כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין עורך דין, עורך דין

בקריית שמונה

הכי פשוט שיש❗ – התקשר כבר עכשיו לשיחת יעוץ עם עורך דין מומחה מקצועי אמין וסבלני – קבע פגישה ובוא להתייעץ – ותשמע מה עורך הדין שלך יכול לעשות עבורך – אמרנו – פשוט❗

איך נדע לבחור עורך דין מצליח ? הנה כמה טיפים בעניין

הרגע הזה, בו אנחנו נקלעים לבעיה ומבינים ש… רק עורך דין הוא זה שיוציא אותנו מהמצב אליו נקלענו, ובכן זהו לעיתים רגע שהחיים האינטנסיביים מזמנים לנו. כן, אין מה לעשות – זה כבר קרה כמעט לכולנו (ולמי שעוד לא, ובכן… הרי שמן הסתם סביר להניח שעוד יקרה). חיינו המודרניים כוללים כל כך הרבה אינטראקציות חברתיות, פעילויות עסקיות, מצבים משפחתיים, ממשקים שונים ומגוונים עם נותני שירותים למיניהם וכו', עד כדי כך שניתן לומר ש"הבעית" תמיד יצוצו בשלב כזה או אחר. 

והמשמעות של זה? ובכן המשמעות ברוב רובם של המקרים הינה הצורך שלנו בעורך דין אשר יוביל אותנו את הדרך הבטוחה אל פתרון הבעיה.

תחומי עריכת דין

ראשית יש לדעת כי בדומה למקצוע הרפואה נניח, הרי שמקצוע עריכת הדין כולל בתוכו הרבה מאוד התמחויות שונות: עורך דין פלילי, עורך דין לענייני משפחה, ענייני עבודה, פגיעות גוף, ענייני מקרקעין וכו' וכו', הרשימה ארוכה… לחלוקה זו ישנה סיבתיות אשר נובעת מהיקפי החומר והמידע אשר מצויים בכל תחום ותחום. כן, כאמור ממש כמו בתחומי הרפואה השונים הרי שגם בתחומי העיסוק השונים של עריכת הדין, ניתן לומר כי כל תחום הוא עולם בפני עצמו.

ראשית דבר

ובכן, יש לנו בעיה והגענו להבנה שאנחנו זקוקים לעורך דין? זו כבר התקדמות. עכשיו נותר "רק" למצוא אחד כזה שיוביל אותנו את כל הדרך אל היעד הרצוי…

אז איך עושים זאת, איך בוחרים את עורך הדין שיתאים למקרה שלנו, זה שיתאים לנו, זה שיתאים מכל הבחינות לסיטואציה הפרטית שלנו? האם נפנה למשרד קטן, גדול, בינוני? והרי יש כל כך הרבה עורכי דין

הנה, ככה בוחרים עורך דין

זה כאמור יכול להיות בכל סיטואציית חיים כגון: חתימה על חוזים, הפרת הסכמים, רכישת דירה, אישום פלילי, ענייני תעבורה, תאונות דרכים ועוד ועוד.

"יש הרבה מאוד הליכים משפטיים בישראל וביחס ישיר ישנם גם הרבה מאוד עורכי דין בארץ", אומר לנו בחצי חיוך עורך דין מנוסה מאוד, בעלים של משרד עורכי דין בקרית שמונה. "כשקיימת בעיה או כל עניין שדורש טיפול ו/או ייעוץ משפטי כדאי לבצע היטב את כל הבדיקות המקדימות לפני שבוחרים בעורך הדין איתו הולכים. כבר קרוב ל – 30 שנה שאני עורך דין בקריית שמונה ואיזור הצפון בכללותו –  כולל כל המושבים והקיבוצים שבאיזור. ראיתי כבר כמעט הכל. יש כאלו שמגיעים אלי לאחר שבתחילה לא עשו בדיקות כראוי…" הוסיף בדבריו בעל המקצוע כשחיוך גדול יותר נמרח על פניו.

אז הנה, אלו הן אותן בדיקות אשר חשוב לבצע בטרם בוחרים עורך דין:

תחום

מערכת המשפט מורכבת ממספר רב של התמחויות שונות. ראשית ניתן להסתייע במקורות שונים (רשתות חברתיות לדוגמא) אשר יעזרו לנו למצוא את תחום עיסוקו הספציפי של אותו עורך דין לו אנו זקוקים. זה בהחלט יהווה סינון ראשוני עבורנו כשנעמוד אל מול אוקיינוס עורכי הדין שיש ברחבי הארץ. לאחר שקבלנו הכוונה זו, מומלץ אף להסתייע ברשת האינטרנט על מנת לקבל מושג בסיסי אודות תחום הפעילות הספציפי של עורך הדין לו אנו זקוקים. שלב זה יעזור לנו כאשר נדבר עם כמה עורכי דין פוטנציאלים ואשר מתוכם נבחר את זה "המיועד".

המלצות

זו הדרך הפשוטה בה אנחנו פשוט שואלים את החברים, את בני המשפחה, המכרים מהעבודה וכו' אודות עורך דין מקרקעין (לדוגמא) שהם מכירים וממליצים עליו. תתפלאו, אך די בשאלה כזו בקרב המעגלים הקרובים לנו, בכדי לייצר רשימה לא קטנה של עורכי דין. בהחלט כדאי להתקשר אליהם ולהתרשם מכל אחד כבר בשיחת הטלפון הראשונית כפי שיפורט בהמשך (כן, בהחלט יהיו כאלו אשר תסננו כבר בשלב זה). בכל הקשור לעלויות בגין השירות הרי שתופתעו (או שלא) אך ניתן להבחין בפערי מחיר גדולים שבין עורכי הדין (גם עניין זה יפורט בהמשך).

אינטרנט

כמו כל תחום וכל מקצוע, הרי שהיום באמצעות הרשת האינטרנטית ניתן להתרשם מעורכי דין שונים על סמך: אתר האינטרנט שהם מנהלים, על סמך מאמרים שלהם אשר פורסמו ברשת, פורומים שונים, בלוגים וכו'. אין ספק כי המידע הרב שמתרוצץ לו ברשת מאפשר קבלת מידע רב אודות אותו עורך דין ספציפי שנרצה להתרשם ממנו (בכל הקשור לניסיונו, הצלחותיו, השכלתו וכד').


פגישה

עברתם את שלב איתור התחום? קבלתם המלצות? ביצעתם סינון קל על פי התרשמות דרך רשת האינטרנט? כמו כן שוחחתם עם כמה וסימנתם את אלו ש"עברו את המבחן שלכם"?

ובכן כעת הגיעה זמנה של הפגישה הראשונית עם אותו עורך דין. על פי רוב פגישה זו תהיה פגישה ללא תשלום ובה תסבירו לו בקצרה מהי הסיבה בגינה פניתם אליו, מהו הצורך שלכם וכו'. 

הוא, מצידו, יוכל די מהר לומר האם העניין רלוונטי מבחינתו.   כלומר, האם הוא חושב שהעניין שלכם אכן מתאים להליך משפטי והאם הוא בעל המקצוע שאכן יכול לגשת לעניין זה.

כמו כן, במידה ויאמר שהעניין אכן מאפשר הליך משפטי והוא זה שעשוי לטפל בעניין בהצלחה, הרי ש… הרי שהגענו לשלב הכסף…

תשלום

ובכן, לרוב במעמד אותה פגישה ראשונית הרי שעורך הדין יאמר באופן כללי מהו טווח המחיר אותו תצטרכו לשלם בגין אותו הליך משפטי שנדרש. בהקשר זה חשוב לדעת כי יהיו מקרים בהם עורך דין יוכל להציג מודל תשלום שנקבע על פי הצלחה – כלומר הוא יקבע מראש מהו האחוז שהוא יגזור לעצמו מסכום התביעה שיתקבל (רק במידה ואכן יצליח בתביעה…). שיטה זו קיימת בעיקר בתחומים כגון תביעות מול חברות ביטוח בפגיעות גוף לדוגמא וכו'.

חיבור

כמעט בכל שטח בחיינו הרי שפגישת פנים אל פנים היא אירוע עוצמתי הרבה יותר מאשר שיחת טלפון, שיחת זום, התכתבות ווטצאפ וכו'. והרי שבפגישה מסוג זה אנו מקבלים אינפורמציה הדדית רבה יותר. לא ייאמן עד כמה אנו מתרשמים משפת הגוף של אותו אדם, מהסביבה בה הפגישה מתרחשת ומהאנרגיה הכללית של האדם שנמצא מולנו. כן, עניין משמעותי זה קיים כמובן גם במפגש הראשוני שיהיה לנו עם אותו עורך דין. זו בהחלט הדרך בה נוכל לבצע סינון נוסף בכדי שנוכל להרגיש חיבור עם אותו עורך דין ולהגיד בליבנו "זה האיש".

 לסיכום 

אין תחליף לכימיה ולחיבור. כימיה שכזו חשובה ביותר כאשר אנו נדרשים להליך משפטי. כן, בהחלט חשוב שיהיה לנו חיבור טוב עם עורך הדין שלנו (והרי שברוב המקרים צפוייה לנו דרך ארוכה איתו… ארוכה מאוד לעיתים…).

דילוג לתוכן