כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

קריוקי, קריוקי מגזין

בקריית שמונה

קריוקי – כלי עוצמתי לגיבוש עובדים!

כבר שנים שאנחנו שומעים את המושג קריוקי בקרית שמונה. כבר שנים שאנחנו שומעים אנשים סביבנו שמספרים לנו על כך שהם היו במקום מדליק שיש בו קריוקי ושכולם זיפו שם בטירוף… קריוקי זה הרי לא משהו חדש, כולנו בשלב כזה או אחר כבר שמענו על המושג הזה שנקרא קריוקי (אותו מושג שפרץ אל העולם בהגיעו מארץ מוצאו – יפן).

עם זאת, מה שחדשני עשוי להיות זו דווקא העובדה כי קריוקי בקרית שמונה הינו כלי עוצמתי וייחודי בו עובדים מתגבשים, נהנים, נפתחים זה לזה ובעיקר מתחברים אחד עם השני! ולא סתם מתגבשים כן? אלא שבמהירות מטורפת. אז מה הן הסיבות לכך, מדוע דווקא הקריוקי הוא שמייצר חוויה חברתית עוצמתית כל כך, מהנה כל כך וכיפית? על זאת ועוד בסקירה הבאה.

הפלת כל החומות והמחיצות

"דווקא באירוע שמתחיל בדופק מואץ ובשיא כלשהו של התרגשות ושל פחד-במה קיצוני, דווקא מאותה חוויה יכולה לצמוח תחושה של חיבור ושבירת קרח גם מול אותם האנשים שנמצאים איתנו כבר הרבה מאוד שנים בעבודה", אומר לנו אדם שממש חי את התחום הזה כבר שנים – איש עסקים אשר מפעיל קריוקי בקריית שמונה ב- 20 השנים האחרונות.

"המחקרים מראים לנו שבאירוע קריוקי בהתחלה יש פחד בימתי גדול מאוד (עד כדי שיתוק של ממש), אך זה פחד שתוך דקות הופך לאירוע משחרר שאחריו הכל כבר בגדר "קטן עלינו". והכי יפה? הכי יפה זה שזאת חוויה משותפת בו זמנית כמעט לכולנו. כן ממש ככה – הרי כולנו חווים יחד את השיא הזה של הפחד מהכישלון הבימתי (של הפאדיחה הגדולה הזאת) ו… אז לפתע, תחושת השחרור המהנה (מסתבר שהשד לא נורא כל כך…). וכן, הדקות שלאחר מכן – אחרי שכבר לא אכפת לנו מהזיופים של עצמנו, אלו בהחלט הופכות להיות דקות וכמובן שגם שעות (שמגיעות לאחר מכן) של אושר נקי, כיף מזוקק וטהור (זמן משחרר של זרימה והנאה מקסימאלית), הוסיף בדבריו אותו מפעיל קריוקי מקרית שמונה.

מוזיקה מחברת בינינו

קריוקי בקרית שמונה שהוא בכללותו אירוע מוסיקאלי מן הסתם, כולל בתוכו את כל מרכיביה ומאפייניה המגוונים של "המוסיקה". מדובר בכל האלמנטים כגון: מקצב, מלודיה, עיבוד, הרמוניה מילים וכו'. העיסוק בכל אלו עושה לנו בני האדם כיף עצום, תחושת אושר ומצב של "היי" על פי רוב (מדובר בעניין מדעי שנחקר רבות). ברור אם כן שאם ניקח עובדה זו אשר פועלת על הפרט שבתוך הקבוצה ונכפיל זאת על כלל חברי הקבוצה הרי שנקבל תוצאה סינרגית של אושר  ו"היי" קולקטיבי ברמה גבוהה. גבוהה מאוד.

תחושת משחק

אחד מהכלים הפסיכולוגיים ליצירת חיבור בין עובדים במקום העבודה אלו ימי גיבוש של משחקים מעשירים בעלי משימות אתגריות והתמודדות משותפת איתן, אשר מעניקים לעובדים תחושת חיבור ותחושת שותפות של "גאוות יחידה". במובן זה הקריוקי בקרית שמונה שהוא אירוע מוסיקאלי במהותו, נתפס אצלנו כסוג של משחק, סוג של אתגר… רובנו איננו מוצאים בכל יום הזדמנות "לשחק" עם שיר שהם אוהבים (ממש על הבמה, מול אנשים, מול הפנסים, בליווי המקורי של השיר, בווליום גבוה, בסאונד איכותי של ממש וכו' וכו').

"שמע, באירוע הקריוקי יש לעובדים תחושת משחק של ממש…  הם מרגישים כמו פעם כשהיו משחקים יחד בבית הספר היסודי… זה ממש כמו "מנהרת הזמן" לראות אנשים מבוגרים חוזרים פתאום להיות כמו ילדים… והרי לא רק ילדים נהנים ממשחקים כן?..  מבוגרים נהנים מזה לא פחות (ואולי אף יותר), הוסיף במבט משועשע ומבודח אותו מפעיל קריוקי מקריית שמונה.

קריוקי פרטי בקריית שמונה

אחת האפשרויות הנפוצות ביותר בעבור ערב קריוקי בקרית שמונה לגיבוש במקום העבודה, או של מחלקה כלשהי ממקום העבודה, אלו הם חדרים פרטיים לקריוקי בקרית שמונה. חדרים אלו מאפשרים לקבוצה לשמור על פרטיות ולמעשה להיות "בעולם משל עצמה". בנוסף בחדר פרטי שכזה ישנה אפשרות כמובן לבחור סגנון מוזיקלי ספציפי ממגוון עצום של אפשרויות וכמובן בחירה שיר אינדיבידואלי עבור כל אחד מהעובדים (חופשי-חופשי, כמה שרק רוצים). כמו כן, בחדרי הקריוקי הפרטיים ניתן לקבל: עיצוב מיוחד ומותאם לאופי הארגון, מספר מיקרופונים רמקולים ועמדות שירה וכמו כן, תפריט עשיר של אוכל ושתייה קלה וגם חריפה (כולל כשרות מזון בעבור אלו השומרים).

"התשלום היום לחלוטין אינו גבוה עבור חוויה כזו של קריוקי. למעשה מקבלים גיבוש מקסימלי במחיר מאוד אטרקטיבי – אגב בקריוקי לעובדי חברה, כזה שמורכב מכמה קבוצות אפשר להשיג הנחה משמעותית", הוסיף אותו בעל מקצוע (אותו מפעיל קריוקי מקריית שמונה והקיבוצים של אזור אצבע הגליל).

לסיכומו של עניין…

אם אתם מנהלים, מנהלי מחלקה, מנהלי משאבי אנוש וכד' ואתם שוברים את הראש איפה כדאי לקיים את אירוע החברה הפעם, הרי שקריוקי בקרית שמונה הינו אופציה שהופכת להיות מקובלת יותר ויותר. הרבה מאוד ארגונים הפנימו את יתרונותיו הרבים של הקריוקי בכל הקשור לאפקט המצטבר שבו: גיבוש, שבירת מחיצות וחיבור משמעותי בין עובדים. והרי מה מנהל משבי אנוש צריך יותר מזה?

אה… וכן…. הרי שהעובדים על פי רוב יקבלו את יום הקריוקי באהבה רבה. כך שמדובר הרי בלא פחות ממצב של – win win. והכי חשוב – זייפתם מול כולם?.. לא נורא, תצחקו מזה, תהנו מזה, קחו את הכל בכיף ובאהבה!

דילוג לתוכן