כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין קבלנות בניין, קבלן בניין

בקריית שמונה

בנייה חדשה והתחדשות עירונית - גם בקרית שמונה

קריית שמונה שוב בחזית והפעם- מסיבות טובות. תוכנית חידוש פני העיר, המיועדת לפריפריה, יצאה לדרך וקריית שמונה נבחרה להיות חלוצת התוכנית. התוכנית תסובסד על ידי המדינה ותכלול בתוכה התחדשות עירונית מכל ההיבטים האפשריים: תחבורה, תחבורה ציבורית, הוספת שכונות, מוסדות ציבור, שירותי הסעות, מרכזים מסחריים וככל הנוגע לקרית שמונה גם הענקת שירותים ליישובים באזור.

קצת היסטוריה

מאחר וארצנו הקטנטונת נמצאת על השבר הסורי-אפריקני ונתונה לסכנת רעידות אדמה תמידית, הגתה המדינה את תמ"א 38 – תוכנית מתאר ארצית לחיזוק והגנה על מבנים מפני נזקי רעידות אדמה. תמ"א 38 ביקשה להשתמש בכוחות השוק כדי לחסן מבנים ישנים ורעועים שלא עמדו בתקן החדש להגנה מפני רעידות אדמה, מבלי שהמדינה תצטרך להוציא על זה יותר מידי כסף. 

הרעיון הכללי הוא שקבלן בניין שיחזק מכיסו הפרטי בניין לא תקין, יוכל תמורת זה להוסיף לבניין קומות, למכור את הדירות החדשות שתתווספנה לבניין ולשלשל לכיסו את הרווחים מכך. אז למה שהדיירים ירצו להיכנס לכל הבלאגן הזה של שיפוצים ודיירים חדשים בבניין? משום שגם הם ירוויחו! הם יזכו לאחוזי בנייה נוספים, יוכלו להרחיב את דירותיהם הפרטיות ולגור בבניין חזק ועמיד יותר בפני אסונות טבע, מבלי לעבור דירה ומבלי לוותר על שכניהם הוותיקים והאהובים, בקרית שמונה למשל. כך כולם ייצאו מורווחים: המדינה תחסוך כספים, תושבים יקבלו דירות מוגדלות והקבלנים ירוויחו את מחיר החיזוק ממכירת הדירות שיתווספו לבניין. 

מה שעובד במרכז, לא תמיד עובד בפריפריה

תמ"א 38 הציבה מגבלת גובה, ובכך הגבילה את מספר הדירות שאפשר להוסיף לבניין. בנוסף, דירות בפריפריה נמכרות במחיר נמוך בהרבה מאשר דירות במרכז הארץ. קבלן בנין בצפון בכלל וקבלן בניין בקריית שמונה בפרט שהשתתף בתוכנית, עם כל הרצון הטוב, לא הצליח להחזיר לעצמו את ההשקעה שהוא השקיע בחיזוק הבניין בקרית שמונה, בצפון ובפריפריה בכלל.

מחפשים קבלן בניין אמין בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר לקביעת פגישה >>>

כך הבינה המדינה שבפריפריה נדרשת תוכנית שונה. תוכנית שבה המדינה כן תסבסד את עלות חיזוק המבנים וחידוש פני העיר. כך נולדה תוכנית ההתחדשות העירונית, והחדשות הטובות אפילו יותר, הן שקריית שמונה היא הפיילוט הראשון לתוכנית הזו!

אז מה בתפריט?

התוכנית לשדרוג קרית שמונה כוללת שלוש אסטרטגיות עיקריות ועוד שתי תוכניות נלוות:

תוכנית אסטרטגית מקיפה לחידוש פני העיר הכוללת בתוכה:

חיבור קרית שמונה למערכת מסילות הרכבת הארצית, הקמת שכונות חדשות במזרח העיר סביב תחנת הרכבת, הרחבת אזורי תעשייה, תעסוקה ומסחר בצפון ובדרום העיר, הוספת מעונות סטודנטים למכללה האקדמית תל חי, פיתוח מערכת דרכים הכוללת כבישים ושבילי הליכה ואופניים ופיתוח מתחמי תיירות. כמו כן יחודשו השכונות הוותיקות בעיר.

תוכנית נקודתית לחידוש פני מרכז העיר:

פינוי מתחם התחנה המרכזית לטובת מגורים ומרכזי תעסוקה ומסחר, הקמת מרכזי חדשנות ולימודים במרכז העיר, יצירת 'קריית ממשלה' כולל בניין עירייה חדש ושיפור הכבישים והחניה.

תוכנית פינוי-בינוי לאזור יעקב מלול, במסגרתה יהרסו מבנים ישנים באזור ויבנה תחתיו מתחם מגורים עם קיבולת גדולה יותר ומרחבים קהילתיים וציבוריים. בנוסף ישופץ גם בית הספר "עוזיאל".

שתי התוכניות הנלוות הן תוכנית עיר נחלים, לשיקום אגני נחל עין הזהב ונחל עיון ותוכנית אסטרטגית מקיפה, לפיתוח התעשייה באזור הגליל המזרחי.

מה עשיתם בשביל קריית שמונה?

ובכן, התוכניות הללו לא מיועדות רק לגורמים הממשלתיים ולעירייה, אלא גם אתם יכולים להנות מהן באופן ישיר ולהיות פעילים בשיקום פני קריית שמונה והבתים הפרטיים שלכם. אנשים לא אוהבים לשמוע את זה, אבל לפעמים יש צורך בפינוי-בינוי כאשר המבנה מסוכן מידי. במקרים כאלה חשוב שתדעו שקבלן הבניין בקרית שמונה או קבלן הבניין בצפון הוא זה שמממן את כל עלות הפרויקט ואפילו את הוצאות שכר הדירה על הדירה הזמנית אתם לא צריכים לשלם מכיסכם. יתר על כן, כאשר אתם חוזרים, אתם מקבלים הנחה בארנונה על השטחים שיתווספו לדירה החלופית שקיבלתם במקום הדירה שנהרסה.

 

פרט למודל הפינוי-בינוי האופייני לתוכניות מקיפות מסוג זה, כוללת התוכנית גם פרויקט שדרוג מתחמי מגורים תוך שימוש בתשתיות הקיימות, מה שנקרא: פרויקט שיקום שכונות החדש. יש מתחמים שיזכו אפילו ליותר ממודל שדרוג- זהו מודל העיבוי בינוי. אם זכיתם לגור במתחם מגורים שמיועד לעיבוי בינוי, לא זו בלבד שהמתחם שלכם ישודרג מבלי שתפונו ממנו, גם ניצול הקרקע במתחם המגורים שלכם יגדל, לרבות הגדלת הדירות הקיימות והוספת דירות חדשות.

לא פעם במהלך העבודות על קבלן הבניין להיעזר בבעלי מקצוע נוספים היכולים לסייע בזמן העבודות ולתרום מהידע שלהם. כך למשל ניתן לראות עזרה של צבעי מקצועי המגיע לסייד את הדירה ולצבוע לאחר סיום העבודות, שיפוצניק מקצועי המגיע לעשות סיומות וסיגירות של חורים ועבודות זריזות במהלך העבודה, במקרה הצורך ניעזר בקבלן איטום המגיע במקרים של נזילה או עבודה של איטום אזור ועוד שלל בעלי מקצוע אשר תורמים לתהליך שלם ויוצרים פרויקט חדש ויציב. 

איך תקדמו פרויקט התחדשות עירונית אצלכם במתחם?

ראשית חוכמה, צריך להגיע להחלטה. אבל לפני שתקבלו החלטה, אתם עדיין צריכים לבדוק האם הבית שלכם עומד בקריטריונים לפרויקט התחדשות עירונית ויתר על כן, האם זה משתלם לקבלן בניין בקרית שמונה או לסתם קבלן בניין בצפון, לבצע אותו.

במינהלת ההתחדשות העירונית של קריית שמונה תוכלו לקבל מידע על ההיתכנות התכנונית באזורכם. 

לבדיקת רווחיות מומלץ להיעזר במחשבון לחישוב כדאיות כלכלית של מתחמי פינוי-בינוי שניתן למצוא באתר הממשלה. אחרי שעשיתם את בירורי ההיתכנות והכדאיות והגעתם להחלטה, כנסו ישיבת דיירים כדי לוודא אם גם השכנים שלכם באותו ראש איתכם ומעוניינים להיכנס לפרויקט הזה, צריך גם שתבחרו ועד לטיפול בנושא.

הוועד יצטרך לבחור אנשי מקצוע שיבצעו עבורכם את הפרויקט, ובעיקר קבלן בניין מקרית שמונה או קבלן בניין מהצפון שיעשה את העבודה. טיפים לבחירת קבלן בקריית שמונה תוכלו לקבל במאמר: טיפים לבחירת קבלן בקרית שמונה. ברגע שבחרתם קבלן בניין מקריית שמונה או קבלן בנין מהצפון, הוא כבר יקדם את קבלת ההיתרים והאישורים ואת ביצוע הפרויקט עבורכם.

לסיכום

בשנים האחרונות קרית שמונה נמצאת בעמדה פורצת דרך וכדאי שגם אתם תיקחו חלק ותרוויחו מזה.

נכון, שיפוצים זו תקופה לא נוחה מלחיצה ומעייפת, אבל אם הצלחתם למצוא את קבלן הבניין המתאים בקריית שמונה או קבלן הבניין הנכון בצפון, זאת יכולה להיות חוויה בונה מכמה וכמה בחינות. בין השאר, זה גם לטובת העתיד של הילדים שלכם.

אז שיהיה בהצלחה!!!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

מגרש רכב בקרית שמונה >>>
שיפוצניק אמין בקריית שמונה >>>
הפיצה האיכותית בקריית שמונה >>>
מספרת חיות וכלבים בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן