כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חשמלאי, חשמלאי מגזין

בקריית שמונה

מתי צריך להזמין חשמלאי לבית ?

חשמלאים רבים יעידו שקריאות רבות שהם מקבלים לבוא לתקן תקלה בחשמל בבתים, הן קריאות  שווא וניתן היה לפתור אותם בצורה עצמאית מבלי להזדקק לשירותיו של החשמלאי, מה גם ששעת ביקור של חשמלאי עולה לא מעט גם אם מדובר בקריאת שווא.

השאלה מתי עלינו להזמין חשמלאי לתיקון הבעיה בחשמל, היא שאלה חשובה כיוון שמגע וטיפול לא נכון בחשמל עלול להיות מסוכן למי שאינו מוסמך לכך, אך מצד שני ישנם בעיות רבות שניתן לפתור אותן לבד בצורה בטיחותית למדי. 

מחפשים חשמלאי מוסמך בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו קשר לתיאום ביקור >>>

במאמר זה נערוך סדר ונבדוק מתי יש צורך להזמין חשמלאי לתיקון התקלה בחשמל ומתי אפשר לפתור את הבעיה בצורה עצמאית. קריאה נעימה! 

סביר להניח שיותר מפעם אחת קרה לכם שישבתם בסלון, החימום דלק, המדיח הדיח את הכלים, ומכונת הכביסה פעלה במרץ כשלפתע השתרר חושך והחשמל קפץ. ברוב המקרים כיבוי של אחד ממכשירי החשמל המרכזיים יספיק כדי להרים את הפיוז. במידה וכיבוי המכשיר החשמלי לא עזר ולא ניתן להרים את הפיוז, יש להניח שמדובר בקצר חשמלי ולא בעומס יתר, במקרה כזה, פתחו את ארון החשמל ונסו להרים מתג אחר מתג לפי הסדר בכדי לגלות באיזה חדר נמצא המכשיר החשמלי שגרם לקצר. לרוב, מצוין מעל כל מפסק לאיזה חדר הוא שייך. 

אחרי שגילתם באיזה חדר נמצא המכשיר החשמלי שגרם לקצר (תגלו זאת על ידי כך שתרימו את המפסק והוא יקפוץ בחזרה) נסו לנתק את המכשירים החשמליים באותו החדר אחד אחרי השני ובדקו מתי המפסק נשאר מורם ולא קופץ שוב, כשגילתם את המכשיר החשמלי הסורר שגרם לקצר, תצטרכו לתקן אותו בכדי למנוע קצרים נוספים בעתיד. במידה ולא הצלחתם לגלות מהו המכשיר החשמלי שגרם לקצר ולא הצלחתם להרים את המפסק, אין מה לעשות, תאלצו לקרוא לחשמלאי מוסמך מקריית שמונה שיחפש את הבעיה ויתקן אותה.

באילו מקרים כן נזמין חשמלאי בקריית שמונה?

רעשים וריח שרוף ממערכת החשמל

רעשים או ריח שרוף מלוח החשמל נגרמים על פי רוב על ידי אחת משתי הסיבות הבאות: בעיה ברכיב אלקטרוני מכני או מגע רופף של חוטי חשמל. במקרה כזה חשוב להוריד מידית את המתג הראשי של החשמל ובכך להקטין את הסיכון שתפרוץ שריפה, גם אם אתם בטוחים שהתקלה נגרמה בגלל בורג קטן שניתן לתקן בקלות, אל תתקנו את זה לבד, הדבר יכול לגרום להתחשמלות חלילה. לכן, הזמינו חשמלאי מוסמך מקרית שמונה שיטפל בבעיה בזהירות ובמיומנות הנדרשים. זה אומנם בדיקה ותיקון מהירים למדי אך הם חשובים מאד ויכולים להציל חיים אפילו.

חדירת מים אל מערכת החשמל

חדירת מים אל מערכת החשמל כתוצאה מקידוח בצנרת, נזילת מים מהשכנים או עבודה של בעל מקצוע עלולה להיות מסוכנת, אל תקלו בכך ראש ורק תחכו ליבוש המים אלא הזמינו חשמלאי מוסמך מקרית שמונה כדי שיבדוק את מערכת החשמל כמה שיותר מהר.

ריח שרוף משקע חשמל

ריח שרוף משקע חשמלי נגרם משתי סיבות עיקריות: הראשונה, חוטי חשמל רופפים, אם חוטי החשמל לא מהודקים כמו שצריך אז המכשיר החשמלי שחובר לשקע יגרום לחימום החוטים וכתוצאה מכך גם להרס שכבת הבידוד. סיבה נוספת היא חיבור מכשירי חשמל גדולים לשקע חשמל לא תואם, כלומר מכשירים הנחשבים לצרכני חשמל כבדים כמו מזגן, מכונת כביסה או מקרר, לא יכולים להיות מחוברים לשקע חשמל רגיל אלא לשקע חשמל מותאם לצריכה החשמלית שלהם. 

במקרה שיש ריח שרוף משקע החשמל, החשמלאי מקרית שמונה יבדוק את הכיסוי של השקע וכן את השקע עצמו, אם הכיסוי העליון כבר שרוף, כנראה שחוטי החשמל נשרפו וצריך להחליף את החוטים, החשמלאי יתחבר לנקודה הקרובה ממנה יצאה הסתעפות החוטים, יחתוך את החוטים השרופים וישים במקומם חוטים חדשים תקינים, החשמלאי יחליף גם את כל השקע. 

טיפ מיוחד שאמר לנו חשמלאי בקריית שמונה– לרוב יש סימנים מקדימים לפני שריפת שקע החשמל, אם אתם מזהים ששקע החשמל מתחיל להשחיר, אל תחכו שישרף לגמרי אלא הקדימו לקרוא לחשמלאי מוסמך בכדי שיפתור את הבעיה במהירות לפני שזו תגדל ויהיה קשה יותר לתקן אותה. הקפידו לבדוק את שקעי החשמל שלכם אחת לתקופה, במיוחד בדקו את שקעי החשמל של מכשירי חשמל שנחשבים לצרכני חשמל גדולים כמו מזגן או מקרר.

התחשמלות קלה ממכשיר חשמלי

אם בזמן שחיברתם מכשיר חשמלי לשקע הרגשתם התחשמלות קלה, זה הזמן לקרוא לחשמלאי מוסמך. ההתחשמלות הקלה נגרמת כתוצאה מכך שממסר הפחת לא פועל כראוי. ממסר הפחת אחראי להגן ממקרים של התחשמלות ולמנוע אותה. יתכן שההתחשמלות הקלה נגרמה כתוצאה בכשל במערכת הארקה שתפקידה לנתק את זרם החשמל ממכשיר חשמלי שעשוי לגרום להתחשמלות.

לסיכום, פעולות פשוטות כמו הרמת המפסק החשמלי ניתן לבצע לבד בלי עזרת חשמלאי מוסמך, אך בעיות גדולות יותר או כאלה הקשורות ללוח או מערכת החשמל, אל תנסו לתקן לבד, הדבר עלול להיות מסוכן ולגרום להתחשמלות. פשוט קראו לחשמלאי מוסמך מקרית שמונה שיפתור את הבעיה במקצועיות וזהירות. כמו כן, אל תחכו שהמצב ידרדר אלא הקדימו לקרוא לחשמלאי במהירות האפשרית, הדבר יפחית סיכון של שריפה או התחשמלות חלילה וכן יקל על תיקון הבעיה. בהצלחה!

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

ניקיון בקרית שמונה >>>
חנות אופניים בקרית שמונה >>>
חנות קורקינטים בקרית שמונה >>>

ריהוט משרדי איכותי בקרית שמונה >>>

דילוג לתוכן