כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין תופרת, תופרת

בקריית שמונה

היתרונות של תופרת אישית

הוותיקים שבינינו זוכרים כי פעם על מנת להתלבש לאירועים חשובים הרי שברוב המקרים היינו עוברים אצל התופרת. אותה תופרת הייתה לוקחת מאיתנו מידות מדוייקות ואז כמאמר המושג "טיילור מייד" הרי שהיינו מקבלים שמלה, חצאית, חליפה או ז'אקט בדיוק בהתאם למידתנו.

עם חלוף השנים הרי שהמשימה להשיג ביגוד שנראה עלינו היטב וכמו שצריך הרי הפכה קלה הרבה יותר. לא נדרש מאיתנו יותר לגשת למתפרה אשר תתפור עבורנו באופן מדוייק את הביגוד (זאת משום שניתן להשיג ברשתות הביגוד מידות מגוונות ביותר, עד כדי דיוק של חצאי או רבעי מידות. כמו כן הרי שניתן גם להשיג מידות קטנות באופן חריג לזקוקים לכך, וגם מידות גדולות ביותר, לאלו אשר זקוקים למידות שכאלו.

מתפרה

עם זאת ולמרות זאת, הרי שבימינו מתפרה נדרשת בעיקר לשתי פעולות עיקריות. מצד אחד, כשאנחנו מוצאים בגדים במידות שלנו הרי שאנחנו כמעט תמיד זקוקים לתיקונים כגון: קיצור אורך מכנסיים, הצרת רוחב של חצאיות או כיווצן של חליפות וכד'. מצד שני, הרי שבאופן שוטף, כאשר אנחנו עושים שימוש יומיומי בבגדים שלנו ישנו בלאי טבעי (מואץ יותר בבגדים מאיכות פחותה כמובן). לפיכך הרי שאותם בגדים וברוב המקרים אלו מכנסי ג'ינס יהיו זקוקים לשירותיה של מתפרה.

בכל הקשור לתיקונם של מכנסי ג'ינס הרי שעם הזמן בד הג'ינס הופך רך יותר ובצפיפות בד נמוכה יותר, כך שכל חפץ שנוגע במקום או מתיחה שאנו עושים תוך כדי תנועה, תביא לקרע בבד הג'ינס. כאשר נוצר קרע שכזה בג'ינס הרי שמומלץ לתפור אותו מיידית כי במידה ולא, הרי שמהר מאוד הקרע יהפוך לחור שרק ילך ויגדל עד שכבר יהיה קשה לתקנו. עם זאת, בעיקר בג'ינסים, הרי שיש לא מעט אנשים (צעירים בעיקר) שמראה שכזה של ג'ינס קרוע זהו  מצב רצוי מבחינתם… והם דווקא ישמחו ללכת לבושים במכנסי ג'ינס שכאלו (מיותר לציין כי אותם צעירים לא יתקנו את אותם קרעי הג'ינס – קרעים שמעניקים לו מראה בסטייל, ממש כפי שהם רוצים).

female-designer-working-fashion-sketch-studio

מקצוע ותיק

בימים עברו תופרות היו נמצאות תחת כל עץ רענן וכמעט בכל מקום ניתן היה למצוא מתפרה. זאת בעיקר עקב כך שהשימוש במתפרות היה על פי רוב לתפירה של פרטי לבוש מסוגים שונים. עם זאת, משום שכיום תפירת ביגוד שכזו שמורה רק למקרים ספציפיים (בהם אנשים מבקשים תפירה אישית של חליפה וכד'), הרי מתפרות בימינו כאמור משמשות לאחזקה שוטפת בעיקר של שירות תיקונים (גם של תיקונים הנובעים מבלאי וגם של תיקונים של בגדים חדשים, אשר זקוקים להתאמה ראשונית).

זאת ועוד הרי שישנן תופרות הפועלות במתפרות בוטיק אשר תופרות שמלות לנשים לטובת אירועים חשובים בהם הן רוצות להראות מיוחדות ולא להראות כמו כולן – אשר לובשות את אותן השמלות… בהקשר זה שוחחנו עם בעלת מקצוע שעוסקת במקצוע התפירה שנים רבות במתפרה הקטנה שלה שפועלת כבר 60 שנה באצבע הגליל – בית עסק קטנטן הקרוי "תופרת בקריית שמונה".

"אני בימים ההם הייתי תופרת הרבה מאוד חליפות לגברים (בעיקר חתנים) וכמובן שגם שמלות לנשים (לכלות אבל לא רק. עם נשים היה לי הרבה התעסקות והרבה עבודה)" סיפרה בחיוך בעלת המקצוע הוותיקה מ"תופרת בקריית שמונה" איתה שוחחנו. היום זה כבר ימים אחרים לגמרי. אבל אני ידעתי להתאים את עצמי לרוח התקופה. אני היום חצי מהזמן עסוקה בתיקונים של ג'ינסים – יש הרבה אנשי שלא מוכנים לוותר על הג'ינסים הישנים שלהם (כי הם נקשרים אליהם רגשית) והם מעדיפים לבוא כל פעם לתיקון של קרע או חור קטן, או תפירה של כפתורים וריצ'רצ'ים וכו'. יש לי לדוגמא אנשים שכבר צוחקים איתי לגבי זה שהם כבר שנים מגיעים אלי עם אותו הג'ינס הישן שלהם לתיקון חוזר כל פעם עם אותם המכנסיים. כן כן, יש כאלה שכבר לא נעים להם וכאילו מתנצלים שעדיין לא זרקו את המכנסיים. אבל האמת היא שאני ממש מבינה אותם. גם אני כזאת שנקשרת לבגדים שלי. אין מה לעשות בגדים זה חלק מאיתנו", הוסיפה אותה גברת נחמדה מ"תופרת בקריית שמונה".

 מדי צבא

"יש אצלי אגב כל חודש מסויים בקיץ וכל חודש מסויים בחורף, גם הרבה דרישה לסידור של מדים של הצבא. בכל מה שקשור לחיילים הלב שלי נמס. מבחינתי לעזור לחייל או חיילת זה מצווה. אנחנו כאן בקריית שמונה חייבים להם כל כך הרבה, אז בטח שאני תמיד נותנת להם עדיפות. כן, אם למשל מגיע אלי חייל עייף מאחד הבסיסים של האיזור, ומבקש שאני אתפור לו כפתור אז אני עוזבת הכל ועושה לו את זה על המקום. לפעמים אפילו בחינם או בסכום סמלי. מגיע להם הכל לחיילים שלנו. חוץ מזה יש גם חיילים שהם תושבי קריית שמונה או שהם מאחד היישובים שבסיבה ואלו חיילים שרק התגייסו, כאלו שצריכים לקצר את אורך המכנסיים או שהם צריכים הצרת מדים (כן, הרוחב של מכנסי הצבא… רוב הפעמים מקבלים אותם במידה ענקית)" סיפרה תוך כדי צחקוק אותה בעלת מקצוע ותיקה מקריית שמונה. "באופן כללי אני יכולה להגיד שבשנים האחרונות אני מתרכזת רק בעזרה לאנשים בשירותי תפירה שהם צריכים ולא בתפירה מלאה של בגדים כמו פעם. אני כאמור עושה תיקוני בגדים בעיקר" סיכמה בעלת המקצוע הוותיקה מ"תופרת בקריית שמונה".

לסיכום

מתפרה בעבר הייתה מקום בו נשים וגברים היו מגיעים על מנת להתאים לעצמם בגדים (שמלות חליפות וכד'). במהלך השנים כאמור הרי שמתפרות נותרו בעיקר לטובת תיקוני בגדים. בהחלט ניתן למצוא עדיין מתפרות שבעזרתן נוכל לתקן פרטי לבוש ולמנוע בלאי מואץ בהם.

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן