כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין ביטוח, סוכן ביטוח

בקריית שמונה

ביטוח פנסיוני בקרית שמונה: פורשים בכיף

מי לא מכיר את משל הנמלה החרוצה הדואגת לחורף והחרגול העצל שמתהולל כל הקיץ וקופא בחורף?

ההבדל בין ביטוח פנסיוני לביטוח רגיל הוא שבכל ביטוח אחר כמו: ביטוח בריאות, ביטוח רכב או ביטוח דירה, עם קצת מזל – יש תקווה שלא תזדקקו להם בכלל אבל לביטוח פנסיוני כולנו נזדקק  מתישהו, כי יש שלב בחיים שבו אנו המדינה נותנת לנו אפשרות נהדרת לסיים את שנות העבודה הארוכות ולחיות בביתנו, להנות מצאצאינו הרבים ומחוויות קסומות שלא חווינו בשנות העבודה הארוכות. 

אפילו לוורקהולים שבנינו שחושבים שהם ימשיכו לעבוד עד הסוף, יש משפחות שהם רוצים להשאיר להם משהו אחרי 120. בימינו גם יש הרבה אנשים שלמרות שהם יכולים להמשיך לעבוד, הם פשוט מעדיפים להנות מהשנים שאחרי הפרישה. לבלות בכיף, להגשים חלומות ולחוות חוויות שלא היה להם זמן להתנסות בהן כשנאלצו להתפרנס, וקצבת הפנסיה היא בעצם מה שמאפשר להם את זה.

מה חשוב לדעת על ביטוח פנסיוני? 

שני הדברים הראשונים שחשוב שתדעו הם: 

שביטוח פנסיוני זהו ביטוח מחויב בחוק. 

ההפרשות לקרן הפנסיה של שכיר אמורות להיות בגובה של 18 וחצי אחוזים כאשר רק שישה אחוזים מהם ישלם השכיר ואת היתר משלם המעסיק, גם עצמאי חייב לבטח את עצמו בביטוח פנסיוני – כגון ביטוח מנהלים. 

הדבר השני שחשוב שתדעו זה, שלא רק עצמאים יכולים לבחור לעצמם את סוכן הביטוח בקרית שמונה שיהיה אחראי על הביטוח הפנסיוני שלהם. לפי החוק אסור למעסיק לאלץ שכיר להשתמש בשרותי סוכן ביטוח מסויים, כך שאתם יכולים לבחור בעצמכם את סוכן הביטוח הפנסיוני שלכם. ולמה זה חשוב? מפני שיש כל מיני מסלולי ביטוח פנסיוני מחברות שונות, וצריך סוכן ביטוח בקרית שמונה שבקי בפרטי המסלולים השונים ויעזור לכוון אתכם בעניין הזה ויוציא לכם את המיטב מהביטוח הפנסיוני. 

כמו כן, מקובל לחשוב שביטוח פנסיוני מזכה בהטבות מס, העניין הוא שלא תמיד זה נכון וצריך לדעת איך לעשות את זה נכון כדי לקבל הטבה או פטור ממס.

אז כשאתם שומעים על סוכן ביטוח מומלץ, אל תתעצלו להעביר אליו את תיק הביטוח שלכם, כי כמו שנאמר: טוב שכן קרוב מאח רחוק וגם סוכן הביטוח כדאי שיהיה שכן טוב שלכם שידאג להכי טוב בשבילכם, לא כמו חברות ביטוח גדולות שבשביל לעשות את הביטוח אתם רק מרימים טלפון אבל בשביל לקבל את הפיצוי אתם צריכים להתייבש בטלפון עד אין קץ או עד שמישהו עונה לכם ובכלל, עד שתקבלו את הפיצוי… נו טוב. 

מחפשים סוכן ביטוח מקצועי באזור קריית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר לתיאום פגישה >>>

יתר על כן, גם אם יש לכם שכן לארג' (-כמו רוב תושבי קרית שמונה), שמוכן לשתף אתכם חינם אין כסף בעצות שנתן לו סוכן הביטוח המומלץ שלו, עדיין משתלם לכם להיכנס לסוכן ביטוח, ולהתייעץ איתו בעצמכם, משום שמה שטוב לשכן, לא בהכרח נכון לכם. זה תלוי בהמון פרטים קטנים שייחודיים רק לכם ואתם עלולים לחשוב בטעות לזניחים. 

איזה מסלולי ביטוח פנסיוני קיימים?

בקווים כלליים אפשר לאמר שהמסלולים הקיימים הם: 

  • ביטוח חיים 
  • ביטוח מפני אובדן כושר עבודה 
  • רכיב פיצויים 
  • קרן השתלמות 
  • קופת גמל

חיים ארוכים וטובים 

ביטוח חיים דואג למשפחה של אדם לאחר פטירתו. את הכסף ניתן למשוך בבת אחת או כקיצבה חודשית הנקראת קצבת שארים. חשוב להגדיר בפוליסה מי יהיו המוטבים של ביטוח החיים, לכן חשוב אם המשפחה התרחבה או ששיניתם סטטוס משפחתי, לעדכן את סוכן הביטוח בקרית שמונה. בשונה מביטוח רכב או ביטוח תאונות, ביטוח פנסיוני שומר על העתיד שלך ומבטיח חיים קלים יותר לעת זיקנה. 

לשמור על כושר

ביטוח מפני אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שמגן על אדם ממצב שבו היכולת שלו להשתכר פוחתת כתוצאה ממחלה או תאונה. אם המצב מונע מהאדם להתפרנס ברמה שבה הצליח להתפרנס בעבר, הביטוח מכסה את אובדן ההכנסה על ידי הקצבה חודשית. 

הביטוח הפנסיוני כולל ביטוח חיים וביטוח מפני אובדן כושר עבודה, כאשר מסלולי ביטוח פנסיוני שונים נותנים לכל אחד מהביטוחים הללו משקל שונה בפוליסה. אם אתם שכירים, תשלום הפרמיה יתחלק בינכם לבין המעסיק. אתם רשאים להפקיד עד 7% משכרכם בכל חודש והמעסיק יכול להוסיף עוד 7.5% משכרכם כתגמולים ועוד 8.33%  כפיצויים (בכפוף לתקרת השכר).

כמובן, שבמקביל מומלץ לבדוק אופציה על הפעלה של ביטוח בריאות במידה וקיים או בדיקה של ביטוחיים ישנים שאולי יוכלו לתרום בתקופה.

פיצויים

את רכיב הפיצויים ניתן לפדות כאשר הופסקה עבודתכם או אפילו אם החלפתם מעסיק באותו מקום עבודה, למשל, אם הבעלות בחברה בה אתם עובדים עברה מיד ליד. בעזרת הפיצויים אתם יכולים לקבל הקלה כלכלית בין מעבר עבודות וכך אתם יכולים לחפש עבודה עם פחות לחץ להתפשר על עבודה אחרת רק כי אתם צריכים כסף.

ברכת הגומל

בניגוד לביטוחים פנסיוניים אחרים, קופת גמל היא חסכון אשר מחד- לא ניתן לנכות מהמשכורת לצורך חישוב תשלום מס הכנסה, אך מאידך – פטור ממס כאשר פודים אותו בעת פרישה כקיצבה חודשית. אבל אם פודים אותו בבת אחת אין פטור ממס. מ- 2016 גם קיים מסלול קופת גמל שניתן לפדותה בכל עת. קופת גמל אינה כוללת רכיב ביטוח מפני אובדן כושר.

פחות השתלמות, יותר משתלמת  

קרן ההשתלמות קרויה כך בעיקר מטעמים היסטוריים. 

בעוד שקופת גמל מיועדת לקהל הרחב, קרן ההשתלמות מיועדת לשכירים והיא כבר מזמן לא משמשת רק להשתלמויות שונות. לקרן ההשתלמות יש תקופת צבירה מינימלית של שש שנים. ניתן לפדותה לאחר שלוש שנים בפטור ממס אם היא אכן משמשת להשתלמות.  

הסיבה שהיא משויכת לתחום החיסכון הפנסיוני, היא שלמרות היותה אפיק חיסכון גם לטווח הבינוני, היא משתלמת כחיסכון לטווח ארוך שניתן לפדות בפטור ממס גם אם מושכים אותו בבת אחת, בניגוד לרכיבי פנסיה אחרים שפטורים ממס רק כשהם נפדים כקצבה חודשית.    

לסיכום 

לביטוח פנסיוני יש כמה רכיבים וכדאי לבחור סוכן ביטוח פה בקרית שמונה שידע לבדוק את התיק הביטוחי שלכם ולמנוע תשלומים מיותרים על כפל ביטוח, לכוון אתכם לאפיקי הביטוח המשתלמים לכם, לאופן שבו תשקיעו וכן לאופן שבו תמשכו את הביטוח הפנסיוני כדי להפיק ממנו את המירב ולהימנע מתשלום מס.

וכל שנותר לנו הוא לאחל לכם שאת הפנסיה תוציאו בבריאות ובנחת על כיופים לעצמכם ופינוקים לנכדים! 

 

אולי יעניין אותך גם:

משתלה בקריית שמונה >>>
מחסן עצים בקריית שמונה >>>
יועץ משכנתאות בקרית שמונה >>>
גרר מהיר ומקצועי בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן