כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חשמלאי, חשמלאי מגזין

בקריית שמונה

סוגי החשמלאים ותחום ההתמחות שלהם

מסתבר שלפחות פעם אחת בחייכם הזמנתם לביתכם חשמלאי בקרית שמונה על מנת לתקן דבר הקשור בחשמל, סביר להניח שרוב התקלות היו פשוטות וכל חשמלאי פשוט יכול היה לתקן אותם, אולם לא כולם יודעים שלמקצוע החשמלאות אין הגדרה אחת אלא ישנם סוגים שונים של חשמלאים ותחומי התמקצעות שונים. במאמר זה נערוך סדר בסוגי החשמלאים ותחומי ההתמחות שלהם על מנת שתוכלו להזמין את החשמלאי המוסמך לטפל בבעיה הספציפית שלכם.

ראשית, מהו חשמלאי?

בעולם המושתת רובו ועיקרו על חשמל, חשמלאי נחשב למקצוע נפוץ ויציב שלא עתיד להעלם מחיינו. על מנת להפוך לחשמלאי בישראל צריך ראשית ללמוד הנדסת חשמל, בין אם בטכניון ובין אם במכללה. ישנם גם בתי ספר ייעודיים או קורסים מקצועיים שנותנים אפשרות להפוך לחשמלאי בדרגות הנמוכות, עם כי חשוב לציין שלא ניתן לקבל תעודה, בשום דרגה, ללא ניסיון מוכח, כלומר לא ניתן לקבל תעודה ודרגה רק על סמך לימודים תאורטיים ללא ניסיון בשטח. אדם הלומד הנדסת חשמל יגיש בקשה למשרד העבודה והרווחה לקבלת רישיון חשמלאי מהנדס \ טכנאי \ הנדסאי. הוא יעבור ועדה, שיחה מקצועית או בחינה, ישלם אגרה ולאחר מכן יקבל את הרישיון הנכסף.

סוגי החשמלאים 

ההבדל העיקרי בין החשמלאים השונים מתבטא ברמת המתח החשמלי בו הם רשאים לעסוק, ככל שהמתח יהיה גבוה יותר כך יהיו סמכויותיהם רבות יותר. 

מחפשים חשמלאי מוסמך בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו קשר לתיאום ביקור >>>

חשמלאי עוזר

חשמלאי עוזר בקרית שמונה הינו חשמלאי בדרגה הנמוכה ביותר של החשמלאים. חשמלאי עוזר מתלווה לחשמלאי מוסמך על מנת לצבור ניסיון תעסוקתי, עוזר חשמלאי רשאי לעסוק בעבודות חשמל בעלות מתח חשמל נמוך עד 1,000 וולט, ורק כאשר מפקח עליו חשמלאי מוסמך, לכן לא תוכלו להזמין לביתכם לצורך תיקון תקלה חשמלאי עוזר, אלא רק חשמלאי מוסמך.

חשמלאי מעשי

חשמלאי מעשי בקריית שמונה הוא הדרגה הראשונה של החשמלאים שמאפשר להם לבצע עבודות חשמל ולחתום על תוכניות במתקני מתח נמוך של חשמל חד פאזי עד 40 אמפר. ברוב הבתים בישראל המתח נמוך לכן ברוב עבודות החשמל הביתיות הרגילות חשמלאי בקרית שמונה הנושא תעודת חשמלאי מעשי, יספיק לכם בהחלט. חשמלאי מעשי הינו חשמלאי שלמד לימודים של שנה וחצי- כ450 שעות וצבר ניסיון של שנתיים בדרגת חשמלאי עוזר.

חשמלאי מוסמך

בדרגה השניה של דרגות החשמלאים נמצאת דרגת החשמלאי מוסמך. חשמלאי מוסמך בקרית שמונה רשאי לבצע עבודות חשמל במתח נמוך של חשמל תלת פאזי עד 80 אמפר. במידה והנכם רוצים להחליף את המונה החד פאזי למונה תלת פאזי, ודאו כי החשמלאי הינו חשמלאי מוסמך או בדרגה גבוהה יותר. 

חשמלאי ראשי

בדרגה השלישית של דרגות החשמלאים נמצאת דרגת החשמלאי ראשי. חשמלאי ראשי בקריית שמונה מוסמך לבצע עבודות חשמל במתח של תלת פאזי ועד 250 אמפר. כל עוד מדובר בעבודות ביתיות, לא תזדקקו לשירותי חשמלאי ראשי.

סוגים נוספים של חשמלאים הם: 

חשמלאי הנדסאי

הוא רשאי לבצע עבודות חשמל ולתכנן מתקנים במתח נמוך של תלת פאזי עד 630 אמפר.

חשמלאי מהנדס

חשמלאי מהנדס רשאי לבצע ולערוך את כל עבודות החשמל. 

חשמלאים חובבנים

לעיתים יש רצון לחסוך בכסף ולהזמין חשמלאי לא מוסמך או שאינו מוסמך לבצע את עבודת החשמל לה אתם זקוקים, חשוב לדעת שחיסכון מסוג זה עלול לעלות חלילה בחיי אדם במקרה הגרוע, ובמקרה הפחות גרוע בנזק גדול של רכוש. ישנם מספר טעויות עיקריות אותם מבצעים חשמלאים לא מוסמכים, שלא למדו את המקצוע ולא צברו ניסיון בתחום:

חיבור רופף של החוטים

חיבור רופף ולא נכון של החוטים עלול לגרום להתחממות יתר של האזור, כתוצאה מכך ישרפו מהדקי החיבור ואז עלולה לפרוץ שריפה חלילה.

שימוש בחוטי חשמל לא נכונים

אשר משתמשים בחוטי חשמל לא נכונים, לא מותאמים לרמת המתח החשמלי שעובר בהם, הם יתחממו ופעמים אף ישרפו ועלולים לשרוף את הבית כולו. 

חיבור שקע בצורה לא נכונה

כאשר מחברים שקע בצורה לא נכונה הדבר יוביל לשריפת המכשיר החשמלי שיחובר לאותו שקע ועלול לגרום להתחשמלות.

העברת חוטי חשמל בתוך קיר ללא צינור מבודד

כאשר מעבירים חוטי חשמל בתוך קיר ללא צינור מבודד עלולות להיגרם מספר השלכות מסוכנות. ראשית, התחממות החוטים בתוך הקיר ומאחר ואין אויר בתוך הפיח עלול להיגרם שריפה. שנית, כאשר תתקעו מסמר בקיר יתכן ותפגעו בחוטי החשמל שבקיר והדבר יכול לגרום להתחשמלות. בעיה נוספת היא שכאשר יהיה בעיה בחוטי החשמל שבקיר, תאלצו לשבור את הקיר בכדי להגיע לאותם חוטי חשמל אפילו בשביל תיקון קטן.

חיבור שגוי של הארקה

תפקיד הארקה הוא לגרום לחשמל לעבור לאדמה ולא לגוף האדם במקרה של קצר, אם מחברים בצורה שגויה את הארקה הזרם יכול לעבור דרך גוף האדם, דבר שמסוכן לכל אדם אך מסוכן יותר במקרה של ילדים שגופם קטן ולכן ההתנגדות קטנה יותר.

לסיכום, בבואכם להזמין חשמלאי לביתכם לצורך עבודת חשמל, ודאו שהחשמלאי הינו מוסמך לבצע את עבודת החשמל הרצויה, זכרו שחיסכון קטן בכסף בעניין זה עכשיו, עלול לעלות ביוקר חלילה בהמשך. בהצלחה.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

ניקיון בקרית שמונה >>>
חנות אופניים בקרית שמונה >>>
חנות קורקינטים בקרית שמונה >>>

ריהוט משרדי איכותי בקרית שמונה >>>

דילוג לתוכן