כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גרר, מגזין גרירה

בקריית שמונה

נהיגה בטוחה – הכינו את רכבכם לחורף!

ישראל בעלת שיעור ההרוגים הגבוה לפי מספר כלי רכב מרוב מדינות מערב אירופה. נכון לשנת 2020 מספר ההרוגים בשנה היה כעשרה הרוגים לכל 100 אלף כלי רכב על הכביש. מאז הקמת מדינת ישראל נהרגו יותר משלושים אלף בני אדם בתאונות דרכים, יותר מכל פיגועי הטרור והמלחמות גם יחד(!). 

למה אנחנו מספרים לכם את זה? כי לכם בתור נהגים על הכביש יש אחריות גדולה לאין שיעור והיא על החיים שלכם ועל חיי הסובבים אתכם. עונת החורף כבר בפתח והסכנה לכלל משתמשי הדרך גדלה. 

הכבישים החלקים מקשים על היציבות ויכולת הבלימה של הרכב, הגשמים והסערות משפיעים על שדה הראייה שלנו ותנאי הנהיגה שלנו משתנים באופן קיצוני. לכן הכנו לכם מדריך מקיף לשימוש בדרכים בעונת החורף שעל כל נהג במדינה להכיר! 

בכל מוסך מתבצעת בדיקת הכנה לחורף ומטרת הבדיקה היא להכין את הרכב בצורה המיטבית לעונת החורף המאתגרת. בבדיקה נבדקות כמה מערכות חשובות ברכב כדי לשפוך לכם הנהגים על רמת הבטיחות והתקינות של רכבכם. 

חשוב לבדוק את כל חמשת צמיגי הרכב- ארבעה צמיגים פלוס אחד רזרבי. בדיקה של לחץ האוויר פר גלגל על פי הוראות יצרן הרכב, בדיקה של שחיקות ותקינות של הצמיג, לחץ אוויר ועונק החריצים היא מחייבת, והיא נותנת לנו כבעלי הרכב את האישור או אי האישור ל-האם הצמיגים שלנו תקינים והאם הם עתידים לעמוד בתנאי החורף. 

בדיקת החורף תכלול בתוכה גם בדיקה מקיפה של מערכת הבלימה ברכב, שכן בגלל הגשם וקיצור מרחק הבלימה לא כל מערכת בלימה תוכל לבלום כראוי ולהתמודד עם תנאי החורף הקשים. בבדיקה יבדקו את הבלמים, הדוושות, נוזלי הבלמים, חיבורים ואת רמת הבלימה. 

מחפשים גרר בקריית שמונה והצפון? התקשרו עכשיו או פנו לפרטים נוספים >>>

זה אולי ישמע לכם קצת שולי אבל בדיקה של מגבי הרכב או החלפתם לקראת עונת החורף היא חובה. מגבי הרכב נוטים להתייבש בשמש ורוב המגבים מחזיקים מעמד כשנה בערך. אנחנו ממליצים לקראת כל חורף להחליף את שלושת המגבים ברכב בלי יוצא מן הכלל. בשעה של גשם חזק או סערה המגבים שלנו יעזרו לנו לפנות את המים משמשת הרכב ולאפשר לנו שדה ראיה נקי ובטוח גם בתנאי דרך קשים. מגב תקול עלול לשבש נסיעה עד כדי עצירה מוחלטת בתנאים מסוימים. 

חשוב לבדוק את מערכת המיזוג של הרכב ובפרט את פונקציית הפשרת האדים. כשמזג האוויר קר מחוץ לרכב ואנחנו מתחממים בתוך הרכב או לאחר ההתנעה של הרכב נוצרים הבדלי טמפרטורות הבאים לידי ביטוי במסך אדים המתפרס בכל חלונות הרכב וחוסם לנו את הראיה לגמרי, מערכת אדים תקינה אמורה להפשיר את האדים תוך דקות בודדות ולאפשר נסיעה בטוחה ברכב. ביקור תקופתי אצל חשמלאי רכב מוסמך יכול לעזור במקרים כאלו ולטפל בתקלות החשמל ברכב.

אורות הרכב ואורות האיתות יבדקו גם הן בבדיקת ההכנה לקראת החורף. נהיגה בערפל או בסערה מחויבת באורות גבוהים ותקינים, הדבר מציל חיים! וכאמור החל מה1.11 חובה להדליק את פנסי הרכב בכל שעות היום ולאורך כל הנסיעה.

חשוב לציין שזניחות ככל שיהיו, מכלול הבדיקות הללו נותן לכם את השקט הנפשי ורכב עמיד ובטיחותי לקראת תנאי נהיגה לא פשוטים. אנחנו ממליצים להוסיף גם אזרי בטיחות נוספים לכל רכב כגון כבלי התנעה איכותיים למקרה והמצבר לא נדלק, ערכה של פנסים, מטריות, שמיכות, מטען נייד וביגוד חם. עזרים אלו יוכלו לשרת אתכם בצורה נהדרת במקרה קיצוני שבו נתקעתם עם הרכב ועליכם להמתין לחילוץ של גרר. נכון, ההכנות הללו לפעמים יכולות להיות טרחה גדולה עבור סיטואציה שאולי לא תקרה אבל במצב קיצון אתם תזדקקו לכל עזרה שיש ואנחנו אוהבים להיות מוכנים לכל תרחיש. 

 

חשוב שתדעו שמאז 1967 בכל שנה מתקיים מבצע "הכן רכבך לחורף". במסגרת המבצע בין תאריכים מסוימים המוגדרים בכל שנה יהיה ניתן להגיע למספר מוסכים מורשים המעניקים בדיקת הכנה לחורף חינמית לגמרי לרכב. במידה ויש תקלה, תצטרכו לשלם לתיקונה מכסכם הפרטי. 

 

בנוסף, בתחילת החורף בין חודשי נובמבר לינואר לרוב, עורכת משטרת התנועה מבצע רחב היקף לאיתור תקלות ברכבים לקראת החורף ורכבים שימצאו לא תקינים כלל לנסיעה יורדו מהכביש באופן מידי! אוטובוסים, משאיות וכלי תחבורה כבדים מחויבים על פי חוק לבצע בדיקה לקראת החורף ואי ביצוע בדיקה היא עבירה על החוק. לרכב פרטי אין חובה לבצע את הבדיקה אבל זו אחריותו של כל אדם בעל רכב לשמור על חייו ועל חיי סביבתו בשימוש ברכב כשיר לנהיגה בתקופת החורף. 

כמה כללי תחזוקה חשובים לכל רכב

מלבד בדיקת ההכנה לחורף חשוב ללכת לטיפולים תקופתיים במוסך שלכם בזמן ובשגרה ואפילו לבדוק את הרכב בעצמכם. כל שבועיים יש לבדוק שלחץ האוויר בצמיגי הרכב תואמים להוראות היצרן. יש להימנע ככל הניתן מתדלוק הרכב רק לאחר שנדלקת נורת הדלק. יש לבדוק את שמן המנוע אחת לחודש וגם את כמות המים לרדיאטור אחת לחודש. בנוסף חשוב למלא מים לווישרים כל תקופה. ערנותכם יכולה לחסוך הרבה כסף בגילוי מוקדם של בעיות לכן כדאי לשים לב לכל שינוי קטן של הרכב, המנוע או הבלמים.  

אנחנו בצוות הגרירה בקרית שמונה פוגשים בכל חורף אנשים תקועים הזקוקים לחילוץ. לרוב הם נמצאים במצבים של לחץ, סטרס וחוסר אונים מוחלט. את רוב הבעיות הצצות ברכב ניתן למנוע מבעוד מועד בעזרת בדיקות תקופתיות של הרכב ושגרת טיפול נכונה. לעיתים קרובות אנחנו מפעילים גם גרר אופנועים בצפון בעקבות נהגים שהתקשו בנהיגה בתנאי החורף הקשים או חלילה נפגעו. לדעתנו, הכנה מקדימה של הרכב לקראת החורף היא חובה לכל נהג וידיעת הסכנות שיש בכביש בעונה המאתגרת הזו. אנחנו ממליצים לכם לגשת לבדיקה בהקדם וגם לשמור את המספר שלנו של שירותי גרירה בקריית שמונה לכל מצב. הכנה מוקדמת יכולה לחסוך זמן וכסף וגם להציל חיים. לכל שאלה או התייעצות פנו אלינו לשירותי הגרירה בקריית שמונה, שיהיה לכם חורף בטוח ונעים!

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

משתלה בקריית שמונה >>>
מחסן עצים בקריית שמונה >>>
סוכן ביטוח באזור קריית שמונה >>>
יועץ משכנתאות מקצועי בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן