כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גגות, גגות מגזין

בקריית שמונה

גג, גגות וכל מה שביניהם

בינינו, מי מאיתנו באמת מבין בגגות? מי מאיתנו עצר פעם וחשב –"גג" "גגות"… איך הם בנויים, ממה זה בנוי, מה ההבדלים השונים בין סוגי הגגות ואיך בכלל עושים את כל זה.

מאמר זה פונה לכל אותם אלו שרוצים לדעת קצת על ההבדלים שבין סוגי הגגות השונים, על התאמת סוג הגג למזג האוויר, על חדשנות בבניית גגות, וקצת על גגות במקומות מסביב לעולם. והאמת? האמת היא שזהו מאמר שייתן לך רק ידע תמציתי "על קצה המזלג" – רק מה שחשוב (כן, מדובר בקריאה של 2 דקות.. גג…)

בניית גגות בישראל – חידושים וטרנדים 

"היום יש מגמה של רטרו בתחום הגגות. כן, היום יש הרבה אנשים שמעדיפים בנייה של גג שטוח דווקא ולא של רעפים", אמר בעל מקצוע גגן מתקין ומתקן גגות בקריית שמונה. בעל המקצוע דיבר בכנס מקצועי במרכז הארץ אשר נקרא "על גג העולם" (כנס בו התכנסו בעלי מקצוע רבים מכל הארץ – כנס אשר עסק בחידושים השונים שיש בעולם, בכל הקשור לענף הבנייה – עם דגש על בניית גגות). "יש היום אדריכלים שבהחלט יעדיפו גגות שטוחים כפי שהיה נהוג בארץ בימים של הבנייה שהייתה פעם בארץ –  גגות בסגנון הערבי סטייל".

יש להניח כי דבריו אלו של אותו בעל מקצוע מהצפון, הם למעשה המשך ישיר למגמה לה אנו עדים בשנים האחרונות – אותה מהפיכה שקטה, בה נמצא ענף הגגות בישראל. "מהפיכה" זו מיוחסת בעיקר לתחום גגות הרעפים (או יותר נכון לפיחות במעמדם של גגות הרעפים…).

תיקון שיפוץ והתקנת גגות בקריית שמונה – התקנת גגות מקצועית באיכות הגבוהה ביותר ובמחירים הטובים בצפון – תיקון איכותי במיוחד של כל סוגי הגגות בקריית שמונה – אחריות לכל תיקון גג בקריית שמונה

בניית גגות הרעפים הגיעה לישראל בהשפעת הבנייה האירופאית המסורתית – שם למבנה הרעפים ישנו תפקיד פונקציונאלי – הגג באירופה נבנה באופן מכוון בשיפוע (על מנת לאפשר לגשמים הרבים זרימה חופשית מטה).

אך האם בישראל הצחיחה (באופן יחסי לאותן כמויות גשמים ושלגים של אירופה הרטובה), האם בישראל היבשה אכן יש צורך שימושי בגג בעל שיפוע? ודאי שלא. הרי גג רעפים שכזה יש בו גם חסרון אחד מרכזי. גג רעפים הוא "מלכודת חום" (נדרשים הרבה מאוד פתרונות ואמצעים בכדי לקרר ואף לבודד אותו ממזג אוויר חם.

בשורה התחתונה – ניתן לומר כי גג רעפים מהווה יתרון גדול במדינות גשומות בשל המבנה שלו (מבנה זה מאפשר זרימת מים ומניעת רטיבויות). אך, האם במדינה יבשה יחסית (ואולי אף מדינה מדברית יש לומר) כמו ישראל, האם זרימת מים היא רלוונטית? ובכן, יש להניח שלא. ולכן, ומכאן שאנו נשארים רק עם החיסרון של גג הרעפים… (וללא היתרון).

יחד עם זאת, בקרית שמונה שלנו, כמויות המשקעים הן משמעותיות וגגות הרעפים שמביאים איתם מראה כפרי וציורי מרשים, עושים את עבודתם נאמנה בהתמודדות עם הגשמים שפוקדים את האזור. בנוסף, קבלן איטום בקרית שמונה, יודע לייצר בידוד איכותי במחירים נוחים במיוחד כך שהחיסרון של גג הרעפים, לא חייב להיות כזה.

קצת על גגות (20 שניות קריאה. גג…)

גג הוא אותו חלק אשר מכסה את חלקו העליון של המבנה. לפיכך, הגג חשוף לפגעי מזג אוויר ולטמפרטורות קיצוניות של חום וקור. כמו כן, הגג נוטה לסבול מרטיבויות שונות. בנוסף, לגג ישנו גם תפקיד מכריע במובן העיצובי – לגג יש תפקיד חשוב (מאוד) בכל הקשור לעיצובו החיצוני של המבנה כולו.

אילו סוגי גגות קיימים?

גג שטוח – בעיקר שימש לבניה בעולם העתיק (אך נעשה בו שימוש גם היום בעיקר במדינות מתפתחות).

גג משופע – משמש בעיקר לבנייה המודרנית (ידוע בשל תרומתו לחזות הבית ואף בתרומתו לפינוי יעיל של מי גשמים ושלגים).

כמה מילים על גג ירוק ("גינות גג")

הגג הירוק הוא תופעה הצוברת תאוצה בשנים האחרונות בענף הבנייה, וזאת עקב ביקושים הולכים וגוברים. ומה הפלא? גג ירוק מכיל בתוכו שלל יתרונות. הגינה שעל גבי הגג, יש לה תפקיד פונקציונאלי חשוב במאמץ על שמירת איכות הסביבה וכו'. הנה, אלו הם יתרונותיו המובהקים של הגג הירוק:

  • הפחתת הטמפרטורה שנמצאת על הגג – 

על ידי הפחתת הטמפרטורה שעל הגג, נוצרת הפחתת טמפרטורה במבנה כולו. גינת הגג מהווה למעשה בידוד טרמי, ומכאן שמתאפשרת ירידה בצריכת האנרגיה (לאיזון הטמפרטורה של המבנה).

  • הפחתת העומס על מערכות הניקוז והביוב – 

כן, הגג הירוק סופג את מי הגשמים ומכאן שבאמצעותו מתאפשר צמצום משמעותי בהפחתת העומס אשר קיים על מערכות הניקוז והביוב (בימי החורף הרטובים).

  • הפחתת זיהום אוויר – 

צמחים אשר גדלים על הגג מפרקים חלק מן המזהמים אשר קיימים באוויר (זהו האוויר התעשייתי והמזוהם שכולנו נושמים בכל יום, כל היום…).כן, צמחים אלו מייצרים בעבורנו אוויר נקי יותר.

  • בידוד אקוסטי – 

גינת גג שכזו מהווה פתרון מצויין גם לבידודי רעש סביבתי.

וזה נכון בעיקר למבנה שנמצא בתוך אזור אורבני רועש. הפחתת רעשי מנועים, רעשי צפצופים של מכוניות, סירנות אמבולנסים וכו', זו בהחלט בשורה טובה לכולנו.

  • בית גידול לציפורים וגם תוספת של שטח ירוק – 

גג גינה ירוק הוא גם מקור מעולה להגעתם של ציפורים (בכך שהוא מהווה עבורם בית גידול של ממש). ו…  גינת הגג הירוקה, היא למעשה גם שטח ירוק שמשמש את בעלי המבנה (לטובת שימושי פנאי שונים).

גגות בישראל לפי איזורים בארץ

"ישראל היא מדינה קטנה, אבל יש בה אזורים שונים מאוד גאוגראפית אקלימית" אמר גגן בקרית שמונה. "לכן ישנם ישובים רבים באזור שלי בצפון הארץ, שדווקא כן היית ממליץ על המשך בנייה של גגות משופעים. אצלנו בצפון כמויות הגשמים בחורף אינן נופלות מאלו הקיימות באירופה. וזה מביא להרבה בעיות רטיבות. לכן אני לא חושב שהמעבר לגגות שטוחים בצפון הארץ הוא מהלך נכון", הוסיף אותו בעל מקצוע, בתשובה לדבריו של עמיתו למקצוע.

כמה מילים לסיכום –

הגג, כך מסתבר הינו מרכיב חשוב בבניית המבנה הפיזי בו כולנו גרים, עובדים, ואשר מאכלס את כולנו במרבית שעות היום. לגגות בקרית שמונה ישנם תפקידים פונקציונאליים רבים בתפקודו הכולל של המבנה. 

ו… אי אפשר לשכוח שבמקביל להתאמת סוג הגג לאיזור בו הוא נבנה, עדיין מרכיב העיצוב הוא עניין מרכזי עליו ניתנת הדעת. לחזות הגג ישנו תפקיד מכריע בכל הקשור לעיצוב המבנה כולו ומתקין גגות בקרית שמונה, זמין עבורכם לשיפוץ גגות בכל עת.

דילוג לתוכן