כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין עוגות, עוגות

בקריית שמונה

העוגות הטעימות היפות ובקריית שמונה והצפון 🎂 עוגות לכל אירוע בהזמנה מיוחדת 🍰 עוגות לימי הולדת 🎂 עוגות מעוצבות 🍰 עוגות לילדים 🎂 עוגות חתונה אירוסין 🍰 יש לנו את העוגה הנפלאה שמתאימה גם לאירוע שלכם❗

לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה?

תקופת הילדות בזכרונו של מבוגר (במבט לאחור), היא במילה אחת – מתוקה. עם זאת, הרי ברור שלהיות ילד מנקודת מבטו של ילד היא לחלוטין לא תקופה שכולה ורודה, כיפית או פשוטה. ילדים שצריכים להתמודד עם החיים בגיל צעיר אינם בהכרח מרגישים שיש להם ראש נקי מדאגות, שיש להם הרבה זמן פנוי (רק לכיף) ושזה הזמן שלהם ליהנות, כפי שמבוגר שמסתכל עליהם ודאי יאמר. כן כן, הכל עניין של זווית הסתכלות ושל פוזיציה. לפיכך, כאמור מנקודת מבטו של המבוגר הרי שהילדות בדיעבד מסתכמת על פי רוב במילה אחת: מתוקה. כמבוגרים אנחנו זוכרים במעורפל את התקופה הזו של ילדותנו אשר רבויה במשחקים, בחברים, בהנאות ובהרבה הרבה דברי מתיקה. כבר אמרנו לא?… תקופה מתוקה!

זיכרון מתוק

אם נסתכל לאחור אל עבר תקופת ילדותנו וננסה להיזכר בכל הממתקים ודברי המתיקה, הרי ודאי שלעוגות (ו"לעוגות היום הולדת" בפרט), יש אצלנו פינה חמה במיוחד בלב. הרי מדובר במוצר מתוק וטעים, אבל גם כזה שרבוי בזכרון אמוציונאלי. כן, אותה עוגה שקיבלנו בגיל 8, גיל 9 , גיל 10 וכו' אלו עוגות עם נרות שאותם כיבינו ב- "פו" גדול, ואלו עוגות שהשאירו בנו טעם גדול. גם של השוקולד או הקצפת מהן היו עשויות וגם טעם של מתיקות (כן, טעם של תקופה מתוקה שהייתה וחלפה לה).

Wedding cake with color flore

עוגות יום הולדת

בכל הקשור לעוגות יום הולדת, הרי שכל מי שבינינו שיש לו גישה למטבח וקצת ידע באפיה הרי שזה די פשוט (נצמדים למתכון ו… אפשר ללקק את האצבעות). אלא שגם מי שיודע להכין עוגות הרי שבמהלך החיים העמוסים שיש לנו, הוא לא תמיד מוצא את הזמן לכך ולכן יש את חנויות הקונדיטוריה. אלו הן אותן החנויות בהן ניתן לקנות עוגות יום הולדת (אל אחת כמה וכמה זה נוח בעבור אלו ש: גם אין להם זמן וגם לא יודעים לאפות עוגות יום הולדת, גם אם היה להם שפע של זמן).

לצורך הכתבה דיברנו עם קונדיטור ידוע, אשר פתח בשנים האחרונות סניף בעיר הצפונית – קרית שמונה. "הישראלים נכנסים היום הרבה יותר לחנויות המתמחות באפייה. אלו החנויות שאפשר להיכנס אליהן כשהולכים בעקבות הריח…" חייך אותו קונדיטור מהחנות שלו אשר קרויה  "עוגות קריית שמונה".

"תראה, זה מתחיל בשעות הבוקר המוקדמות – אלו השעות של הקפה. ליד הקפה אנשים תמיד רוצים מאפה כלשהו (או מלוח או מתוק, או בצק פילו או שמרים או שאפילו בצק עלים) מה שבטוח זה שכבר בשעות הבוקר יש "טעימה" ראשונה למה שיוצא אצלנו חם מהתנור… ברוב המקרים אלו שלקחו קפה עם מאפה לאוטו, לוקחים איתם גם שקית או שתיים עם רוגעלך או דיינישים או בורקסים מלוחים שיהיה להם המשך היום. כן, זה מה שקורה אצלנו בשעות הבוקר. חוץ מזה יש את הקליינטים שאני מכנה אותם "אנשי העוגות". אלו אותם אנשים שקונים עוגות יום הולדת או עוגות מעוצבות או עוגות לאירועים. הם באים אחרי הגל הראשון של הבוקר – מגיעים רובם כבר משעות הצהריים המוקדמות . כן כן, עוגות בקרית שמונה זה משהו שהולך לא רע… אנשים מאוד אוהבים להרגיש בסטייל וגם לצרוך איכות פה, בצפון המקסים והיפה הזה" הוסיף בחיוך אותו קונדיטור מהחנות שלו אשר קרויה  "עוגות קריית שמונה".



עוגות ילדים

"יש כאלו שמבקשים עוגה במיוחד לילד שלהם, עוגה עם שם הילד או הילדה ועם כיתוב חמוד או קישוט כלשהו מלמעלה על העוגה. כן בהחלט, אנחנו משקיעים מאוד בכל הקשור לזה –  עוגות יום הולדת מעוצבות לילדים זה משהו שאנחנו לוקחים ברצינות רבה מאוד כאן בקרית שמונה. חוץ מזה, אני תמיד אומר שילדים אוהבים את מה שאנחנו המבוגרים אוהבים… זה נכון שכל מה שקשור למראה החיצוני עושה להם את זה ולכן העוגה צריכה להיות על פי רוב יותר "בומבסטית" , יותר גדולה או מרשימה בגודל ובצורה שלה. אנחנו לרוב משתמשים עבור עוגות יום הולדת מעוצבות לילדים בהרבה סוגי קצפות, במרציפנים, בתוספות פרי מלמעלה וכמובן מחליקים את העוגה על ידי גלזורה שנותנת לפני השטח של העוגה מראה של מליון דולר", חייך באומרו אותו קונדיטור מ"עוגות קריית שמונה".

 

"בכל הקשור לאירועים עצמם, יש אנשים שהולכים עם זה דרך רחוקה מאוד הייתי אומר… יש כאלו שרוצים שאת העוגת יום הולדת אנחנו נביא בהפתעה עד לילד שחוגג את היומולדת… כן כן, ולמה לא בעצם?… אני מפעיל שירות משלוחים בהפתעה. ההורים סוגרים איתי יום ושעה ואז ברגע שכל הילדים נמצאים במסיבה לפתע נפתחת הדלת ו… מופיע השליח שלי עם כובע של ליצן ועם עוגה מדליקה – עוגת יום הולדת ענקית עם שם הילד או הילדה כמובן. ואז כולם מופתעים ומבסוטים עד הגג. ותשמע, בשביל ילד או ילדת היומולדת זה זיכרון לכל החיים. אין ספק בכלל. הרי את האירועים האלה אנחנו זוכרים אחר כך כל החיים. ואת זה אני אומר כבר כבן אדם בן 62, כן?…. אני זוכר את עוגות יום ההולדת שלי מגילאים צעירים ביותר (זוכר למשל שבגיל 12 העוגת יום הולדת שהייתה אצלי במסיבה הייתה עוגת שוקולד עם כיתוב "מזל טוב" וכל הילדים שרו סביבי…" סיפר בהתרגשות אותו קונדיטור מקריית שמונה.

 

לסיכום

כמבוגרים אנחנו מגלים שהתקופות הקודמות בחיינו הופכות לזיכרונות. חלקם זכרונות לא טובים בהכרח, אך חלקם אלו זכרונות טובים ומתוקים. וכשמדובר בזכרונות מתוקים הרי שעוגות יום ההולדת יש להן תפקיד משמעותי בזכרונות הללו. בהחלט ניתן לומר, כי עבור חלקנו עוגות יום ההולדת הן מרכיב משמעותי במכלול החומרים מהם בנויים זכרונות הילדות (המתוקים).

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן