כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין פרקטים, פרקטים

בקריית שמונה

ההבדלים בין פרקט עץ לפרקט למינציה

מזל טוב! אם אתם כאן כנראה שעשיתם את אחת ההחלטות הכי טובות בחייכם ובחרתם לרצף את ביתכם בפרקט. אנחנו בתור חובבי פרקטים מושבעים מבטיחים לכם שלא תתחרטו על ההחלטה הזו, אך במידה ותרצו לשמוע זאת מפי איש מקצוע ביקשנו מבעל עסק לפרקטים בקריית שמונה את דעתו בנושא ואת ההבדלים בין פרקט העץ לפרקט הלמינציה. מכיוון שהחלטה של בניית פרקט בבית היא החלטה גדולה וחשובה, ברצוננו להסביר לכם את הבסיס של עולם הפרקטים כדי שתוכלו לבחור נכון. 

כיום יש מגוון רחב של סוגי פרקטים שנוכל לבחור בהם, אך בחרנו להתמקד בשני סוגים עיקריים ואיכותיים של פרקטים- פרקט העץ ופרקט הלמינציה. ההבדלים ביניהם די ברורים- פרקט העץ עשוי מ100% עץ מלא ופרקט למינציה הוא פרקט המיוצר בצורה תעשייתית. 

מה זה פרקט למינציה?

זה פרקט המיוצר בצורה תעשייתית. בתהליך יצירת הפרקט לוקחים עצים ומעבירים אותם תהליך עיבוד כך שיותאמו במידה מקסימלית לריצוף. הוא מכוסה בשכבות של בידוד השומרים על חוזקתו לפרקי זמן ארוכים והופך את התחזוקה שלו לפשוטה ונגישה יותר. כמובן כדי להעניק תחושה אמיתית של עץ, מודבקים תצלומים של הדפסי עצים מתחת לשכבת הבידוד כדי להקנות לו מראה אותנטי ואמיתי של עץ, כי כאמור העץ בפרקט זה מעובד לגמרי. 

מה זה פרקט מעץ?

את הפרקט מהעץ המלא אנחנו מכירים שנים, ליתר דיוק משנת 1684, שבה סוג ראשוני של פרקט עץ הוצג בורסאי שבצרפת. פרקטי העץ עשויים מעצים מלאים והם חומרי גלם ובידוד נהדרים. יש להם יכולת להעניק חום ונעימות לכל חדר. כמובן שיש עשרות סוגים של עצים מהם ניתן להכין פרקטים בקרית שמונה ולכל סוג יש קו עיצובי אחר ממשנהו וניתן להתאים את סוג העץ לחוויית החלל הרצויה. פרקט העץ עדין יותר והוא חשוף יותר לפגיעות. 
היום מכינים את הפרקט מעץ בכל מיני מקומות אך מחסן עץ הוא אחד המקומות הראשיים בתהליך הכנת פרקט מעץ וזו הסיבה שאותו פרקט יוצא איכותית כל כך ועמיד בדיוק לפי הצרכים של הלקוח.

מחפשים הדבקת טפטים ופרקטים בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או פנו אלינו לפרטים נוספים >>>

מה אורך החיים של פרקט?

פרקט עץ, כאשר שומרים עליו כראוי יכול להחזיק מעמד גם 10-15 שנים. לפרקטי עץ יש יותר אתגרים להתמודד מולם, הוא רגיש מאוד למים והוא חשוף למזיקים אשר יכולים לפגום בעץ, אך כמובן שניתן לתקן פגיעות אלו וזה ממש לא סוף העולם. פרקט הלמינציה התפתח מאוד בשנים האחרונות ובזכות התקדמות הטכנולוגיה כיום, פרקט הלמינציה יכול להחזיק מעמד גם 25 שנה, כמובן בתחזוקה נכונה. 

מה עלות של סוגי הפרקטים?

נתחיל מהזול יותר, פרקט הלמינציה נגיש יותר לקהל הרחב. עלותו נעה בין 50-150 ₪ עבור כל מטר מרובע של פרקט. מאחר והיצור של הפרקטים האלו הוא יותר תעשייתי ומהיר, המחירים בהתאם. מנגד, יש לנו את פרקט העץ שעלותו גבוהה בהרבה. המחירים נעים בין 300-700 ₪ למטר מרובע, וניתן גם יותר. נוכל לבנות מכל עץ שנרצה פרקטים, נוכל לבחור עץ זול יותר כמו עץ אורן ונוכל גם לבחור עצים יקרים יותר, כמו עץ המהגוני.

מה יכולת הבידוד של הפרקטים?

עץ הוא חומר בידוד איכותי ומעולה, כך שגם אם חם מאוד בחוץ או יש סופת שלגים, הפרקט יעשה עבודת בידוד מעולה ותוכלו ללכת יחפים עליו בכל עונות השנה. פרקט הלמינציה מבודד במידה מסוימת את הקור או החום מהקרקע אך לא ברמה גבוהה, אולי לא תרצו ללכת עליו יחפים לגמרי בעונת החורף.

מה רמת עמידות של כל פרקט?

בגלל שפרקט הלמינציה נוצר בצורה תעשייתית, רמתו משתכללת עם השנים ויכולת העמידות שלו גבוה מאוד. בגלל שכבת הבידוד החיצונית של פרקט הלמינציה הוא מוגן מפני מזיקים ומפגעים חיצוניים והוא בעל חסינות גבוהה. מנגד, פרקט העץ רגיש יותר למפגעים סביבתיים. בגלל הצורה הטבעית והאוטנטית של פרקט העץ הוא ללא שכבה מבודדת, והוא חשוף יותר למזיקים סביבתיים, לפגיעה של מים ואפילו של שריטות רהיטים עליו, גם הקלות ביותר. כתמים מתנקים ממנו בפחות קלות לעומת פרקט הלמינציה. 

איך מתחזקים פרקטים?

כאמור, פרקטים רגישים למים. פרקט העץ רגיש יותר מפרקט הלמינציה למים אך חשוב לשמור עליהם יבשים. מים פוגמים את הפרקטים ומנפחים אותו, במקרה כזה יש צורך בתיקון\החלפה של חלק מהפרקט וזה תהליך שעלותו לא נמוכה, לכן נרצה להימנע ממנו. אם אנו מתייחסים אל פרקט העץ, מומלץ לשים מגיני סילקון על הרגליות של כל אחד מן הרהיטים הזזים בבית- מיטות, שולחנות, ספות, כיסאות, שידות ועוד. הזזת רהיטים עלולה לשרוט את העץ ולהשאיר סימן לא יפה ובולט עליו. בנוסף, כתמי אוכל, שמן, חומרים שונים ועוד עלולים לפגום בפרקט העשוי עץ לכן יש לנקות אותם מיד ועם חומרים מיוחדים לניקוי פרקטים. אין לשטוף את רצפת הפרקט עם מים ויש רק להעביר סמרטוט יבש בתחזוקה השוטפת, אחת לכמה חודשים ניתן לעשות שטיפה יסודית יותר עם מטלית קצת לחה בתוספת של חומר המיועד לפרקטים\עם סבון כלים. 

אל פרקט הלמינציה גם נתייחס בעדינות אך לא באותה רמה כמו אל פרקט העץ כי כאמור יש לו שכבת בידוד המפחת לו חסינות מפני מזיקים. מומלץ גם כאן לא להרטיב את הפרקט, לשטוף עם סמרטוט יבש את הרצפה ואחת לתקופה לבצע שטיפה עמוקה יותר עם מטלית לחה ועם חומר ניקוי ייעודי לפרקטים\סבון כלים. 

איש המקצוע המומחה לפרקטים ונותן שירות בעיקר בעיר בקריית שמונה הוסיף ואמר שמומלץ לשים לב לילדים קטנים או חיות מחמד בסביבות הפרקטים שלכם כי הם עלולים לפגום אותם.  

לסיכום, לכל אחד מן סוגי הפרקטים האלו יש יתרונות וחסרונות ועליכם לשאול את עצמכם מה הצרכים שלכם כדי להתאים עבורכם את הפרקט בצורה מיטבית. יש לקחת בחשבון את סוג הנכס, האם הוא שלכם או מושכר, את החישוב הכלכלי וגם את כל תושבי הבית ביחס לסוג הריצוף. אנחנו ממליצים לכם ליצור קשר עם מתקין פרקטים קרית שמונה ומומחה להדבקת טפטים במידה ויש לכם שאלות נוספות. 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

שטיפת רכב בקרית שמונה >>>
מדריך טיולים בקרית שמונה >>>
תשמישי קדושה בקרית שמונה >>>
חנות תכשיטים באזור קריית שמונה >>>

דילוג לתוכן