כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חשמלאי, חשמלאי מגזין

בקריית שמונה

מה צריך לשאול את החשמלאי לפני תחילת העבודה?

כולנו הזדקקנו לשירותי חשמלאי ויותר מפעם אחת. לעיתים הצורך היה מידי ולעיתים תיקון שיכול לסבול דיחוי. כאשר אנו נתקלים בבעיה במערכת החשמל הביתית או המשרדית אנו מתקשרים לחשמלאי ומבקשים ממנו לבוא לתקן את הבעיה, אך יש מספר שאלות חשובות שעליכם לבדוק ולשאול את החשמלאי לפני שתסכמו איתו שיגיע לתקן עבורכם את התקלה בחשמל. שאלות אלו יעזרו לכם לבדוק האם החשמלאי שפניתם אליו מתאים לתקן את הבעיה הספציפית שלכם, השאלות יעזרו לכם "לסנן" בעלי מקצוע לא מקצועיים ומורשים ובכך למנוע נזק גדול הן כספי והן חלילה שיכול לעלות בחיי אדם.

בירור טלפוני מעמיק

לפני שאתם קובעים עם חשמלאי מקריית שמונה שיבוא לתקן לכם את התקלה בחשמל, ערכו איתו בירור טלפוני מעמיק. שאלו אותו על השעות בהם הוא יוכל לבוא לתקן את התקלה, בדקו אם הוא זמין בשעות שנוחות לכם ולא רק בשעות שהוא רוצה, במידה ולא, ישנם עוד חשמלאים שישמחו לתת לכם שירות בזמנים שנוחים לכם. ספרו לו בקצרה על הבעיה בחשמל שלכם על מנת לבדוק האם הוא יכול לתקן את הבעיה הספציפית הזאת, ויותר מכך, האם הוא מורשה לתקן את הבעיה הזאת, לחשמלאים יש דרגות שונות של הסמכה ולא כל חשמלאי יכול לתקן כל בעיה, לכן חשוב מאד לברר זאת לפני שמסכמים על ביצוע העבודה.

קבלת הצעת מחיר ראשונית בטלפון

בדקו מראש מה התשלום אותו דורש החשמלאי. גם אם עדיין לא ידוע מה הבעיה והוא לא יכול לתת לכם הצעת מחיר סופית בהתאם לעבודה ולחומרים הנדרשים לתיקון הבעיה, שאלו אותו מה התעריף שהוא מבקש עבור ביקור בלבד אף ללא תיקון הבעיה כלל, כך תדעו מראש מה עליכם לשלם לו במקרים בהם לא שווה לתקן את הבעיה או שהוא אינו מוסמך לתקן את הבעיה, מומלץ לשאול את החשמלאי מקרית שמונה באיזה דרכים ניתן לשלם לו והאם הוא מקבל אשראי, הדבר יקל עליכם להתכונן עם התשלום בצורה הנוחה ביותר.

מחפשים חשמלאי מוסמך בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו קשר לתיאום ביקור >>>

רשיון בתוקף

בקשו מהחשמלאי בקריית שמונה להביא עמו את תעודת החשמלאי שלו, זכרו לבקש ממנו לראות את התעודה בזמן ההגעה שלו, התעודה צריכה להיות צמודה לתעודה מזהה נוספת. בדקו שרישיון החשמלאות שלו בתוקף, במידה והחשמלאי נמנע מלהציג לכם את הרישיון שלו, אין לתת לו לבצע את העבודה. הרישיון מעיד שהחשמלאי אכן מקצועי ומוסמך ורשאי לטפל בבעיה שלכם על פי הדרגה שלו, זכרו שזלזול ברישיון זה עלול לגרום לסכנות, במקרה הטוב בנזק גדול בחשמל ובמקרה הגרוע בשריפה או התחשמלות חלילה.

הגדרת העבודה מראש ככל שניתן

נסו להגדיר את הבעיה ככל שניתן מראש, ספרו כל מה שידוע לכם על התקלה, מתי הפסיק לעבוד? מתי הוחלף או נקנה המכשיר החשמלי? ועוד. חשוב מאד לקבוע עם החשמלאי מקריית שמונה שלא לבצע שום תיקון שלא סוכם עליו מראש מבלי לקבל עליו אישור, גם אם החשמלאי כבר הגיע לביתכם ומבקש את רשותכם לבצע תיקון, אל תהססו לומר לו שאתם צריכים לחשוב על זה ולקבל הצעות מחיר נוספות במידת הצורך.

קבלה מסודרת ואישור על ביצוע העבודה

שאלו את החשמלאי מראש האם נותן קבלה על ביצוע העבודה, קבלה זאת חשובה מכיוון שבעזרת הקבלה תוכלו לפנות אליו בעתיד אם יתעוררו שאלות או בעיות על העבודה שביצע. 

בנוסף לכך שאלו את החשמלאי אם הוא נותן אחריות לתיקון שלו ולכמה זמן האחריות תקפה, בקשו ממנו שיכתוב לכם על דף את האחריות שהוא נותן וכן שיחתום על האחריות. בסיום העבודה זכרו לבקש ממנו את הקבלה ואת תעודת האחריות.

לסיכום, 

לפני שאתם קובעים עם חשמלאי על מנת לתקן את הבעיה בחשמל שלכם, בדקו מולו שהוא זמין בשעות שנוחות לכם, במידה ולא, אל תהססו לפנות לחשמלאי אחר, ספרו לו בקצרה על התקלה ושאלו אום האם הוא יכול ומורשה לתקן את הבעיה. בקשו הצעת מחיר ראשונית, גם אם הוא לא יוכל לתת לכם הצעת מחיר סופית כיון שאינו יודע מספיק על התקלה, הוא יוכל לתת לכם הצעת מחיר לביקור בלבד מבלי לתקן את התקלה. מומלץ לברר באיזה דרכים ניתן לשלם לו על מנת להיערך מראש. בקשו ממנו להביא ולהציג לכם את רישיון החשמלאות שלו בצירוף עם תעודה מזהה נוספת, זכרו שעבודה של חשמלאי לא מסומך עלולה להיות מסוכנת. ספרו לו את כל הידוע לכם על התקלה ונסו להגדיר את בעיה מראש, מומלץ לסכם איתו שלא לבצע שום פעולה ללא אישור מראש. לסיום, בקשו ממנו קבלה מסודרת ואחריות עם החתימה שלא על מנת שתוכלו לפנות אליו בעתיד אם יצוצו בעיות ושאלות בנוגע לתיקון שביצע. 

חשוב מאד לזכור לאורך כל התהליך שחשמל אומנם מועיל ומשפר את חיינו עד מאד אך עלול להיות גם מסוכן מאד, לכן אל תחסכו ותפנו לחשמלאי זול ולא מקצועי, שבמקרה הטוב רק יסבך את הבעיה יותר ויגרום יותר נזק מאשר תועלת, ובמקרה הגרוע עלול לגרום לשריפה או התחשמלות חלילה, אלא פנו לחשמלאי מוסמך ובעל ניסיון שיודע ויכול לתקן את הבעיה בזהירות ובמיומנות הנדרשים.  בנושא זה, החיסכון עלול לעלות ביוקר. בהצלחה.

 

אולי יעניין אותך גם:

ניקיון בקרית שמונה >>>
חנות אופניים בקרית שמונה >>>
חנות קורקינטים בקרית שמונה >>>

ריהוט משרדי איכותי בקרית שמונה >>>

דילוג לתוכן