כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גנן, מגזין גינון

בקריית שמונה

כי גם לכם מגיע גינה יפיפייה ובמחיר שכל אחד שמח לשלם 🟢 התקשרו עכשיו להתייעצות חינם והצעת מחיר שהגינה שלכם תשמח בה 🟢

איך מכינים את הגינה לחורף?

העולם שלנו משתנה בצורה מעגלית כל שנה מחדש. עונות באות ועוברות בסדר קבוע, כמו שאתם יודעים וכל עונה מביאה את השינויים שלה אל עולם הצומח. לכן כמו שאנחנו מכינים את הבית לחורף, גם את הגינה כדאי להכין לקראת העונה הגשומה. הגינה היא חלק בלתי נפרד מחיי הבית והמשפחה שלנו. החורף הישראלי לא סוגר אותנו בבתים לכל אורכו ואנו מבלים זמן משפחה רב גם בגינה לכן חשוב לא להזניח את החלק הזה של הבית ולתת לו את ההכנה הנדרשת כדי שתוכלו להנות מהגינה שלכם לאורך זמן וגם בעונה הגשומה.

הכנת הגינה לחורף בעזרת גנן מקצועי בעצם מכינה את הגינה לשנה החדשה. החורף מביא איתו עצירה מסוימת, צמחים רבים נכנסים לתרדמת, וגדילתם של הצמחים היא איטית במיוחד בטמפרטורה הנמוכה של החורף. לכן לקראת החורף יש לנו הזדמנות נהדרת להכין את הגינה כמו שצריך לשנה הקרובה בכלל. לסדר ולארגן מחדש את הגינה כמו גם להחזיר לאדמה ולצמחים רעננות שאולי אבדה בחודשי הקיץ.

מחפשים גנן בקריית שמונה שיודע לעבוד עם המלצות? צרו איתנו קשר ונקבע פגישת תכנון וטיפול בגינה >>>

ריענון האדמה לחורף

האדמה שלנו היא הראשונה שמושפעת ממי הגשם. לקראת העונה הגשומה, ישנם כמה צעדים שאנו יכולים לעשות כדי להכין את האדמה בגינה שלנו לחורף. ככל שאנו משקים את האדמה במהלך השנה, האדמה נעשית יותר ויותר צפופה. המים שהאדמה מקבלת כאילו מצמידים את האדמה לעצמה ומקשיחים את השכבות העליונות של האדמה. החום במהלך השנה מייבש את האדמה וניתן לראות לקראת סוף הקיץ שהאדמה ממש הופכת להיות יבשה ומאבדת מהברק והחיות שבה.

 

גם כאשר גנן מגיע לעבוד על גינה חשוב לו לשמור על עקרונות ושיטות העוזרות לו לעבוד בגינה ולטפח אותה בצורה מקצועית יותר ומהירה יותר. כמו כן, לקראת החורף הגנן יצטרך להחליף צמחים או שתילים כך שברוב המקרים הגנן יצטרך להיכנס למשתלה בקרית שמונה ולהזמין צמחים ופרחים בהתאם לדרישותכם, בהתאם למזג באוויר ובהתאם לתקציב.

תיחוח – כדי לעורר מחדש את האדמה, כדאי לתחח את האדמה. את התיחוח עושים בעזרת מעדר, קלשון או את חפירה כאשר האדמה מעט לחה. התיחוח נעשה עם כל אחד מהכלים במין תנועת הפיכה או ערבוב של השכבות העליונות באדמה. תוכלו לדמיין את זה קצת כאילו אתם מפוררים מחדש את האדמה שהתגבשה בחודשי הקיץ. התיחוח הוא שלב ראשון נהדר בהכנת הגינה לחורף כי הוא פורש בפניכם הזדמנות לגינה חדשה ונקיה מעומק הבסיס שלה – האדמה עצמה.

ניקוז – כאשר מכינים את הגינה לחורף אי אפשר שלא לקחת בחשבון את הגשמים שירדו עליה. חשוב להכין את הקרקע כך שמי הגשמים וההשקיה יתנקזו באופן היעיל ביותר גם לצמחים וגם לגינה עצמה. חשוב ליישר את הקרקע כך שלא ייווצרו שלוליות של מי גשם באזורים שלא מיועדים לכך. אתם לא רוצים שהבוץ מהגינה ייכנס פנימה לתוך הבית וזהו צעד ראשון יעיל ופשוט כדי למנוע זאת. אחרי שאתם ממלאים את הבורות שנוצרו בגינה, כדאי להוסיף תעלות ניקוז סביב עצים וסביב חלקים בגינה שיש בהם צמחים שאוהבים הרבה מים. אם יש לכם גינת ירק, חפרו שוחות שיועילו לגידולים שלכם. אנו ממליצים לכם להשתמש בגשמים ובמים שהם מביאים כדי לחסוך בעלויות השקיה וכדי לאפשר לצמחים שלכם את כמות המים שהם זקוקים לה ללא מאמץ.

חשוב גם לא להעמיס על הצמחים בהשקיה מופרזת, זכרו שאנחנו נכנסים לעונת הגשמים! רווחו את תדירות ההשקיה שלכם ואם יש לכם מערכת ממוחשבת, אולי כדאי לכבות אותי לחודשי החורף כדי שתוכלו להשקות בעת הצורך בעצמכם תוך התחשבות בגשמים ובמשקעים של העונה.

דישון – תחילת החורף זה זמן טוב לדשן את האדמה. פיזור קומפוסט ודישון האדמה אחרי התיחוח, מועיל מאוד לשדרוג איכות האדמה. האדמה מאבדת מאיכותה ככל שהצמחים ניזונים ממנה ולכן חשוב להפוך את דישון האדמה לשגרה השנתית שלכם בטיפוח הגינה. בהרבה מקרים בהם עושים דישון רואים כי מתחת לאדמה מצטברים זוחלים ומזיקים הפוגעים באדמה ובצמחייה. במקרים כאלו מומלץ להזמין מדביר אשר יבצע הדברה באדמה עם חומרים ידידותיים.

ומה לגבי הצמחים עצמם?

קודם כל אנו מזכירים את השינוי שהחורף מביא איתו. טמפרטורה נמוכה, רוחות חזקות, גשמים צולפים, כל אלה הם אלמנטים חשובים שעליכם לזכור כשאתם מכינים את הגינה לחורף. הכנת הגינה מטרתה לא רק לרענן את הגינה שתהיה יפה גם בחורף, בהכנת הגינה לתנאיי החורף אתם שומרים על הצמחים שלכם כך שיוכלו לעמוד בקשיי בעונה הקרה וכן גם על הציוד והבית שלכם! עצים שלא מוכנים היטב לחורף עלולים חלילה לקרוס לייצר נזק רב לכם ולאחרים!

גיזום – גזמו ענפים ארוכים שנראים לא יציבים. חשוב גם לגזום ענפים שנוטים למטה ובאופן כללי אל תתביישו לגזום ענפים בעצים שלכם, העצים כבר ידאגו להצמיח ענפים חדשים. כל עץ גבוה שנמצא בסמיכות לביתכם, כדאי לוודא שניצב כמה שיותר יציב ושכיוון הרוח שומר על הבית שלכם מקריסת העץ עליו. זה נשמע מפחיד ואנחנו קצת מגזימים אבל אתם לא רוצים להיות הבית הזה שמגיע למהדורת החדשות בגלל שקרס עליו עץ. 

עצים שנמצאים בקרבת עמודי חשמל וחוטי חשמל הם מסוכנים במיוחד! אם יש לכם עץ שעלול לקרוס על חוטי החשמל, קראו לחברת חשמל כדי שיגזמו את הענפים בעץ שעלולים לקרוס על חוטי החשמל ובכך לסכן אתכם, את הסובבים אתכם ואת אספקת החשמל לעוד מאות אנשים. זיכרו שהפסקות חשמל בחורף עלולות לעלות בחיי אדם! 

עצים צעירים חשוב לתמוך בעמודים, מקלות או קשירות כדי שהם לא יישברו מרוח חזקה וגם כדי ששורשיהם לא יצאו מהאדמה בעקבות נטייתו של העץ. עצים צעירים צומחים לגובה לפני שהם מעבים את גזע העץ, לכן אתם יכולים גם לקצר קצת מצמרת העץ כדי שהפרופורציות של גזע העץ אל מול גובה העץ, יהיו יותר נכונות.

שתילות חדשות לקראת החורף – פרחים לא צריכים הרבה מים וניתנים לרכישה בקלות בחנות פרחים. אנו ממליצים לכם לשתול פרחים באזורים גבוהים בגינה שלכם וירקות דווקא באזורים נמוכים בגינה. אם תשתמשו בתנאי השטח של הגינה שלכם תוכלו להנות מגינה פרקטית ועמידה שלא מעמיסה עליכם בטיפול בה. 

נתנו לכם את כל הכלים כדי להכין את הגינה שלכם לחורף שבא עלינו לטובה. עונת החורף מביאה הרבה יתרונות לבעלי הגינות אם רק יודעים איך לייצר את התנאים לקבל אותה. אל תתחילו את החורף לא מוכנים! הכנת הגינה לחורף לא רק תעזור לגינה שלם לממש את הפוטנציאל שלה לכל השנה זוהי גם הזדמנות נהדרת לתת לגינה שלכם את הכלים לסגסג עוד שנים קדימה בצורה המיטבית!

 

אולי יעניין אותך גם:

חלקי חילוף בקריית שמונה >>>
חנות פרחים מקומית עם מגוון ייחודי >>>
חשמלאי רכב מקצועי ואמין בסביבת קריית שמונה >>>
מנעולן מומלץ הנותן שירות באזור קריית שמונה והסביבה >>>

 
דילוג לתוכן