כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

קורקינט מגזין, קורקינט קריית שמונה

בקריית שמונה

קורקינט חשמלי – איך יוצאים מזה ללא פגע?

בינינו, כולנו הרי  מבינים עד כמה כלי התחבורה הזה הוא מהפכה של ממש, ועד כמה שהוא שימושי. בכך אין שום ספק הרי. כן, הקורקינט הוא כלי שמייצר בעבורנו נוחות כמעט בלתי נתפסת (הכל הופך ל"כאן ועכשיו", הכל נהיה זריז פתאום, משימות שבעבר הלא רחוק היינו מתעצלים לצאת אליהן – הופכות לאפשריות וכדאיות, כי הרי "תוך דקה מגיעים". כן, כל זה מבלי להניע את האוטו, בלי לחפש חנייה, בלי לצאת מהאוטו בצעידה מהחניה אל מקום היעד, בלי לשלם על החניה ועל הדלק… בקיצור בלי "כל המסביב" שמשמעותו זמן וכסף אשר יורדים לטמיון). 

במשפט אחד ניתן לומר בהחלטיות כי קורקינט חשמלי הוא פשוט מוצר גאוני! עם זאת והרי שגם בזאת יש לשאר כי לא נחדש דבר, כי הקורקינט החשמלי הוא כלי מ-ס-ו-כ-ן. מסוכן עד מאוד!! יש שיאמרו-  כלי שהוא סכנת חיים. והאמת? יש בזה משהו. והרי כל עוד לא נוקטים באמצעי הזהירות הנדרשים הרי שהקורקינט הוא כלי שמהווה סכנה לרוכב וגם לאנשים שעל פניהם הוא חולף (בדרכו הנמרצת והתזזיתית). אז בואו נברר יחד איך ניתן להיעזר בקורקינט חשמלי בקרית שמונה מבלי לבקר במיון רגע אחרי זה.

"בואו יום אחד לחדר מיון ותראו כמה פגיעות קורקינט חשמלי מייצר"

זהו ציטוט שחוזר על עצמו שוב ושוב בקרב אנשי רפואה דחופה, אשר מעיד עד כמה גבוהה כמות הנפגעים מהכלי הזה. מדובר בכמות עצומה של פגיעות שרק הולכת וגוברת בכל יום מאז היום בו המושג "קורקינט חשמלי" פרץ לחיינו.

היום זה כבר לא שאלה "האם" אלא שאלה של "איך". כלומר העובדה החד-משמעית שהקורקינט החשמלי הוא כלי מסוכן זו כבר סוגיה ידועה אשר מקובלת על כולם – ממש פה אחד. עם זאת, איך מפחיתים את הסכנה (לרוכב ולסביבה בה הקורקינט נוסע), זו כבר שאלה איתה מתמודדים גופי הרשויות ואף יזמים אשר שוקדים על מתן פתרון יעיל וזריז (והרי מדובר בחיי אדם שנלקחים לפתע "כמו רעם ביום בהיר" וגם בפגיעות גוף קשות – מדובר בכמות מקרים שרק עולה ועולה בכל יום לצערנו). רופא שיניים בקרית שמונה, מקבלים אליהם מטופלים רבים עם חבלות באזור הפה בגלל רכיבה לא אחראית על קורקינט חשמלי בתחומי העיר.

קורקינט למבוגרים, קורקינט לילדים, וקורקינט ל… 

כן, זה מגיע בגדלים שונים, בסוגים שונים, ברמות גימור מגוונות עם צמיגים בעלי יכולות שונות. בקיצור, זה הפך לתעשייה שלמה ונרחבת. ואם כבר תעשיה שלמה שמתפתחת בקצב מהיר, הרי שתחת כל עץ רענן ניתן למצוא היום: חנויות למכירת קורקינטים, חנויות לתיקון קורקינטים, החלפות קורקינטים יד שנייה, אביזרי אופנה שקשורים בכלי תחבורה זה, ועוד ועוד. וכמובן, כמו כל תחום שפורץ לחיינו ואשר הופך לאופנתי במהירות הבזק, הרי שהאביזרים המשלימים הם מוצרים שבאים וצומחים מידית לאחר מכן.

לפיכך, זו הסיבה שרוכבי הקורקינט אינם רק מבוגרים אשר מסתייעים בו למשימות היומיומיות שלהם. "בעיית הקורקינט" של תאונות קורקינטים, כוללת גם ילדים אשר נוסעים בהיקף נרחב על גבי כלים שמותאמים להם פיזית. ילדים נמשכים בין היתר לקורקינט עקב ההשפעה החברתית של השוואת קורקינטים אלו מול אלו, של השוואת אביזרים משלימים וכד'.                                         למעשה ניתן לומר שילדים היום מתחרים ביניהם: גם פיזית במירוצי קורקינטים, אך גם מתחרים ביניהם בכל הקשור למי יש קורקינט "שווה" יותר… ולכך נכנס נושא שלם של לחץ חברתי (נושא נרחב בו לא נרחיב במאמר זה).

זאת ועוד, מכיוון שהקורקינט הפך "למכת מדינה" גם בקרב ילדים (ואף ילדים קטנים) הרי שהפתרון לבעיה הפך לעניין בהול – הנושא נמצא כיום בראש סדר העדיפויות הציבורי. חשוב שתדעו כי על פי החוק, רוכבי קורקינט נדרשים להיות בני 16 ומעלה ואף לעבור מבחן תיאוריה. כמו כולם על הכביש, עליהם להכיר את חוקי הדרך.

"יש לי חנות קורקינטים חשמליים בקרית שמונה – יש בה הכל:

קורקינט חשמלי יד 2, קורקינט חשמלי לילדים, קורקינט 3 גלגלים, הכל… יש בה את כל מה שצריך בתחום, אפילו לבוש ואופנה לרוכבי קורקינט מכל הגילאים" מספר לנו איש עסקים מהעיר הצפונית. והאמת, האמת היא שחנויות מתמחות שכאלו יש היום בכל הארץ – מדובר כבר בתופעה של ממש.

"קורקינטים בקריית שמונה הפכו לכלי אותו ניתן לראות היום בכל פינה" מוסיף אותו איש עסקים מהעיר הצפונית, והוא בהחלט צודק. בחנות קורקינטים בקרית שמונה, תוכלו למצוא את הציוד הנדרש לנסיעה בטוחה ותוכלו לבחור מתוך מבחר הקסדות האיכותיות שאצלנו וכך, הרכיבה שלכם תהיה הרבה יותר בטוחה.

יוצאים לרכיבת קורקינט? אלו אביזרי ההגנה המומלצים 

בכל הקשור להגנה גופנית של רוכבי הקורקינט, ישנה כמובן חשיבות רבה לנושא ההגנה על הגוף. מדובר באותם אמצעים אשר מיועדים להגן על גופנו אם וכאשר תיווצר (לא עלינו) נפילה, תאונה, החלקה, או כל צורה של פגיעה לא מתוכננת (שתמיד, אבל תמיד מגיעה באופן מפתיע לצערנו). הנה, אלו הם אמצעי הבטיחות שיבטיחו לנו נסיעה בטוחה (האביזרים מיועדים למבוגרים וכמובן שגם לילדים):

  • קסדת קורקינט
  • אפוד בטיחות זוהר
  • מגני ברכיים
  • מגני מרפקים
  • מגן שיניים
  • פנסים

אז נכון, לא תמיד זה נראה "מגניב" להסתובב עם כל ההגנות הללו, ונכון שזה די מסורבל להצטייד וללבוש את האביזרים השונים כל פעם מחדש, אך לעולם כאמור לא ניתן לדעת מה ואיך יקרה לנו (גם אם מדובר בנסיעה קצרצרה – נסיעה של כמה דקות לקניה של לחם וחלב בסופר). וזכרו- הרבה יותר לא נעים, לבקר במיון עם חבלה. 

קורקינט חשמלי – כלי מדהים גם לשימושים מקצועיים

הקורקינט החשמלי מהווה היום גם כלי עבודה "שאומץ" על ידי אנשי מקצוע רבים (שונים ומגוונים). למעשה כל עסק אשר דרושה בו הגעה זריזה אל היעד ואשר היעד שלו מצוי בטווח נסיעה קצר, הוא למעשה עסק אשר עשוי לגלות צורך בכלי זריז זה. בין היתר, נוכל למצוא לדוגמא בעל מקצוע כגון מנעולן כאשר הוא רכוב על גבי קורקינט (בדרכו לרחוב הסמוך), נוכל לראות ללא בעיה גם שליחים של חנויות חלקי חילוף (בדרכם לספק הזמנה של חלפים לרכב עבור המוסך הקרוב), או אף נוכל לראות בעל משרד תיווך לדוגמא, כשהוא רוכב לו מעונב כאשר הוא מקפץ לו בקלילות על גבי הקורקינט (ממשרדו הממוזג אל עבר הדירה שבשכונה שליד).

נסיעה טובה ובטוחה. הבטיחות הינה לפני הכל!

דילוג לתוכן