כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין תופרת, תופרת

בקריית שמונה

שיטות של תופרת -  להתאמה אישית של מדים

בשעה טובה הגיע יום הגיוס לצבא… ואוו איזו התרגשות רק לפני כמה רגעים היית בתיכון וצחקקת עם החברות שלך – פתאום את כבר ילדה גדולה. יכול להיות שזה אמיתי?… יכול להיות שהזמן עבר מהר כל כך ושאת כבר חיילת?…

כן כן, הילדים צומחים וגדלים להם מהר (מהר מאוד אפילו) ומה שנראה היה רחוק, הופך אמיתי לפתע. ילדים הופכים למבוגרים זה עניין טבעי… אלא שבארץ אנחנו מקבלים לכך עדות מיידית באותו היום בו הילד או הילדה שלנו מגיעים לבקו"ם (זהו יום שנותן לנו חותמת שכאילו אומרת לנו – הילד הפך למבוגר). יש משהו ביום הראשון בצבא עם המדים, עם הקיטבג וכל האביזרים, שממש מסמן את השלב הזה. 

 

בכל הקשור למדים הרי שזה כבר עניין בפני עצמו, לרוב המדים מגיעים בבסיס קליטה ומיון במידות שנראות על כל החיילים בצורה מרושלת בהתחלה (המדים נראים כמעט תמיד ב- 2 מידות גדולות יותר ממה שצריך). הדבר ידוע ומקבל משנה תוקף כאשר אותה בחורה שהייתה רגילה להתאפר, לעשות תסרוקת ולהתלבש בסטייל (לאחר עמידה ממושכת ש 20 דקות מול המראה בכל בוקר). כן, המעבר הזה של אותה תיכוניסטית ממוצעת שרגילה לתת הופעה כל בוקר, לתוך המדים שנראים עליה ממש כמו שק, זהו קונטרסט גדול מדי. לפיכך בקרב חיילות טריות עניין סידור המדים הפך מזמן כדבר שבשגרה. והרי כמעט כל חיילת תהיה זקוקה מיד לאחר יום הגיוס לעבור במתפרה כלשהי, על מנת שהמדים יקבלו צורה מה שנקרא. ו… אם המדים יקבלו צורה אפשר לומר יהיה, די בקלות, שגם החיילת תקבל צורה… והרי זהו דבר עליו החיילות לא מתפשרות….

גם חיילים

נושא המדים והתאמתם לגוף זהו עניין שאינו שמור רק לחיילות. מדובר בעניין שמעסיק גם את החיילים.

"תראה באים אלי הרבה חיילים גבוהים וחסונים שממש רוצים שמדי א' שלהם ישבו עליהם כמו שצריך (גם המכנסיים אבל גם החולצה). זה די הגיוני הרי היום גם לגברים יש מודעות לאסתטיקה ולזה שדברים צריכים להראות כמו שצריך. ולמה לא בעצם?… הרי מדובר בחבר'ה מקסימים שלקראת הגיוס משקיעים המון בגוף שלהם (רצים, מתאמנים, חדר כושר, משקולות, אבקות חלבון… אני יודעת כי ככה גם הנכד שלי…), אז הם רוצים שהמדים ישבו פיקס על הגוף כשהם יוצאים על א' מהבסיס הביתה (ככה כולם יכולים לראות אותם יפים ומבסוטים), אמרה לנו תופרת מנוסה ממתפרה ותיקה שפועלת עוד משנות ה – 60 של המאה הקודמת – מקום שנקרא "תופרת בקריית שמונה".

"מה שברוב המקרים אני עושה בתיקונים של מדי חיילים זה קיצור מכנסיים ותפירה של גומיות שמתלבשות כמו שצריך ובאופן תקני על נעלי הצבא" הוסיפה בדבריה אותה תופרת ותיקה.

"אני גם עושה הרבה מאוד מה שקרוי הצרת מדים בשביל החיילים (ככה המכנסיים לא נראים עליהם כמו שק תפוחי אדמה…), זה חשוב שחיילים יראו טוב. זה הגאווה שלנו. הם אלו שמגנים עלינו ואנחנו ממש אוהבים אותם)", הוסיפה אותה תופרת.

man-tailor-working-his-factory-sewing-machine

אבל בעיקר חיילות 

בכל הקשור לחיילות, הרי שמגוון תיקוני המדים הינו רחב יותר, כאשר מדובר בבקשות החיילות כשהן ניצבות מול תופרת מקצועית בקריית שמונה (כל פעם מחדש). והרי חיילות זקוקות גם להצרת המכנסיים הצבאיות, גם לקיצור של המכנסיים הללו וגם עיצוב נוסף שמתבצע על ידי תפירה במקומות מסויימים (תופרת מנוסה יכולה ממש להתאים "טיילור מייד" את מכנסי הצבא לגופה של החיילת). גם בכל הקשור לחולצה הצבאית הרי שתופרת מנוסה תוכל לבצע התאמה לגוף החיילת כך שהתוצאה הסופית תהיה מדים שממש "תפורים לגופה". החיילות מרגישות לחלוטין אחרת כאשר הן מסתובבות ברחוב עם סמל היחידה, עם הדרגה הצבאית והכומתה של החיל בו הון משרתות וכאשר כל זה בגאווה כשהן לבושות במדים שיושבים עליהן יפה. כן זה חשוב להן וזה גם חשוב לצבא. חיילת שאינה ממורמרת ממראה הביגוד שלה, היא כזו שגם תהיה חיילת טובה יותר. כמו כן הרי חיילות שמרגישות טוב ונראות טוב הן כאלו שגם מראות כלפי חוץ את תפארתו של הצבא.

תיקונים שוטפים

"חוץ מתפירה ראשונית של מדים (הצרת מדים, קיצורי מכנסיים וכו') יש אצלי גם הרבה מאוד חיילים שמגיעים מהבסיסים השונים שנמצאים פה קרוב בגבול הצפון. הם באים אלי בעיקר בשביל  תיקון של קרעים, או אם צריך לתפור איזה כפתור שנפל או לתקן ריצ'רץ' (או כל מה שקשור לזה שהמדים שלהם יראו יפה וממש כמו שצריך" סיפרה אותה תופרת מבית העסק הותיק "תופרת בקריית שמונה".

יש לציין, כי ברמת העיקרון כל מה שקשור לחיילים נמצא תחת אחריותו של צה"ל. כלומר גם תקינותם של מדי החיילים מסופקים כמובן על ידי הצבא, אך בעבור אותם אלו שמעוניינים לבצע זאת באופן פרטי הרי שהצבא מאפשר זאת. כפי הנראה בכל הקשור לעניינים אישיים ואינטימיים כגון סידור המדים הרי שגם חיילים וגם חיילות מעדיפים ברוב המקרים ללכת לסדר זאת באופן פרטי (בעיקר כאשר העלויות הן לא גבוהות כל כך עבור חיילים – שמקבלים הנחה על פי רוב).

לסיכום

הצבא זו תקופה בה יש לא מעט שינויים. בין היתר הרי שגם חיילים וגם חילות נדרשים לראות עצמם במדים. משום שכך, הרי שלהראות כמו שצריך במדים זהו בהחלט  רצון לגיטימי. מי לא רוצה להראות כמו שצריך?

זו כנראה אחת הסיבות לשימורן של אותן מתפרות קטנות ברחבי הארץ (שלרוב מצויות בסמוך לבסיסי צה"ל).

תיקוני מדים בשלב בו החיילים צריכים התאמה ראשונית של אורך, רוחב וכו', זה ללא ספק אחת מהפעילויות המבוקשות – שמשמרות את הביקוש לאותם בתי עסק ותיקים וקטנים כגון "מתפרה בקריית שמונה".

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן