כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין עבודות בגבס, עבודות גבס

בקריית שמונה

בניה בגבס

ראשית מהם לוחות הגבס איתם אנו בונים?

לוחות הגבס הם לוחות גדולים של גבס יצוק שעטוף בנייר מיוחד, הגודל הסטנדרטי של לוחות הגבס עומד על 2.60 מטר על 1.20 מטר. 

בניית קירות בגבס תעשה לרוב בשני מצבים או בבניית בית חדש או כאשר רוצים לשנות את מבנה הקירות הפנימיים בבית. הגבס מיועד לבנת קירות פנימיים בלבד ולא קירות חיצוניים, ניתן לבנות אותם בכל מקום בבית ועל כל סוגי הרצפות. הדבר תקף לכל סוגי הבנייה בגבס ולאו דווקא בבניית קירות.

ראשית מהם לוחות הגבס איתם אנו בונים?

לוחות הגבס הם לוחות גדולים של גבס יצוק שעטוף בנייר מיוחד, הגודל הסטנדרטי של לוחות הגבס עומד על 2.60 מטר על 1.20 מטר. 

בניית קירות בגבס ובכלל עבודות גבס תעשה לרוב בשני מצבים או בבניית בית חדש או כאשר רוצים לשנות את מבנה הקירות הפנימיים בבית. הגבס מיועד לבנת קירות פנימיים בלבד ולא קירות חיצוניים, ניתן לבנות אותם בכל מקום בבית ועל כל סוגי הרצפות. הדבר תקף לכל סוגי הבנייה בגבס ולאו דווקא בבניית קירות.

בנית קיר

בעקרון, בנית קיר מגבס מורכב משלושה שלבים עיקריים – בניית קונסטרוקציה, חיבור פלטות הגבס, שפכטל וצביעה. 

מחפשים איש עבודת גבס בקריית שמונה והסביבה? צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם >>>

בניית קונסטרוקציה – הבסיס של בנית קיר גבס הוא קונסטרוקציה – מבנה ממתכת שבנוי מבסיס וניצבים. יש שתי דרכים לחבר את הבסיס- את מסילות המתכת, האחד על ידי קדיחה של הבסיס אל התקרה והרצפה, השני הדבקה באמצעות דבק אקרילי, במקרה כזה משתמשים דווקא בדבק אקרילי כדי שאם בעתיד תרצו להוריד את הקיר הדבק לא יאיר סימנים על הרצפה. חשוב לציין, אומר קבלן הגבס בקריית שמונה איתו שוחחנו, שבמידה ותדביקו קיר גבס על רצפת פרקט ותסירו לאחר מכן, תצטרכו להחליף את פס הפרקט עליו נמרח הדבק, גם אם הודבק על ידי דבק אקרילי. אל הבסיס מחברים ניצבים שעשויים גם הם ממתכת, התפקיד של הניצבים הוא לחזק את הקונסטרוקציה שתהיה מספיק חזקה בכדי להחזיק קיר גבס. חשוב לדעת שעל פי התקן הרווח בין הניצבים לא יהיה גבוה מ60 ס"מ.

חיבור פלטות הגבס- לאחר בניית הקונסטרוקציה מחברים את לוחות הגבס לקונסטרוקציה. אם קבעתם עם הקבלן שיהיה בידוד אקוסטי או טרמי, בשלב הזה הוא יכניס את החומר המבודד אל תוך הקיר ורק אחר כך יחבר גם את לוח הגבס השני.

שפכטל וצביעה- עכשיו הקיר כבר מוכן אבל המראה לא אסטטי ומלא בקדיחות וברגים, לכן בשלב האחרון קבלן הגבס יחליק את הקיר בעזרת שפכטל ואחר כך יצבע אותו. תוכלו כמובן לצבוע אותו בעצמכם, וניתן להשתמש בצבע רגיל.

מזנון גבס

מזנונים מגבס הפכו לפופולריים בשנים האחרונות, ולא בכדי. למזנונים מגבס יש מספר יתרונות בולטים. האחד, הוא ייחודיות- מזנון בדיוק כמו שלכם כנראה שלאף אחד לא יהיה, כיון שהמזנון מותאם לגודל החלל שלכם ולסגנון העיצובי שלכם. השני- מזנון מגבס קל לפירוק- אם ביום מן הימים תחליטו לפרק את מזנון הגבס מכל סיבה שתהיה תוכלו לעשות זאת בקלות מבלי לפגוע ברצפה או בתקרה, ההפך, אם המזנון בנוי בשיטה טובה ומתקדמת יהיה יותר קל לפרק את המזנון מאשר להרכיב אותו. מעלה נוספת שניתן למנות הוא שבמידה והדמיון שלכם מספיק מפותח תוכלו להוסיף בקלות חומרים נוספים למזנון מה שיצור מראה מיוחד וייחודי יותר, תוכלו כמובן גם להוסיף תאורה נסתרת או גלויה, הכל לפי טעמכם האישי. 

מדפי גבס

אם ברצונכם ליצור מראה ייחודי ומרשים יותר תוכלו לעשות זאת בקלות ובמחיר זול יחסית בעזרת הגבס. אפשר לבנות מדפי גבס במגוון רחב של עיצובים, ניתן אפילו לבנות ספריה גדולה ומרשימה מגבס. החיסרון העיקרי של בניית מדף מגבס הוא שצריך לתכנן מראש את המשקל שהוא עתיד לשאת, משקל כבד מידי תגרום להפלתו של מדף הגבס עם כל החפצים שעליו.

נישות 

אפשר ליצור בעזרת הגבס נישות קטנות בחללים שונים בבית או במשרד. הנישה יכולה לתת מענה למקומות מבוזבזים, במקום קיר חלק בחדר קטן וצפוף תוכלו ליצור נישה קטנה בקיר שבה תוכלו להשתמש החל כארונית קטנה וכלה בפינה קסומה ורומנטית. את הנישות ניתן לבנות בעיצובים רבים ושונים. 

 

חשוב לציין, את כל האפשרויות שנכתב כאן ועוד רבות אחרות ניתן לבצע בכל מקום בבית או במשרד, כן אפילו במטבח או בחדר האמבטיה. במידה ותבחרו לבנות בגבס במקום כזה הקבלן ישתמש בסוג אחר של לוח גבס שנותן מענה לבעיה שיכולה להיווצר, כך לדוגמא בחדר המקלחת הקבלן ישתמש בלוח גבס ירוק- לוח זה מכיל חומרים שעמידים ברטיבות ובלוחות גבוהה- מה שיש והרבה בחדר המקלחת, ככה הבניה תישאר לאורך שנים ולא תצטרכו להחליף את הגבס כל תקופה קצרה. או לדוגמא במטבח הקבלן ישתמש בלוח גבס ורוד שמכיל בתוכו חומרים שעמידים בחום גבוה ומעכבים בעירה. צבע לוח הגבס לא משפיע על הבניה או על אפשרויות העיצוב, הדבר היחיד שצבע הלוח משפיע עליו זה על המחיר, לוח גבס בצבע שונה יעלה יותר מלוח גבס רגיל.

כעת, כל שנותר לכם הוא להחליט מהו השיפוץ שברצונכם לבצע, לקבוע עם קבלן עבודות גבס ותוך כמה ימים מתחילת השיפוץ העבודה תהיה מוכנה ותוכלו להתחדש בעיצוב על פי טעמכם האישי.

בהצלחה.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

גנן מומלץ בקריית שמונה >>>
עבודות איטום בקריית שמונה >>>
תיקון שערים חשמליים בקריית שמונה >>>
שירותי הובלות ומעבר דירה באזור קריית שמונה >>>

דילוג לתוכן