כל מה שחשוב לדעת על חדשות ואטרקציות קריית שמונה

גרר, מגזין גרירה

בקריית שמונה

תקלות פתע ברכב

תקלה ברכב הפתיע אותך? אחרי המאמר הזה תהיה מוכן לכל תרחיש!

כבעלי רכבים פרטיים אנחנו נהנים מחופש תנועה כמעט בלתי מוגבל בתנאים נוחים ובשפע תנועתי שמעולם לא היה כל כך מפותח. אכן, הרכב הפרטי שלנו מקנה לנו חיים נוחים, נעימים וחופשיים. אבל עם ההנאה הזו מגיעה גם אחריות גדולה ולפעמים אנחנו נוטים לשכוח שהרכב שלנו דורש תחזוקה, טיפולים ויחס לאורך כל ימות השנה ולא רק חודש לפני מבחן הטסט המיוחל שכולנו חוששים מלהיכשל בו. 

אז למה כדאי לשים לב וממה צריך להיזהר בואו נתחיל! 

מהן התקלות הכי נפוצות?

נתחיל מהמקרה הקלאסי ביותר והוא תקר בגלגל. לעיתים תצטרכו לעצור את הרכב ולהתמודד עם קרע בצמיג או ירידת אוויר מאסיבית שתחייב אתכם מיד להחליף את הגלגל או אם אין ברשותכם הידע המתאים אז להזמין את שירותו של הגרר בקרית שמונה. לחץ אוויר נמוך בצמיגים עלול להוביל לסכנה ממשית לנהג ולסביבתו ומגביר את הסיכוי לצמיג תקול, לכן יש לשים לב ללחץ האוויר של צמיגי הרכב שלכם באופן שוטף. 

כשל באלטרנטור יוצג בצורה של בעיה כללית ברכב (נורה כתומה) והוא מחייב בדיקה במוסך, במידה והמצבר התרוקן חשוב לבדוק את רמת הטעינה של האלטרנטור. במידה ויש תקלה במנוע, הוא עלול להרעיש בעקבות ההתנעה או להדליק נורה, לכן חשוב מיד לנסוע אל עבר מוסך קרוב בקרית שמונה. התחממות יתר היא גם תקלה נפוצה שכן ברכבים בהם ידועה בעיה במערכת הקירור חשוב להיות ערניים לחום המנוע לאורך כל הנסיעה, זו בעיה יקרה לטפל בה. 

המנוע שלנו עלול להיפגע בעקבות חוסר בשמן מנוע שלא טופל כראוי. לעיתים מופיעות תקלות בתיבות הילוכים אוטומטיות. נורית תקלה כללית יכולה להצביע על מגוון בעיות שצצו במכונית ולפי צבע הנורה ניתן לדעת את דחיפות הטיפול. נורית צהובה מסמלת שכדאי לנסוע בהקדם למוסך ונורה אדומה מחייבת עצירה מיידית. חיי מצבר ברכב שנשמר טוב ועובר טיפולים כראוי הוא בין 3-5 שנים, כך שאם ברשותכם רכב מספר שנים כדאי שתכירו את התרחיש. מערכת הבלמים שלנו לעיתים עלולה להיתקל גם היא, חשוב לשים לב לשינויים שמורגשים ברכב או ברעשים חריגים ויש לשים לב האם צריך להחליף חלקים ברכב. ציוד היקפי ברכב כמו שמשות, מגבים ומראות עלול להיפגע גם הוא וחשוב לגלות ערנות לכלל רכיבי הרכב שלנו. 

מחפשים גרר בקריית שמונה והצפון? התקשרו עכשיו או פנו לפרטים נוספים >>>

אין צורך לפחד!

נכון, אומנם למנוסים פחות מבנינו הרשימה הזו עלולה להיות מפחידה ולא מובנת אבל הצוות המקצועי שלנו כאן כדי להרגיע אתכם ולנרמל עבורכם את הסיטואציה. אנחנו רגילים לגשת אל הרכב שלנו בכל בוקר, לסובב את המפתחות ולהניע אותו ללא כל בעיה. אבל חשוב להבין שהמכונה המשומנת שבמקרה זה היא הרכב הפרטי שלנו זקוקה לאחזקה שוטפת ויש בה בלאי טבעי שגדל ככל שעובר הזמן והשימוש ברכב גובר. מהרגע שאנחנו רוכשים את הרכב לראשונה הוא מתבלה ונשחק באופן טבעי מהשימוש בו. לכן חשוב להצטייד באנשי מקצוע אמינים ומקצועיים שיטפלו ברכב שלכם במסירות וגם לבצע תחזוקה שוטפת בעצמכם. שמרו את המספר שלנו של גרר בקריית שמונה ונשמח להעניק לכם שירותי גרירה בקריית שמונה. 

איך נוכל לצמצם נזקים משמעותיים לרכב?

בכמה צעדים פשוטים תוכלו ללמוד מה אתם יכולים לעשות למען תקינות ושימור הרכב שלכם לאורך זמן. על פי יצרן הרכב שלכם תוכלו לדעת בכל כמה קילומטרים אתם צריכים להגיע למוסך לטיפול. יש שלושה סוגים של טיפולים והם בדרגות שונות, את הטיפול הגדול נהוג לעשות בכל 120 אלף ק"מ שהרכב נוסע, את הטיפול הקטן עושים לעיתים תכופות יותר אך אין לוותר על אף אחד מהשלבים. 

בין הטיפולים עליכם לשים לב לכל שינוי הקורה ברכב ולא להתעלם ממנו אלא להגיע למוסך בהקדם כדי שיטופל ולא יהפוך לתקלה גדולה ויקרה יותר ברכב. סימנים המחייבים הגעה אל המוסך הם רעשים וקרטועים במנוע או בלימות שלא מתבצעות כראוי וכמובן כל נורה הדולקת ברכב. בכל חודש חשוב לבדוק את כמות המים ברדיאטור (צריך להרים את מכסה המנוע ולבדוק) ובאותה בדיקה גם לבדוק האם יש כמות מספקת של שמן מנוע (בדיקה שצריכה להתבצע במפלס ישר כשהרכב מקורר אחרי נסיעה). אנחנו ממליצים להוסיף בבדיקה זו גם מילוי של מים לווישרים שכן הם חיוניים לשמירה על תקינות השמשה וראות שדה הראייה שלנו. 

בשגרה השוטפת חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים כל שבועיים, להסתכל על הצמיג בצורה ויזואלית ולבדוק את תקינותו, כמו כן, ביקור תקופתי אצל חשמלאי רכב יכול לצמצם משמעותית תקלות פתע רבות. אמצו לכם שגרת טיפוח איכותית לרכב ותמנעו מביקורים מיותרים במוסך. תדלוק הרכב באופן קבוע לאחר שנורית הדלק נדלקת עלולה לפגוע במנוע שלכם שכן בתחתית מיכל הדלק יש פסולת משאריות דלק ושאיבת הפסולת הזו על ידי הרכב שלכם מזיקה לו, פשוט הרגילו את עצמכם למלא בכל תדלוק קצת מעל הנורה. 

ואם נאלצנו בכל זאת לעצור באמצע הדרך?

אז קודם כל מזל טוב, לא קורה כל הזמן אבל אין בכלל ממה לחשוש, עצירה בשולי הדרך בעקבות תקלה היא נפוצה מאוד. חשוב לשמור על כללי ביטחון בשביל ביטחונכם וביטחון הסובבים אתכם. יש לעצור את הרכב רק במקום המותר לעצירה, להפעיל 4 וינקרים ולבצע עצירה איטית ומבוקרת. נהג הרכב בצאתו מהרכב ילבש את הוסט הצהוב ובזהירות ותוך שמירה על מרחק מהשוליים ימקם את משולש האזהרה. יש לשמור על כל הנוסעים מוגנים בתוך הרכב ולהפעיל שיקול דעת רב למשך כל השהיה בשולי הדרך. במידה ולא תוכלו לתקן את התקלה בעצמכם יש להתקשר לשירותי גרירה בקרית שמונה שיגיעו לאסוף את הרכב. אנחנו מספקים שירותי גרירה בקריית שמונה וגרריסט עצמאי בקריית שמונה וגם כמובן, גרר אופנועים קרית שמונה. 

אז נכון, יכול להיות שלא תצליחו לחזות כל תקלה מראש וגם ברכב הכי שמור ומטופל בעיות עלולות לצוץ וזה בסדר. נסו לא להתרגש יותר מדי ולהבין שזה חלק מהחזקת רכב והתקשרו לאיש מקצוע אמין שיגיע לעזרתכם. אנחנו מעניקים שירותי גרירה בקריית שמונה ונשמח לסייע לכם בכל עת, סעו בזהירות!

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

משתלה בקריית שמונה >>>
מחסן עצים בקריית שמונה >>>
סוכן ביטוח באזור קריית שמונה >>>
יועץ משכנתאות מקצועי בקריית שמונה >>>

דילוג לתוכן