כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין קבלנות בניין, קבלן בניין

בקריית שמונה

מימד נוסף לממ"ד

כל קבלן בניין צריך להיות מנהל טוב וגם קצת מכל דבר: קצת צבע, קצת שרברב, קצת חשמלאי, קצת טייח וקצת רצף, להבין קצת מכל דבר ולתאם בין כל בעלי המקצוע. קבלן בנין בקרית שמונה וקבלן בניין בצפון בכלל, צריך גם להיות קצת עורך דין ולהכיר את החוקים על בוריים.

תודה לאל, כבר כמה שנים טובות המצב הביטחוני באזור קריית שמונה שקט יחסית, אבל כתושבי ישוב ספר, תושבי קרית שמונה בוודאי מודעים לעובדה שהם זכאים למענק ממשרד השיכון בבניית ממ"ד, וכמובן אתם יודעים שאפשר לנצל את זה גם לקצת יותר, שכן תוספת ממ"ד לדירה אינה נכללת באחוזי הבנייה ואם אתם זכאים להרחיב את דירתכם, קבלן בנין מנוסה באזור הצפון בכלל וקבלן בניין בקריית שמונה בפרט, יידע להדריך אתכם איך למצות את הצ'ופר הזה באופן מיטבי.

מה הוא ממ"ד ומה הוא מענק ביטחוני?

לא צריך להזכיר לכם את השנים הארוכות שבהן סבלו תושבי קרית שמונה מקטיושות ומיתר מרעין בישין, אבל רק כאשר הצרות הגיעו למרכז הארץ במלחמת המפרץ יצאה תקנה של פיקוד העורף שכל דירה מחוייבת בממ"ד: מרחב מוגן דירתי, או לחילופין – מרחב מוגן קומתי שנקרא ממ"ק וממ"מ – מרחב מוגן מוסדי.

אם אתם גרים בבניין משותף, די ש- 60% מהשכנים מעוניינים בתוספת ממדי"ם כדי לחייב את כולם לבצע את ההרחבה. מי שנתקל בקושי בהוספת ממ"ד או זקוק לפתרונות מיוחדים, יכול גם לקבל ייעוץ והכוונה במשרד 

השיכון, בשרות הייעוץ לאזרח בקרית שמונה או בשרותי הייעוץ לקשישים ובעלי מוגבלויות.

כמה כסף אקבל על הוספת ממ"ד לדירתי?

ובכן, כל קבלן בנין בצפון או קבלן בניין בקרית שמונה שבקי בעניין הוספת ממדי"ם ובבניית דירות חדשות בכלל יידע להגיד לכם שזה תלוי אם מדובר בבניה צמודת קרקע או בבניין רב קומות. ב- 2022 עומד המענק לממ"ד לבית צמוד קרקע, לא משנה אם מדובר בבית חדש או רק בתוספת בניה, על 10,400 ₪. אם מדובר בבניין עם למעלה משתי קומות – המענק יעמוד על 9,100 ₪.

אם אתם בונים או מרחיבים את ביתכם באמצעות קבלן בניין פרטי מקרית שמונה או קבלן בניין מהצפון בכלל, סביר שהוא יודע שתקבלו את הכסף רק אם תציגו היתר בנייה שהוצא אחרי ה-19.12.2010 עם אישור לבניית ממ"ד קדמי ושתקבלו את המענק רק אם לא עברו יותר משלוש שנים מאז שקבלתם היתר בניה.

אם אתם זקוקים למענק מוגדל, תוכלו לפנות לוועדות הערעורים של משרד הבינוי והשיכון. קבלן בניין ותיק בקריית שמונה או מהצפון, יידע על פי נסיונו מתי יש סבירות גבוהה שערעורכם יתקבל ומתי חבל לכם על הזמן. את הכסף תקבלו מהבנק רק אחרי שהבנק יפיק עבורכם תעודת זכאות שכרוכה, פרט לתשלום עמלה לבנק, גם באישור מהנדס מטעם משרד הבינוי והשיכון שהממ"ד בנוי כתקן. זאת עוד סיבה למה ממש חשוב לבחור קבלן בנין מורשה, מיומן ואמין.

מחפשים קבלן בניין אמין בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר לקביעת פגישה >>>

אז איך בוחרים קבלן בניין מוצלח בקריית שמונה?

ראשית – בידקו שקבלן הבניין שאתם בוחרים הוא קבלן מורשה עם כל התעודות והמסמכים הנדרשים.

מעבר לזה- המלצות! המלצות! המלצות! בקשו מקבלן הבניין לדבר עם לקוחות קודמים שלו כדי לקבל מהם המלצות! אל תתביישו, זה הבית שלכם! חשוב שגם תלכו לראות עבודות קודמות שעשה, כך תוכלו על הדרך גם לדבר עם הדיירים.

 

 

הממ"ד יפה, אבל איך אדע שהוא גם טוב?!

נניח שהקבלן מראה לכם עבודות קודמות שלו, מוצא חן בעיניכם, אבל אתם לא מרגישים בטוחים להחליט אם הממ"ד שראיתם אכן איכותי, מה יעזור לכם להחליט? המבחן הכי בסיסי הוא מבחן התוצאה: אם הלקוח שאצלו ראיתם את הממ"ד קיבל את הסיוע, כנראה מהנדס משרד השיכון אישר את תקינות הממ"ד.

פרט לכך, תוכלו לעשות קצת 'שיעורי בית': באתר פיקוד העורף מופיעות כל הדרישות הנחוצות מממ"ד: גודל, עובי הקירות, קריטריונים הקשורים בחלון ובדלת וכו', כך שגם אתם תוכלו למדוד ולבחון לפחות חלק מהדברים למרות שאינכם מקצועיים בתחום.

מי מפחד מראדון?

למרות כל היתרונות שנמנו לעיל להוספת ממ"ד לבית, עדיין יש אנשים שנרתעים מבניית ממ"ד.  הסיבה העיקרית לכך היא החשש מגז הראדון. ראדון הוא גז רדיואקטיבי המזיק לבריאות. בדרך כלל הכמות שלו בחומרי הבניין זניחה אך כאשר מדובר בחדר עשוי בטון, שבו הראדון מופיע בכמות גבוהה יותר, על כן – מדובר גם בחדר שאמור להיות אטום על פי ההגדרה כך שעבודות איטום היכרחיות במקרה זה – זה כבר הופך להיות מדאיג יותר.

אז חשוב להבין, שכל חומרי הבניין מהם הבתים שלנו בנויים מגיעים מהאדמה, וכולם פולטים ראדון ברמה כזו או אחרת. איך נזהרים מפליטת גז ראדון גם בממ"ד? אז אל דאגה, אתם לא הראשונים שמוסיפים ממ"ד וקבלן בניין בקרית שמונה עם ותק וניסיון בהוספת ממדי"ם יידע להתמודד גם עם זה. קודם כל – וונטה איכותית בחלון שתאוורר את החדר, פותרת הרבה מהבעיה. שנית – איטום בין המרצפות ואיטום הקירות מפחית את עצם פליטת הראדון. זאת ועוד – קיימים בשוק צבעים שמשמשים גם כאוטמים והם חוסמים בין 97% למאה אחוז מפליטת הראדון.

לסיכום

הוספת מרחבים מוגנים לבית או לבניין שלכם היא עניין מועיל מהרבה בחינות. כדאי לבדוק את רשיון הקבלן הבניין שאתם בוחרים ולקבל עליו המלצות משכניכם בקריית שמונה ולראות במו עיניכם עבודות קודמות. פרט לעמידה בתקן כדאי לבדוק גם את רמת הגימור של העבודה והכי חשוב – נתפלל לשלום ושהממ"ד יהיה רק תרוץ להגדלת הבית!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין בקריית שמונה – גם עורך דין מקצועי – גם עורך דין ישר הגון ואמין – כאן בקרית שמונה

מגרש רכב בקרית שמונה >>>

שיפוצניק אמין בקריית שמונה >>>

הפיצה האיכותית בקריית שמונה >>>

מספרת חיות וכלבים בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן