כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

סנדלריה, סנדלריה מגזין

בקריית שמונה

בסנדלרייה שלנו זו אהבה לכל נעל 👠 גם לנעל שלכם 👢 תיקון כל סוגי הנעליים 🥾 במומחיות מהירות והכי חשוב – באחריות❗ 👞

כן, אפשר לתקן כל נעל

היום לרוב על כל בעיה הכי קטנה בנעליים שלנו אנחנו ישר נכנסים לחנות הנעליים הקרובה, קונים זוג ואת הישנות פשוט זורקים לפח. חשוב לדעת שלעיתים התנהלות זו (על רקע יוקר המחיה אשר נמצא במגמת עליה מתמדת), היא לחלוטין כזו אשר ניתן למנוע ולחסוך בכך כסף רב. והרי נעליים שיש בהן לצורך הדוגמא הפרדות של גומי סוליה מבסיס הנעל, או כאלו אשר הלשון שלהן קצת בלויה, אלו נעליים שבמקרים רבים התיקון בהן יהיה זניח ביותר ביחס לעלות הנעליים (בטח ובטח כאשר מדובר בזוג נעליים יוקרתיות בעלות עור משובח וכאלו שנהנות ממיתוג חזק).

 

אומנם היום כבר יש פחות סנדלריות שפזורות ברחבי הארץ, אבל בהחלט ניתן למצוא כאלו וההפתעה לא תאחר לבוא, וזאת משום שאותן סנדלריות ששרדו את תלאות הזמן הן סנדלריות מבוססות.  מדובר בסנדלריות של תיקון נעליים אשר יודעות להתנהל נכון: גם לתת שירות מצויין ולהתאים את עצמן לרוח התקופה, וגם להציע מודל עסקי אשר תואם את הצורך של "אוהבי הסנדלריות" (אותם לקוחות שדווקא ולמרות הכל, מעוניינים בתיקון הנעלים שלהם על פני זריקתן לפחח, וקנייה של נעליים חדשות).

לצורך כתבה זו החלטנו להצפין ולהגיע לאחת מאותן סנדלריות ששרדו את השנים ונשארו פעילות בכל אותן השנים שעברו מאז ההקמה (כמעט לפני מאה שנה). בהגיענו ל"סנדלריה בקרית שמונה" נפגשנו עם איש מקצוע ותיק אשר תיקון נעליים זה מקצועו, כבר לא מעט שנים (48 שנה כבר ליתר דיוק…).

 

"תראה, אני יכול לדבר על נעליים בלי סוף… זה מקצוע שאני מאוהב בו ולכן בשבילי כל יום שאני מגיע לעסק שלי "סנדלריה בקריית שמונה" זה לא באמת עבודה. אני אוהב את הריח של העור, אני מאוד אוהב גם את ריחות הזמש, את המגע היומיומי עם הגומי, ההתעסקות עם הדבקים, עם הוקסים וכל השמנים שאנחנו מורחים כדי להבריק את העור וכו' וכו'. בקיצור אני אוהב להתעסק עם כל מה שיש בסנדלריה שלי… זה מה שנקרא ריפוי בעיסוק. אין כמו עבוד כפיים לדעתי", טען בפניניו אותו סנדלר מקריית שמונה בסיפוק רב.

"אנשים אולי לא יודעים אבל אני עם כל הכבוד ועם כל הצניעות בלי עיין הרע, כן?… אני עובד ועובד ללא שינוי כל השנים. אני מתכוון שאין אצלי ירידה עם השנים בכמות של הלקוחות או ירידה בכמות התיקונים וכו'. וזה בגלל דבר אחד – מי שטוב תמיד תהיה לו קליינטורה ותמיד תהיה לו עבודה – ככה אמר לי אבא שלי והוא צדק…. וכן, יש גם היום אנשים שמעדיפים לתקן את הנעליים שלהם ולא לזרוק… ולמה הרי לזרוק נניח זוג נעליים יקרות רק בגלל גומי סוליה שצריך להדביק או כל דבר קטן? הרי אני לוקח על התיקון רק כמה שקלים… אני מתכוון שלא שווה לזרוק נעליים (בעיקר נעליים יקרות) שהעלות של התיקון זה רק משהו כמו 50 או 60 שקל… ועוד אני מוסר את הנעליים עם הברקה חבל על הזמן, שהנעלים נראות אחר כך ממש כמו חדשות והחומר שאני מורח זה וקס מקצועי שמיועד לעור, ושומר עליו לעוד כמה שנים.,.." הוסיף בסיפוק רב הבעלים החביב של "סנדלריה בקריית שמונה".



איך מבצעים תיקון נעליים

כמו כל מקצוע, הרי כשאנחנו מתבוננים מהצד על סנדלר זה ממש דומה להתבננות במוסכניק, באינסטלטור, בקונדיטור או חשמלאי. הרי מהצד זה תמיד נראה משהו לא ברור. הנקודה היא שבדומה למקצועות רבים הרי שמקצוע הסנדלרות דורש למעשה רכישה של מיומנות רבה. כלומר, להתחיל היום ללא כל ניסיון ולהגיע לרמה סבירה זה קשה. שלא לדבר על כך שלהגיע לרמה של סנדלר מיומן ש"נולד" בתוך התחום זו כבר משימה שהיא ממש כמעט ובלתי אפשרית.

אם נביט על סנדלר בעת ביצוע תיקון, בצורה מפוקסת, ניתן להבחין שהמגע שלו עם הנעל הוא מגע אחר… הוא מחזיק אותה כמו טבח שמחזיק עגבניה הרי… כמו אחד שיודע היטב מה הצעד הבא שלו איתה… ובכן סנדלר נעזר במיכשור שקייים כבר עשרות שנים בענף ותיק זה ובאמצעים שונים שניתן למצוא בכל סנדלריה מקצועית שמכבדת את עצמה. בכל מקום שכזה הרי שנמצא כלי עבודה מכל הסוגים (צבתות, פליירם בגדלים שונים, פטישים ופטישונים קטנטנים, מסורים, סכיני חיתוך וכו'). כמו כן, הרי שבכל סנדלריה נמצא דבקים מסוגים שונים ותמיד יהיו אלו דבקים מהאיכות הגבוהה ביותר (ואשר כאלו שמתאימים בהכרח להדבקות עור וגומי). כמו כן, סנדלריה מקצועית יש בה גם מכונות תפירה וכמובן שגם חוטי תפירה בשלל צבעים, שלל סוגים ובעובי חוט משתנה.

pair-brown-shoes-with-black-leather-sole-word-bottom

עלות עבודת סנדלר

בכל הקשור לתיקון נעליים אצל סנדלר, הרי שישנו כלל אצבע לא כתוב. הרי כל בר דעת ייתקן את נעליו כל עוד מחיר התיקון אינו עולה על עלות נעליים חדשות מאותו דגם ומאותו הסוג. והרי אחרת מן הסתם זהו צעד חסר הגיון…

לפיכך הרי שעבודות תיקון אצל סנדלר בקריית שמונה (או בכל מקום אחר), אלו עבודות בגינן ישנו תשלום של כמה עשרות עד למאות בודדת של שקלים (במקרי קיצון של תיקון מורכב, של נעליים יוקרתיות במיוחד).

 

לסיכום

בכל הקשור להתנהלות צרכנית נבונה בעיקר על רקע יוקר המחיה אשר מקיף אותנו מכל עבר, הרי שבמוצר כל כך שימושי שיש לכל אדם לפחות אחד ממנו (כמו נעליים), ניתן לחסוך לא מעט כסף ולשפר בכך את מצבנו הכלכלי. דבר זה מקבל משמעות גבוהה כמובן בקרב משפחות מרובות ילדים אשר במקום לקנות נעליים חדשות, יכולות לתקן במחירים אטרקטיביים פגמים קלים אצל הסנדלר, ובכך לשמר את אותן נעליים שבמקרה אחר היו נזרקות לפח. אם כן התנהלות צרכנית זה חשוב לכולנו. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן