כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין עוגות, עוגות

בקריית שמונה

העוגות הטעימות היפות ובקריית שמונה והצפון 🎂 עוגות לכל אירוע בהזמנה מיוחדת 🍰 עוגות לימי הולדת 🎂 עוגות מעוצבות 🍰 עוגות לילדים 🎂 עוגות חתונה אירוסין 🍰 יש לנו את העוגה הנפלאה שמתאימה גם לאירוע שלכם❗

עוגת יום הולדת – איך בוחרים?

ילדים אוהבים מתוק. זה הרי לא חידוש כלשהו… אלא שהיום יש מודעות לצריכת סוכר גם בגילאים צעירים. הורים רבים מקפידים היום כבר בגילאים הצעירים שילדיהם ימנעו מצריכת סוכר או לכל הפחות שיצמצמו צריכת סוכר. עם זאת, גם ילדים שההורים או המבוגרים שבסביבתם דואגים לשמור אותם מפני סביבה רבויית סוכר, הרי שגם עבור אלו ישנה חשיבות לאותה פעם בשנה בה הם מקבלים את עוגת יום ההולדת שלהם. 

והרי עוגת יום הולדת אינה רק בעבורם, אלה מן הסתם גם עבור החברים שנמצאים איתם יחד באותה מסיבה. חוץ מזה הרי שמדובר לא רק בעוגה עצמה (בטעם שלה ובנראות שלה) אלה שזהו מוצר סימבולי שנחקק לו עמוק בזיכרון ואשר כזה שגם כמבוגרים הילד או הילדה יזכרו בו תמיד. למעשה עוגת יום הולדת זהו סמל הרבה מעבר לרק עוגה שרק אוכלים וכזו שמיד נגמרת, אלא שזו עוגה שנשארת איתנו (חזק בזיכרון).

אפשר לקנות

עבור ההורים שבינינו הרי שלא תמיד יש לנו זמן במהלך שגרת החיים המודרנית והעמוסה לאפות עוגת יום הולדת (ומי מאיתנו שכן יש לו זמן, הרי לא בהכרח שהוא יודע לאפות עוגה ברמה סבירה – כזו שתותיר רושם עז על הילד או הילדה שלנו, ועל החברים לכיתה… וכו' וכו'). לפיכך יש את אותן קונדיטוריות שפזורות להן ברחבי הארץ, אותם מקומות בהם עוגות יום הולדת נמצאות להן על המדפים זקופות ובראש מורם כאילו אומרות לכל עובר ושב: הנה, אנחנו כאן. קחו אותנו….

"תראה אנחנו לכל עוגה נותנים תשומת לב מלאה. קונדיטור מקצועי רואה בכל עוגה כיצירה שלו. זאת למעשה הדרך היחידה לייצר תוצר מקצועי שיהיה גם טעים וגם כזה שנראה טוב (והרי לפני הכל אנחנו אוכלים עם העיניים, לא ככה?…" צחקק לו בעל קונדיטוריה בקריית שמונה מקום ותיק ומוכר הקרוי "עוגות קריית שמונה". "אני לא אחת נתקל בבקשות לאפיית עוגה ספיישל לילדים. כן, נכנסים אלי הורים מבקשים שאני אאפה עוגה מיוחדת לילד או הילדה שלהם, משהו שאנשים עוד לא ראו אף פעם ושזה יהיה מיוחד עבורם (עם קישוטים כמובן, עם שם הילד או הילדה ועם ברכה כלשהי – כמו בהצלחה, מזל טוב או משהו בסגנון", הוסיף בדבריו בעל הקונדיטוריה בקריית שמונה.

Biscuit cake with chocolate drips, marshmallows and marmalade, slice of chocolate. Sweets and food

אפשר לבד

לכל אלו מאיתנו שיש ברשותם זמן וגם אותם אלו שיודעים לפתוח ספר מתכונים או ללכת בעקבות מתכון סודי (כזה שעובר בירושה בתוך המשפחה), הרי שלאפות מכל הלב עוגה עבור הילד או הילדה זה מעשה שיש בו המון סיפוק גם במובן הרגשי כמובן. זה משהו שנותן תחושה מדהימה למי שידע ויכול לאפות עוגת יום הולדת שכזו.

"אני מוכר אצלי עוגות יום הולדת מעוצבות וגם עוגות לאירועים באופן כללי, אבל מי שצריך ממני טיפ לטובת הכנה עצמית בבית אני שמח לתת מכל הלב. זה נשמע מוזר אולי אבל אני דווקא מאמין בזה שצריכים להיות בסדר עם כולם. אני מאמין שאם נותנים מכל הלב אז זה חוזר חזרה. חוץ מזה גם ככה אני מופיע בתוכניות טלוויזיה ששם אני מפרסם מתכונים שלי, ככה שבכל מקרה כל "הסודות" שלי נחשפים בתוכנית הטלוויזיה אז אין לי כמובן שום בעיה ששואלים אותי איך מכינים, או איך עושים… אני ממש בחפץ לב ובכיף גדול מסביר את אופן ההכנה ואת כל המצרכים שצריכים להשיג. אני אפילו מעודד את אותם אנשים שישלחו לי תמונה כי זה מעניין אותי לראות איך זה יצא. ברוב במקרים על סמך המראה אגב, אני כבר יכול לדעת גם איך זה יצא מבחינת הטעם של זה…."צחקק לו אותו קונדיטור מפורסם מקריית שמונה (מקונדיטוריית עוגות קריית שמונה").






איך בוחרים עוגה

באופן כללי ניתן לחלק באופן גס את עולם העוגות (בשפה שאינה מקצועית) לעוגות יבשות ולעוגות שאינן יבשות. בכל הקשור לעוגות יום הולדת לילדים הרי שרצוי ברוב כמעט מוחלט של המקרים, להכין עבורם או לקנות להם עוגה שאינה יבשה. ילדים הרי נהנים לפני הכל מהנראות של הדברים (קל וחומר שגם בכל הקשור לעוגה). כן, במידה והעוגה נראית גדולה ומנופחת, עוגה מלאת קצפות וקישוטים, עוגה עשירה בגוונים וצבעים של קרמים וגלזורות, כזו שיש עליה תוספות כגון דובדבנים, מרציפנים, אגוזים ופיצפוצי שוקולד, הרי שמבחינת הנראות כבר עשינו יותר מחצי הדרך. זאת ועוד שאם על כל הגרנדוזיות הזו נוסיף גם כיתובים בהתאמה לבעל או בעלת יום ההולדת, הרי שבכלל העוגה תעשה רושם עצום על הילדים. באופן כללי ילדים צריכים לראות עוגה שהמראה שלה אינו יותיר אותם אדישים. בכל הקשור לטעם העוגה הרי שברוב המקרים ילדים יאהבו טעמי שוקולד של קרמים ומליות נוזליים וגם תוספות מתוקות אחרות שבתוך העוגה.

לסיכום העניין

היום ישנה מודעות לסוכר גם עבור ילדים קטנים. הורים מחנכים אותם לצרוך כמה שפחות סוכר וטוב שכך. עם זאת בכל הקשור לאירוע שמגיע רק פעם אחת בשנה (אירוע יום הולדת) הרי שזה כבר סיפור שונה. קבלת עוגה פעם בשנה זהו מעשה שבהחלט מהווה סמליות משמעותית עבור הילדים ומכאן שגם ההורים הכי קפדניים יהיו גמישים איתם באירוע זה. והרי למה לא?…

עוגת יום הולדת היא תמונה שנחקקת הרי חזק בזיכרון שלנו. ישנם אנשים מבוגרים (מאוד) שאם הם יעצמו עיניים לרגע, הם יאכלו בקלות לומר איזו עוגת יום הולדת הם קיבלו בכל גיל וגיל במהלך ילדותם. כן בהחלט. מסתבר שעוגה הינה מוצר שמשמעותו גדולה יותר מהטעם הרגעי בו היא נזללת (על ידי המשפחה והחברים מהגן או הכיתה).

מזל טוב!

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן