כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין מטבחים, מטבחים

בקריית שמונה

מגוון עצום של מטבחים מעוצבים יפיפיים✔ מטבחים בהזמנה אישית ובמחירים שלא תאמינו✔ התקשרו עכשיו והמטבח החדש שלכם בדרך אליכם❗

כשהמטבח זורם עם הטבע

מה שמייחד את קרית שמונה זה שעל אף היותה עיר, הטבע חודר לכל פינה בה, וזאת סיבה נהדרת להביא את הטבע גם אל המטבח. אתם לא חייבים לגור בשכונה הכורדית שבה הבתים נשפכים אל המעיין בשביל להפוך את המטבח שלכם לחלק מהטבע, בכל פינה ופינה בעיר הטבע פורץ אל הבית במלוא עוז מכל מרפסת, חלון ודלת אז איך תגרמו למטבח שלכם להכניס את הטבע פנימה הביתה? 

מדף לעציצים

אם אתם מזמינים מטבח מנגר, אך טבעי שלא תשכחו לבקש ממנו גם מדף מיוחד לעציצים. 

אם אתם קונים את המטבח שלכם מוכן מחנות מטבחים בקריית שמונה או מכל חנות מטבחים שמכבדת את עצמה, ודאי תמצאו מדף מוכן שיעזור לכם למצב את העציצים במקום של כבוד במטבח, שכן מטבח משפחתי של איקאה הוא לא מטבח שלם אם לא מגדלים בו צמחי תה כגון נענע, מליסה, לואיזה, לימונית ושיבה, כי מה יותר משפחתי מלהזמין חברים או סתם לשבת עם המשפחה, לשתות כוס תה ולאכול עוגיות?

עשבי תה ומרפא

במטבחים כפריים זה משתלב במיוחד עם טרנד הבריאות, כמו למשל פיגם (רוטה בלעז) שיש לו סגולות רפואיות מיוחדות כתה למשל ברפואת עיניים, או זעתר ואורגנו שהם צמחים מעכבי חמצון. אינספור צמחים משמשים לפתרון בעיות בריאותיות שונות ולמעשה כמעט לכל צמח יש את הסגולה הרפואית שלו ברפואה הטבעית העממית. 

אמור לי איך נראה העציץ שלך ואומר לך מי אתה

במטבח המעוצב העציצים מספרים את הסיפור האישי שלכם: סירים מחוררים, מגפיים ישנים שכבר לא משמשים לייעודם המקורי, ספל אהוב שנסדק, וקרטון או כד חלב עתיק… כל חפץ חלול שיכול להחזיק אדמה וניתן לעשות בו חור יכול להיות עציץ.

מחפשים עיצוב מטבחים בקריית שמונה? צרו קשר עכשיו ונחזור אליכם לקביעת פגישה >>> 

בתור תחתיות תוכלו לקחת מאפרות ישנות כשנגמלתם כבר מהעישון או צלחות עם שוליים משופשפים. 

גם אם לא תוכלו לעשות חור ניקוז בקומקום שעבר זמנו, תוכלו להכניס לתוכו עציץ גנרי ולהתלהב כשהעלווה תפרוץ לה גם מלמעלה וגם דרך הזרבובית.

קקטוסים 

במטבח המודרני מאוד מקובל לגדל קקטוסים. 

למי שלא מבין הרבה בצמחים או פרחים בקריית שמונה, השם 'קקטוס' מזכיר צמח קוצני ומטריד, אבל קקטוסים הם משפחת צמחים שאוגרים בגזע ובעלים את המים שהם סופגים ומשום כך באופן טבעי אין להם צורך ביותר מדי אדמה, השקייה או תחזוקה והם שוברים בשיק מיוחד את הקווים הנקיים של המטבח המודרני.

קקטוסים הם צמחים גם להכי משקיענים וגם להכי עצלנים שביננו: המשקיענים יגזמו אותם בצורות משעשעות, העצלנים – פשוט יתנו להם לצמוח מעצמם…

אם אתם מאלה ששוכחים להשקות ובכל זאת לא רוצים להיתקע רק עם קקטוסים, אל תוותרו על טרנד העציצים החכמים שבנויים על הידרופוניקה: בחלק העליון של העציץ גר הצמח והוא שואב מים -וגם תוספים נחוצים שאתם מוסיפים להם- מהחלק התחתון.

צמחים להרחקת מזיקים 

גרניום לימוני, לימונית ורוזמרין מרחיקים נמלים וזו עוד סיבה טובה למה לשים אותם במטבח. 

הפלקנטרוס, הקורנית הלימונית ועשב הלימון גם מרחיקים יתושים, שזו בעיה מאוד מטרידה בקרית שמונה רוויית מקורות המים. פרט לכל בעלי הניחוח החמצמץ-לימוני, גם הלבנדר, הריחן, הטימין והשום, מבריחים את היתושים.

עשבי תיבול כבונוס קולינרי

אחרי שיבריחו את היתושים, עלי הגרניום הלימוני (-לא כל גרניום, רק זה הלימוני!), כמו גם עלי המרווה והריחן ימצאו את דרכם לצלחתכם, אפשר סתם להוסיף לסלט, אפשר גם לשים אותם בקיש או בקציצות.

עשבי תיבול אחרים כמו פטרוזיליה או שמיר ניתן להוסיף גם למרקים או לתפוחי אדמה ואורז.  

שלא לדבר על השום – דרך אגב יש המון סוגים של שום: פרט לשום שמשתמשים בבצל שלו יש שום שמשתמשים דווקא בעלים שלו.

עציץ כדרך להסתיר פגם או שמש במטבח

אם אתם שוכרים דירה ומחכים בקוצר רוח לתיקון המטבח על ידי המשכיר, אין צורך לחכות בשביל לכסות את העובש על הקיר בעציץ שופע. 

כמו כן, לא משנה איזה סוג מטבח התקנתם: מטבח מודרני, מטבח כפרי, מטבח מעוצב, מטבח מנגר או מטבח סטנדרטי שקניתם בחנות, כדאי שתדעו: שמש היא דבר נפלא בכל חדר בבית עד כדי כך שיש פתגם ידוע שאומר ש"בבית שאליו נכנסת השמש, לא נכנס הרופא", עד שהדבר מגיע למטבח. ריבוי מכשירי החשמל והצורך באחסון אוכל בתנאים נאותים, הופכים את השמש לאישיות בלתי רצויה במטבח. 

אם בכל זאת אתם גרים בבית שנעשתה בו השגיאה התכנונית הזאת, אפשר לצמצם את הנזקים באמצעות עציצים עם צמחים שופעי עלווה שיסתירו את השמש בשעות בהן היא פולשת למטבח כמו ביגוניה, פטוניה, שערות שולמית או זוגיים.

תיבת קינון

עוד דרך להביא את הטבע למטבח היא להציב תיבת קינון על הקיר החיצוני של המטבח. בשיר משנות השישים של עליזה קאשי היא שרה: "שובך יונים לו היה לנו מול חלוננו", אבל יונים זה לא בדיוק בעל הכנף שאתם רוצים קרוב למטבח שלכם, כי הן מביאות איתן המון טפילים, ומכל מקום אם השריטה שלכם היא דווקא יונים, אל תדאגו – הן תגענה אליכם גם בלי שתזמינו אותן. לעומת זה, הירגזי היא ציפור שהולכת ונעלמת מנופי ארצנו משום שציפורים ממינים פולשים דוחקות את רגליה, היא עוזרת להדביר מזיקים באופן טבעי. אם הילד מנדנד לכם שהוא רוצה לגדל בעל חי, תלו תיבת קינון על עץ או על הקיר החיצוני של הבית מחוץ למטבח ויהיה לכם רווח כפול: הירגזי ניזון ממזיקים, מגלמים ומביצי יתושים וגם הילד יוכל לצפות בירגזי, כשהירגזי בעצם דואג לעצמו לכל צרכיו. ירגזים גם לא פוחדים מבני אדם: אם הם מתרגלים אל הילד, הילד יכול להאכיל אותם מהיד שלו.  

ומה יותר נעים מאשר לקום בבוקר לריח הלחם שנאפה במשך הלילה באופה הלחם וציוץ הציפורים?!

לסיכום

להשלמת עיצוב המטבח, עציץ ריחני וירוק ואו תיבת קינון הם פריטי עיצוב חיוניים מכמה וכמה סיבות טובות בהצלחה!

 

אולי יעניין אותך גם

חומרי בניין בקריית שמונה >>>
הפקת אירועים בקריית שמונה >>> 
עבודות אלומיניום בקריית שמונה >>>
התקנה ותיקון דודי שמש בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן