כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

קריוקי, קריוקי מגזין

בקריית שמונה

חשיבותו של תקליטן להצלחת האירוע!

די ג'יי, תקליטן, או כל שם באמצעותו אנו מכנים את אותו אדם שעומד לו באופן נמרץ וחיוני מאחורי העמדה במרכז הבמה, הוא דמות שמושכת את תשומת ליבנו באופן ממגנט ממש (בכל אירוע בו אנו נמצאים). למעשה אותו תקליטן בקרית שמונה הוא ממש האדם ששולט בקצב (תרתי-משמע) של האירוע.

תפקידו של התקליטן בקרית שמונה

אותו תקליטן אשר מצוי בכל אירוע פרטי ואירועי חברה למיניהם, הוא למעשה שילוב של 3 תפקידים בו זמנית: גם משמש כתחליף לתזמורת חיה, גם המנחה של האירוע, גם איש האטרקציות. כן, 3 אנשים באותו אדם…

  • בכל הקשור לתזמורת הרי ברור שמגוון הצלילים, הסאונד, השירים השונים (בביצועי רמיקס או בביצועי מקור) הם ממש אינסופיים כשהם מושמעים מעמדת התקליטן. והרי אותו תקליטן בקרית שמונה יכול לנגן כל סגנון, כל מקצב, כל עוצמה וכל קצב bit שהוא בוחר. מכאן שהוא מתעלה ברוב המקרים על ההיצע שאותה להקה-חיה יכולה להפיק (לרוב לכל להקה ישנו סגנון וסטייל ספציפי משלה).
  • בכל הקשור להנחיה, הרי שהתקליטן מקבל לא פעם את תפקידו של זה שמכוון את האורחים אל תוך שלבי האירוע השונים (מפנה את האנשים אל החופה, ממריץ את האורחים להגיע אל רחבת הריקודים, קורא לכולם להגיע אל המזנון ואל ריחות התבשילים החמים, מבקש מהזוג הטרי לקום ולפסוע במלכותיות אצילית בליווי מחיאות כפיים (סוערות) אל עבר ריקוד הסלואו המפורסם וכו' וכו'… בהחלט ניתן לומר אם כן, כי התקליטן הוא הדמות שמדברת, הדמות שמציגה והדמות שמכווינה את מסגרתו של האירוע כולו.
  • בכל הקשור לאטרקציות, הרי שגם כל הגזרה החשובה הזו שייכת למעשה לתקליטן בקרית שמונה (או ה- די ג'יי כפי שניתן לומר). התקליטן הוא שאחראי ברוב המקרים לתאורה ברחבת הריקודים, הוא גם זה אשר אחראי לכל האפקטים הויזואליים והריחניים כגון הוצאת עשן בזמן מקצבי מוזיקה גבוהים (להעצמת תחושת ה- "היי") והוא גם זה שאחראי ליצירת הפירוטכניקה השונה כגון זיקוקים קטנים, קונפטי, לייזרים ועוד ועוד (ההיצע במובן זה הינו נרחב ביותר). 

"תקליטן טוב, לא בא עם תוכנית פעולה מוכנה מהבית… ממש לא. תקליטן טוב מרגיש את הדופק ובהתאם לאווירה ולאופי האנשים יודע מה להשמיע. זה הרי חייב להיות דינאמי ולא משהו מקובע, כי אחרת זה מתכון ברור לכישלון. המקצוע שלנו זאת מיומנות שהמרכיב הדומיננטי בה הוא ממש להרגיש את האנשים – זה לא מקצוע לרובוטים…", סיפר לנו בהתלהבות איש מקצוע ותיק מהענף – תקליטן לאירועים מקריית שמונה ואיזור אצבע הגליל.

קצת כמו פסיכולוג…

"יש מקרים שבהם אני נמצא באירוע חברה שממש רואים על פניהם של האנשים (שנמצאים ליד הבוס מהעבודה וליד המזכירה של הסמנכ"ל), שזה ממש לא בא להם טבעי להשתחרר ולרקוד כמו שהם היו עושים אם הם היו באותו הרגע במסיבה של החברים שלהם…", הוסיף אותו בעל מקצוע מנוסה שהוא DJ בצפון וגם תקליטן לאירועים בקרית שמונה. "הקטע במקרים האלו זה לדעת איך ליצור זרימת מוזיקה ודינמיקה של bit שבלי לשים לב האנשים ימצאו את עצמם רוקדים פתאום…  כן, זה נשמע פשוט אבל זה ממש סוג של אומנות – חייבים לבנות את סדר השירים וגם להבין מול איזה סוג של אנשים אנחנו נמצאים (יש מצבים שאתה מבין שאם תזרוק לאנשים שמולך שיר מההיסטוריה הרחוקה – שיר מהארכיון, זה דווקא מה שיעשה את ההבדל… לעומת זה יש מקרים שאתה קולט שמה שהולך להקפיץ את האנשים זה דווקא להשחיל להם את השיר האחרון שהיה לפני יומיים בתחרות האירוויזיון…", הוסיף בדבריו הנמרצים אותו בעל מקצוע שמתפקד כ- DJ בצפון הארץ (קריית שמונה וכל הישובים שסביבה).

געת נסעת

"אני תמיד אומר שתחום המסיבות והאירועים זה קצת כמו הביטוי "נגעת-נסעת"… הכוונה היא שמי שבגיל צעיר נכנס לתעשייה הוא כזה שכנראה כל חייו גם יישאר בה (יש תחושה מאוד מיוחדת לעבוד בענף הזה של האירועים – מצד אחד זה הכי קשה, תובעני ושוחק אבל בו זמנית זה גם הכי הרבה סיפוק בעולם להיות עם האנשים ברגעים הכי משמעותיים של החיים שלהם). אני לדוגמא התחלתי בגיל צעיר מאוד בתור צלם אירועים בכלל… הייתי מגיע לבר מצוות, מצלם כל מה שצריך ומאותו רגע היית מסתכל מהופנט על התקליטן שמתקלט במקום (כנראה ששם נזרע אצלי "חיידק הבמה" וכנראה שמאותה נקודה רציתי להיות תקליטן בעצמי). כן, צלם אירועים זה תפקיד שהחזקתי בו מעט מאוד זמן – מהר מאוד הפכתי להיות עוזר תקליטן ובהמשך פתחתי חברת תקליטנים שמציעה כל מה שנדרש בתחום שלנו: תקליטן לחתונה, די ג'יי לבת מצווה או די ג'יי למסיבה וכו'), הוסיף אותו בעל מקצוע ותיק – תקליטן לאירועים מקריית שמונה.

אקורד סיום

לסיכומו של נושא זה ניתן בהחלט לומר כי תקליטן בקרית שמונה, כדאי ואף חשוב שיהיה אדם רגיש ולא אדם מקובע. ישנם אירועים בהם הנוכחים ירצו מאוד לשמוע שיר ספציפי שכפי הנראה לא היה מתנגן במידה ולא היו "מנדנדים" לאותו די ג'יי. תקליטן מנוסה יודע איך לוסת את בקשות הקהל והאורחים כך שלא כל מה "שיזרקו" לעברו אכן יושמע מיידית ברמקולים, אך בו זמנית אחד כזה שיודע להטות אוזן ולגלות אמפתיה לבקשה חריגה ומיוחדת (כן, גם אם הדבר דורש מאמץ כלשהו מצידו).

ולסיום – ניתן לומר שמוסיקה היא מקור שמחה עבורנו. משום כך הרי שניתן בהחלט לומר כי תקליטן בקרית שמונה הינו עוסק בתחום שעושה לרוב האנשים טוב על הלב ומשום כך הרי שתקליטנים וכל אנשי המוזיקה למיניהם יש להם את הזכות להעניק שמחה בעבור אנשים רבים.

דילוג לתוכן