך הרשת.

על אף היתרונות של ההזמנה ברשת ובמשלוח המוצרים עד הבית, הרי שהיתרונות המובהקים שנובעים דווקא מיכולותיו המצומצמות של בית המרקחת הפרטי, הן אלו שבאות לידי ביטוי גם אל מול בית המרקחת שמציע שירותי "און ליין".

אולי יעניין אותך גם:

בית מרקחת תורן בקריית שמונה

דילוג לתוכן