כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין פרקטים, פרקטים

בקריית שמונה

הצעדים החשובים טרם בחירת פרקטים לבית

החורף גם כאן ואיתו החלק החשוב ביותר בבית – הפרקטים. ידוע לכל שאין תחושה טובה יותר מאשר לגרוב זוג גרביים מפנקים, לשתות מרק מספל ולהתהלך על הפרקט הנעים שלנו בבית. 

בשנים האחרונות ריצוף בעזרת פרקט הפך להיות נפוץ מאוד בבתים הפרטיים ולא רק – אלא גם במשרדים, בתי אירוח, צימרים, גלריות ועוד. הפרקט עושה את חיינו פשוטים ונוחים יותר – הוא קל לניקוי ונותן מראה נקי המשרה שלווה. אחד היתרונות הבולטים של הפרקט זה היכולת שלו לבודד טמפרטורות, כמובן שלכל סוג של פרקט יש יכולת בידוד משלו אך במכלול כל פרקט מבודד טמפרטורות מן הרצפה. תנסו להיזכר בעונת החורף ובתחושה של כף הרגל החשופה שלכם נוחתת על רצפת השיש או האבן בבית ילדותכם, זו חוויה לא כל כך נעימה לאנשים הרגישים מבנינו. לפרקט יש יכולת לבודד קור וחום מן הקרקע, הוא מתנקה בקלות ונשמר לאורך זמן. בהחלט, יש יתרונות רבים לריצוף הבית שלכם בפרקט ונרחיב על כך בהמשך.

הכנו לכם מדריך מקיף על הצעדים שיש לעשות לפני שבוחרים פרקט שילווה אתכם רגע לפני שאתם לוקחים החלטה, עולם הפרקטים רחב וללא הידע הנכון קל להיאבד בו. את המדריך הזה כתבנו יחד עם מומחה להתקנת פרקטים בקרית שמונה ששמח לחלוק איתנו את המידע הזה. 

בראשית נחליט באיזה סוג פרקט אנחנו בוחרים

הצעד הראשון יהיה לבחור את סוג הפרקט ואל תדאגו, המגוון לא רחב ומבלבל. כיום בשוק יש לנו שני סוגים עיקריים של פרקטים- פרקט עץ ופרקט למינציה. פרקט העץ, כשמו כן הוא, עשוי כל כולו מ-100% של עץ מלא. הוא עמיד, נוח לתחזוקה, רגיש מאוד למים, יקר לרוב ונשמר לטווח הארוך. לעומת פרקט העץ, פרקט הלמינציה הוא פרקט סינטטי, דמוי עץ המיוצר בייצור תעשייתי וטכנולוגי. יתרונותיו הבולטים ביותר הן המחיר האטרקטיבי שלו והעמידות שלו, בנוסף הוא קל לניקוי ותיקון ומעולה לטווח הארוך אם שומרים עליו כראוי. בתוך כל אחת מהקטגוריות האלו יש מגוון רחב מאוד של סגנונות וחומרים שמהם ניתן ליצור את הפרקט המושלם עבורכם.

בואו נדבר על מחירים

בין המחירים של פרקטי העץ ופרקטי הלמינציה יש הבדלים משמעותיים. חשוב שתדעו שמתמחרים את הפרקט לפי מטר מרובע. כאמור, פרקט עץ עשוי מעץ מלא שמייקר את העסק. אך לא כל העצים מתומחרים אותו הדבר, הטווח שאיש המקצוע שלנו לפרקטים וטפטים בקריית שמונה נתן לנו זה בין 300-700 ₪ עבור כל מטר מרובע של פרקט. לעומתו, פרקט הלמינציה נמכר בעלות של 50-150 ₪ עבור כל מטר מרובע, שזה אכן זול משמעותית מפרקט העץ. לכן קביעת התקציב הכולל שלכם עבור רכישת הפרקט והתקנתו צריכה להילקח בחשבון.

מחפשים הדבקת טפטים ופרקטים בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או פנו אלינו לפרטים נוספים >>>

מה לגבי תחזוקה?

פרקט שונה מכל סוג אחר כל ריצוף וחשוב לדעת מה עלול להזיק לו ואיך ניתן לשמור עליו לאורך זמן. נתחיל בכך שפרקטים מכל סוג שהוא דורש טיפול ויחס שונה, אבל חוק מספר אחת זה שלא שופכים מים על פרקט גם כאשר רוצים לנקות את הרצפה! ניתן להשתמש בסמרטוט לח או מוט ניקוי ייעודי והסיבה לכך היא שפרקט מתנפח ונהרס במגע עם מים, יש כמה סוגים של פרקטים שהם עמידים למים אך זה נושא למאמר בפני עצמו. מלבד המים, כאשר אנחנו מנקים את רצפת הפרקט, נוכל להוסיף טיפה סבון כלים\חומר ניקוי ייעודי לפרקטים. שטיפת ווקס, ניקוי קיטור או כל ניקוי אגרסיבי כזה או אחר עלולים לפגוע בפרקט שלכם. מומלץ גם להוסיף כיסוי סיליקון על כל הרגליות של הרהיטים הזזים- מיטות, ספות, שולחנות, כיסאות ועוד. חיכוך של רהיטים כבדים עם הקרקע שורטים את הפרקט ומזיקים לו. הכי אידיאלי זה לשאוב את הפרקט עם שואב האבק ואחת לשבוע שבועיים להעביר עליו סמרטוט יבש. הפרקט "נהנה" ונשמר במיטבו בין הטמפרטורות 18-25 מעלות לכן אם יש אפשרות לשמור על סביבתו בטמפרטורות האלו זה בהחלט יאריך את אורך החיים שלו.

בואו נדבר על עמידות ותוחלת החיים של הפרקט

אתם עומדים  בפני החלטה שתקבע את עיצוב ביתכם לשנים הקרובות וכדאי שתכירו את התמונה המלאה אך כמובן שניתן גם להוריד את הפרקט במידה ולא התחברתם או שאתם מעוניינים בשינוי. פרקט מעץ מלא אשר שומרים עליו כראוי, יכול להחזיק בין 10-15 שנה, אך פרקט למינציה יכול להחזיק עד 25 שנה! שזה בהחלט מרשים. בגלל שפרקט הלמינציה מיוצר בצורה תעשייתית יש לו יכולת עמידות גבוהה יותר לעומת פרקט העץ החשוף יותר לפגיעות של מזיקים. 

גרים בדירה שכורה? יש פתרון

שאלנו את המומחה שלנו לפרקט בקרית שמונה מה הוא היה ממליץ לשוכרי דירה לטווח הקצר לעשות. יש אנשים שחשובה להם התחושה בבית גם כאשר הדירה היא לפרק זמן שהוא מוגבל. הוא נתן לנו מספר פתרונות. ראשית, אם מתאפשר לכם כלכלית ניתן לקנות פרקט למניציה בזול (50-60 ₪ למטר מרובע) ולהתקין בדירתכם השכורה, אותו גם ניתן לפרק בקלות לפני עזיבתכם. בנוסף הוא ממליץ גם לבדוק עם בעלי הנכס האם הם מעוניינים להוסיף את התוספת הזו לדירה ואולי תוכלו להתחלק בהוצאות ולרכוש פרקט איכותי יותר. אופציה זולה וזמינה נוספת זה לרכוש טפטים בדמוי פרקט, מחירם עומד על כמה מאות שקלים בודדים והם נותנים מראה נעים וחמים לדירה. זה אומנם ללא יתרונות העמידות והבידוד של הפרקטים אך זה נותן תחושה טובה, ואם תשאלו אותנו אנחנו ממליצים על כך לגמרי.

הודנו למתקין הפרקטים בקרית שמונה ושאלנו אותו האם הוא ממליץ על ריצוף פרקט בבית והוא אמר שכן, שזו חוויה נהדרת המקרבת אותנו לטבע ומשדרגת כל חלל בבית.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

שטיפת רכב בקרית שמונה >>>
מדריך טיולים בקרית שמונה >>>
תשמישי קדושה בקרית שמונה >>>
חנות תכשיטים באזור קריית שמונה >>>

דילוג לתוכן