כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

בית ספר לנהיגה, מגזין בית ספר לנהיגה

בקריית שמונה

ללמוד מהי תרבות נהיגה

במאמר הקודם עסקנו בחוסר מקצועיות של מורי נהיגה בהוראת הנהיגה. ובתוכן הרב שיש למורי הנהיגה להעביר על מנת ללמד את תלמידי הנהיגה לנהוג נכון.

במאמר זה נעסוק בנושא לא פחות חשוב . . . 

אי הוראת תרבות נהיגה טובה על ידי מורי הנהיגה

תרבות הנהיגה בפשטות, איך אנחנו מתנהגים על הכביש, לא שונה בהרבה מתרבות ההתנהגות שלנו בבניין המשותף, בקניון או בחוף הים. התנהגות נכונה המתחשבת באחרים מונעת בעיות רבות בכל מקום, קל וחומר על הכביש שבו התנהגות לא נכונה ולא מתחשבת עלולה לגרום לנזק ברכוש ואף לפגיעה בגוף חלילה וכאן נכנס לפעולה המורה לנהיגה האיכותי והמקצועי.

מורה לנהיגה איכותי, מקצועי ומומלץ יקנה תרבות נהיגה נכונה וטובה לתלמידיו, ואנו אומרים יקנה תרבות נהיגה נכונה וטובה, ולא ילמד תרבות נהיגה נכונה וטובה, למה ? 

כי תרבות בכלל, ותרבות נהיגה בפרט, היא איכות והתנהגות שנרכשים מדוגמא אישית, ולא רק מהרצאה או הסבר. ומורה לנהיגה איכותי ומקצועי ידע להוות דוגמא אישית לתרבות נהיגה ותרבות על הכביש. ובטח ובטח בכבישים כמו בצפון הארץ, קרית שמונה ואיזור הצפון.

המורה לנהיגה המקצועי ידע להראות שאין פניה שהוא לא מאותת בה, כדוגמא, ולא רק כי זה בטיחותי לאותת, ואין ספק שזה בטיחותי לאותת, אלא גם בגלל שזה מנומס לסמן לרכבים סביבך מה אתה עתיד לעשות בעוד רגע. 

מורה נהיגה איכותי ומומלץ שמקנה תרבות נהיגה נכונה יראה שהוא לא מבצע בלימות פתע, אלא בחרום בלבד, שוב, על מנת לא להביל את שאר משתמשי הדרך.

מורה לנהיגה איכותי ומומלץ שמלמד תרבות נהיגה תמיד ינוע בקצב התנועה, ובצורה כזו לא מפריע לשאר משתמשי הדרך, שצריכים לנסוע לאט יותר בגללו או שהוא יפריע לשאר משתמשי הדרך בנהיגה מהירה מידי.

מורה לנהיגה מקצוען שמדריך בתרבות נהיגה נכונה יתן דוגמא למתן זכות קדימה לרכבים אחרים, גם במקומות שהחוק לא מחייב אותו, ממקום אדיב וסבלני.

מחפשים מורה נהיגה סבלני ומקצועי בקרית שמונה? צרו איתנו קשר ונחזור בהקדם >>>

ובכלל, מורה לנהיגה מקצועי ומומלץ יקנה תרבות נהיגה סובלנית. וזה אולי הבסיס לתרבות נהיגה טובה ונכונה, הסבלנות לשאר משתמשי הדרך, בין אם אלו רכבים אחרים, בין אם אלו רכבים במסלול שלך, במסלול הנגדי, או רכבים הרוצים להשתלב במסלול שלך, ובין אם אלו הולכי הרגל הרוצים לחצות את המסלול שלך, או מסכנים את עצמם בירידה מסוכנת למסלול שלך, מורה נהיגה מקצועי ומיומן ינהג בסבלנות בכל אלו, ויראה דוגמא אישית ללימוד נהיגה מקצועי ולימוד תרבות נהיגה נכונה וברמה גבוהה. 

ואולי עוד דגש והכללה – מורה לנהיגה מקצועי וטוב יתן דוגמא לתרבות נהיגה שלעולם לא תפריע למשתמש אחר בדרך, אלא תמיד תהיה איתו בהרמוניה וזרימה. 

מורה לנהיגה מקצועי ומנוסה שמלמד תרבות נהיגה נכונה לא יתעסק בטלפון שלו ברמזור ולא יתעסק במערכת המולטימדיה של הרכב אלא ישאר עם העיניים על הרמזור ויחל בנסיעה לכשיופיע האור הירוק ברמזור, מורה נהיגה איכותי שמלמד תרבות נהיגה לא יאבד את הקשב שלו לכביש ולסביבה, אלא הפוך, מורה לנהיגה איכותי ומקצועי תמיד יהיה עם קשב מלא לכביש ולסביבה, ובטח ובטח באיזורים שבהם הנהיגה קשה כמו איזור צפון הארץ ואיזור קרית שמונה.

ואולי אפשר לומר זאת בצורה קצת אחרת, מורה לנהיגה מקצוע איכותי מנוסה ומומלץ ילמד ויקנה תרבות שנהיגה זה מקצוע, וכשנוהגים – זה הדבר היחיד שעושים – נוהגים. בנוסף, מורה נהיגה ילמד או יסביר על מצבים בהם יש תקלות ברכב, מתי נגשים לפנצ'רייה קרובה, מתי מפעילים אורות מצוקה ואך עוצרים בשולי הדרך במקרה של תקלה או חירום.

מורה לנהיגה איכותי יראה וילמד ויקנה שהנהיגה חשובה כל כך, ומצריכה ריכוז ומאמץ עד כדי כך, שלא רצוי ולא כדאי לעשות שום דבר אחר תוך כדי נהיגה, מה שיביא לריכוז ומיקוד בכביש, מה שיביא לנהיגה רגועה יותר, שלווה יותר, טובה יותר, והכי חשוב, בטוחה יותר.

בניגוד למה שחושבים, זה תפקידו של מורה לנהיגה טוב ללמד להקנות להדריך ולשמש דוגמא.

בבואכם לבחור מורה לנהיגה, השתדלו לבחור במורה לנהיגה שנותן לכם דוגמא אישית כזו.

במאמר הבא שלנו נעסוק בחוסר קשב של משתמשי הכביש והדרך, סיבה מספר אחת לתאונות הדרכים, ותפקיד מורי הנהיגה ללמד איך להיות בקשב על הכביש ובקשב לכביש, והכי חשוב, בקשב לכביש בלבד.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

מתקין מצלמות מומלץ >>>
טכנאי מזגנים מומלץ בקריית שמונה >>> 

טכנאי מקררים מקצוען באזור קריית שמונה >>>
משרד תיווך מקצועי בקריית שמונה והסביבה >>>

דילוג לתוכן