כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גגות, גגות מגזין

בקריית שמונה

כמה מילים ותובנות בעניין גגות רעפים – 3 דקות קריאה (גג...)

כמעט כולנו מכירים את הרגע הקסום הזה- מגיעים בטיסה חזרה לישראל ואוטוטו נוחתים בנתב"ג… ברמקול נשמעת הקריאה המרגשת "נחיתה בעוד 5 דקות", המטוס מנמיך ויורד לו מטה-מטה, ואז כשחולפים מעל קו החוף של ישראל (היפה יש לומר), מיד ניתן לראות את כל גגות הבתים הרבים של מרכז הארץ. וואו, איזה מחזה מרהיב: גגות הבתים כאילו ומונחים לנו על כף היד (תל אביב, בת ים, גבעתיים, רמת גן, קריית אונו, יהוד, מושבים, יישובים כפריים, בתי ספר ושלל מבנים ציבוריים) כן, את הגגות של כולם אנחנו רואים כאילו הפכנו לציפור באותו רגע. ובכן, למעשה אלו הן ההזדמנויות (היחידות) בהן יוצא לנו להסתכל על גגות הבתים של ישראל כמו שצריך  – ממש "ממעוף הציפור".

גגות, גגות, גגות

גג… גגות… זה נשמע כל כך טריוויאלי וברור, מדובר הרי בגג, בגגות… אך האם מישהו מאיתנו עצר פעם וחשב איך גגות בנויים, או ממה הם בנויים, או… מהם ההבדלים שבין סוגי הגגות השונים?

ובכן, גגות רעפים – זהו סוג הגג (הנפוץ והמוכר) בו עוסק מאמר זה. כן אלו אותם רעפים שאנחנו כל כך רגילים לראות מכסים את בתי הקרקע הפרטיים שבארץ (ביישובים הכפריים – הקיבוצים והמושבים וגם בחלק לא מבוטל של הערים בישראל).

ובכן, מסתבר שגגות הרעפים הטריוויאליים כל כך, אינם הומוגניים כפי שנדמה לנו. גגות הרעפים שאנחנו רואים מלמעלה (כשאנחנו חגורים לכיסא המטוס ומביטים מבעד לחלון הקטנטן שבו, אכן נראים ממבט חולף שכזה- זהים (אותו הדבר אפילו), אך מסתבר כי מדובר במגוון נרחב של סוגי גגות רעפים מדובר  ברעפים מסוגים שונים. הנה:

התקנת ותיקון גגות בקריית שמונה – התקנת גגות מקצועית באיכות הגבוהה ביותר ובמחירים הכי כדאיים – תיקון איכותי במיוחד של כל סוגי הגגות בקריית שמונה – אחריות לכל תיקון גג בקריית שמונה

רעפי-חרס

רעפים אלו עשויים מחומר הקרוי חרסית. זהו חומר אשר עובר תהליך של עיבוד (בשלב ראשון של שריפה בטמפרטורה גבוהה באמצעות תנורים מיוחדים ובהמשך בתהליך של ייבוש וצביעה בצבע האדום על פי רוב… הצבע הכל-כך מוכר של רעפים בישראל…). כן, רעפי חרס אלו הם הרעפים הפופולאריים ביותר שניתן למצוא "מעל" בתי ישראל וזאת לאורך שנים רבות. הנה, אלו הם היתרונות הבולטים של רעפי החרס

  • עמידות. רעפי החרס הם עמידים ביותר גם מפני השמש הישראלית הלוהטת.
  • צבע. צבע הרעפים נשמר "כמו חדש" גם לאחר שנים רבות ואין דהייה עם השנים.
  • בידוד. רעפי החרס הינם מבודדי טמפרטורה מצוינים – גם בימי החורף הקרים, גם בימי הקיץ הלוהטים.
 

רעפי-צפחה

רעפים אלו עשויים מסלע הקרוי "צפחה". סלעים אלו עשויים ממינרלים שונים ומכאן שהם מכילים מספר גבוה של שכבות. זו הסיבה שרעפי צפחה ידועים במראה הכל כך מיוחד שלהם (מדובר במרקם העשוי שכבות שונות בעלות גווני צבע שונים). לפיכך, לרעפים אלו יתרון בולט בכל הקשור למובן העיצובי – ובכן, שילובי הצבע המתקבלים ברעפים האלו הינם מרהיבים ביותר.

יתרון נוסף של רעפי הצפחה הוא בכך שהם נחשבים לעמידים בתנאי חום וקור. עם זאת, רעפים אלו נחשבים ליקרים יותר בהשוואה לעלות רעפי חרס.

רעפי-יריעות (שינגלס) 

רעפים אלו עשויים מחומר ביטומני. יתרונם המובהק של רעפים אלו הוא ביכולת הבידוד המיטבית שלהם. אופן הרכבתם מתבצע על גבי לוחות (יריעות) אשר עשויים מעץ. לרעפים אלו מספר יתרונות:

  • מהירות התקנה. מדובר בתהליך פשוט וקל יחסית, שניתן לבצע באופן מהיר.
  • שיפועי קיצון. רעפי היריעות מתאימים לשיפועי גגות בעלי זוויות חדות – מכאן שהם מתאימים לכל זווית של גג.

עם זאת, החיסרון של רעפי היריעות (שינגלס), הינו בכך שהתקנה זו נחשבת לפחות אמינה (התקנה זו תחזיק מעמד ברוב המקרים, רק לשנים ספורות).

רעפי-בטון

מדובר ברעפים חזקים ביותר. אחרי הכל מדובר בבטון, כן?…       את הרעפים מייצרים בתהליך בו יוצקים בטון לתוך תבניות ייעודיות. ניתן לומר כי רעפים מסוג זה הופכים נפוצים יותר ויותר לאחרונה, וזאת בעיקר בשל תכונת החוזקה הבולטת שלהם.

יתרונות רעפי הבטון:

– צבעוניות. ניתן לצבוע אותם בכל גוון צבע שרק עולה על הדעת.

– עמידות. הרעפים עמידים (ביותר) וזאת בכל תנאי מזג אוויר. אכן מדובר ב- "סוס עבודה" אמיתי.

רעפי-פלדה

אלו הם רעפים תעשייתיים אשר עשויים מפלדה חזקה במיוחד. גם את הרעפים הללו ניתן לצבוע בכל קשת הצבעים והגוונים שקיימים. יתרון נוסף של רעפי הפלדה הוא בהיותם מבודדים אקוסטיים מצויינים (יש להם יכולת בידוד נפלאה מפני רעשים).

כמו כן, רעפים אלו ידועים ברמת חוזקם ועמידותם לאורך השנים. והרי מדובר בפלדה… (כן… הם לא חזקים כמו פלדה… הם חזקים כ-פלדה!…). כפועל יוצא הרי שרעפים אלו הינם גם עמידים ביותר בכל תנאי מזג האוויר (לרבות תנאים קשים וקיצוניים ביותר).

בכל הקשור לחסרון, הרי שרעפי הפלדה הינם מוצר יקר יחסית (לרבות תהליך הרכבה מורכב). 

אז איך בוחרים את גג הרעפים המתאים

כל גג רעפים יש בו כאמור יתרונות וחסרונות ספציפיים. לפיכך,  הבחירה בסוג הרעפים כדאי שתתבצע בהתאם למקום מגורנו. ישראל היא מדינה די קטנה אומנם (עם הבדלי אקלים מזעריים בין אזורי הארץ), אך עם זאת הרי ש:

  • באזורים כמו הצפון, רמת הגולן והגליל העליון לצורך העניין, הרי שכדאי לבחור רעפים שיספקו עמידות גבוהה במזג אוויר חורפי (רוחות, גשמים, ברד). לצורך העניין ניתן לצפות לדוגמא כי גגות רעפים בקריית שמונה יהיו חזקים יותר מאלו אשר קיימים בהרצליה למשל.
  •  באזורים כמו הדרום, ערד, ים המלח, אילת (כמובן) ואף עמק בית-שאן לצורך העניין, הרי שכדאי יהיה להתקין גגות רעפים בעלי יכולת בידוד טרמית גבוהה. זו תכונה שבהחלט תסייע בקירורו של הבית בימיו הלוהטים של הקיץ הישראלי.
דילוג לתוכן