כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

קורקינט מגזין, קורקינט קריית שמונה

בקריית שמונה

קורקינט חשמלי – איך נדע מהו קורקינט איכותי

בינינו, ישנם תחומי חיים רבים בהם אנו יודעים להצביע (די במדויק) על מוצר שנחשב כמוצר איכותי וטוב. לרוב אלו מוצרים שאנחנו מכירים כבר שנים רבות ומכאן שיש לנו יכולות שיפוט והערכה אודות המוצר. והרי מי מאיתנו לא יודע להצביע על המכונית הטובה ביותר, על השעון האיכותי ביותר, על מכשיר הסלולר הטוב ביותר, או על זוג הנעליים הנחשבות ביותר… אך מה לגבי מוצר חדש אשר רק בשנים האחרונות נכנס בסערה לחיינו?.. ולא סתם נכנס, נכנס בסערה…)

מאמר זה ייתן בעבורך סקירה קלה אודות קורקינטים חשמליים וינסה לתרום במעט, במידה והינך מתעניין ברכישת קורקינט חשמלי איכותי, אמין ומשתלם. 

התכונות החשובות של קורקינט חשמלי

כמו כל כלי תחבורה (ובוודאי כלי תחבורה ממונע – והרי מנוע חשמלי הוא מנוע לכל דבר ועניין), הרי שהמונח "איכותי" הוא מושג מופשט, ולרוב הוא מתחלק ל- 4 חלקים שונים. הנה:

אמינות 

כן, כמובן שישנם רמות אמינות שונות בין קורקינטים מיצרנים שונים ומסוגים שונים. תתפלאו אך מדובר בהבדלים מהותיים בין כלים שיחזיקו רק מס' חודשים לבין כאלו שיחזיקו מעמד זמן רב, אפילו כמה שנים טובות כנראה שהכלל – "מה שזול עולה ביוקר" תקף גם במקרה של הקורקינטים החשמליים. כלי יקר יכול להתברר כהוצאה נמוכה יותר בראייה רחבה על פני השנים – מכיוון שהוא ישרת אותנו שנים רבות.

ביצועים 

ישנם כלים עם נסיעה זריזה ביותר ובעלי יכולת הגעה למהירויות גבוהות ביותר (ממש כמו קטנוע או אופנוע), ולעומתם, ישנם קורקינטים חשמליים איטיים הרבה יותר (פחות זריזים ביציאה מהמקום, ובעלי מהירות סופית נמוכה יותר). בנוסף, קיימים הבדלים מהותיים ביכולות הפנייה, באחיזת הצמיגים בזמן הסיבובים, ביכולות בלימה שונות, יכולות שיכוך זעזועים ועוד ועוד. קחו בחשבון שלגבי קורקינטים חשמליים, המהירות אינה חשובה באותה מידה כמו האחיזה של הקורקינט את הכביש.

סחירות 

פרמטר נוסף שיש לשקול הוא סחירות הכלי בעוד מספר שנים. ישנם כלים של יצרנים מסויימים שיהיו להיט גם בעוד מספר שנים וייחטפו כמו "לחמניות טריות" בשוק הקורקינטים המשומשים שצובר תאוצה לאחרונה. קורקינט חשמלי יד 2 זהו מוצר בעל ביקוש רב כל עוד מדובר במותג חזק של יצרן בעל שם. כאמור השקעה במעמד הקנייה במותג חזק עשויה להתברר גם כעסקה משתלמת, כיוון שניתן יהיה למכור את הכלי גם לאחר כמה שנים.

שימושיות  

כאן כבר נכנס לתמונה השיקול לגבי נוחות הכלי באופן כללי. מדובר בכל המרכיבים אשר הופכים את הנסיעה ל: נסיעה נוחה, נסיעה פחות נוחה, או נסיעה נוחה ממש… ישנם כאלו שצריכים את הקורקינט לשימושים יומיומיים ולשעות מרובות (עבודה, תחבורה וכו') ולפיכך חשובה להם נוחות הנסיעה, בטיחות, יציבות הכלי, יכולת תפעול של הפונקציות השונות כגון: אופן התאמת הכידון לגובה הרוכב, יציבות הכלי בזמן עמידתו הסטאטית בחנייה, מנגנון קיפול יעיל ועוד) במיוחד רוכבי הקורקינטים שעוסקים במשלוחים – חשוב לא להתפשר על שימושיות גבוהה.

קורקינט לילדים – במה הם שונים?

קורקינטים חשמליים שמיוצרים עבור ילדים אינם שונים במהותם מאלו אשר מיוצרים בעבור רוכבים מבוגרים, אך עם זאת ישנם כמה הבדלים בכל הקשור למוצר שפונה אל הדור הצעיר:

עיצוב – ובכן, קורקינט לילדים הוא  מוצר שנראה כמו מוצר לילדים…  ילדים מיד מתחברים אליו ומיד רוצים אותו כצעצוע (באופן רגשי הם נמשכים אליו ורוצים בו).

תאורה – בכל הקשור לתאורת הקורקינטים, מדובר בעניין בטיחותי אך לא רק. ילדים נמשכים לאורות הבוהקים ולצבעוניות הססגונית של הקורקינטים (לרוב אלו תאורות לד מרהיבות).

לא פלא עם כן, שקורקינטים חשמליים הפכו בשנים האחרונות ללהיט מכירות בקרב ילדים. הם מבלים ברכיבה על הקורקינט החשמלי שעות ארוכות (ואחרי הכל, מדובר בשעות שמרחיקות אותם מהמסכים.. זמן של כיף והנאה גדולה בעבורם…).

תכונות חשובות לקורקינט לילדים ונוער

יציבות גבוהה, אפשרות לקיפול, משקל נמוך, ידיות מרופדות, בולמי זעזועים, גלגלים עמידים וקשיחים, כידון מתכוונן (שניתן להתאים למידות הגוף והגובה שמשתנה עם השנים…), תאורה לבטיחות הנסיעה בחשיכה, אופציה ל- 3 גלגלים (יציבות מירבית עבור ילדים קטנים), חוזק, עמידות, וקשיחות הכלי (והרי זו ההתנסות הראשונה של הילד – מדובר בכלי שעוד יחטוף לא מעט חבטות..).

קורקינט לילדים – תרומתו וחשיבותו של כלי זה להתפתחות הילד

קורקינט חשמלי מאפשר לילד או לילדה שיפור במיומנויות שונות ובכישורים שונים. לקורקינט החשמלי ישנם מספר יתרונות מרכזיים בכל הקשור להתפתחות ילדים, ועל כן חשוב מאוד להקפיד כי הקורקינט החשמלי שהילד מקבל יהיה תקין ובאיכות ראויה על מנת שהכלי יאפשר  לו:

  • פיתוח מודעות סביבתית.
  • שיפור ניכר בביטחון העצמי.
  • חיזוק שרירי כף היד.
  • שיפור ופיתוח של מוטוריקה (גסה ועדינה).
  • שיפור כללי של יציבות ושיווי משקל.
  • שיפור ניכר בכל הקשור לעצמאות ואחריות.
  • יציאה "מהמסכים" אל עבר האוויר הפתוח.
  • היכרות ומפגש ראשוני עם כללים (כללי זהירות ובטיחות). 
  • היכרות עם ציוד מגן חיוני (קסדה, מגיני ברכיים ומרפקים ועוד).
 

לסיכום  

שוק הקורקינטים הינו שוק רווי ומפותח ביותר. ניתן להשיג היום קורקינטים חשמליים מסוגים שונים אשר מותאמים לקהלי יעד שונים. בכל הקשור לפרמטרים הרבים הקשורים לבחירת הכלי (ביצועיו, שימושיותו, ובטיחותו), הרי שיש לתת את הדעת לפרמטרים הבאים:

  • גודלו של הכלי (מבוגר או ילד)
  • כמות הגלגלים (2 עד 4)
  • החומר ממנו בנוי הקורקינט
  • משקלו של הכלי
  • עיצובו של הקורקינט (ניתן להשיג עיצובים מגוונים ביותר…) 
  • מערכות הבלימה (עניין בטיחותי עליו חשוב לתת את הדעת!)
  • איכויות ההרכבה (ישנן איכויות שונות של יצרנים שונים)
  • סוגי משטח הדריכה (פרמטר חשוב לאותם אלו שרוכבים הרבה)
  • טכנולוגיות ההיגוי (גם זה עניין בטיחותי שיש לקחת בחשבון!)
  • אופן כיוונון גובה הכידון 
  • קוטר הגלגלים ועובי הצמיגים 

ו… דבר אחרון- חשוב לדרוש אחריות על הכלי בעת הרכישה, ולשמור כמובן על כללי הבטיחות – אחרי הכל, אלו כללים ששומרים עלינו.

נסיעה טובה ובטוחה!

דילוג לתוכן