כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין פרקטים, פרקטים

בקריית שמונה

טפטים עמידים במים, מתי נשתמש בהם?

אנחנו מניחים שזו אחת מהשאלות הכי נפוצות שנשאלו אי פעם בתולדות מעברי הדירה. פרקט, טפט ומה מהם עמיד למים? איזה סוג כדאי לשים באיזה איזור בבית? מה יותר יפה ומה מחזיק מעמד טוב יותר? כיום יש לנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות ריצוף שמתאימים לכל כיס. בחרנו להתמקד בטפטים ובפרקטים, בתכונות השונות שלהם וכמובן ביעילותם. בחרנו לסכם לכם את ההבדלים בין סוגי החיפויים האלו ולעזור לכם בהחלטתכם. איש המקצוע שמתלווה לכתיבת שורות אלו הוא מומחה להתקנת פרקטים בקרית שמונה אשר מכווין אותנו ונותן לנו דגשים מקצועיים. 

נתחיל מבראשית, מה ההבדל בין פרקטים לטפטים?

פרקט- פרקט הוא סוג של ריצוף שניתן לחפות איתו את הרצפה. הפרקט לרוב יגיע בעובי של כמה ס"מ על מנת לייצר שכבת הגנה יציבה וחזקה על הרצפה שתחזיק מעמד לאורך זמן. הפרקטים נותנים אווירה חמימה וביתית לכל חלל אליהם הם משתייכים. הם קלים לניקוי אך מאוד רגישים למים. יש כיום פרקטים שניתן להכין מעץ, מלימנציה ועוד. הפרקטים מחזיקים מעמד לתקופה של כמה שנים טובות ואילו פרקט הלימנציה יכול להחזיק מעמד עד 25 שנה! פרקט הוא פתרון לטווח הארוך שכן מכירו גבוה. את הפרקטים בקריית שמונה ניתן לרכוש בחנויות ייעודיות ויש להזמין איש מקצועי מומחה בתחום להתקנת הפרקטים על הקרקע. מחיר של פרקט לפי מטר רבוע נע בין 50-900 ₪ ויש מגוון רחב של חומרים שניתן לעבוד איתם. 

טפט- טפט זה כיסוי קיר שמטרתו לחפות ולקשט. את הטפט ניתן להדביק בקלות לבד או בעזרת איש מקצוע מומחה בהתקנת טפטים בקרית שמונה, על הקיר שלנו. טפט יכול להישאר איתנו לתקופה של כמה שנים טובות (במידה ושומרים עליו) או שהוא יכול להיות מוחלף כל כמה חודשים, זה נתון לשיקולכם. עיקר הטפטים המיוצרים כיום בשוק עשויים מנייר, מבד, משעם או מ-PVC. מחיר של טפט יכול לנוע מכמה שקלים עד לכמה אלפי שקלים, זה תלוי בסוג הטפט ובקושי העבודה. טפט מאפשר לנו להפוך את החלל המיועד למה שנרצה- לגינת פרחים, לחלל או לתת מענה מודרני ויוקרתי לחלל שלנו. טפטים הם נגישים וזולים וניתן למצוא אותם במגוון רחב בחנות טפטים. במידה ותעשו מחקר ותהיו ערוכים מבחינת החומרים תוכלו להדביק בעצמכם את הטפטים על הקיר אך תמיד מומלץ להיעזר באיש מקצוע כאשר אתם רוצים שהתוצאה תהיה לטעמכם. 

מחפשים הדבקת טפטים ופרקטים בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או פנו אלינו לפרטים נוספים >>>

מה עדיף יותר?

כדי לענות על השאלה הזאת נצטרף להבין טוב יותר את הצרכים שלכם. על פי איש המקצוע שלנו, מתקין פרקטים, כדאי לפרק את הצרכים שלכם לקטגוריות וכך להבין לאיזה כיוון הכף נוטה יותר. 

בשורה התחתונה, לפרקט ולטפט יש מטרה די דומה – לשדרג את חללי הבית שלכם. הם עשויים מחומרים שונים, נותנים תחושה שונה ויש להם אפקט שונה לגמרי אך מטרתם זהה. לעיתים הפרקטים והטפים נותנים תחושה של משהו חדש בבית, כאילו עשינו עבודה עם שיפוצניק בבית והבית נראה מזמין יותר עם מראה חדש. 

הבדלי מחירים

כאמור, הבדלי המחירים בין סוגי החומרים השונים גם משמעותיים. טפט זה מוצר שהוא זול ונגיש לכל אחד, אך גם במשפחת הטפטים יש חומרי גלם יקרים יותר, למשל טפט קיר מסוג דמוי עור יכול להגיע לכמה אלפי שקלים. אז טווח המחירים של הטפטים בקרית שמונה יהיה בין כמה עשרות שקלים לכמה מאות שקלים. מבחינת פרקטים, גם כאן יש פער. פרקט זול יכול לעלות כחמישים שקלים למטר מרובע, ויקר יכול להגיע גם לתשע מאות שקלים. אנחנו ממליצים לתכנן תקציב שיש לכם להשקיע עבור העיצוב המתבקש כי זה עלול להשפיע על הבחירה שלכם. 

הבדלים בחסינות

חשוב לומר שפרקט יותר עמיד לנזקים מאשר טפט. כיום עולם הטפטים בקרית שמונה בהחלט משתדרג ויש טפטים שאפילו עמידים למים (נרחיב על כך בהמשך הכתבה) אך שכבת הפרקט היא עבה יותר וחזקה יותר מטפט. פרטים מגיעים בצורה של לוחות עץ חזקים המתחברים אל הקרקע ואילו טפט מגיע כגליל מגולגל, זה אכן משפיע. 

חשוב שתכירו את הגבולות שלכם ואת דיירי הבית, אם יש ילדים קטנים בתמונה או חיות מחמד יכול להיות שתרצו חיפוי קרקע עמיד יותר. אך מנגד אם זו דירה שכורה לטווח קצר יכול להיות שהדבקת טפטים תהיה לכם פתרון זמני זול ונהדר שישמש אתכם בתקופה הקצובה באותה הדירה.

חסינות למים

יש עניין נוסף שכדאי לקחת בחשבון, זה את החסינות בפני מים ואנחנו לא מדברים רק על מקומות כמו מטבחים בקרית שמונה או מקלחת מסוגים שונים, מים בהחלט יכולים להגיע לכל מקום בבית. פרקט לא עמיד בפני מים בכלל, במידה ותשפך כמות קטנה של מים היא עלולה אולי לא לגרום לנזק לפרקט במידה ומייבשים אותה מהר אך זה אכן משפיע עליו לטווח הארוך. גם פרקט מסוג הלימנציה שנחשב לחזק ועמיד מאוד בגלל שכבת הבידוד שיש עליו, לא מחזיק מעמד בפני מים. מנגד, כיום יש לנו טפט מסוג PVC שהוא אכן עמיד בפני מים. ניתן לשים אותו במקומות כמו מטבח, ארונות מטבח, שיש וארונות בחדרי האמבטיה. אם מים ורטיבות זה נושא שהוא חשוב לכם כדאי לשקול לרכוש אולי לחלק מהבית טפט עמיד בפני מים. 

אם גם שתי האפשרויות של פרקט וטפט פחות מתאימות לכם, יש מגוון רחב של אפשרויות חיפוי שתוכלו לשים בביתכם ללא חשש בגרימת נזק או בהתחייבות כלכלית גבוהה מידי. היום תוכלו לרכוש שטיחים בגוון של פרטים, מזרוני ג'מבורי בגוון של פרקטים, תמונות לקיר בגוון פרקטים ועוד. 

אנחנו ממליצים לכם להתקשר אל מומחה הפרקטים בקרית שמונה, יש לו ידע נרחב בתחום והוא שמח מאוד לעזור. התרשמנו מהמקצועיות ומהאמינות שלו. בהצלחה בעיצוב הבית שלכם!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

שטיפת רכב בקרית שמונה >>>
מדריך טיולים בקרית שמונה >>>
תשמישי קדושה בקרית שמונה >>>
חנות תכשיטים באזור קריית שמונה >>>

דילוג לתוכן