כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חברת אבטחה, חברת אבטחה מגזין

בקריית שמונה

שמירה אבטחה ובטחון זה אנחנו – אין משהו שאנחנו לא יכולים לאבטח ולשמור עליו! – צרו קשר עכשיו ונדאג גם לשמירה והאבטחה שלכם – ובמחיר שיפתיע אתכם!

שמירה ואבטחה - כל יום (כל היום)

הבית שלנו, זהו הנכס היקר ביותר שאנו רוכשים במהלך חיינו. רכישה כזו מלווה בחסכונות של שנים, בעבודה קשה, בתשלומי משכנתאות הלוואות וכו' וכו'.

טבעי הוא הדבר שנכס שכזה יהיה חשוב לנו עד מאוד ואף טבעי מן הסתם שנרצה לשמור עליו מכל וכל. זאת ועוד, כמובן שנרצה גם לשמור על חפצינו אשר נמצאים בתוך הבית. והרי שמדובר ברוב המקרים בחפצים יקרי ערך (אלו אשר שילמנו עליהם במיטב כספנו או בחפצים בעלי ערך רב במובן הסנטימנטלי רגשי שיש להם בעבורנו). כך או כך הרי ששמירה על בטחון ביתנו (חיצונית ופנימית) וכמו כן על חצר ביתנו (במידה ומדובר בבית קרקע פרטי), זהו ללא ספק נושא שנמצא גבוה בראש סדר העדיפויות של רובנו.

איך מבטיחים את נושא האבטחה?

אם כן, והרי שאנו אף פעם לא נמצאים 24/7 בתוך הבית: הרי אנחנו צריכים לעבוד, ללמוד, לצאת לבילויים, לצאת לקניות, לנסוע לטיול או נופש בחו"ל מדי פעם… כך שמן הסתם הבית שלנו עשוי להישאר "לבד" בהרבה מאוד מקרים. בכל אותם המקרים הרי שחשוב יהיה שנפקיד את הבית בידי "עיניים" אחראיות ובידי גורם אשר יוכל גם להגיב במידה וחלילה יהיה אירוע חירם כגון: פריצה, שרפה, או כל פגע טבע לא עלינו אשר יפגע בנכס שלנו (הבית עצמו, תכולתו או הרהיטים והמתקנים השונים שמצויים להם בחצר הבית).

ובכן, מתוקף כך, כתוצאה של מענה לצורך בסיסי זה של החיים הרי שקמו והתפתחו להן חברות שמירה ואבטחה מסוגים שונים.

מהו תפקידה של חברת שמירה שכזו?

ישנן חברות שמירה אשר מפעילות מוקד מבצעי אשר פועל תמיד (24/7) ואשר הוא המקום אשר מקבל התראות על ידי מערכות אזעקה שמותקנות על ידו אצל המנויים שלו (בתים פרטיים, ארגונים ובתי עסק). מוקד זה מקבל התראות אשר בחלק מן המקרים מפעילות גם מצלמות שידור חי במעגל סגור. מצלמות אבטחה אלו מאפשרות למוקדן לראות את הסיבה שבגינה הופעלה התראת גלאי כלשהו. במידה וגלאי הופעל עקב חתול שעבר בסמוך לו (לאותו גלאי) נניח, הרי שהכל תקין… אך, במידה והמצלמה מראה שיש אירוע שנחשד כאירוע פריצה הרי שכחלק מהשירות אותו מעניקה חברת השמירה בקרית שמונה, הרי שהמוקד ישלח לאותו המקום סייר שיגיע מיידית לאותו לקוח שאצלו הופעל הגלאי. אותו סייר יבצע סריקה בהתאם למיקום הגלאי בכדי לבדוק את סיבת האזעקה. במידה ואותו סייר יבחין שאין סיבה נראית לעין הרי ש: הוא ידווח זאת למוקדן, המוקדן ידווח זאת לבעל הנכס ובזאת יסתיים העניין.

אך, אם בכל זאת אותו סייר שבשטח זיהה סימני פריצה והרי ש: הוא ידווח על כך למוקדן, המוקדן יזמן משטרה למקום ובמקביל אותו המוקדן יודיע על כך לבעלי הנכס (כן, גם אם הם באותו הרגע נמצאים בחו"ל). 

גם שאנו בבית יש גנבים…

ואגב, בכל הקשור ל: "עיניים" של מצלמות, "קשב" של גלאים, תשומת לב של מוקדן ומבט של סייר… והרי כל אלו חשובים גם במקרים בהם בעלי הבית כן נמצאים בבית… (אותם מצבים בהם הם ישנים נניח בשעת לילה מאוחרת) ובכן בשעות לילה אלו מתבצעות לעיתים קרובות פריצות לבתים פרטיים גם שבני הבית מצויים בו… במצבים מסוג זה אותו סייר שמוקפץ למקום הוא זה יכול לסייע לאותם בני בית בהתמודדות עם ניהול האירוע (הזמנת משטרה, פינוי חפצים שניזוקו או הזמנת מכבי אש במקרה שריפה וכו').

פריצות לעסקים שיש בהם שומר לילה…

"ישנם מפעלים ועסקים אשר מעסיקים שומרי לילה. ובכן תתפלאו או לא אבל ישנם לא אחת מקרים בהם המוקדן שלנו מקבל התראת גלאי באזור כלשהו של מפעל נניח (והשומר ייתכן ונמצא מאויים על ידי פורץ). כתוצאה מכך מוזנק סייר שלנו מיידית למקום -הוא מגיע בודק את המתרחש ומזמין את אנשי המשטרה והצוותים השונים בהתאם. כן, לא תמיד שומר הוא בהכרח 100% הגנה. במקרים כאלו אנחנו מעניקים שכבת הגנה נוספת", טען בפנינו בעלים של חברת מוקד אבטחה בקריית שמונה. "אני אגיד את זה ככה – חברת שמירה בקריית שמונה זה עסק שפועל לעיתים יותר קשה ואינטנסיבי מכל חברת שמירה או אבטחה אחרת שנמצאת ברחבי הארץ. לנו ולכל חברת שמירה בקרית שמונה (ובכלל באצבע הגליל) יש גם את הנושא הביטחוני-ארצי. כלומר לפעמים אנחנו מקבלים קריאות וקופצים לאירועים של מנוי שלנו שבכלל קשורים לעניין בטחוני ולא לעניין פלילי…" הוסיף אותו איש ביטחון מהעיר הצפונית.

סוגי גלאים

במבנים פרטיים וגם במבנים מוסדיים ועסקיים, הרי שחברות השמירה מתקינות על ידי הטכנאים שלהן גלאים מסוגים שונים:

  • ישנם גלאים שמתריעים באמצעות חיישן קול (עדות לשבירת חלון לדוגמא).
  •  ישנן גלאים באמצעות קרן (עדות לכך שגוף כלשהו חצה את קו הקרן.
  • ישנם גלאי טמפרטורה – עדות לכך שמקום כלשהו כגון חדר קירור עבר את הטמפרטורה המותרת ומכאן שיש להזעיק את בעל המקום.
  • גלאי נפח – אותו גלאי שמעיד על כניסה של גורם כלשהו לתוך חלל שנמצא במבנה סגור.

לסיכום 

חברת אבטחה ושמירה בקריית שמונה היא זו אשר פוקחת עין ונמצאו עם היד על הדופק כאשר אנחנו מחוץ לבית, מחוץ למשרד או המפעל… חברת השמירה עושה זאת באמצעות מעגלים שונים של  טכנולוגיה מתקדמת ובנוסף לכך גם באמצעות מעגלים אנושיים  (כגון מוקדנים, שומרים וסיירים). יש תמיד לזכור שנוכחות אדם בתוך המבנה (אדם שישן בביתו או שומר לילה במפעל, הם לא תמיד גורם שירתיע וימנע פריצה, גניבה או שוד אלים. על כן חיבור למוקד מבצעי בהחלט יהווה שכבת הגנה נוספת ומועילה.

דילוג לתוכן