כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

מגזין תופרת, תופרת

בקריית שמונה

שמלות כלה – זה מתחיל ונגמר ביחס אישי

מתפרות היו כאן מאז ומתמיד. הרי הרבה לפני רשתות הביגוד הגדולות שמקיפות אותנו מכל עבר ולפני מידות הבגדים שעוזרות לנו לבחור בגד חדש (מכנסיים, חולצת כפתורים, שמלה, חצאית, ז'אקט או חליפה) זהו הפתרון שהיה כאשר גברים ונשים או ילדים רצו להתחדש בבגד חדש. והרי בחלוף השנים התפתחו להן רשתות הביגוד בעולם והיום כבר לא צריך להתאמץ וללכת לתופרת שתיקח מידות (ותתפור באופן אישי מה שנקרא "טיילור מייד" – את הבגדים החדשים שלנו). כן היום זה הרבה יותר נוח. בנוסף לזה הרי שגם עלויות הייצור של הביגוד שלנו הצטמצמו משמעותית וזאת אודות לייצור ההמוני בפסי ייצור בעלי כוח עבודה זול במיוחד – אשר מתבצע על פי רוב במזרח הרחוק (בארצות אסיה כגון סין, הודו בנגלדש, טאיוואן וכו').

זאת ועוד הרי שביגוד הפך לזול יותר בכל העולם וגם נגיש יותר – אפשר לראות כל כמה מטר חנות בגדים בכל מרכז עסקי – בכל עיר מערבית בעולם.

האם יש מתפרות היום?

מתפרות כאמור היו נפוצות מאוד בעבר אך עקב שינו הרגלי הצריכה של צריכת הביגוד שלנו, הרי שמתפרות אשר שרדו הפנו  את עיקר עיסוקם לתיקוני בגדים כגון תיקוני תפירה של קרעים או חורים במכנסי ג'ינס, או תיקונים של תפירה או חיזוק של כפתורים (במכנסיים, חולצות, מעילים וכד'). כמו כן, מתפרות ששרדו הן אלו אשר יש להן עבודה לא מבוטלת של תיקוני מדים לחיילים (בעיקר תיקוני אורך רוחב, הצרת מדים וכו'). זה מתבצע על פי רוב בזמן הראשוני בו מקבלים החיילים את המדים בימי השירות הראשונים שלהם. אך כמובן שגם תיקונים שבשוטף כגון קרעים במדים, תפירה של כפתור שנפל, תפירת גומיות בחלק התחתון של מכנסי הצבא וכו' וכו'.

אם כן בהחלט ישנן היום עדיין מתפרות, כאלו שידעו לבצע את השינויים הדרושים ואשר מציעות שירותים שהצורך בהם היה ועדיין נשאר (והרי בגדים תמיד יהיה להם בלאי, וצריך מקום לתקן זאת).

young-hispanic-woman-tailor-smiling-confident-holding-scissors-thread-sewing-studio

נישה נוספת

בדומה לתפקידן של המתפרות בימים עברו בהם מתפרה עסקה בתפירת ביגוד וביצירת בגדים הרי שבמובן זה יש נישה שקיימת גם היום באופן מלא וממשי. מדובר בעולם הקרוי – שמלות כלה.

"לצורך כתבה זו נפגשנו עם תופרת מקצועית אשר מעניקה שירותי תפירה של שמלות כלה בקריית שמונה.

"אני לגמרי מודעת לאחריות שיש לי בידיים. הרי כלה זה משהו שאנחנו הבנות כל החיים שלנו מדמיינות ורואות את עצמנו ביום החתונה שלנו… אין אישה בעולם שלא מצפה להיות הכי יפה בעולם ביום של החתונה שלה…" אמרה לנו אותה תופרת מקצועית שכבר שנים נותנת מענה לכל כלות קריית שמונה והסביבה.

תמיד אני אומרת ללקוחות שלי שדבר ראשון צריך להיפגש לפגישה של ייעוץ. פגישה שמטרתה היא להתרשם זו מזו. ככה הלקוחה יכולה לראות עבודות שלי ומצד שני לשתף אותי בחלומות שלה… כן זאת הדרך…. אני צריכה להבין את הכיוון הכללי – את הטעם האישי של הכלה, מה גורם לה להרגיש יפה, מה היא אוהבת, חוץ מזה אני צריכה במפגש כזה לאבחן את מבנה הגוף ולתת כיוון לגבי מה שלדעתי המקצועית עשוי להתאים ולהחמיא לאותה הכלה. בגדול אני צריכה תכלס להיכנס לראש של הכלה ולהבין אותה. אני מחזיקה במלאי בדים מגוון וגם הרבה חומרי גלם נוספים, ככה שבפגישה כזאת אפשר ממש לקבל כיוון כללי" הוסיפה אותה תופרת שמלות כלה בקרית שמונה.

תופרת שמלות כלה 

אופן העבודה של תופרת שמלות כלה הוא שילוב של כמה נקודות על ציר הזמן. חשוב להיפגש עם בעלת מקצוע שכזו זמן רב מראש (מדובר הרי בתהליך שמחייב הרבה זמן הכנה ועבודה). התהליך כולל כמובן: תכנון מדוקדק, מדידה, בחירה ספציפית של בדים וחומרי גלם ועוד הרבה שלבי הכנה שצריך לעבור בטרם תהיה שמלה מוכנה שאפשר ללבוש לאירוע הכל כך מרגש הזה…

יחס אישי

עניין חשוב ביותר הוא לבחור תופרת שמלת כלה איתה יש לכלה המיועדת, כימיה. כן בהחלט, והרי ברור מן הסתם שחשוב לבחור תופרת בעלת ניסיון, אבל חשוב לא פחות שתופרת שכזו תדע להעניק יחס אישי ותהיה אדיבה.

חשוב שאותה תופרת תדע להקשיב לצרכים של הכלה המיועדת  על מנת שהתוצאה הסופית תהיה לטעמה. כל סיטואציה בה הכלה אינה מרגישה נוח לבוא בדרישה או בקשה, או אפילו בשינוי כיוון, זהו מצב לא רצוי, וזאת מכיוון שמדובר הרי בהכנה לאירוע משמעותי. זהו אירוע שייחקק חזק בזיכרונה של כל כלה ומכאן שדווקא בזמן תהליך מורכב זה (מורכב בעיקר מבחינה רגשית), חשוב שאותה תופרת אשר עסוקה עם לקוחות נוספים מן הסתם, תדע לתת את התחושה לאותה כלה כי היא לעולם לא מטרידה אותה בבקשות או בשאלות. חשוב כי התופרת תיתן לה תחושה שהיא מעניקה לה שירות באופן טוטאלי. היחס בין לקוח לנותן שירות חשוב בכל ענף ומוצר, אך בכל הקשור למוצר שיש לו סמליות כל כך אמוציונאלית כמו יום הכלולות, הרי שבעבור הכלות הטריות זהו יום ייחודי ביותר במהלך חייהן. על כן, היחס והשירות של תופרת שמלת הכלה הופך למשמעותי ביותר בקרב נשים שנכנסות לתהליך הכנה לקראת חתונתן.

לסיכום

יום החתונה זהו לא עוד יום. עבור הנשים שבינינו מעמד כלה זהו מעמד מרגש וחשוב בעיקר כחוויה מעצבת להמשך מהלך החיים. כן, עד כדי כך… ומה סמלי ומרגש יותר משמלת הכלה?… או כפי שאומרת אותה תופרת ותיקה בקריית שמונה "שמלת הכלה זה הדבר המרגש ביותר לאישה אחרי הילדים שלה".

אם כן, בכל הקשור לשמלת כלה חשוב להשיג תופרת שמלות כלה אשר תעניק שירות מכל הלב עם יחס אדיב ואנושי. זה לא פחות חשוב מהניסיון שלה וזה למעשה מרכיב משמעותי ביכולתה המקצועית. 

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן