כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אוכל ביתי, אוכל ביתי מגזין

בקריית שמונה

כי אין אוכל ביתי טעים יותר טרי יותר או מזין יותר בקריית שמונה – באחריות! התקשרו ותהנו גם אתם

דיאטה ים תיכונית – מה יתרונותיה?

כישראלים אנחנו הרי לא תמיד מודעים עד כמה הדיאטה אשר נקראת דיאטה "ים-תיכונית" (אותה למעשה אנו אוכלים כמעט על בסיס יומיומי בישראל), היא למעשה ממש שם דבר בעולם כולו. כן, בעבורנו הרי מדובר באוכל הרגיל שלנו… לא באיזה טרנד חולף או איזה תפריט מיוחד שכדאי שיהיה רשום לנו על גבי פתק שתלוי לו על המקרר (כזה שאנחנו צריכים לשנן כאיזה משהו חדש ולא מוכר…).

בינינו, מי מאתנו לא מכיר את אותו סלט-ירקות קצוץ עם קצת שמן זית מלמעלה, או את החומוס והטחינה עם חתיכת בצל טרי חתוך גס שיושב לו בצלחת, או את שפע הפירות שיש לנו בכל סופרמרקט ובכל מקום כאן בארץ…

"מדובר בתזונה (או דיאטה כפי שאפשר לכנות אותה), שהיא: גם בריאה, גם זמינה מאוד פה בארץ וגם לא יקרה באופן יחסי – כן, המחירים שווים כמעט לכל כיס", אמר לנו איש עסקים בעל עסק של שירותי אוכל ביתי בקרית שמונה איתו שוחחנו מעט לקראת הכנת מאמר זה.

young-woman-making-salad-kitchen (1)

מה היא כוללת

הדיאטה הים תיכונית כוללת למעשה:

  • כמה שפחות בשר אדום –

כן, במקום זאת רצוי להרבות כמה שניתן באכילת דגים (לפחות 3 פעמים בשבוע). כמו כן אכילת עוף, מוצרי חלב וגם ביצים כל אלו מומלצים מאוד.

  • כמה שיותר קטניות –

כן, כמה שיותר קטניות כל יום: בין אם זה עדשים, חומוס, שעועית, פול, קינואה או אפונה ירוקה וכד'.

  • כמה שיותר שמנים מן הצומח – 

אכן כן: טחינה, שמן זית, שקדים אגוזי מלך, אבוקדו וכו'.

  • כמה שיותר מקורות צמחיים של חלבון –    

טופו, סייטן וכד'.

  • כמה שיותר פירות וירקות – 

כן ממש ככה, כמה שאפשר וכמה שיותר.

  • כמה שיותר פעילות גופנית –

פעילות גופנית מכל הסוגים ומכל המינים (אירובי, אנאירובי וכו').

  • כמה שיותר שתיית מים –

לא ייאמן כמה שמים זה עניין חשוב. כפי שנאמר פעם ברדיו "שתו מים". כן, מים זה חשוב – חשוב ביותר!

אוכל ביתי מוכן

"יש לי כמה חנויות של אוכל ביתי מוכן ולאחרונה פתחתי סניף של אוכל מוכן גם בקריית שמונה, סיפר אותו איש עסקים (הבעלים של בית עסק המעניק משלוחי אוכל בקריית שמונה וסביבתה). המחשבה הייתה שתושבי קריית שמונה ואצבע הגליל גם להם מגיע לקבל שירותי אוכל מוכן איכותי. כן, לא רק לתושבי המרכז… הרי הביקוש לאוכל מוכן – בעיקר אוכל בריא שמגיע במסגרת של "משלוחי אוכל" מקצועיים, זה עניין שנמצא בצמיחה אדירה. ככה זה כשמצד אחד יש מודעות הולכת וגוברת לבריאות ומצד שני ישנו גם ביקוש לחיים נוחים ולחיסכון משמעותי במשאבים של אנרגיה וזמן (והרי למה להיכנס לאוטו, למה לעמוד בפקקים ולמה לשרוף דלק אם אפשר פשוט להזמין אוכל עד לדלת הכניסה של הבית. כן, הישראלי הממוצע כבר הבין את זה – אולי זה בזכות התקופה של הקורונה…" הוסיף תוך כדי חיוך אותו איש עסקים (בעליו של אותו עסק אשר מעניק שירותי אוכל ביתי בקרית שמונה).

לא רק לבתים

"האמת שהנתונים בכל הסניפים שלנו מראים שכמות ההזמנות נמצאת בעליה לא רק במשלוחים של הבתים הפרטיים אלא גם במשלוחי אוכל של המשרדים (שמע, לא סתם אפליקציות כמו "וולט" נמצאות בהמראה, כן?…). שמע, אם מדובר במשרדים של "צווארון-לבן" כמו רואה חשבון, שמאי מקרקעין, עורך דין או מנהל חשבונות, אלו שיושבים להם מעונבים במשרדים רבי הקומות, כל בעלי המקצועות האלו לרוב קונים מנוי קבוע של משלוחי אוכל. אני רואה את זה בכל מקום בארץ שיש לי בו חנות ואני מתחיל לראות את זה גם בקרית שמונה. מצד שני, בכל הקשור לבעלי מוסך, שיפוצניקים, מסגרים אינסטלטורים ושאר בעלי מקצוע של "צווארון כחול" מה שנקרא, אני יכול לומר שמהכיוון של בעלי המקצועות האלו אין עדיין הרבה הזמנות משלוחי אוכל… הם משום מה מעדיפים להגיע ולאכול אצלי במקום עצמו או שפשוט לאסוף את ההזמנה, הוסיף אותו בעל עסק שמעניק שירותי קייטרינג אוכל מוכן בקרית שמונה.

גם חגים גם אירועים

הישראלי הממוצע אשר נחשף ללא מעט מרכיבי הדיאטה הים תיכונית הוא למעשה טיפוס תזזיתי על פי רוב (זהו האופי הישראלי הרי). כלומר בכל הקשור להרגלי האכילה של הישראלי "הממהר" הרי מדובר לרוב ב: מנת חומוס תך כדי נסיעה, או סלט ירקות "טייק אווי" בדרך לאיסוף של הילד או הילדה מהחוג, אכילת בננה תוך כדי עמידה ברמזור וכו' וכו', הישראלים אוכלים בכל מקום… והרי כפועל יוצא מאורח חייו זה של הישראלי הממוצע, הרי שהישראלים נעזרים לא מעט בשנים האחרונות בשירותי אוכל מוכן (כשמדובר באירוח של אורחים במהלך החגים, בארוחות שישי, בצפייה משותפת של אירועי ספורט ועוד).

"אם תיכנס אלי בכל החנויות שלי כולל זאת החדשה בקריית שמונה תראה עד כמה הישראלים לא רוצים לעבוד קשה לקראת ארוחות שישי או לקראת סעודות של ערבי חג. אנחנו מבשלים את כל הארוחות המסורתיות וכל מאכלי החגים השונים. משתדלים גם להכין אוכל לפי חלוקה של עדות (עם כל הסגנונות והבדלי הטעמים) הוסיף איש העסקים המנוסה – בעל העסק של שירותי אוכל ביתי בקרית שמונה.

לסיכום העניין (מנה אחרונה…)

אוכל מוכן וכמובן שגם משלוחי אוכל, הרי ששתי מגמות אלו הולכות וצוברות תאוצה בשנים האחרונות בישראל. מגמה זו הביאה לצמיחת עסקים רבים בתחום המזון אשר מאפשרים הפצת אוכל מוכן בכל רחבי הארץ. אין ספק הרי, שהאוכל יש לו מקום של כבוד ממש אצלנו הישראלים. והרי אם אפשר לשלב עד כמה שניתן גם אוכל בריא הרי שנצא מורווחים מכל העולמות.

בתיאבון!

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן