newlogo-removebg-preview

מקצועות נדרשים בקריית שמונה

לפי כמות וסוגי הארועים שעברה קריית שמונה אפשר יהיה לחשוב שהיא בת מאתיים,
אבל האמת היא שהיא קצת צעירה מהמדינה עצמה, ואמנם תלוי איך סופרים את הולדתה של קריית שמונה, נדמה שאיך שלא נספור, השנה היא שנת 1949. משפחות ראשונות עולות לכפר הערבי הנטוש חלסה, ומתיישבות בו. אמצע 1949, וזו ראשיתה של קריית שמונה.

בן ראשון במעברה!

כבר באותה שנה, למעשה, חודש לאחר העליה לקרקע, כבר נולד בן ראשון במעברה שעתידה להיות קריית שמונה, למשפחה מאושרת מעולי תימן, ושמו בישראל – יוסף.

לא מבזבזים זמן – שרותים ראשונים לתושבי המעברה!

ממש חודש לאחר מכן, כאשר במעברה פחות מ40 משפחות, עדיין בשנת 1949, נפתח שרות אגד סדיר בין המעברה שלימים תהיה קריית שמונה ובין טבריה.
בנוסף, החלה עבודה על הקמת בית חרושת למחצלות.
לא מבזבזים זמן, חודש לאחר מכן החלו לעבוד על הקמת עמודי טלפון על מנת לחבר את המעברה שלימים תהיה קריית שמונה לרשת הטלפוניה של ישראל.
וכבר חודשיים לאחר מכן, נפתח סניף הדאר הראשון בקריית שמונה. כל זאת, בפחות מחצי שנה!

שנת 1950- קריית שמונה מקבלת את שמה

ולא רק שקריית שמונה מקבלת את שמה, מתמנה לה מנהל ממונה שנשלח מחיפה.
וכמובן פחות משנה לאחר הקמת קריית שמונה – פעולת טרור המגיעה מסוריה ואחד מעולי תימן נרצח.
אך גם השמחה במעברה, תינוק נוסף נולד במעברה, ובמקביל עקב הקור הגשמים והרוחות הצבא מספק אוהלים וציוד למעברה שתהפוך לקריית שמונה.
בסוף שנת 1950 קריית שמונה מונה כבר מעל ל1500 נפשות, מקבלת 100 משפחות חדשות המגיעות מרומניה, ועוד רבים וטובים בדרך.

שנת 1951 – היישוב קריית שמונה לובש עור וגידים וצורה ומבנים

בתחילת שנת 1951 נערכות בחירות מקומיות לוועד המקומי שינהל את העיירה. זאת לאחר פחות משנתיים מהקמת קריית שמונה.
מוקמת מרכזיית טלפונים בקריית שמונה שמחברת 45 טלפונים ברחבי הישוב, מספר שעתיד לגדול עוד ועוד.
ובנוסף, מוחלט על הקמת אולם קולנוע בעיירה. ומצד שני, אי אפשר בלי שביתה קטנה, ואכן פרצה שביתה במחצבות סביב קריית שמונה עקב הלנת שכר.
וכבר יש לנו מאפיה שתאפה לתושבי קריית שמונה לחם לחמניות וחלות. כל זה בשנת 1951, פחות משנתיים מהעליה לקרקע.
המשתלה בקריית שמונה מספקת אלפי עצי אקליפטוס עבור קק"ל ומהווה חנות פרחים מרכזית באזור.
מבקשים מהממשלה משאבות ומנועים על מנת להפעיל מערכת מים זורמים בבתי התושבים בקרית שמונה, ובמקביל מחליטים שהגיע הזמן לבית יולדות בקרית שמונה.

שנת 1952 בקריית שמונה – עוד קפיצה משמעותית מאד להפיכת קריית שמונה לאם ועיר בישראל

מערכת החינוך בקריית שמונה גדלה ומנהל בית הספר בית החינוך מבקש מורים חדשים למערכת החינוך בעיר.
הדהירה קדימה ממשיכה, והחלה בניית השיכונים הראשונים בקריית שמונה. שיכון א', במקביל הוחלט כבר להכשיר את הקרקע לשיכון ב'.
התשתיות של איזור התעשיה החדש, איזור החדש הדרומי של קריית שמונה מוקמות ומפותחות, המאפיה עוברת לשיכון החדש שלה באיזור התעשיה הדרומי של קרית שמונה ומתחילה לספק לחמים לתושבי העיירה. בעלי מקצוע שונים מתחילים למצוא עבודות ופרויקטים בעיר בבתים פרטים, עסקים ומרכזים גדולים.
התוכניות להקמת מרכז מסחרי מוכנות. בקרוב מאד – מרכז מסחרי בקריית שמונה

שנת 1953 – קריית שמונה לא עוצרת לרגע ומתפתחת עוד ועוד ועוד

במהלך שנת 53 חוצה מספר התושבים בקריית שמונה את ה5000 נפש, להזכירכם, העיירה בת 4 בלבד, בצפון הרחוק והמבודד של מדינה חדשה שרק נוסדה עם צנע, רעב ובעיות כלכליות קשות, ובעיות בטחוניות רבות.
בשנה זו מקימים צריפים למבני המועצה החדשה, נבחר ראש מועצה ראשון, מר אברהם הכהן, ומיד כבר יש תלונות על הלנות שכר במועצה. שאכן מוכרזת על ידי משרד הפנים כמועצה מקומית בשם קריית שמונה. טקס הקמת המועצה נערך ברוב עם בקולנוע המקומי בקריית שמונה, קולנוע רמז. כמו כם מתחילה העבודה על "מכון לאספקת חשמל" בקריית שמונה, תחנת כוח והולכת חשמל בשפתינו.

שנת 1954 בקריית שמונה – מתקדמים!

ישנם בקריית שמונה 100 משקי עזר ובמשקים אלו יש כ50 עזים חולבות. משקים אלו מקבלים 20 פחונים חדשים לעזרה.
ראש המועצה מתחלף, אילן הרטוב מחל לכהן כראש המועצה במקום אברהם כהן.
נפתח בית ספר ערב בקריית שמונה עבור נערים שעובדים במהלך היום על מנת שישלימו את חוק לימודיהם, במקביל ובלי קשר, סכסוכים תכופים ובלתי פוסקים בין המועצה המקומית קריית שמונה לבין המועצה האיזורית, הסכסוכים סביב מצב התעסוקה הקשה בקריית שמונה. מצד שני. בשורות טובות. נרכש הרכב הראשון עבור המועצה, ג'יפ! ובנייני המועצה ( צריפים, נו ) חוברו סוף סוף לחשמל לאחר שנחנכה תחת הכוח הראשונה בקריית שמונה על ידי חברת חשמל. נדרש כסף רב נוסף על מנת לחבר את כל קריית שמונה לחשמל, כסף שלא נמצא בשלב זה.

שנת 1955 בקריית שמונה – בניה בניה בניה

אז מה יש לנו ב1955 ? הרבה בניה בקריית שמונה. סולל בונה הגיע לקרית שמונה, סולל בונה הוא הקבלן הראשי של בינוי ארץ ישראל באותם שנים, והחלה הבניה של שיכונים ב' וג', שיכונים גדולים ומשמעותיים מאד בקרית שמונה. מה עוד קורה בקריית שמונה ? ובכן, יצח זכאי נבחר לראש המועצה השלישי של קרית שמונה, להזכירכם, קרית שמונה בת בקושי 6, ואם נוריד את ימי המעברה והטרום קריית שמונה, היא בקושי בת 4, וכבר ראש מועצה שלישי, וזה אכן סימן לבאות.

הפועל קריית שמונה קורמת עור וגידים, או שרירים, כאשר לראשונה יש תקציב מסודר להקמת מגרש כדורגל עבור הקבוצה. כן עירוני מתוכנן והולך להיות מוקם, לראשונה בקריית שמונה ותחום הספורט בקריית שמונה מתחיל לתפוס תאוצה.

בחירות ראשונות לראשות המועצה בקריית שמונה, בניגוד לראש מועצה ממונה, הפעם נבחר אשר נזרי לראשות המועצה.

קריית שמונה גדלה משמעותית השנה, כאשר עוד 1000 משפחות מגיעות לגור בעיר, במקביל, מבקשים לחבר את בתי הספר למערכת החשמל. 

כן, הבנתם נכון, בשנת 1955 בתי הספר בקרית שמונה לא מחוברים לחשמל עדיין. ובתוכניות, מרכז תעשייתי, בית קולנוע, עוד חיבורים לחשמל ולמים של מוסדות שכונות ובתים, ועוד ועוד.

שנת 1956 בקרית שמונה – ילודה ילודה ועוד ילודה, ובית יולדות

שנת 56 בקרית שמונה בסימן ילודה. עוד טרם נפתח חדר היולדות החדש של קרית שמונה וכבר נולד התינוק הראשון בחדר הלידה. המאורע המרגש זיכה את האם המאושרת בשי מהמועצה המקומית, עגלת תינוק ומצעי מיטה, ומסיבה. מסיבה על חשבון המועצה.התינוק הראשון של קריית שמונה נולד בחדר היולדות המקומי שטרם נחנך. האם המאושרת, עולה ממרוקו, קיבלה מעיריית קריית שמונה שי צנוע: כלי מיטה לרך הנולד ועגלת תינוק. כמו כן העירייה ערכה מסיבה לרך הנולד ע"ח הרשות. בהמשך השנה נפתח בית היולדות באופן רשמי ונולדים בו ילדים נוספים. בשנת 56 חוצה קרית שמונה את סף ה10000 תושבים לראשונה, להזכירכם, רק לפני 7 שנים עלו על הקרקע פחות מ400 נפש.

במקביל נחנך מרכז בריאות חדש, לטקס מגיע לקריית שמונה לא פחות משר הבריאות.

וגנרטור חדש מגיע לקריית שמונה לתגבר את אספקת החשמל שלא מספיקה לכולם. בינתיים

עוד ועוד גלי עליה, בעיקר ממרוקו ומרומניה. וקופ"ח, של ההסתדרות, אלא מה ?

שנת 1957 בקריית שמונה – גדלה ומתברגנת

מרכז מסחרי, בית קולנוע, ולראשונה, בריכת שחיה. קריית שמונה מתברגנת ומחפשת איכות חיים, והיא רק בת 8 ומתחילה להוסיף עוד אטרקציות ואזורים המתאימים לתיירות בקריית שמונה.

בנוסף ויותר חשוב, מסתיימת הקמה של 1000 יח דיור, מספר עצום עבור עיירה צעירה כל כך וקטנה כל כך. ולא פחות חשוב, קריית שמונה מחוברת לרשת החשמל הארצית, ובזה באים לפתרון ומיצוי כל בעיות החשמל שהיו בקריית שמונה עד כאן. וגם המעברה בשלבי חיסול סופיים. בקרוב אין יותר מעברה בקריית שמונה.

שנת 1958 בקריית שמונה – כל מה שהיה, רק יותר

בשנת 58, תשע שנים לאחר הקמת העיר, ואפשר לאמר שלקריית שמונה כבר יש כיוון, ובשנה זו קרית שמונה מתקדמת הלאה בכיוון שאליו היא הולכת, קבוצת הכדורגל מתחזקת ומקבלת את האיצטדיון העירוני, בתי הספר מקבלים תלבושת אחידה, ומכירה של תלבושות אחידות לתלמידים במחירים סמליים. עוד מפעלים מגיעים לעיר, עוד עולים, ועוד בתים. קריית שמונה עוד צעד קדימה.

מקצועות חדשים מתחילים להופיע בקריית שמונה, מקצועות של אנשים הנותנים שירות לתושבים כגון גנן בקריית שמונה הנותן שירותים של תחזוקה וטיפוח גינה, מוסכי רכב בקריית שמונה הנותנים שירותים של החלפת חלקי חילוף או שירותי חשמל לרכבמנעולן העוזר במקרה הצורך ועוד שלל מקצועות ותפקידים המוצעים לתושבי האזור. 

שנת 1959 בקריית שמונה -סוף שנות החמישים בקריית שמונה, וזינוק לשנות השישים

גם שנת 59 בסימן של עוד ועוד מאותו הדבר וקפיצות משמעותיות קדימה בקריית שמונה, אפשר לומר שקריית שמונה בכל שנה כזו הופכת ליותר ויותר עיר ופחות ופחות עיירה, ובטח שפחות ופחות מעברה.

בניית בית ספר גדול מושלמת. בניית גני ילדים מסתיימת. בתי נוער נבנים. מרכז מסחרי גדול מושלם, וקריית שמונה הולכת וגדלה, ומוכנה לעשור הבא, קריית שמונה נכנסת לעשור הבא, ולעשר השני לחייה כעיר הגדולה המרכזית והמשמעותית בצפון ישראל, וגם כעיר עם תנופה אדירה שלא מפסיקה.

אולי יעניין אותך גם 

הובלות בקריית שמונה >>>

פסיכולוג בקריית שמונה >>>

חנות חיות בקריית שמונה >>>

רואה חשבון בקריית שמונה >>>

שערים חשמליים בקריית שמונה >>>

רופא שיניים מומלץ בקריית שמנה >>>

דילוג לתוכן