כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

סנדלריה, סנדלריה מגזין

בקריית שמונה

בסנדלרייה שלנו זו אהבה לכל נעל 👠 גם לנעל שלכם 👢 תיקון כל סוגי הנעליים 🥾 במומחיות מהירות והכי חשוב – באחריות❗ 👞

המלצה של סנדלר – הדרך לדעת אם הנעליים יחזיקו הרבה שנים

"דייג אוהב דגים" זהו משפט או פתגם שהמשמעות שלו היא דו כיוונית. והרי לא ברור כל כך העניין הזה… גם כשמתייחסים לזאת בהומור. אבל מה שברור זה, שסנדלר אוהב נעליים… והרי זה בהחלט מוצר שהסנדלר רוצה שיחזיק זמן רב וכמה שיותר שנים. לא, זו לא טעות… והרי באופן אינסטינקטיבי נראה כי האינטרס של סנדלר הוא שנעליים יהיו בעלות תוקף קצר, אבל הפוך הוא הדבר. ככל שנעליים בנויות חזק יותר הרי שהן "חיות חיים" ארוכים יותר וחיים ארוכים יותר, מחייבים תיקוני קוסמטיקה רבים יותר (וזה הרי הביזנס של כל סנדלריה). 

הדבר דומה הרי למוסך שיש לא רצון אומנם שהמכוניות לא יסעו לעד וללא סוף (ללא קלקולים), אך מנגד בו זמנית, המוסכים בהחלט מעוניינים כי המכוניות לא ירדו מהכביש מהר מדי… הרי כל רכב שנשאר שנים רבות על הכביש במצב נסיעה, זהו רכב שהוא מקור הכנסה בעבור המוסכים (לטובת אחזקה שוטפת ואחזקת שבר שמן הסתם רק גוברת ברכבים ישנים).

אם כן סנדלרים אוהבים נעליים איכותיות וכאלו שמחזיקות מעמד שנים רבות. זאת משום שכל נעל שנמצאת "בחיים" זו נעל שזקוקה בזמן כלשהו לתיקון כזה או אחר. זו הסיבה הלא מפתיעה, לפיה דיברנו עם סנדלר בקריית שמונה אשר בחפץ לב שיתף פעולה והסביר איך אפשר לרכוש נעליים איכותיות וטובות – כאלו שיחזיקו ויחזיקו עוד ועוד שנים.

 

הדרך לאבחן

"תשמע, פעם היו מייצרים כל דבר בצורה איכותית הרבה הרבה יותר. זה נכון לכל המוצרים, כן?… למכוניות, למקררים, למזגנים, למיקסרים והתנורים במטבח ולכל מוצר שידעו לייצר באמינות מטורפת פעם", אמר לנו אותו סנדלר בעל סנדלריה בקריית שמונה. פעם זה היה משהו משהו… וככה זה היה גם בנעליים שעשו פעם, כן?… הרי פעם אם היית קונה נעל של חברה ידועה (מבלי להזכיר שמות של מותגים) היית יודע שזאת נעל שתחזיק הרבה שנים כמו שצריך. חום, קור, לכלוך, רטיבות, לא חשוב… זה היה מחזיק מעמד כמו טנק, כי היו משתמשים בחומרים טובים (עור איכותי ודבקים בכמות טובה) וגם היו משקיעים בזמן תפירה כמו שצריך על כל נעל ונעל. זה לא כמו היום…" סיפר לנו אותו בעל מקצוע מהעיר הצפונית (בעל סנדלריה בקרית שמונה).

 

close-up-shoemaker-using-sewing-machine

בגלל זה היום כשאנחנו נכנסים לחנות נעליים אז רוב הנעליים אני יודע מראש שיחזיקו מעמד גג שנה. אז נכון, אם זה מראש נעל שרוצים אותה רק לטווח קצר אז אין בעיה, אבל בכל הקשור לנעלי ספורט, נעלי עבודה, נעליים אופנתיות או נעלים אורטופדיות וכמובן נעלי נשים… הרי שחשוב שהנעליים יחזיקו זמן, כן?… וזה גם אומר בהכרח שאם זה יחזיק מעמד זה גם איכותי ושזה נוח, ולא מחומר או מבנה הרכבה שמזיק לנו בריאותית. הרי אם החומרים כל כך זולים והעבודה של התפירה כל כך לא איכותית אז ברור שזה בשביל להוריד את מחירי הנעליים – לכן נעליים זולות כאלו גם יפגעו בנו מבחינה בריאותית. הכוונה שכל הדריכה של הכף רגל תתבצע בצורה לא מאוזנת והסוליה לא תבודד טוב את הזעזועים. וזה משפיע מאוד על כל שלד הגוף. לא צריך להיות אורטופד בשביל להבין את זה… וזה עוד לא דיברתי על נעלי עבודה זולות לדוגמא שלא נותנות בכלל הגנה. הרי בנעלי עבודה איכותיות חייבת להיות הגנה בכל האיזור שמעל האצבעות – בשביל לשמור על האצבעות מנפילת חפצים כבדים או פגיעת חפצים חדים" אמר אותו בעל סנדלריה בקרית שמונה.

"אני רוצה להגיד שבשביל לדעת מה זה נעל איכותית צריך לעשות כמה בדיקות פשוטות (לא צריך להיות סנדלר בשביל זה). דבר ראשון חשוב לראות שיש תמיכה נוקשה באזור שמאחורי הקרסול. דבר שני צריך לבדוק איך נראים התפרים של חלקי הנעליים – בנעליים איכותיות התפרים יהיו אחידים ושלמים ועם חוטים עבים. עוד דבר חשוב זה לראות שהסוליה בעובי שהוא לא עובי של דף נייר וגם לראות שיש בתוך הנעל רפידה שמעוצבת בהתאם למבנה כף הרגל (יש מקרים של רפידות שטוחות ודקות וזה לא מומלץ)", הוסיף באומרו אותו סנדלר מקריית שמונה.

מוסכמה חברתית

אחת הסיבות בגללן אנשים נוטים לזרוק נעליים על כל בעיה קטנה של קרע או היפרדות גומי סוליה נניח, זה מכיוון שמעורבות בהחלטה הזו גם שיקולים לא מודעים של לחץ חברתי ומוסכמות תרבותיות. כלומר בקרב ילדים בעיקר, הרי שהלחץ החברתי בעניין זה יבוא לידי ביטוי בכך שאם ילד או ילדה יבואו עם נעליים שרואים בהן ככאלו אשר עברו תיקון, הם כפי הנראה יקבלו גידופים מהילדים שסובבים אותם. ולחץ חברתי בקרב ילדים ובני נוער, זה בהחלט עניין שמוביל את ההחלטות בגילאים האלו.

 

נעלי עור 

בכל הקשור לנעלי עור הרי שמומלץ לבצע אחזקה מונעת פשוטה בכל כמה חודשים. עור נוטה להתייבש ועל כן מומלץ למרוח על העור הנעל שמן או וקס. שימון כזה יפעל בו זמנית בשני מישורים: גם יעניק ברק ויהפוך את הנעליים לכאלו שנראות כאילו יצאו מן המפעל, ובו זמנית, הרי ששימון או וקס על עור הנעליים יאריך את תפקודו של העור ועל כן יאריך את "חיי" הנעליים.

 

לסיכום

בניגוד למקובל לחשוב, הרי שסנדלריות עדיין פועלות בישראל. זאת ועוד, הרי שבמקרים מסויימים כדאי ואף מומלץ לתקן תיקונים פשוטים בסנדלריות (ולא לרוץ ישר לקנות נעליים חדשות). בכל הקשור לנעליים שמיוצרות בשנים האחרונות, ללא ספק שהיצרנים השונים מייצרים נעליים שמחזיקות מעמד זמן מועט יותר בהשוואה לייצור שהיה פעם. על כן, כדאי לבחור בצורה מדוקדקת נעליים איכותיות שבאמצעות אחזקה שוטפת (ותיקוני סנדלר מדי פעם), יחזיקו מעמד שנים רבות.

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן