כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

חנות פרחים, מגזין פרחים

בקריית שמונה

הפרחים היפים והטריים בקריית שמונה – באחריות❗ ועכשיו במחיר מבצע ללא תחרות – התקשר להזמין את זרי הפרחים היפים בקריית שמונה❗

ללמוד את שפת הפרחים

פרחים מהווים מחווה רגשית בין בני אדם כבר אלפי שנים. קבלת פרחים מעוררת בגוף האנושי הרגשת אהבה, החום הממלא את הגוף, הברק בעיניים והחיוך שעולה על שפתינו עם קבלת זר פרחים צבעוני, ממלאים את גופינו באהבה בכל פעם שאנו מקבלים זר פרחים. אבל ישנם מקרים בהן זר פרחים מעביר רגשות פחות נעימים מאהבה ולפעמים אפילו פחד ממוות שמתקרב לבוא. התייעצנו עם חנות פרחים בקרית שמונה וקיבלנו הסברים על סוגי הצבעים ושפתם הייחודית.

פרחים בעבר

תרבויות שונות משתמשות במיני פרחים ובצבעים שונים של פרחים כדי להעביר רגשות ספציפיים כבר אלפי שנים. מאז שנכנסו הפרחים לתרבות חיינו, הם קיבלו משמעויות שונות ומגוונות כמו גם טקסיות רבה סביב עולם הפרחים כולו. פרחים היוו גם חומרי הגלם לתרופות רבות ולכן גם לפי כך קיבלו פרחים מסוימים משמעויות מסוימות של בריאות, אריכות חיים או מוות בטרם עת. 

בתנ"ך ניתן לראות אזכור רב לפרחים בהקשרים של העברת רגשות. ביטויי אהבה לה' או בין דמויות בתנ"ך הרבה פעמים נעשתה דרך עולם הפרחים כאשר כל פרח מסמל משהו אחר. התנ"ך נעזר הרבה בעולם הצומח כדי להעביר אווירה או רגש וכך נעשה גם עם הפרחים פעמים רבות.

לפי מה מקבל הפרח משמעות?

המשמעות ניתנת לפרחים בעיקר בגלל פרמטרים כמו צבע הפרח, צורתו ואיזור הגידול שלו כמו גם העונה בה הוא פורח כדי להכריע במשמעות שלו. פרח עדין וקטן לא יעיד בדרך כלל על אהבה ותשוקה או על איבה בלתי נגמרת. לרוב, המסר שהפרח מעביר כבר עבר כל כך הרבה גלגולים עד ימינו אנו עד שכמעט אי אפשר לראות את החיבור במשמעות הפרח לבין הנראות שלו אך כן ניתן להבחין בקונצנזוס הקיים עד היום שבהשפעת הצבע האדום למשמעויות של תשוקה או של כעס בפרחים.

שפת הפרחים בתרבות הוויקטוריאנית

שפת הפרחים התחילה כנראה באימפריה העות'מנית בכלל אבל הבריטים התאהבו ואימצו אותה כדי לענות על הצורך הזה להעברת מסרים שברובם היו אינם מקובלים לשיח הציבורי. משלוחים של זרי פרחים או פרחים יחידים נעשו לשם העברת מסרים בלבד. 

התרבות הוויקטוריאנית הביאה את שפת הפרחים לשיא מסוים. בתקופה הוויקטוריאנית האימפריה הבריטית הגיעו להצלחה ולשקט בהרבה תחומים וזו אחת התקופות הטובות ביותר שחוותה האימפריה הבריטית. המלכה ויקטוריה היא זו ששלטה באימפריה בתקופה זו (ומכאן שמה של התקופה) והתקופה ידועה כמלאת שינויים. המלכה ויקטוריה הביאה לבריטניה תנופה מחודשת ללאומיות הבריטית כמו גם לשיפור בכלכלה, בתעשייה ובתרבות. 

הנימוסים שהיו מקובלים בתרבות הוויקטוריאנית דרשו מאנשים להעביר מסרים רבים ברמיזות. לטאקט ולפוליטיקלי קורקט היה משקל כבד בתקופה הזו והבריטים נאלצו למצוא דרכים אחרות להתבטא בנושאים שהיו פחות מקובלים בשיח היומיומי. הצורך בתמימות רחבה ונימוס מיוחד הביאו איתם את שפת הפרחים לפופולאריות הרחבה לה היא זכתה בתקופה הזו. 

מחפשים חנות פרחים בקריית שמונה והסביבה? לחצו כאן ותוכלו לקבל את כל הפרטים >>>

נושאי השיחה בשפת הפרחים

בתקופה הוויקטוריאנית שפת הפרחים הפכה להיות מקובלת במיוחד ואנשים היו נעזרים בזרי פרחים קטנים או אפילו בפרח אחד או רק תמונה של פרח כדי להעביר מסרים סמויים. נושאים כמו תשוקה או איבה היו נושאי השיחה הפופולאריים בשפת הפרחים. היו מקרים של הענקת זרים למארחים של אירוע כלשהו ובמקרים הללו העבירו את הפרחים כחלק מהזר והיו מקרים של הוספת פרחים או זרים קטנים במעטפות כחלק ממכתב לצורך העברת מסר חשאי או פרטי יותר.

במקרים של מסרים מאיימים או כאלו בהם המרחק להעברת המסר היה גדול, השתמשו תושבי האימפריה בשליחים לצורך העברת המסרים שלהם אך היו גם מקרים בהם העבירו את המסרים אישית מהאחד לשני. במקרים כאלו היה כדאי להעביר את המסר הנכון כדי שלא תביא פרח שאומר "בגדתי" כשהתכוונת להביא פרח שמרמז לחיי אהבה ארוכים.

מאות ספרים בנושא פרחים פורסמו בתקופה הזו. ממדריכי פרחים ועד פרשנויות לגבי משמעות הפרח. הריכולים הרחובות האימפריה געשו בנושא הפרחים ואנשים ניסו לפענח לעומק את המשמעויות הנסתרות של כל פרח שקיבלו אפילו, אם הם פשוט קיבלו פרח יפה מאדם אהוב. לכן גם היה נדרש כל כך להבין את שפת הפרחים ואת המשמעות שכל פרח מביא מאחוריו.

שפת הפרחים בתרבויות אחרות

בחנות פרחים תוכלו למצוא מגוון של סוגים שונים של פרחים, זרים, זרעים ועוד. בהרבה תרבויות ישנם נושאי טאבו לשיחה בפרהסיה ולכן גם הרבה תרבויות מצאו דרך משלהן לשפת הפרחים. ישנן תרבויות שפחות הכירו את חנות הפרחים ויצאו לרכוש פרחים וצמחים במשתלה מקומית. בכולן היו פרחים שסימלו אהבה ראשונה או אהבה נצחית והיו כאלה שסימלו תשוקה או געגוע כמו גם פרחים שמסמלים מוות או איבה גדולה. גם היום אם אתם יודעים שהנמען לזר הפרחים שלכם בקיא בשפת הפרחים הוויקטוריאנית, אולי כדאי לכם להציץ בספרים המרחיבים על כך ותוכלו להימנע מטעות חמורה! בתקופה הזו נהגו גם להודיע על עתות שלום והתרעה לפני קרב בעזרת פרחים בדיוק באותה מידה שבה העבירו מסרי אהבה ולכן מנהיג מתרבות אחת חייב היה להכיר את שפת הפרחים של תרבויות האזור.

שפת הפרחים בימינו

עד היום ישנם מנהגים מקובלים ומנהגים אסורים הנוגעים במתן פרחים לאירועים שונים. ישנן מדינות רבות שמציגות תרבות פרחים מעניינת ומגוונת, כל אחת עם המנהגים שלה בנוגע לפרחים באירועים. בישראל נושא הפרחים והצמחים שמור בעיקר לחנות פרחים או לעבודתו של הגנן האחראי על טיפוח ותחזוק הגינה.

גם לגבי האירועים עצמם יש חשיבות לפרחים. ישנן תרבויות בהן מקובל להביא פרחים ספציפיים לאירועים ספציפיים. למשל לידידים מביאים פרחים מסוימים ולאהובים פרחים אחרים. ישנן גם תרבויות האוסרות או מאשרות על הבאת פרחים בכלל. בתרבויות מסוימות תוכלו למצוא שלהביא פרים ביום אבל מהווה טעות חמורה וישנן תרבויות שאם לא הגעתם למתאבלים עם פרח – יצאתם גסי רוח. 

כמות או איכות?

מספר הפרחים בזר חשוב בפני עצמו. בתרבות המודרנית והחומרית בה אנו חיים כיום, הכמות מעידה על איכות. זר פרחים ענק או הרבה זרי פרחים, יעידו (כביכול) על כמות האהבה שאתם רוכשים לנמען הזר. עם זאת, אנו ממליצים להסתכל על האדם העומד מולכם טרם קנייתו של זר גדול ומצועצע. הרבה אנשים דווקא יאהבו יותר את הסמליות עצמה בקבלת זר, ויסלדו מזר פרחים גדול וראוותני מדי. אין איזה קונצנזוס חוצה תרבויות בנושא הזה ולכן כדאי להתחשב באדם האחד לו אתם מביאים את הזר ולא למוסכמה תרבותית כזו או אחרת.

גם לגבי האירועים, לשולחן החג לא כדאי להביא זר גדול מדי בגלל שהוא לא ישתלב בפרופורציה נכונה לשולחן ולסועדים סביבו. אם הזר יסתיר את פניהם של היושבים מעברו השני של השולחן, הוא לא יביא מספיק תועלת כקישוט וכנראה יורד מהשולחן עוד לפני המנה העיקרית.

פרחים תמיד מבאים איתם איזה סיפור קדום או משמעות נסתרת ונחמד לדעת את עומקם של הדברים. כשאתם מביאים זר פרחים לאדם אהוב, ספרו לו למה בחרתם דווקא בפרחים הללו ואלו משמעות חבויה הם מעבירים בשפת הפרחים הוויקטוריאנית!

פרחים יכולים להעביר רגשות רבים ובכל תרבות תוכלו למצוא מגוון משמעויות ייחודיות לכל פרח ולכל אירוע בו הפרח מוצג. המשמעויות משתנות ממקום למקום אך אפשר לראות בפרחים מסוימים שמהווים קונצנזוס במגוון מדינות מערביות עד ימינו אנו כמו למשל הורד האדום שמסמל רומנטיקה.

אולי יעניין אותך גם:

 

איתור בעלי מקצוע מומלצים בקרית שמונה >>>

דילוג לתוכן