כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין צמיגים, צמיגים

בקריית שמונה

מי יתקן את הפנצ'ר שלי?

פנצ'ריה בקרית שמונה, כמו בכל ישוב שמכבד את עצמו, היא שירות אלמנטרי. יש ישובים שאפילו אין בהם קופת חולים, אבל פנצ׳ריה – יש, וזה מפני שמצד אחד התחבורה הממונעת בימינו הפכה לצורך חיוני ומצד שני, פנצ'ר, או בעברית: תקר, הוא אחת ההוכחות המוצלחות יותר לחוק מרפי, הגורס שאם משהו עלול להשתבש – אז זה מה שיקרה.

כיוון שבנוסף לכך זה גם קורה באופן כה תדיר, יצרני הצמיגים כבר לקחו את העניין הזה בחשבון עד כדי כך שבשביל פנצ׳ר בימינו לא מספיק סתם לנסוע על זכוכיות, קוצים או חצץ, או לקפוץ על מהמורות בכביש – אם כי כל אלה כן פוגעים בלחץ האוויר שבגלגלים, שגם זה דבר מסוכן. 

רק מסמר, בורג, או קרש שתקועים בו מסמרים שמכוונים אישית נגד הצמיג, או ניפוח מוגזם, יצליחו לייצר פנצ׳ר. לכן כדאי תמיד שגם כל נהג יתכונן מראש למצב הזה ויכיר פנצ'ריה בקריית שמונה הקרובה וזמינה.

קיצור תולדות הפנצ'ר

עד לפני כמאתיים שנה לערך הגלגלים היו קשיחים – עשויים עץ ומחוזקים במתכת, מי שהמציא את רעיון הצמיג: גלגל גמיש הממולא באוויר, היו הסקוטים. אך הצרפתים הם אלה שהתחילו להשתמש בפטנט של דאנלופ הסקוטי גם בהיקף מסחרי. היתה זו הפעם הראשונה בה גלגל, פרט לניוד כלי תחבורה, שימש גם כבולם זעזועים. אבל עם המצאת הצמיג, נולד גם מושג הפאנצ'ר. אז איך מטפלים בפנצ'ר?

שיטת הגלגל הרזרבי

הפתרון הכי פשוט והכי מתבקש הוא להסתובב עם גלגל חלופי בירכתי הרכב. 

כאשר מתרגש באחד הגלגלים פנצ׳ר, עוצרים בצד ועם ערכת כלים מתאימה – ואפוד בטיחות זוהר כמובן! – שניתן לרכוש בכל מוסך או פנצ'ריה בקריית שמונה, פשוט להחליף את הגלגל. החלפת הגלגל היא פשוטה וכל אחד יכול לבצע אותה, הבעיה היא, שלא לכולם זה מתאים ועל כל פנים- לא תמיד. 

לפעמים לא מצליחים לחלץ את הברגים של הגלגל כי בפנצ׳ריה הבריגו אותם עם כל הלב, ואם הזכרנו קודם את חוק מרפי, כבר קרה ליותר מנהג אחד שהתפנצ'ר עוד גלגל בדיוק אחרי שכבר השתמשו בגלגל החלופי.

מחפשים פנצ'ריה בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר לתיאום טיפול >>>

החור והתולעת

ניתן להשיג בכל מוסך או פנצ'רייה בקרית שמונה גם ערכת חילוץ 'תולעים'. חור תולעת הוא מושג בפיזיקה המתאר תופעה היפותטית המאפשרת מסע בין שתי נקודות בזמן ובמרחב. אבל במכונאות רכב 'תולעים' היא ערכת חילוץ שעוזרת לכם פשוט להמשיך במסע מאותה נקודה שבה הפסקתם כאשר יש פנצ׳ר בגלגל.

אם  הגלגל התפנצ'ר, עוצרים בצד, מרימים אותו עם הג'ק ומנפחים תוך כדי התיקון בעזרת מדחס (קומפרסור) שמחברים למצת. התולעת, שדומה לממתק הילדים הדביק שנקרא נחש גומי, נדחפת אל החור שבגלגל בלחץ באופן שלא מאפשר לה לצאת. חותכים את ה-'שוונץ' שנשאר בחוץ וממשיכים לנסוע עד שמגיעים לפנצ׳ריה או חוברים לפנצ'ריה ניידת. מאוד חשוב לציין שהפתרון הזה נועד למי שכבר מנוסה בכך, אם התולעת לא הצליחה לסתום את הפנצ'ר כמו שצריך, האוויר עלול לברוח מהגלגל, לגרום לחוסר איזון בגלגלים ולהוביל אתכם למצב של 'חרקות' על הכביש. אם אתם לא רוצים לאבד זמן ולהסתכן בתיקון שאתם לא בקיאים בו, אפשר פשוט לנפח את הגלגל בעזרת הקומפרסור כמיטב יכולתכם, ולהמשיך בנסיעה זהירה ואיטית עד לחבירה עם פנצ׳ריה, ואם יש צורך – לעצור עוד כמה פעמים לניפוח.

פנצ'רייה בקרית שמונה החלופה הטובה ביותר

אז למרות שיש כל מיני אפשרויות להחלפת הגלגל ולתיקון הפנצ'ר, עדיין עדיף לעשות את זה בפנצ׳ריה. 

לא כל שכן, שבימינו ניתן להשיג בקרית שמונה, כמו בכל מקום, גם פנצ׳ריה ניידת שתגיע אליכם בהקדם האפשרי, ולא משנה איפה נתקעתם.

כאמור, פנצ׳ר או תקר, הוא נזק שכיח ביותר, ולכן כאשר אתם עושים ביטוח לרכב כדאי שתוודאו שהפוליסה שלכם כוללת גם כיסוי הנקרא: שירותי רכב או שירותי גרר, בחלק מהפוליסות זה נקרא גם שירותי דרך.

 

 

הסעיף הזה מכסה גם שירות של תיקון פנצ׳ר ואו החלפת גלגל. הסעיף הזה הוא אומנם מתבקש, אבל טמון בו מוקש קטן: בעת הצורך, יש להשתמש רק בפנצ׳ריה או במוסך שיש להם הסדר עם חברת הביטוח בו הרכב מבוטח. לכן, לתושבי קרית שמונה והסביבה כדאי להיות מבוטחים בסוכנות ביטוח בקרית שמונה שעובדת עם פנצ׳ריה מקרית שמונה וכדאי לכם לוודא מראש שמדובר בפנצ׳ריה עם זמינות טובה. 

עוד פרט בכיסוי שכדאי לכם לוודא מראש הוא, האם תקבלו החזר על שירותי מונית או רכב חלופי במקרה שהפנצ'ר רציני ותזדקקו לשירותי גרר.

גם בפוליסה ללא כיסוי שירותי דרך יש מעלות: המעלה הראשונה היא שמן הסתם פוליסה כזו תהיה מעט יותר זולה. המעלה השניה היא, שתוכלו לבחור לכם את שירותי הדרך לפי הזמינות באותו רגע ספציפי שבו תזדקקו להם.

מה כדאי לכלול בדיווח הטלפוני לפנצ׳ריה?

האם ידעתם שברישיון הרכב כבר יש את כל פרטי הגלגל שלכם ושהם גם מוטמעים על גבי הגלגל עצמו?

את הפרטים האלה בוודאי יבקשו בפנצ׳ריה, וכן שתצלמו את הגלגל ובפרט את אזור התקר ולשלוח את התמונות בוואטסאפ. כשיוצרים קשר עם הפנצ׳ריה כדאי לדווח על כל הפרטים הללו, לפי זה יחליטו בפנצ׳ריה האם די לשלוח אליכם מכונאי לתיקון התקר, אם יש לצייד אותו גם בגלגל חילוף, או במקרה שאין להם דגם מתאים או שתנאי השטח אינם מאפשרים תיקון בטוח – יש לשלוח גרר או את המשטרה לצורך אבטחת תיקון הרכב. 

לסיכום

פנצ׳ר בגלגל זה לא נעים, אבל אם מתכוננים לאפשרות של פנצ׳ר מראש, זה גם לא נורא. למנוסים בינינו יש ערכות שונות לטיפול בפנצ'ר וניתן להחליף גלגל לגלגל רזרבי. לפחות מנוסים יש אפשרות להזמין שרותי פנצ׳ריה ניידת. חלק מההכנה למצב הלא נעים הזה הוא, להיות מודעים מראש לדרגת הכיסוי הקיים בביטוח למצב הזה.

אז סעו בזהירות ותכינו את עצמכם מראש! 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

מאפיה בקרית שמונה >>>
הלוואות בקרית שמונה >>>
מאמן כושר בקרית שמונה >>>
טכנאי מחשבים בקרית שמונה >>>

דילוג לתוכן