כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גנן, מגזין גינון

בקריית שמונה

כי גם לכם מגיע גינה יפיפייה ובמחיר שכל אחד שמח לשלם 🟢 התקשרו עכשיו להתייעצות חינם והצעת מחיר שהגינה שלכם תשמח בה 🟢

איך בוחרים צמחים לגינה שלכם?

לכולנו יש איזה תמונה בראש של איך אנחנו רוצים שהגינה שלנו תיראה. כדי להעביר את התמונה הזו להיות כמה שיותר קרובה למציאות, הבאנו לכם פה מספר טיפים בגינון שכדאי לקחת בחשבון. העצות האלו מביאות שנים של ניסיון בעולם הגינון ואיתן תוכלו להבטיח את סגסוג הגינה שלכם לאורך זמן. 

החלטנו לא להשתמש בשמות ספציפיים של צמחים כדי שתוכלו באמת להגיע עם המידע שאנו נותנים פה למשתלה, גנן מקצועי מטעמכם, אדריכל נוף או איש מקצוע אחר ולשאול את השאלות הנכונות ולהכיר בעצמכם צמחים שמתאימים לאקלים של הגינה שלכם. 

אז מה כדאי לדעת כשבונים גינה?

כמו שלכל חיה יש את האקלים הנכון לה ביותר, כך גם לצמחים. אור השמש, סוג ואיכות האדמה, כמות המים ותחלופת האוויר הם הפרמטרים שעליכם לקחת בחשבון כשאתם בוחרים צמחים לגינה או מעצבים גינה חדשה. לכל צמח יש את התמהיל שלו מארבעת הפרמטרים, כמה מכל אחד מהם הצמח צריך כדי לחיות וכדי לסגסג בגינה שלכם בצורה המיטבית. 

אור השמש

אור השמש הוא הכרחי לכל פרט מתוך עולם הצומח. הצמחים סופגים את אור השמש בעזרת העלים  וממירים אותו לאנרגיה בתהליך יחודי לצמחים שנקרא פוטוסינטזה. אם נשווה את זה לבני האדם, כשצמח קולט את קרני השמש הראשונות הוא בעצם אוכל ארוחת בוקר שנותנת לו את האנרגיה לצמוח עוד בהמשך היום.

כמות האור משפיעה על חיי הצמח. גם כאן אולי ההסבר הטוב ביותר יבוא דרך השוואה לבני האדם. בני אדם שונים מגיבים אחרת לאוכל מבני אדם אחרים, לכל אחד קצב חילוף החומרים המיוחד שלו והרגישויות שלו. הצמחים גם הם שונים בכמות החשיפה או האי חשיפה שהם צריכים לקבל מאור השמש. 

 

מחפשים גנן מקצועי בקריית שמונה? צרו איתנו קשר ונחזור בהקדם >>>

אפשר גם לראות את זה בצמחי הבית. כאשר מזיזים עציץ מקום מואר למקום חשוך, צמיחתו עלולה להיעצר והוא אפילו עלול להתחיל ולקמול. גם ההפך, אם נחשוף צמח לאור שמש רב מדי, כתמי שמש חומים יכולים להתחיל להופיע על העלים והוא עלול אפילו להתייבש לגמרי ולנבול. 

בעיצוב גינה אנחנו יכולים להוסיף עצים שנהנים מחשיפה לשמש כדי שיטילו צל על שטחים מהגינה בה אנחנו מעוניינים לשתול צמחים שצריכים אור השמש מועט. גם כיווני השתילה הם פרמטרים חשובים לבחירת כל צמח ומיקומו. צמחים שאוהבים שמש, בדרך כלל נשתול בצד הדרומי או המזרחי כמובן תוך התחשבות בתנאי השמש הייחודיים שלכם בגינה.

מים

כל דבר חי זקוק למים כדי לחיות, אין חי שלא זקוק למים, כך גם כל צמח זקוק למים כדי לשרוד. גם קקטוסים וצמחי מדבר שנראה שלא מקבלים מים, גם הם מקבלים את כמות המים לה הם זקוקים, אפילו אם זה לא נראה כך. המים מסייעים בתהליך ההזנה של הצמח והצמח זקוק למים כדי לחיות אבל כל צמח או כל משפחת צמחים, זקוקה לכמות מים מסוימת מאד כדי לגדול באופן מיטבי. כמובן שאין צורך כמו באפייה להיות הכי הכי מדויקים אבל עדיין, צמחים מסוימים זקוקים למים מרובים בזמן שצמחים אחרים זקוקים למים מועטים כמו גם צמחים מסויימים זקוקים להשקיה תדירה יותר ויש אחרים שזקוקים להשקיה תדירה פחות וחשוב לדעת מי ומה..

צמחים שמקבלים יותר מים ממה שהם צריכים באופן תדיר, יכולים לטבוע בתוך כמות המים. זו בעצם אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בטיפול בצמחים. אנחנו נוטים לחשוב שאם הצמח מתחיל להעלות עלים צהובים למשל, אזי הוא זקוק לעוד מים כאשר בפועל, הרבה צמחים מצהיבים בגלל עודף מים! אנו נהנים לקחת אחריות ולנסות "להציל" את הצמח באופן פעיל דרך השקייתו אבל כך הרבה פעמים אנחנו מאיצים את מותו. לכן בעיקר בחורף כאשר ההשקיה לא רק בידינו, צריך להיות ערניים ולבדוק את הלחות שבאדמה לפני שמשקים את הגינה.

כשניגשים לבחור צמחים לגינה כדאי מאוד להתחשב בכמות המים שהטבע נותן במיקום ספציפי של הגינה, כמו גם בצריכת המים של כל צמח בגינה. בחלוקה של הצמחים וסידורם בשטח הגינה, צריך לקבץ את הצמחים לפי כמות המים הנדרשת להם כי ההשקיה של המים מחלחלת לאדמה. אם נשתול צמח שלא זקוק להרבה מים בצמידות לאחד שכן, אחד מהצמחים כנראה לעולם לא יקבל את כמות המים הנדרש לו והוא לא ישרוד זמן רב. בין אם מהשקיית יתר ובין אם מטביעה.

אוויר

כמו כל יצור חי, כל הצמחים ניזונים מהאוויר. פחמן דו חמצני, חנקן וחמצן, הם הכרחיים לחיי הצמח. לכן, חשוב שתהיה תחלופה של אוויר כדי שהצמח יוכל להמשיך להתקיים מהאוויר. כל צמח גם מפריש גזים שהוא פולט מהמערכת שלו. כדי שהצמחים לא ייחנקו מגזי הפליטה של עצמם, הם לא יגדלו בחלל סגור ללא בקרת אוויר. מעבר לכך, יש צמחים שמפרישים גזים שיהיו רעילים לצמחים אחרים. צריך לשים לב כאשר שותלים צמחים שונים בצמידות, שהם באמת יוכלו לחיות בשכנות טובה ולא רעילה.

דוגמה טובה ניתן לראות בחנות פרחים. חנות פרחים בקרית שמונה אשר מציעה מגוון פרחים וצמחים לקהל לקוחותיה תעדיף למקם פרחים וצמחים במקום שיש בהם אוויר. חנות פרחים בדרך כלל היא מקום סגור ולכן יש חשיבות לכניסה של אוויר והגעתו לפרחים ולצמחים.

חשוב לשים לב גם לטמפרטורות הרגילות לגינה באזורכם. ישנם צמחים שיסגסגו באוויר חם וישנם כאלה שבאוויר קר, לכן חשוב להיות מודעים לאקלים באזורכם וכך לא לבזבז זמן, כסף ומקום בגינה שלכם לצמח שלעולם לא ישרוד.

אדמה

גם האדמה מזינה את הצמח וגם כאן חשוב להכין את האדמה כראוי ולשתול בה צמחים שיסגסגו בה. ישנם סוגי אדמה רבים כמו גם איכויות רבות בתוך כל אדמה. כאשר משפצים גינה קיימת או מבצעים שיקום גינות, כדאי להוסיף דשן לאדמה שנמצאת במקום כדי לרענן את האדמה. איכות האדמה חשובה גם לאחיזת הצמח בקרקע. אדמה מהודקת מדי עלולה להיות קשה מדי בשביל שהצמח יצליח להשריש בה את שורשיו. חשוב להתאים את ה"קשיחות" של הצמח בגינה אל הקשיחות של האדמה באותה הגינה.

חשוב לזכור, במקרים בהם יש באדמה חרקים, מזיקים וכדומה, מומלץ לעשות הדברה לאדמה לפני השתילה של הצמח. מדביר מקצועי ידע להשתמש בחומרים נכונים שלא מזיקים לאדמה ולצמחים.

 

את האדמה חשוב לרענן אחת לכמה שנים. הצמחים שואבים ממנה את חומרי ההזנה שלהם ועם הזמן, אלו אוזלים. אנו ממליצים על דישון של האדמה אחת לכמה זמן וגם על החלפת המיקומים של הצמחים כל כמה שנים כדי לשמור על איכות האדמה והגינה לאורך זמן.

ומה איתכם?

ארבעת הפרמטרים האלו, שהם מאוד חשובים לסגסוג הצמח, לא שווים יותר מדי אם לא התאמתם את הצמחים אליכם! אתם בסופו של דבר אלו שאחראים לחייו של הצמח. שתילת "צמחים למתקדמים", כאלו שדורשים עבודות אחזקה שותפות והבנה רחבה בעולם הצומח, מחייבת טיפול תדיר יותר. צריך להתאים את מידת האחזקה של הגינה אל יכולות הגינון שלכם. גם אם אתם מעסיקים גנן, חשוב להתחשב בזמינות הגנן וביכולות הכלכליות שלכם. בסופו של דבר הגינה שלכם צריכה להביא איתה נחת ולא עוד ועוד דאגות. אם יש לכם גנן קבוע שאתם סומכים אליו, בקשו ממנו להגיע למשתלה בקרית שמונה ולהביא צמחים ופרחים המתאימים לגינה שלכם, לאקלים ולסביבה החיצונית.

לסיכום

חשוב לקחת בחשבון את האור, האוויר, האדמה והמים ובעיקר את הצרכים שלכם כאשר מתכננים שתילת גינה חדשה, רק כך הגינה שלכם תוכל לסגסג לאורך זמן. המטרה של כל אחד מאיתנו היא לייצר גינה שתחזיק שנים קדימה. כל מה שכתבנו פה יעזור לכם להימנע מטעויות וליצור לעצמכם גינה בריאה ומסגסגת שתניב את פירותיה כל שנה מחדש.

 

שתפו אותנו בגינות המוצלחות שייצרתם בעזרת המדריך שלנו! 

בהצלחה!

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

חלקי חילוף בקריית שמונה >>>
חנות פרחים מקומית עם מגוון ייחודי >>>
חשמלאי רכב מקצועי ואמין בסביבת קריית שמונה >>>
מנעולן מומלץ הנותן שירות באזור קריית שמונה והסביבה >>>

 
דילוג לתוכן