כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין צבעי, צבעי

בקריית שמונה

לצבע מושלם באמת. לצבע אחיד וצביעה נקיה ומסודרת ו… מושלמת. ועכשיו במחירים ללא תחרות 💯 התקשר עכשיו וכבר מחר גם הבית שלך צבוע כמו חדש❗

משמעות הצבעים

לצבעים יש שלושה סוגים של השפעה על האדם. הראשונה- סובייקטיבית. כלומר, משמעות אישית של הצבע לכל אדם על פי החוויות שעבר. השנייה- תרבותית. לכל תרבות יש סימבוליות לכל צבע, כך לדוגמא בעוד במערב הצבע הלבן נחשב כמסמל דבר טהור ומזוהה עם חתונות הרי שבמזרח אסיה הצבע הלבן מסמל דווקא אבל ולוויות. האחרונה היא המשמעות הביולוגית- הדרך בה הצבע משפיע על המוח שלנו ומעורר בנו תחושות שונות. איך הדבר קשור לצביעת קירות, אתם שואלים? גם אנחנו שאלנו את אותה שאלה צבעי מקצועי מקריית שמונה, את התשובה תוכלו למצוא במאמר שלפניכם, תוכלו לגלות שם גם טיפים לשילוב נכון של הצבע בחדר ומה מסמל כל צבע, ובסך הכל לגלות עולם חדש ויפה של צבעים ומשמעויות.

איך הצבע משפיע עלינו?

לצבע יש השפעות רבות על המוח האנושי, כך התברר כבר לפני שנים. חלק מהצבעים יכולים להעלות את רמת הריכוז והערנות, אחרים משפיעים על התיאבון וחלקם אף משפיעים על רמת לחץ הדם, לכן בבואנו לבחור צבע לקיר חשוב להבין מה המשמעות של כל צבע בכדי ליצור את האווירה הרצויה לנו בחדר.

מה המשמעות של כל צבע?

כחול

הכחול משדר למוח מסרים של רוגע והפחתת לחץ, הצבע הכחול יכול להוריד את רמת לחץ הדם ואף את התיאבון. כיון שהכחול משדר רצינות ואמינות, משרדים רבים בחרו להשתמש באלמנטים בצבע זה. אם אתם רוצים ליהנות מהתכונות הנפלאות של הכחול אבל להיות יצירתיים יותר תמיד תוכלו לבחור לצבוע את הקיר או חלקו בצבע קרוב כמו טורקיז או תכלת.

מחפשים צבעי אמין בצפון וקריית שמונה? צרו איתנו קשר עכשיו ואנו נחזור לתיאום ביקור בהקדם >>>

אדום

הצבע האדום מעורר תשוקה, תיאבון וערנות, אך מאידך הוא גם משדר סכנה ובהתאם לכך מעלה את לחץ הדם והסטרס. הסוד בשימוש בצבע האדום טמון במינון, אם צובעים חלל קטן בצבע אדום הדבר יהיה בעל השפעה מבורכת של אנרגיה וערנות, אך באם הצבע האדום יהיה דומיננטי בחדר הדבר עלול לגרום ללחץ ולעצבנות. לכן הצבעי מקריית שמונה ממליץ גם לאנשים שאוהבים את הצבע האדום לא להגזים אתו ואף להימנע ממנו לגמרי ובמקומו להשתמש בצבע הוורוד.

צהוב

הצהוב מתקשר עם החשיבה והגיון, הוא מעורר שמחה ותקווה, מעודד יצירתיות ומסייע לזיכרון. כמו בצבע האדום, גם שימוש יתר בצבע צהוב יכול לגרום לחרדה ועצבנות ולכן מומלץ להשתמש בזהירות בצבע הצהוב ולא להגזים בשימוש בו. אם בכל זאת לא תרצו לוותר על התכונות המועילות הטמונות בצבע, ממליץ הצבעי מקריית שמונה להשתמש בגוונים הדומים לצהוב כמו חרדל למשל ובכך לנטרל את המשמעות השלילית של הצהוב או לצבוע את קירות החדר בלבן ולהכניס את הצבע הצהוב באלמנטים משלימים או בחלק קטן מן הריהוט. 

כתום

למרות התדמית הצעקנית והילדותית שיצאה לכתום, הרי הוא צבע אופטימי שתורם לביטחון העצמי ולמצב הרוח, מעורר אומץ, התלהבות וחיות ואף פותח את התיאבון. כמו בצבע האדום והצהוב גם כאן נדרשת זהירות בשימוש בצבע, ופעמים רבות מומלץ לא להשתמש בצבע הכתום הרגיל אלא בגוונים מעודנים שלו כמו האפרסק והכתום מעושן. במידה וכן בחרתם להשתמש בכתום רגיל ודאו ששאר הקירות צבועים בצבעים ניטרליים ושקטים בכדי למנוע תחושת עומס וחנק.

ירוק

ירוק הוא הצבע של הטבע ולכן מסמל צמיחה והתחדשות. לירוק יש השפעה על המוח של הרגעה, יציבות ואפילו רפואה, נכון, זו גם הסיבה שבתי חולים רבים, בתי מרקחת, מרפאת שיניים וקליניקות עושות שימוש לעיתים תכופות בצבע הירוק. הצבעי מקריית שמונה מבקש להדגיש שכאשר צובעים קיר או חלל בצבע הירוק יש להבחין בגוון שלו, בעוד אם נצבע את הקיר בצבע ירוק הבהיר הדבר ישרה אוירה של אופטימיות ורעננות, הרי שצביעת הקיר בצבע ירוק כהה תיצור אוירה של יציבות ושגשוג.

סגול 

למרות שלרובינו באסוציאציה הראשונית יתקשר לנו הצבע הסגול עם ילדות, הרי שלצבע הסגול יש מגוון גדול של גוונים והם יכולים להתאים לרוב הקירות והחללים בבית, כך לדוגמא גוונים מסוימים של סגול משדרים עשירות והצלחה ולכן בתי מלון רבים ובתי יוקרה משתמשים בצבע הסגול. הצבע הסגול משדר גם רוחניות, דמיון וחיבור פנימי, לצבע הסגול יש תכונות מרגיעות ומאזנות ואף מעוררות השראה ולכן יתאים לחדרי שינה, פינות הירגעות וחללי עבודה.

אפור

כאשר רוצים לתאר משהו משעמם לרוב נשתמש בתואר "אפרורי", אך כאשר מבינים איך נוצר האפור מבינים שהוא אוצר בתוכו ניגודיות מעניינת, האפור נוצר משילוב של לבן שמסמל טוהר ותמימות, ושל הצבע השחור שמסמל משהו קודר ומעט אפל. בהתאם לכך לאפור יש תכונה של ניטרליות, ומשדר לנו מיקוד, שקט ואיזון. ולכן הוא יכול להיות מצוין כאשר רוצים שצבע הקיר לא יתפוס את תשומת הלב אלא דווקא הרהיטים או האביזרים האחרים שבחדר.

באיזה דרכים ניתן לשלב צבע בצביעת קיר?

יש דרכים רבות ומגוונות לשלב את הצבע בצביעת הקיר, אומר הצבעי מקרית שמונה. הדרך הרגילה והמוכרת לצבוע קיר אחד או יותר בצבע הנבחר, כמובן שכמות הקירות תלוי בדומיננטיות הצבע. אגב, במידה ואכן בחרתם לצבוע קיר אחד בצבע שונה, מומלץ לצבוע את הקיר שמאחורי המיטה בצבע השונה משאר הקירות בכדי להפנות את תשומת הלב לאזור הזה של החדר. 

דרך מוכרת שניה היא לצבוע חצי קיר אנכי או רוחבי בצבע ובכך ליצור מראה מעניין לחדר. דרך נוספת שמתאימה בעיקר לחדרי ילדים היא ליצור אלמנטים או דמויות אהובות על הקיר בעזרת צבעים מתאימים, לדוגמא ליצור מראה של ים תכול ומרגיע עם שמש מפזזת מעל או נוף של יער קסום וציור של פו הדוב. עוד דרך לשילוב מעניין של צבע בקיר הוא ליצור אלמנטים גרפיים באמצעות צבע, לדוגמא קיר משולשים שלם שהמשולשים צבועים בצבע כהה ובין משולש למשולש יש קו בהיר.

לסיכום, לפני צביעת החדר חשוב שתדעו את משמעות והשפעת הצבע הנבחר וכך לתכנן את העיצוב האידיאלי עבורכם.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

הוראה מתקנת בקריית שמונה >>>
הנהלת חשבונות בקריית שמונה >>>
אבחון לקויות למידה בקריית שמונה >>>
מוסך מומלץ באזור הצפון וקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן