כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גנן, מגזין גינון

בקריית שמונה

כי גם לכם מגיע גינה יפיפייה ובמחיר שכל אחד שמח לשלם 🟢 התקשרו עכשיו להתייעצות חינם והצעת מחיר שהגינה שלכם תשמח בה 🟢

גינה חסכונית במים, יש דבר כזה?

במדינת ישראל אחד מהשיקולים החשובים ביותר בבניית הגינה היא ההוצאה הכלכלית שנובעת מהשקיית הגינה. המדינה שלנו היא מדינה חמה, חודשי החורף לא מורידים המון גשם וחודשי הקיץ מביאים את השמש במלא עוצמתה, לכן כאשר אתם בונים גינה אצלכם בשטח, חשוב מאוד לעצב את הגינה שלכם בצורה כזו שהגינה תוכל לתמוך בעצמה ושתצטרכו להשקות את הגינה בכמה שפחות מים לאורך זמן.

יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר אתם מעוניינים ליצור גינה חסכונית במים ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בבלאגן.

מחפשים גנן בקריית שמונה שיודע לעבוד עם המלצות? צרו איתנו קשר ונקבע פגישת תכנון וטיפול בגינה >>>

משחקי אור וצל

כידוע, מים מתאדים מהר יותר תחת קרני השמש הישירות. נסו להיעזר בצל כדי להוריד את כמויות המים שתצטרכו להשקיה. תוכלו לעשות זאת עם המיקום של הגינה ביחס לבית שלכם ולצל שהבית מוריד על האדמה, כמו גם דרך שימוש מושכל בצמחיה שבגינה עצמה.

שימוש בעצים לחסכון במים

גנן בקריית שמונה ידע איך להתמודד עם האקלים וסוג האדמה בקריית שמונה. ישנם המון סוגים של עצים. עליכם להחליט מה הציפיות שלכם מהעץ עוד לפני הנטיעה שלו בשטח. כדי שהעץ יעזור לכם לחסוך בשימוש במים בגינה, עליכם לבחור עץ שמטיל צל רחב ככל הניתן ועם זאת, עץ שידרוש יחסית מעט מים בשביל הקיום של עצמו. כדאי גם לשים לב שאתם נוטעים את העץ באזור שבו תרצו את הצל המיועד ושאתם מתחשבים בתנועת השמים. תתחשבו בכל השטח עליו יהיה צל מהעץ תוך תנועת השמש בשמים מזריחתה במזרח ועד שקיעתה במערב. שימו לב גם למבנים בקרבתכם שמטילים צל על הגינה שלכם בכל שעות היום.

שתילה מושכלת

גם אם לא תכננתם מראש את הגינה שלכם שתהיה חסכונית במים, לקראת החורף תמיד אפשר לשנות את מבנה הגינה. אנחנו ממליצים לייצר אזורים בגינה שהם גבוהים יותר ואזורים נמוכים יותר. חלוקה זו מאפשרת לכם להשתמש בכוח הכבידה לטובתכם. תוכלו לשתול צמחים שזקוקים להרבה מים באזורים הנמוכים יותר וצמחים שזקוקים לפחות מים באזורים הגבוהים יותר. אפילו הבדל של כמה סנטימטרים בגובה, יניע את המים מהצמחים הגבוהים לנמוכים. שימו לב שצמחים שזקוקים ליותר שמש, אתם שותלים באזורים חשופים יותר מאשר צמחים שצריכים הרבה צל. נסו להפריד במיקום של הצמחים לפי צריכת המים שלהם. השתמשו בצמחים גבוהים כדי לתת צל לצמחים נמוכים, לא תמיד צריך לנטוע עץ בשביל צל.

כמו כן, כאשר רוצים לעשות שתילה, חשוב להתאים את הצמחים הנכונים. לכל עכל צמח ניתן להכניס לאדמה והוא יתחיל לגדול ולכן, כאשר אתם מזמינים צמחים ממשתלה בקרית שמונה, חשוב לוודא שהצמחים והפרחים ניתנים לשתילה באדמה.

ניקוז נכון של האדמה

צרו תעלות ניקוז וכך תוכלו לנצל את מי הגשמים ומים עודפים מההשקיה. אם תעשו תעלות ניקוז סביב עצים או צמחים שצריכים יותר מים, אותם צמחים יוכלו להנות מאספקה גדולה יותר של מים באופן טבעי. תעלות הניקוז יעזרו גם להכווין את המים לאזורים אליהם אתם רוצים שהם יתנקזו. 

בשביל שימוש אפילו יותר חסכוני במים וניצול טוב יותר של מי הגשם, אתם יכולים ליצור בורות ניקוז שיאגרו את מי הגשמים וישקו את אדמתכם באיטיות רבה יותר. את בורות הניקוז תמלאו בחלוקי נחל או אבנים אחרות כדי שאתם לא תמעדו פנימה חלילה.

זכרו, ניקוז לא נכון של המים יגרום לריכוז המים ויצור מעין בריכה קטנה או שלולית אשר מושכים יתושים, חרקים ומזיקים אחרים אשר על מנת לגרש אותם נדרש הדברה על ידי מדביר מקצועי עם חומרים נכונים. 

אגירת מי גשם מהגג

אם אתם אוגרים מי גשם, כדאי קודם כל לעשות בדיקה לפני תחילת החורף, שהמרזבים שלכם לכל אורכם, נקיים וללא סתימות. נקו את המרזבים בין הסתיו לחורף כדי למנוע סתימות שיתרחשו מהשלכת שהסתיו מביא עימו.

אחרי שווידאתם שהמרזבים מוכנים לשימוש, חברו לצינור היורד מהמרזב, כלי קיבול. תזכרו שאין צורך בכלי קיבול תעשייתי, מדובר בגג הבית שלכם ובהשקיית הגינה שלכם. השאירו את כלי הקיבול שלכם מוצל. ונגיש כדי שתוכלו להשתמש בו באופן תדיר להשקיית הדירה.

אנו ממליצים לאגור גם את המים הנפלטים מהמזגן שלכם. הם מים מזוקקים שמאוד יתאימו להשקיה של הגינה שלכם.

השקיה מדויקת

בחורף, אין צורך להשקות באותה תדירות כמו יתר עונות השנה. אם אתם משתמשים במערכת השקיה ממוחשבת, אנחנו ממליצים לנתק אותה בעונה הגשומה כדי שתוכלו להיות בבקרה על כמות הפעמים שהצמחים שלכם מקבלים מים. בדקו את רטיבות האדמה לפני שאתם משקים את הגינה כדי לוודא שהאדמה אכן יבשה והצמחים אכן צריכים מים. השקיה מדויקת עוזרת גם לשמור על איכות הצמח. צמחים שונים זקוקים לכמויות מים שונות ואם תעמיסו על הצמחים יותר מדי מים, זה עלול לחסום את גישתו של החמצן אל הצמח ולפגוע בו.

הזמן המומלץ להשקיית הגינה שלכם הוא לפנות בוקר טרם זריחת השמש אבל מי מאיתנו יתעורר בארבע בבוקר בשביל זה? לא הרבה. אפשר להסתפק גם בהשקיית הגינה בשעות הערב כשהשמש שקעה כבר. השקיית הגינה בשעות הערב תועיל בכך שהמים יתאדו במהירות נמוכה יותר. אחרי שקיעת השמש תוכלו לנצל כל טיפת מים לכמה שיותר זמן.

דשא

אל! הדשא הפך להיות חלק אינטגרלי ובסיסי בכל גינה ובית. לדעתנו ולמען האמת לדעתם של רוב המומחים בתחום, המדשאות הענקיות שאנחנו יוצרים בשטח ביתנו הן מיותרות לחלוטין ועולות לנו הרבה יותר מהתועלת שהן מביאות. אם אתם יכולים, עדיף להימנע משתילת דשא שלוקח המון מים ובמקום זה להתקין פרגולה או ליצור משטח מאבנים. אם בכל זאת אתם רוצים להנות מדשא בגינתכם, אנו ממליצים להחליט על שטח מסוים בו אתם שותלים או מתקינים דשא ולא לשתול בכל השטח שלכם. תוכלו לחסוך כך גם במים וגם בזמן הכיסוח של הדשא.

אחזקת והשקיית דירה לא חייבים לעלות לנו הרבה כסף אם רק נתכנן את הגינה בצורה מושכלת וחסכונית במים. כשאתם מתכננים גינה, זהו אחד הדברים הכי חשובים בתהליך. המטרה העיקרית של כל בעל גינה היא שהגינה תשרת אותו ולא ההפך ובעזרת המדריך הזה, תוכלו לחסוך בעלויות אחזקת הגינה כמו גם בזמן שלכם והכי חשוב – תוכלו ליצור גינה שתחזיק לכם לאורך זמן ותניב יותר תועלת.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

חלקי חילוף בקריית שמונה >>>
חנות פרחים מקומית עם מגוון ייחודי >>>
חשמלאי רכב מקצועי ואמין בסביבת קריית שמונה >>>
מנעולן מומלץ הנותן שירות באזור קריית שמונה והסביבה >>>

 
דילוג לתוכן