כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גנן, מגזין גינון

בקריית שמונה

כי גם לכם מגיע גינה יפיפייה ובמחיר שכל אחד שמח לשלם 🟢 התקשרו עכשיו להתייעצות חינם והצעת מחיר שהגינה שלכם תשמח בה 🟢

כן כן, גם עציצים וצמחים מפלסטיק

כמובן שגננים שונאים צמחיה מפלסטיק, אבל לפעמים צמחיה מפלסטיק פשוט נחוצה. אין חולק ולא צריך להיות גנן בשביל להסכים שצמחיה אמיתית וטבעית יפה וטובה מצמחיה מפלסטיק, וכאשר משווים צמחיה אמיתית חיה נושמת גדלה ומתפתחת לעציץ מפלסטיק ברור במה נבחר, כל פעם מחדש, כאמור, לא צריך להיות גנן מקצוען בשביל לדעת זאת.

אך לפעמים, לפעמים פשוט אין ברירה. וצמחיה מפלסטיק עדיפה על כלום, על אין צמחיה ואין גינון כלל.

 

אז מתי צמחיה מפלסטיק בכל זאת ?

לגנים בכלל ולגנן שלנו בקרית שמונה בפרט יהיה קשה להודות ולהגיד שפה כדאי צמחיה מפלסטיק,

סביר שהגנן שלנו ינוע בחוסר נוחות כשהוא יגיד זאת, ובטוח שהוא לא יגיד זאת בקול רם. ובכל זאת.

כמה דוגמאות למקומות שבהם נעדיף צמחים מפלסטיק:

  1. אזורים חשוכים. כל גנן יגיד לכם שצמחים צריכים אור, נכון, יש צמחים שצריכים יותר אור, ויש צמחים שצריכים פחות אור, כמו לדוגמא באזורים צפוניים, כמו שגנן בקרית שמונה יודע לספר לנו, ועדיין, יש איזורים שאין מספיק אור אפילו לא לצמחים אלו, כמו חדרים חשוכים, חניונים, ואפילו פינות בגינה אשר מוצלות מאד על ידי בניינים או עצים.
  2. אזורים חמים מאד, שוב, יש צמחים כגון קקטוסים שחיים בחום רב, אבל לפעמים החום רב מידי אפילו עבורם, או שנרצה צמחים שנראים אחרת מקקטוסים. מישהו חושב שאיזה שהוא צמח ישרוד ליד התנור במאפיה? כדוגמא קטנה.
    זו הסיבה שחנות פרחים מעדיפה למקם פרחים וצמחקים מסוג זה דווקא באזורים חמים.
  3. אזורים מלוכלכים או מאובקים במיוחד, כגון מחצבות, או איזורים עם סופות חול שלא מאפשרים לצמחים לנשום ולקבל אור, ועוד דוגמאות אחרות.
  4. מקומות ללא מים, או אין ביטחון שהצמחים יקבלו מים בכמות ותדירות מספקת. כגון חדרי המתנה במשרדים, או המשרדים עצמם, כאשר אין אף אחד שאחראי לדאוג להשקות עציצים פעמיים שלוש בשבוע, ואין גנן במשרה מלאה, או בסיסי צבא, כאשר צמחיה וגינון לא בסדרי עדיפויות גבוהים במיוחד.

אז כן, במקרים האלו אפילו גננים מנוסים ואוהבי צמחים ימליצו על צמחיה מפלסטיק. אז יש מקום בחיינו לצמחיה מפלסטיק.

ועכשיו הפתעה – גם צמחים מפלסטיק צריכים טיפול!

ובאמת כמעט כולם בטוחים שלא צריך לטפל בצמחים מפלסטיק, ואמנם הם מצריכים פחות טיפול ופחות עבודות גינון מצמחים אמיתיים וחיים, ועדיין, גם צמחים מפלסטיק צריכים טיפול. שאלנו מספר גננים מנוסים ומומלצים בקריית שמונה וקיבלנו כמה טיפים לטיפול בצמחים מפלסטיק. אתם אל תשאלו גנן מקצועי על טיפול בצמחים מפלסטיק, כי סביר שהוא מאד לא יאהב את השאלה ואתם לא תקבלו תשובה.

אז איך מטפלים בעציצים מפלסטיק ? 

לעציצים מפלסטיק יש נטיה להיראות יפים ירוקים ופורחים בהתחלה, ומהר מאד להשתנות ולהראות חיקוי זול עלוב ואפילו מכוער של הדבר האמיתי, אז מה עושים ? 

גננים מקצועיים בקרית שמונה נתנו לנו מספר טיפים

  1. לנגב אבק בזהירות וביסודיות פעם בשבוע שבועיים מהעציצים, זה אגב נכון שבעתיים לעציצים חיים, אבל גם עציצים מפלסטיק, על מנת שיראו רעננים, ירוקים, זוהרים מלאי חיות כאילו הם אמיתיים, מצריכים ניקוי יסודי מאבק פעם בשבוע שבועיים. אפשר ורצוי להשתמש בסמרטוט לח, או מגבון, על מנת לנגב אותם באופן יסודי
  2. שמש ישירה זה ביג נו נו עבור עציצים מפלסטיק. אז כן, נכון, קנינו עציצים מפלסטיק דווקא למקומות שיש בהם שמש חזקה וישירה שבה צמחים אמיתיים לא שורדים, ובכל זאת, כדאי לדעת, כך אומרים לנו גננים מקצועיים בקרית שמונה והצפון, שמש חזקה וישירה לאורך זמן תגרום לצבעים של עציצים אלו לדהות. למעשה, שמש חזקה וישירה לאורך זמן תגרום לכל צבע לדהות, ולא חשוב אם זה צבע הגג רעפים שלכם או צבע הרכב שלכם, גם צבע העציצים מפלסטיק והעלים שלהם.

3. מגע עם האדמה. גם ביג נו נו לעציצים מפלסטיק. גננים מנוסים מאד ומקצועיים מאד מספרים שאם נשים את העציצים מפלסטיק על האדמה המזיקים, הזוחלים, החרקים, ושאר אוהבי הצמחים הבלתי רצויים יפגעו גם בהם. כן, קשה להאמין, אבל  חרקים תולעים וכו נמשכים גם לעציצים מפלסטיק בגלל המראה שלהם והריח שלהם. מה עושים? לגנינים בקרית שמונה יש תשובה מוכנה, משתמשים בכלי שיבודד את העציצים מפלסטיק מהאדמה, ולצורך כך כל כלי יתאים. וכן, המזיקים מסוגלים להזיק ומזיקים גם לעציצים מפלסטיק, ולא רק לצמחים אמיתיים.

4. באותו הקשר, מזהירים אותנו גננים מכל הארץ ובמיוחד מצפון הארץ וקריית שמונה, לא לערבב בין עציצים חיים ונושמים לבין עציצים מפלסטיק. למה אתם שואלים? הגננים מסבירים: מאותה הסיבה בדיוק, המזיקים השונים שמגיעים להזיק לצמחים האמיתיים, יגיעו ויזיקו גם לצמחים מפלסטיק שלנו. לכן לעולם לא נשים עציצים מפלסטיק ביחד או בסמוך לעציצים חיים ונושמים.

משתלה בקרית שמונה תעדיף למקם פרחים וצמחים נושים במקום נפרד מפרחים העשויים מפלסטים על מנת לא לצמצם את אורח החיים של הפרחים והצמחים הנושמים. 

עד כאן על רגל אחת המלצות של גננים מנוסים ומקצועיים לטיפול בצמחיה בפלסטיק למקומות שבהם אין אפשרות לצמחיה אמיתית. כמובן שתמיד עדיף צמחיה אמיתית, כמובן שצמחיה אמיתית יפה יותר ומשרה אווירה טובה יותר. אך כאשר אנו נאלצים להשתמש בצמחיה מפלסטיק, חשוב שתראה יפה ורעננה, ואלו העצות לגרום לצמחיה מפלסטיק ולגינון מפלסטיק להראות צמחיה יפה ורעננה. ועוד מילה על צמחיה מפלסטיק, כמו בכל דבר, גם כאן, יש איכותי ויקר, ויש איכותי פחות וזול, תשתדלו לבחור צמחיה מפלסטיק איכותית, גם אם היא קצת יותר יקרה, בהמשך זה ישתלם, כאשר הצמחיה מפלסטיק תראה רעננה יותר ומקורית יותר לאורך זמן ארוך יותר.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

חלקי חילוף בקריית שמונה >>>
חנות פרחים מקומית עם מגוון ייחודי >>>
חשמלאי רכב מקצועי ואמין בסביבת קריית שמונה >>>
מנעולן מומלץ הנותן שירות באזור קריית שמונה והסביבה >>>

דילוג לתוכן