כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין שיפוצים, שיפוצניק

בקריית שמונה

הנגשת דירה בקרית שמונה בעזרת שיפוץ

אמא ואבא כבר לא צעירים ועברו להתנייד בכיסא גלגלים? או אולי זה בן משפחה אחר שצריך שינגישו לו את הבית? אף אחד לא אוהב שינויים, בטח לא כשהשינויים הללו מגבילים את עצמאותו. המצב החדש לא פשוט, גם מבחינה פיזית וודאי לא מבחינה מורלית. לכן, אם אתם לפני שיפוץ להנגשת הבית, אל תשארו עם זה לבד.

אז למי לפנות?

שיפוצניק בקריית שמונה שעובד במקצוע כבר שנים והנגיש עבור נכים, מבוגרים ונפגעי תאונות, מספר רב של בתים ופרויקטים שונים, יודע לתת לכם חוות דעתו לפני תחילת העבודה. בעזרת רופא המשפחה תוכלו להבין בדיוק מה אתם צריכים מהבית שלכם ואיזה הנגשות נדרש לקיים כדי להקל על חייכם ולו במעט. שיפוצניק יודע לקיים את כל פעולות ועבודות ההנגשה במהירות, ביעילות ובאיכות גבוהה כך שתוכלו להנות מבית נגיש ונוח תוך כמה ימים ובמחירים נמוכים במיוחד!

סתם לידע כללי – מה החוק אומר?

החוק מחייב קבלנים הבונים דירות חדשות שמעלית הבניין תהיה נגישה למתניידים בכיסאות גלגלים, ששבילי הגישה יותאמו לכסאות גלגלים, שיהיו מעקות, דלתות רחבות דיין ותיבות דואר נגישות. כל מתקן ציבורי, כגון: מקלט או בריכה, באם הם בשטח הבניין חייבים להיות מונגשים. ובפנים: הממ"ד חייב להיות נגיש , כך שרוחב הדלת יהיה 80 ס"מ ומעלה וללא מדרגה בכניסה. אם הקבלן לא ביצע בדירתכם את ההתאמות הדרושות, תוכלו לדרוש ממנו שיפוץ לצורך הנגשת הדירה לכסא גלגלים.

איך תכלס מנגישים בית לאדם בכסא גלגלים?

הכלל באנשים עם צרכים מיוחדים הוא שאין שום כלל, כל אחד והצורך המיוחד שלו. אם מדובר באדם שעדיין עובד – צריך להתאים לו את סביבת העבודה, ואם מדובר באדם סיעודי – אסור לשכוח כשהמטפל הוא כבר חלק בלתי נפרד מהבית וצריך לדאוג לו לחדר משלו סמוך לחדר המטופל, אבל עם הפרטיות הנדרשת.

מחפשים שיפוצניק לעבודה בקרית שמונה? התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר >>>

כמו כן אדם עם בעיה רפואית כלשהי הנזקק תחלופה גבוהה של אביזרים רפואיים חד פעמיים, צריך לדאוג לו לחללי אחסון מתאימים שיכילו את כל האביזרים הרפואיים להם הוא נזקק. גם אם הוא מטפל בעצמו, גם חללי האחסון הללו צריכים להיות נגישים.

לעיתים נדרש להנגיש את הדירה לאמא או אבא מתפקדים על כיסא גלגלים. צריך לדאוג למשל לזה שהכיריים שהיא מבשלת עליהם את הארוחות יהיו נגישים לה. אם רוצים בנוסף שהמתגים, הכיריים ועוד דברים בבית, יהיו עדיין נגישים לה, אבל בהחלט לא נגישים לילדים כדי לא לתת להם הזדמנות לפגוע בעצמם או באחרים. הדבר הופך את שיפוץ הדירה למורכב פי כמה ודורש פתרונות יצירתיים.

לא פעם, קבלן בניין הבונה בית חדש או שיפוצניקים העובדים בבית קיים מעדיפים לעשות הנגשה לאזורים מסויימים בעזרת עבודות אלומיניום או חומרי גבס מקצועיים

בחדר האמבטיה והשירותים עדיף להשאיר את המקלחונים המפוארים והאמבטיות לאנשים אחרים שיעריכו את זה, כי בחדר אמבטיה של אדם בכסא גלגלים צריך מה שיותר מקום, כמה שפחות מחיצות ואפס מדרגות.

הכל, רק יותר נמוך

הנגשה בעצם מאפשר הגעה פשוט לאזורים, ציוד, חפצים וכדומה. על מנת להנגיש את הבית צריך להבין כי מתגים, מדפים, אזורי אחסון וכדומה צריכים להיות נמוכים יותר. מטבחים בקרית שמונה אשר עברו שיפוץ והנגשה נראים שונה מאד מהמטבחים המודרנים שאנו מכירים. כשמחליטים לבצע שיפוץ לצורך הנגשת הבית לאדם בכיסא גלגלים צריך לכוון לכך שירגיש חלק מהמשפחה ולחשוב בצורה הוליסטית. נגישות זה הרבה יותר מאשר לאפשר ניידות עם כיסא גלגלים בשירותים או שלא יהיו מדרגות בבית. מספיק שמסדרון אחד צר מידי ואין גישה לאגף אחד בבית -לא משנה איזה הנגשות עשיתם באותו אגף, הן כבר לא שוות כלום. 

מדרגה אחת בכניסה לבית המונגש בעולם, תשאיר את הבית מעבר להישג ידו של האדם על כיסא גלגלים. צורת החשיבה צריכה להתאים את עצמה למצב באופן מלא גם אם זה אומר שצריך לוותר על מספר חדרים לטובת מסדרון יותר גדול ונוח.

חשבתם פעם איך אדם על כיסא גלגלים אמור לכבות ולהדליק את האור? איך הוא אמור להוציא לעצמו חולצה מהארון כשמוט התלייה של החולצות נמצא חצי מטר מעליו? איך הוא אמור להרים ולסגור את התריסים כאשר רצועת התריס מעבר להישג ידו?
יתר על כן, צריך להתאים את הבית לכל אורח החיים של אדם בכיסא הגלגלים.

לקחת בחשבון למשל שאדם על כיסא גלגלים גם יוצא פחות מהבית ומקבל פחות שמש וטיולים בחוץ לכן אולי כדאי להכניס יותר אור ושמש הביתה או לפחות לדאוג למרפסת נגישה. לא רק את המבנה צריך להתאים לכיסא הגלגלים, אלא גם את הריהוט, למשל: שולחן אוכל שכיסא גלגלים יוכל להיכנס תחתיו בצורה שתהיה נוחה ליושב בו והברכיים לא תתנגשנה במסגרת השולחן.

ואם מדובר בילד נכה – אסור לשכוח שכמו כל הילדים – גם הוא צריך לשחק!

ומה עם אסתטיקה? 

שיפוצניק מנוסה שכבר הנגיש כמה וכמה בתים לכיסאות גלגלים בקריית שמונה, יידע להעניק לכם שפע פתרונות עיצוביים וחדשניים שיהפכו את הבית לא רק לנגיש ומותאם אישית לכל בני המשפחה, אלא אף נעים לעין ומזמין. תורמת לכך העובדה שחלק נכבד ממדד האסתטיקה המודרנית הוא תחושת הנינוחות שהבית משדר. כי כשכולם נינוחים ורגועים, הבית משדר מיידית על אנרגיות חיוביות.

לסיכום

שיפוצניק שלוקח על עצמו פרויקט הנגשת דירה לאדם נכה, מביא בחשבון הרבה דברים, שהראשון שבהם הוא הענקת האפשרות לאדם בכיסא הגלגלים להנות ממירב החופש כך שירגיש כמה שפחות תלוי באנשים אחרים וכמה שיותר עצמאי ומסוגל לעמוד ברשות עצמו. כמו כן יש לקחת בחשבון את אורח חייו המלא תוך התחשבות ביתר בני המשפחה וצורכיהם כדי שכל בני המשפחה יהנו מהבית כל אחד והצרכים שלו.
אז אל תיבהלו מאתגרים! השיפוצניק שלנו בקריית שמונה עושה את זה טוב יותר!
 
 
 
 
 
 
דילוג לתוכן