newlogo-removebg-preview

בעלי מקצוע שכולנו מכירים – אז והיום

ישנם הרבה מקצועות שאנו מכירים כבר שנים אבל מה המקור שלהם? ממתי הם קיימים? ואיך הם התנהלו בעבר? בדקנו את המקורות של כמה בעלי מקצוע בקרית שמונה והבאנו לכם פה הצצה אל העבר עם כמה מקצועות שכולנו מכירים ואיך שהם היו פעם.

מדביר

שירותי הדברה הם לא דבר שהיה נפוץ לפני אלפי שנים. בעצם, התחום התחיל בעשרות שנים האחרונות (או קצת יותר), מאז שבני האדם הבינו את החשיבות של החיים ההגייניים והצורך ליצירת הפרדה בינינו לבין מזיקים שונים שנושאים איתם מחלות שבעבר היו גורמות להתפרצות מגפה. בעצם, הדברה נולדה מתוך הצורך למנוע מגיפות עוד לפני שהן מתרחשות.

ההדברה היתה נפוצה עוד לפני, בתחום החקלאות. גם לפני מאות שנים ויותר, בני האדם מצאו שיטות מרשימות למדי בהדברת מזיקים לחקלאות. חיות שניזונות מאותן מזיקים היו משוחררות בשדה החקלאי וסועדות להנאתן. כך בני האדם והמחשבה היצירתית שלנו, נעזרנו במדביר כבר לפני הרבה מאוד שנים.

מאז ועד היום, שירותי ההדברה התקדמו מאוד וניתן למצוא היום שיטות הדברה חדשניות ויעילות שאינן מזיקות לסביבה או לנו. הדברה בקרית שמונה למשל, מתבצעת במקצועיות רבה ותחת ההקפדה והתקנים של משרד להגנת הסביבה כדי להבטיח שחומרי ההדברה אינם עושים יותר נזק מתועלת.

מוסך

המוסכים הגיעו כצורך נדרש אחרי הופעתם של הרכבים והפיכתם יותר ויותק פופולאריים. כשעוד היינו מתניידים על גבי בהמות, היו צוותים שלמים שדאגו לשלומן של החיות. עם המעבר שלנו למרכבות, שהיו יקרות ולכן היו נפוצות בעיקר אצל עשירים, היו משרתים ונהגים שדאגו לאיכות המרכבה וכשכבר התקדמנו אל הרכבים בתחילת המאה העשרים, המוסכים התחילו לצוץ ברחבי העולם ולתת מענה מקצועי לרכבים עם תקלות.

במדינה שלנו, היו הרבה קשיים בשנותיה הראשונות. מבחינת הטיפולים לרכב, היה מחסור משמעותי במוסכים, במוסכניקים ובחלקי חילוף עם קום המדינה. הנהגת המדינה העריכה כי אנשי המקצוע במוסכים אינם מקצועיים דיים אך איגוד המוסכים הבהיר לנציגי הממשלה כי הבעיה היא במיסוי הגבוה על חלקי החילוף ולא על יכולותיהם המקצועיות של המוסכניקים.

בשנות החמישים עברה החלטה להטיל פיקוח על המוסכים במדינה והתגלה כי הבעיות בשירות המוסך לרכב הרבה יותר עמוקות ואינן קשורות ליכולות מקצועיות כלל. ציוד עבודה ישן ומיושן, מחסור בעובדים, חלקי חילוף יקרים ותחרות גדולה מדי, הם היו הגורמים לחוסר שביעות הרצון של הממשלה וההחלטה להפוך את המוסך המורשה להכרחי בשביל בדיקות רישוי, עזרה לשפר את מצבם של המוסכים בישראל.

מאז, אנחנו רואים רק עליה באיכות וירידה במחירים. מוסכים בקרית שמונה היום, מציעים שירותים מקצועיים במיוחד, יחס אדיב ומיומנות אדירה של בעלי מקצוע שהם כאומנים שמכירים כל בורג ברכב ומתקנים כל תקלה במחירים נוחים והוגנים לכל בעל רכב.

אגב, השכרת רכבים למשל, היתה קיימת עוד לפני שהיו רכבים פרטיים. הרכב, הבהמה או המרכבה הגיעו עם צוות שלם של אנשים ששמרו על איכות הרכב המושכר וגם שרתו כנהגים באותו הרכב. השכרת רכב אז והיום, נועדו להעניק שירותי רכב נוחים ואיכותיים גם למי שאינו מחזיק ברכב משל עצמו, היום, המחירים נוחים למדי, בעבר, שירותי השכרת רכב היו דבר יקר, אז טוב שהתקדמנו.

עורך דין

עורך דין קיים כבר אלפי שנים. ישנם עדויות לעורכי דין (אולי בשם אחר) כבר במצרים העתיקה ויוון העתיקה. כמעט בכל מדינה שפועלת תחת שלטון חוק או בעלת סט חוקים, לא משנה באיזה עת, היו את אלו ששימשו כעורכי דין גם אם המונח עוד לא היה טבוע בלשונותיהם של חברי התרבות.

ביחס למקצועות האחרים שאנו מכירים כיום, עורך דין היה מקצוע מפוקח שדרך לימודים ובחינות כבר לפני מאות שנים. להיות עורך דין, כבר מאות שנים נחשב מקצוע איכותי ונחשב במיוחד, גאווה של כל אם עבריה או לא עבריה.

גם בתורה ניתן לראות את ההתייחסות לחוק, לאכיפתו ולשמירת חוקי החברה ועל האדם על ידי איש מקצוע שבקיא בחוקים ברמה המקצועית והטובה. היום, עורך דין בקרית שמונה עובר את כל ההסמכות הנדרשות ומתמקצע בתחומו. כל זה בשביל לשמור על זכויותיהם של התושבים בצורה הטובה וההוגנת ביותר שרק ניתן. 

ההיגיינה ובעלי המקצוע

חשיבות ההיגיינה מוכרת לנו רק בכמה מאות שנים האחרונות. למען האמת, לפני קצת יותר ממאה שנים, עוד היה מקובל לחיות באוזר מטונף למדי ואיש לא היה מרים גבה. מאז שהבינו בני האדם כי רמת ההיגיינה של האדם משפיעה על אורך חייו ועל איכותם, בעלי מקצוע בתחום צצו והתמקצעו בתחום בשביל לאפשר לכולנו לחיות חיים נקיים ובריאים יותר.

חברת ניקיון התחילה בכלל כחלק מצוות המשרתים של העשירים בעבר, היום חברת ניקיון היא דבר חשוב שכל בעל עסק מחזיק בקרבה גבוהה. גם בעלי בתים פרטיים נהנים משירותיהם המקצועיים של חברת ניקיון בקרית שמונה שמציעים שירותי ניקיון שונים במחירים נגישים לכל אדם. 

היגיינת הפה גם היא הפכה לחשובה מאותן סיבות בדיוק. כולנו יודעים את חשיבותה של בריאות הפה, כאבי שיניים הם בלתי נסבלים ובעבר, לא היה נדיר אפילו להגיע למצבים של מוות בגלל בעיות שיניים שונות. רופא שיניים בקרית שמונה מציע טיפולי שיניים איכותיים וחשובים במחירים נגישים לכל תושבי האזור וכך אתם יכולים למנוע מעצמכם כאבים מאוד חזקים ולא נעימים. 

ההתפתחויות השונות בתחום רפואת השיניים בכלל עוזרות לנו. מה שפעם היה טיפול כואב ומדמם שגם לא תמיד עזר יותר מדי, הפך להליך פשוט ונפוץ שכולל מעט אי נוחות. חומרי הרדמה וחיטוי שנכנסו לחיינו, מאפשרים לכם לקבל טיפולי שיניים איכותיים במיוחד בכל עת.

מאפיה

כבר אלפי שנים שאנחנו, בני האדם, אופים וצורכים לחם ומאפים. מאפיות הוקמו במקומות מרכזיים כדי להציע לתושבי האזור מנת לחם טעימה ומזינה שתעזור להם לקבל חומרים מזינים בעלות נמוכה וללא השקעת זמנם האישי בתהליך הכנת הלחם הארוך.

תנורים לא היו נפוצים בכל בית ולכן אנשים רבים היו צורכים את לחמם מהמאפיות הקרובות לביתם. לחם ידוע כחשוב במיוחד בשביל האוכלוסיות בכלל המדינות ועליות מחירי הלחם, גרמו לא פעם למחאות ענק ואפילו שינויי שלטון. הלחם הוא הסמל למאכל הבסיסי שכל אדם צריך להיות מסוגל לצרוך ובעת עליית מחירים, הרחובות מתחילים לבעור. יש עוד הרבה מה להגיד על ההיסטוריה של המאפיות, על חוקי המאפיות והלחמים בצרפת ועוד אבל אי אפשר לגלות הכל בתוך מאמר אחד.

אז יש לכם טעימה קטנה מההיסטוריה של בעלי המקצוע, קחו טעימה גם מאיזה מאפה טעים לבחירתכם במאפיה הקרובה ותמשיכו לחקור!

 

בוודאי יעניין אתכם גם:

אינסטלטור בקריית שמונה- האינסטלטור של קריית שמונה!!

הובלות קריית שמונה- ההובלות האמינות והטובות בקריית שמונה!!

פנצ'ריה בקריית שמונה- כי אין צמיג בקריית שמונה שאנחנו לא מתקנים או מחליפים

 

דילוג לתוכן