כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

קריוקי, קריוקי מגזין

בקריית שמונה

סוגים שונים של קריוקי בקרית שמונה

הקריוקי פרץ אל העולם בסערה לאחר שביסס את מעמדו בארץ מוצאו שהיא לא אחרת מאשר יפן. המונח "קרא-ווקה" משמעותו ביפנית הוא תזמורת ריקה… ואכן מהותו של קונספט הקריוקי הוא לקיחת שירים מכל הזמנים והסגנונות והוצאת תפקידו של הזמר מהם. כלומר השארתו של השיר עם כל "המסביב" שלו, אך בלי תפקידו של הזמר. מה שמתקבל זו אותה הקלטת אולפן מקורית של השיר (לרבות העיבוד המקורי, קולות הרקע והנגינה המקורית של כל כלי הנגינה), כך ש… כל אחד מאיתנו יכול לנסות ולעמוד באתגר ולנסות למלא את מקומו החסר של הזמר או הזמרת המקוריים… והרי זה כל הרעיון – בוא ונראה אותנו נכנסים לנעלים הגדולות של הזמרים… בוא ונשמע עד כמה אנחנו מסוגלים (באמת כן?…) להישמע כמו הזמרים הידועים בקריוקי בקרית שמונה.

תפוצה עולמית

הקריוקי צבר תאוצה ביפן כמוצר פופולארי ביותר של תרבות פנאי, בה זמרים חובבים קבלו את הכלים לנסות ולשיר ממש כמו הזמרים האמיתיים… הקריוקי יצא מגבולות יפן והתפשט בסערה בכל העולם ומאז אף נפוץ בכל מקום בעולם ובכל התרבויות השונות. בכל חווית קריוקי נשמר תמיד העיקרון הבסיסי: ברקע מנוגן לו הפלייבק של שיר המקור והזמר החובב שר את מילות השיר אשר מוקרנות על גבי מסך בטיימינג מותאם להברות של השיר (זאת על פי המקצב של השיר: על ידי צבע משתנה של הכתוביות או על ידי כדורים שמקפצים להם מעל המילים לטובת מתן אינדיקציה של טיימינג שירה). כך, יכול המבצע לשיר את השיר, גם אם הוא אינו בהכרח מכיר היטב את המילים או את הקצב שלהן בתוך המנגינה והמקצב.

הקריוקי נפוץ במועדוני קריוקי ובאירועים חברתיים שונים. בנוסף, ניתן לציין כי ישנם זמרים שהחלו את דרכם המקצועית כששרו להנאתם במועדוני קריוקי ובמקרה התגלו על ידי "ציידי כישרונות" (ישנם לא מעט סיפורים כאלו בכל רחבי העולם).

קריוקי בישראל

"אני תמיד התעסקתי בעולם האירועים. למעשה המקצוע הראשון שלי בתחום היה צלם אירועים בכלל, לאחר מכן הפקת אירועים זה היה בעיקר מה שעסקתי בו במשך כמה שנים טובות ומאז באופן טבעי התגלגלתי לעניין הקריוקי. משהו בקסם הזה של הקריוקי תפס אותי מיידית. אני מאוד אוהב את זה עד היום", סיפר לנו מפעיל קריוקי ותיק מהתחום. "למעשה בשנים האחרונות אני גם תקליטן וגם מפעיל קריוקי בקרית שמונה ובכל אזור אצבע הגליל" הוסיף אותו בעל מקצוע בדבריו.

בישראל הקריוקי פעיל ב- 3 אופציות פופולאריות: במועדוני הקריוקי עבור הסקטור העסקי, במועדוני הקריוקי עבור הסקטור הפרטי-משפחתי ובבתים הפרטיים.

קריוקי בקרית שמונה לסקטור העסקי 

הקריוקי בולט כמוצר שמככב בימי גיבוש לעובדים ממקומות עבודה שונים. בהקשר זה הרי ניתן להזכיר כי קריוקי בקרית שמונה המתבצע בחדר או אולם פרטי זאת אחת האפשרויות הפופולאריות לגיבוש עבור עובדים (חדרים אלו מאפשרים לקבוצה לשמור על פרטיות ולמעשה להיות במקום בו אפשר לעשות כל מה שעולה בדמיונם של העובדים).  

