כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

אוכל ביתי, אוכל ביתי מגזין

בקריית שמונה

כי אין אוכל ביתי טעים יותר טרי יותר או מזין יותר בקריית שמונה – באחריות! התקשרו ותהנו גם אתם

עדות, מאכלים, טעמים (וכל מה שביניהם)

ישראל זאת מדינה קטנה אומנם, אך עם לא מעט תחומים בהם היא מובילה עולמית ולמעשה כזו אשר מהווה (בתחומים מסויימים) ממש 'ראש-חץ' ברמה בינלאומית. כן, ממש ככה. והרי כידוע לא נהיה צריכים להפליג בדוגמאות – מספיק רק לראות תחומים כגון התעשייה הביטחונית המשגשגת, החקלאות המתקדמת, תעשיית ההייטק פורצת הגבולות וכד', בשביל להבין עד כמה שמדובר למעשה באימפריה של ממש. אלא ש… מסתבר ש"מתחת לרדאר" קיים לו תחום נוסף שלא מדובר בו מספיק – והרי זהו תחום שגם בו ישראל מצטיינת ואף מצוייה חזק-חזק למעלה בשפיץ העולמי.

"תראה, מגיעים אלי לא מעט אורחים מחו"ל כאלו שמשתייכים בעצמם לתעשיית המזון העולמית: כמו אנשי מכירות ואנשי שיווק של יצרניות המזון הכי גדולות בעולם – אנשים מחברות ענק שכבר ראו דבר או שניים בתחום המזון… והם כל פעם אומרים לי שהם בהלם… כן, הרי אנחנו הישראלים שחיים פה בארץ זה נראה לנו טבעי לגמרי שיש פה אוכל טעים (ומגוון כל כך), עם הרבה מסעדות וכל מיני דוכני רחוב, אבל איך הולך הפתגם?… 'אורח לרגע רואה כל פגע'. אז לא…  לא מדובר בפגע אלא במשהו הפוך מזה… כי מסתבר שכל מי שמגיע לישראל מיד מבחין ושם לב לרמה הקולינרית הכל-כך מפותחת ומדהימה שיש פה. יש כאן מסעדות שנמצאות גבוה מאוד בטופ העולמי, יש כאן גם שפים בעלי שם ורמה גבוהה ביותר (שכבר מזמן נמצאים בראש הפרמידה העולמית) ויש פה גם אוכל רחוב מדהים וטעים בטירוף…" אמר לנו בעל עסק של אוכל ביתי בקריית שמונה.

איך, איך זה קרה

אם נסתכל על מדינת ישראל הצעירה יחסית "ממעוף-הציפור" הרי שנוכל להצביע על כך שמדובר במדינה של מהגרים. ממש כמו שארצות הברית זאת מדינה שבנוייה ממאגרים הרי שישראל במובן זה אף מורכבת ממגוון גדול יותר של תרבויות. ישראל יש בה אנשים מכל העולם, כאלו שספגו הרגלים שונים ומגוונים ולמעשה זו מדינה שיש בה הכל-מהכל. וכשמדברים על מגוון עשיר כל כך הרי שכפועל-יוצא מדובר גם במגוון עצום של אוכל, של מזון ושל משקאות שאפשר למצוא בארץ.

woman-cooking-kitchen

כל עדה והטעמים שלה?

"אצלי למשל יש אוכל פרסי, אוכל פולני, אוכל רומני ואפילו אוכל הודי… הכל באותו המטבח", אמר לנו בצחקוק איש העסקים (אותו בעל עסק של אוכל ביתי בקריית שמונה). "כן, הכל פה כבר מעורבב לחלוטין. כאיש מקצוע אני מתעסק עם אוכל, מזון ומשקאות כבר שנים רבות ואני יכול להצביע על תהליך מדהים שנוצר כאן בארץ. הרי כל עדה הביאה איתה את המסורת שלה, את הטעמים המיוחדים, את הריחות ואת כל האנרגיה שלה. אבל לדעתי עם השנים נוצר כאן מאין סוג של מטבח ישראלי אחיד. אם אתה שואל אותי, אז מטבח ישראלי זה בעצם סוג של ערבוב של הכל יחד. כבעל מסעדה אני מוציא החוצה כל יום אוכל ביתי מוכן שכולל 4 מטבחים שונים – אבל תכלס המטבחים השונים יוצרים גם מנות שמכילות שילוב ומיקס של כולם יחד".

קולינריית רחוב

לא מפתיע והרי שבישראל של השנים האחרונות ישנה פריחה גם באוכל הרחוב שיש בכל פינה כמעט. זהו אוכל אשר הפך מתוחכם נגיש ומקורי ביותר.

"כל האורחים האלה שמגיעים אלי מחו"ל – לדוגמא אותם אלה שמגיעים אלי כל שנה מאיטליה (שכידוע איטליה היא מדינה חזקה ביותר בכל הקשור לעולמות של אוכל וקולינריה, כן?…), אז אותם האיטלקים, הם אומרים לי שאפילו במילאנו, פאריס, ניו יורק, לונדון או טוקיו לדוגמא, הם לא רואים רמה כזאת של אוכל כמו שהם פוגשים בתל אביב או ירושלים. כן, בתור ישראלי זה בהחלט מחמם לי את הלב כל פעם מחדש", ציין בגאווה אותו 'איש-אוכל' הבעלים של מסעדת אוכל ביתי בקרית שמונה – עסק שעוסק בעיקר באוכל ביתי מוכן. "בהחלט חלפו להם כבר אותם ימים בהם בתחום הקולינריה אפשר היה לזהות את ישראל רק לפי הפלאפל שלה…" הוסיף ואמר.

אוכל מכל העולם 

מפתיע או לא, והרי בישראל בה ישנם למעשה אנשים מכל העולם, הרי שישנו גם יבוא של אוכל (לרבות חומרי גלם ומשקאות) בהיקף נרחב מכל העולם. ישנן חברות אשר מתמחות בייבוא של אוכל ממדינות ספציפיות והן הנציגות הבלעדיות של אותן יצרניות ענק שפרוסות להן בכל רחבי העולם. ניתן להבחין במותגים חזקים שמגיעים למדפי הסופרמרקטים ממדינות כגון: איטליה, ספרד, בלגיה, יפן, סין, תאילנד, הודו, דרום אפריקה, רוסיה, אוקראינה, פולין, רומניה, ואף מדינות מדרום אמריקה כדוגמת ברזיל, ארגנטינה וצ'ילה. 

"כן, המבחר בישראל הוא עצום. יש כאן הכל. מי שרוצה לאכול טוב זה לגמרי אפשרי פה. ממש גן עדן לחובבי הטעמים" הוסיף אותו איש עסקים המעניק שירותי אוכל ביתי מוכן בקריית שמונה.

אוכל ערבי אסלי

יש לציין כי בישראל מצוי חזק מאוד גם המטבח הערבי האותנטי –  אותו מטבח מסורתי של שנים רבות אשר חדר לטעם הישראלי. מדובר בניחוחות וטעמים שהקנו הרבה מאוד מגוון ועושר לצלחת של הישראלי המומצע (החומוס, הלאבנה, סלט הטאבולה ושלל מאכלים וטעמים – שכבר מזמן הפכו ל"ישראלים" לכל דבר ועניין).

ולסיום קפה עם משהו מתוק?

כן, הרי שלא נגזים אם נאמר כי לדמיין את המטבח הישראלי בלי הקפה הטורקי שלו – זה שמתבשל לו לאט-לאט בפינג'אן יחד עם ניחוחות של הל ויחד עם איזו חתיכת בקלוואה ליד, כן?… זה משהו שכלל לא מתאפשר. לסיום הנה דבריו של אותו איש עסקים (אותו בעל עסק של אוכל ביתי מקריית שמונה): "אני יכול לומר את זה ככה – המטבח הישראלי אימץ לו, לא מעט מקורות מזון מכל העולם ומכל התרבויות, וכן… זהו בעצם כל סוד הקסם שיש בו".

אולי יעניין אותך גם:

 

דילוג לתוכן