קריוקי בקרית שמונה באירועים משפחתיים

הקריוקי קיים מן הסתם ואף פופולארי ביתר בכל האירועים המשפחתיים שאנו מכירים (ימי הולדת, בר מצוות, ואף חתונות). והרי הוא מאפשר לבעל השמחה ולאורחיו חוויה ייחודית ואף זכירות מקסימאלית שהאורחים לוקחים איתם שנים רבות מאוחר יותר.

קריוקי בקרית שמונה בבתים ובחצרות

 הקריוקי מתקיים אף כבילוי פרטי פופולארי. והרי למה לא?… מה יותר כיף מלשיר בבית או במרפסת?  היום ישנם אמצעים טכנולוגים רבים אשר מאפשרים להגיע לרמת קריוקי גבוהה בבתים כאשר כל זה ניתן להשגה במחירים אטרקטיביים השווים לכל כיס. אז למה לא להזמין זוג חברים ל"דרינק" במרפסת בליווי כמה שירי קריוקי שנשיר יחדיו על הדשא שבגינת הבית?…

בכל הקשור לקריוקי בקרית שמונה של הסקטור העסקי ניתן לומר כי רמות המחיר הינן אטרקטיביות ביותר כיום. "התשלום היום לחלוטין אינו גבוה עבור חוויה כזו של קריוקי של מקום העבודה. למעשה מקבלים גיבוש מקסימלי במחיר מאוד אטרקטיבי – אגב בקריוקי לעובדי חברה, כזה שמורכב מכמה קבוצות אפשר להשיג הנחה משמעותית ביותר", הוסיף אותו בעל מקצוע (אותו מפעיל קריוקי מקריית שמונה ומאיזור הקיבוצים של אצבע הגליל)

השירים הפופולאריים

השירים אותם בוחרים באופן סטטיסטי בישראל ובעולם על פי רוב הם אותם שירים אשר מושמעים בקצב גבוה בתחנות הרדיו. עם זאת, הרי שחלק לא מבוטל מהשירים הנבחרים בתדירות גבוהה בחדרי הקריוקי ברחבי העולם אלו שירים שכבר מזמן לא מנוגנים באופן תדיר בתחנות הרדיו ואף לחלוטין שירים ששייכים לעשור או לכמה עשורים קודמים (מה שנקרא שירים ענתיקה).

"יש מגמה מאוד מעניינת שאנשים נפתחים בקריוקי. ואז, משהו גם נפתח אצלם פנימית גם במובן הזה שהם נזכרים בשירים של פעם… הרבה מאוד פעמים אני רואה בני 50 לדוגמא ששרים שירים שכיכבו בכלל בתקופה שהם היו בני 18 בערך…" מספר לנו אותו מפעיל קריוקי מקריית שמונה.

לסיכומו של עניין –

הקריוקי הוא למעשה מוצר שסביבו התפתחה תרבות פנאי שלמה בכל העולם כולו. במקביל הקריוקי נכנס אף למקומות הקשורים לעולמות הפסיכולוגיה הארגונית וימי גיבוש בעבור מקומות עבודה וארגונים שונים. זאת משום שפעילות הקריוקי נתפסת אצל מרביתנו  כסוג של משחק, סוג של אתגר… רובנו איננו מוצאים בכל יום הזדמנות "לשחק" עם שיר שאנחנו אוהבים ואף לתת "שואו" מול אנשים.

"שמע, באירוע הקריוקי יש לעובדים תחושת משחק של ממש…  הם לוקחים את המיקרופון והם מרגישים ממש כמו פעם כשהם היו משחקים בילדות שלהם אחד עם השני… זה ממש מדהים כמה רחוק אנשים הולכים וממש לא צריך אלכוהול בשביל שזה יקרה… לשירים ולסיטואציה יש כוח משל עצמם", הוסיף בדבריו אותו מפעיל קריוקי מקריית שמונה.

דילוג לתוכן